Stránka 1 z 1

Napsal: stř 23.11.2011 20:11
od Dosty87
Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo :(, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC :(

Napsal: stř 23.11.2011 21:52
od Andre2
Prvně bych znova překontroloval hladinu oleje.

Napsal: stř 23.11.2011 22:04
od leondm
Dosty87 píše:Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo :(, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC :(
Me to dela taky a asi nejsme sami.
Kazdej "repasink" prevodovek ti rekne ze je to za oprava za 50000,-Kc a at uz s tim radsi nejezdim,jinak to zk**vim jeste vic a at to dam hned k nemu a on mi to "zrepasuje". Prej jsou to nejaky pridreny pistky na 4. a 5. stupni a menic by chtel taky udelat a kose oba asi taky a vlastne uplne "vsechno". Ja to zatim resim tak,ze pri stovce prilapnu plyn vic a podradi to na "3" motor se sice vic rozotoci,ale nekelpe to celym autem. Zase ,ale vystrelim jako raketa .....

Napsal: čtv 24.11.2011 06:55
od Dosty87
Táááák...Cesta dneska ráno do práce - a nic, zkoušel jsem to jak na D, tak na manuálu a nic....žadné chvění, rezonance, drhnutí, škubnutí ...
(včera mi to přišlo, že to dělalo jen poté, když jsem jel trošku svižně s autkem)...No, jedu dneska překontrolovat do servisu hladinu oleje (ale mechanik mi říkal, že tam dolil tolik, kolik z tama vylil - prý cca 6,5l ... sem tam nějaká ta šponka se našla ....). Strašně nerad bych matík dával na repas.

Napsal: čtv 24.11.2011 12:59
od Atila
Dosty87 píše:Zdravím všechny, potřebuji poradit ohledně převodovky Steptronic...mám po výměně filtru a oleje...převodovka řadí pěkně, hladce...ale tedka se mi stalo, že když jedu na 5tku při stovce, a lehce přidávám plyn..tak jakoby něco v převodovce drhlo :(, dělá to v otáčkách 1900-2200ot..a paj je vše v pořádku...Jednoznačně to je předovoka, páč mi v těch otáčkách rezonuje také šajtr páka .... úplně se bojím...a hlavně mi příjde divné, že to dlá jen na 5tku a daných otáčkách...Máte někdo zkušenostiiii??? -POMOOOOC :(
Tohle je bezne v pripadech kdy se vymena na oleje delala prilis pozde (o cemz svedci i ty zminovane spony). Olej je potreba vymenit predtim nez se zasvini, pri vymene jiz zasvineneho oleje se jenom to svinstvo dostane kam nema a nasledne uz nezbyva nez ta repase. To je duvod pro na vymenu oleje v automatu neni rezerva, nikdy neni jasne zdali to dopadne dobre.

Napsal: čtv 24.11.2011 13:39
od Dosty87
Viděl jsem "starý" olej a právě že špinavý nebyl ... Každopádně nevím, zdali někdo předemnou v It. olej do matu měnil, já to udělal hnedka, jak jsem auto koupil :)...Uvidíme, snad se nic nepo*ere ...

Napsal: čtv 24.11.2011 19:08
od scooter_x
A kdy je tedy optimální ten olej vyměnit? Mám auto rv 2007, najeto 105tkm, prokazatelně pravé. Převodovka (Steptronic ZF) naprosto bez problémů a závad. Časem s výměnou oleje v převodovce počítám, ale někdo říká 200tkm, někdo 150tkm, někdo 100tkm, někdo nikdy.

Napsal: pát 25.11.2011 06:31
od Dosty87
To, co říkají tobě, říkali i mně....Ale známý mi říkal, že by to měnil co 100tis v závislosti na stav matu. Já budu měnit co 50tis - mat má určo už něco za sebou ...

Napsal: pát 25.11.2011 09:23
od Atila
scooter_x píše:A kdy je tedy optimální ten olej vyměnit? Mám auto rv 2007, najeto 105tkm, prokazatelně pravé. Převodovka (Steptronic ZF) naprosto bez problémů a závad. Časem s výměnou oleje v převodovce počítám, ale někdo říká 200tkm, někdo 150tkm, někdo 100tkm, někdo nikdy.
Mas pravdu, ze nazory jsou ruzne, zalezi hodne i na prevodovce. Nekteri majitele citlivejsich automatu* meni olej treba i kazdych sedesat tisic v blahove vire, ze to z toho srotu co maji v aute udela spolehlivou prevodovku. :twisted:
V pripade ZFka bych rekl, ze vetsinovy nazor je menit olej nekde mezi 150.000 az 200.000km, pricemz drive je to asi zbytecne, pozdeji nebezpecne. Samozrejme iniciative se meze nekladou a vymenou oleje uz kolem tech sto tisic nicemu neuskodis a pokud ti to da klid v dusi, tak ho klidne nech vymenit uz ted.


* - bavime se stale o klasickych automatech, u dvojspojek a podobne verbeze je vymena oleje po 60.000km standardni servisni interval

Napsal: pát 25.11.2011 11:37
od scooter_x
Osobně jsem si to tak nějak naplánoval na zhruba 150tkm, něco jako zlatej střed. Protože teď se převodovka chová jak nová a ty ZFka jsou docela chválený, oproti starším GMkům. Snad to bude bez problému.

Napsal: pon 28.11.2011 08:19
od Dosty87
olej zkontrolován ... v pořádku, projížděli jsme to s mechanikem a říkal, že by to spíše viděl na hardy spojku, o víkendu jsem jel VM-OVY a při rychlé jízdě a prudkém sešlápnutí jsem cítil citelné vibrace, možná škubkání ... takže matem to asik nebude, tento týden jde auto na zvedák, tak uvidíme...

Napsal: čtv 01.12.2011 20:04
od hrosik
Nevím jak u E60, ale u 5-kvaltů ZF v E39 Kaps doporučuje první výměnu ve 100000km a pak každých 60000km.

Napsal: čtv 01.12.2011 22:57
od Hansen
Kupoval jsem převodovku přímo od ZF a v manuálu bylo napsáno, že se má vyměnit olej po najetí 60.000 km a potom už nikdy, pokud to nevyžaduje oprava převodovky nebo hydroměniče.