Stránka 1 z 2
Napsal: pát 04.11.2011 18:43
od Dettektorr
Ahoj,
jen si tak koumám o píčovinách a napdlo mě se zeptat, jak moc je náročný předělat E39 530d FL 2001 z manuálu na steptronic? Přecijen do města se mi zdá automat lepší. A pokud už by se to snad povedlo, jak se řeší zapsání do TP?
Díky.
Napsal: úte 08.11.2011 04:34
od Brátn
hodně
konzole pedálů, spínačka ve volantu, volič řazení, samotná převodovka s měničem, kardan, věneček na startér, budíky (jejich jednotka), elektrika komplet na celém motoru, jednotka automatu a nevím jak je to s elektrikou v celém autě, ale ta by mohla být stejná
Napsal: úte 08.11.2011 12:44
od drifterCZ
Takovou přestavbu nedoporučuju, automaty u 530d maji zivotnost kolem 200 000km, nekdy i min. Děláme výměnu z automatu na manuál, ale ta je o dost jenodušší (nepotřebuješ elektriku, jenom kabel na čidlo zpátečky), ale když budeš dělat přestavbu z manuálu na automat, tak tam potřebná elektrika ani nebude natažená
Napsal: úte 08.11.2011 13:23
od drifterCZ
kdybys to myslel opravdu vazne, tak mame jeste jednu 530d FL rv 2001, najeto 120 000km, s automatickou prevodovkou plne funkcni, namontovanou na aute - muzeme to i projet. Pokud bys mel zajem tak by nebyl problem ti ji prodat i s volicem - radici pakou, menicem, kardanem.
Napsal: úte 08.11.2011 19:43
od Dettektorr
Ahoj,
byla to spíš taková otázka, zda je to vůbec možné. Myslím, po tom, co jste oba napsali, že cena takové přestavby za ten komfort nestojí a je jednoduší prodat manuál auto a koupit auto automat.
Každopádně si velmi cením, že mi někdo na tak stupidní dotaz vůbec odpověděl.
Díky kluci.
Napsal: úte 08.11.2011 21:44
od StepanMatl
Nabídni to na výměnu, každej do toho velice ochotně půjde

Napsal: stř 09.11.2011 08:34
od Crazy
[quote="drifterCZ"]Takovou přestavbu nedoporučuju, automaty u 530d maji zivotnost kolem 200 000km, nekdy i min.
to ti řekl kdo?

Napsal: stř 09.11.2011 08:52
od Dettektorr
Vydíš výměna mě nenapdla, popravdě jsem technicky neznalej a takovou přestavbu si ani nedovedu představit.
Napsal: stř 09.11.2011 09:11
od Misanek
Crazy píše:drifterCZ píše:Takovou přestavbu nedoporučuju, automaty u 530d maji zivotnost kolem 200 000km, nekdy i min.
to ti řekl kdo?

dyť je to všeobecně známá věc

ty automaty od GM, co se dávaly do 530D nebyly kounstruované na takový krouťák. Dokonce u 525D je to už na (nebo dokonce mírně za) hranici konstrukce této převodovky
Napsal: stř 09.11.2011 11:19
od Crazy
dyť je to všeobecně známá věc
záleži na tom kdo a jak se k tomu autu chova to je všeobecná známa věc, výrobce určitě nepočitá s životností automatu 200!!! mám e36fl a e39fl v automatu daleko za 200 kila a nemam problem, skřín v klidu unese i chip s motorem 142kw pak teprve je skoro dosažena maximalka kroutaku. pohybuju se kolem baworu uz nejakej patek a krom jedne 523ia se kterou se kdosi pokousel neustale driftovat vše jezdi dodnes..

Napsal: stř 09.11.2011 11:33
od Misanek
ano, samozřejmě je to to samé, jako když se všude tvrdí, že na tdsu praskají hlavy po prvním vyvření, že je to motor na hovno atd. je to prostě kus od kusu. Ale já osobně bych taky volil cestu manuálu už jenom kvůli jednoduchosti oproti automatu (pokud bych teda nebyl nějak tělesně indisponovaný)
Napsal: stř 09.11.2011 11:37
od Crazy
tělesně indisponovaný nejsem

ale mnel jsem asi 20 brambor v manualu a ted chci klid

no a chysta se X5 FL taky v automatu .
Jak pišeš je to kus od kusu!
Napsal: stř 09.11.2011 11:38
od loyd-krismas
To je přece blbost, automat je skvělá věc a pokud se ho zříkám jen proto, že můžu mít větší náklady než u manuálu, tak se ochuzuju o příjemný svezení. Je to všechno jen o tom, jak se k věci chovám, tak se mi to pak vrací v nákladech na servis a provoz.
Jinak tdsům taky praskaj hlavy jen kvůli tomu, že stím jezdí lidi jako prase a pletou si to se závoďákem...
Napsal: stř 09.11.2011 12:33
od Crazy

přesně, Moja rec

Napsal: stř 09.11.2011 14:32
od Misanek
loyd-krismas píše:To je přece blbost, automat je skvělá věc a pokud se ho zříkám jen proto, že můžu mít větší náklady než u manuálu, tak se ochuzuju o příjemný svezení. Je to všechno jen o tom, jak se k věci chovám, tak se mi to pak vrací v nákladech na servis a provoz.
Jinak tdsům taky praskaj hlavy jen kvůli tomu, že stím jezdí lidi jako prase a pletou si to se závoďákem...
Což o to, jezdit s tím jako se "závoďákem" jde, jenom u toho člověk musí trochu přemýšlet a mít pořád na paměti, že v- podstatě jede s technologicky shodným motorem, jaký je v Tatrách z roku 72, takže se k tomu musí i tak chovat. Já třeba motor na benzinkách na dálnici vůbec nechcípám, když si jdu koupit kafe. Za studena zase jedu minimálně 16 km piánko na čtvrt plynu, než vyleze ručička z modrého pole, tak se snažím do 1500 ot./min. a pak postupně začnu zvyšovat svoje nároky.
Nicméně tady to neni diskuze o tdsách nýbrž o automatech, tak přidám čistě svůj názor - měl jsem tds s manuálem a teď (protože nebylo zbytí a manuály prostě nějak vymyzely, když jsem sháněl další E34) jsem skočil do automatu s tím, že jsem byl odhodlaný si to překopat na manuál. Po tom, co jsem se tím naučil jezdit (ze začátku to bylo strašné, jezdil jsem za spotřebu, o které sejm si myslel, že je u tdsa naprosto nedosažitelná - 11 až 12 l/100 a to sjem nejezdil úplně nějakou pilu) jsem svůj názor přehodnotil a automat se mi líbí, hlavně ta rychloběžka, kterou to zařadí něco málo pod 100 km/h, je to parádní převod do rychla. Je to super věc, pohodlá všechno toto, ale kdybych měl znovu možnost výběru totožných aut, z toho jedno by bylo s automatem a druhé s manuálem, vyberu si to s manuálem. Někdy to prostě neřadí přesně jak bych chtěl (možná s tím ještě neumím tak jezdit) a za další mi nikdo nevymluví, že riziko posrání se čehokoliv je zákonitě u manuálu podstatně menší než u automatu. Takže až se (pokud někdy, doufám že ne) mně automat v autě vysere, tak ještě nejsem teda pevně rozhodnutý, že bych sháněl další skříň a nechával to nadále v automatu... Chápu, že každý si hájí to svoje, takže majitelé automatu tady rozhořčeně naznačují, co si to dovoluju tvrdit za 3,14čoviny, v případě majitelů steptroniců to chápu ještě o něco víc, protože tento druh převodovky je fakt super co se ovládání týče (svezl jsem se v tom jednou a byl sjem z toho moc nadšený musím přiznat) ale myslím si, že jelikož jsem měl možnost vyzkoušet oboje, oboje bylo moje a s obojím jsem najel pár km se dá chápat můj příspěvek aspoň jako částečně objektivní

Napsal: stř 09.11.2011 16:04
od drifterCZ
Crazy píše:drifterCZ píše:Takovou přestavbu nedoporučuju, automaty u 530d maji zivotnost kolem 200 000km, nekdy i min.
to ti řekl kdo?

Nikdo mi nemusí nic říkat, mám tu převodovku doma rozdělanou...
Neříkám že nevydrží víc, ale je to časovaná bomba. Podívej se kolik 530d se prodává s vysranou převodovkou. To nepočítám ty s převodovkou těsně před smrtí, kterých se majitele snaží narychlo zbavit, dokud auto ještě jezdí.
Napsal: stř 09.11.2011 17:35
od Crazy
1) špatnou převodovku poznaš.
2) videl jsem jen smítko nepojízdných 530d ve většině = majitel kok*t
3) viděl jsem stovky dobrých kůsu
4) znam spoutu lidi co se opravou živi a nemáji z toho doma lego a věř mám přehled
Ano, nákladný to je-mít auto v automatu ale setrvák+spojka taky nestoji 5 tisíc.
Napsal: stř 09.11.2011 18:04
od drifterCZ
uznávám že máš asi pravdu v bodě 2. Ta převodovka o který jsem mluvil je z auta co má 280 000 a ti kreténi s tím asi jezdili dokud to jelo (auto na leasing). Podle toho to i vypadá - jedna hřídel nadrcená na šrot, všechny lamely pryč, atd...
Třeba se vysrali jen ty, ve kterých neměnili olej, kde dávali za jízdy neutrál, a pak v rychlosti zpátky D, nebo podobný blbosti...
Ale i když budu s autem jezdit rozumně, bohužel asi nemám jistotu že převodovka vydrží. U manuálu životnost z 99% ovlivníš ty
Napsal: stř 09.11.2011 20:02
od Crazy
Pokud auto máš s jasným původem v pěkným stavu a chováš se k němu jako bilej tak vydrži, určitě! Možná vyměníš hydroměníč , možná jen olej

i když já na skříni mám nápis Life time oil no change!!!
Nicméně k věci nežli překopávat je lepši prodat a koupit original auto s automatem.
Napsal: stř 09.11.2011 20:17
od Crazy
jo ohledně spolehlivosti, tohle jsem vyfotil v e38 740iAL
