Stránka 1 z 1
Napsal: sob 15.10.2011 21:07
od vasikgr
prosim o pomoc,
včera jsem chtěl zkontrolovat fridex v chl.systému,otevřu expanzku a vyhrnul se na mne olej.vytáhnu měrku oleje a zbýdou na špičce,žádné hlášení ani kontrolka.vyndal jsem výměník jelikož jdu po nejsnažších možnostech a byla tam oxidace a vymáčklé těsnění.ale odvod vody do motoru byl zaslepený.němáte někdo s výměníkem nějakou zkušenost.díky moc.ještě nevím jestli to byl výměník.díky

[/b]
Napsal: sob 15.10.2011 21:15
od libovka
Super a co čekáš za radu když ani neńapíšeš na jakém motoru a autě to máš.

Napsal: sob 15.10.2011 21:26
od vasikgr
BMW 530d E39 142KW omlouvám se ,že jsem nenapsal motor.díky
Napsal: pát 21.10.2011 12:19
od Eddmaster
Hele výměníkem myslíš chladič?
Dělám ve firmě, která vyrábí olejové filtry včetně chladičů a občas se z pole vrací díly, které mají prasklej chladič zevnitř --> to ti může způsobit olej ve vodě --> motor KO. Zajeď co nejdřív do servisu, nebo můžeš litovat.
Napsal: pát 21.10.2011 13:02
od Foli
spíš bych to viděl na těsnění pod hlavou
Napsal: pát 21.10.2011 13:24
od libovka
A kde by se vzal u E39 olej v chladiči vody?Taky to vidím na halvu nebo těsnění.
Napsal: pát 21.10.2011 13:38
od Eddmaster
chladič oleje se skládá z tzv. turboplátů, který se na sebe naskládaj a pak se sletujou dohromady a k přírubě. Skládají se cik cak aby v jednom položení tekl olej a v druhým chladící kapalina.
Ten plát je cca 1-1,5mm tlustej. Když se ti dostane větší špona z motoru do chladícího kanálu nebo i olejového, může potom při tlaku samovolně vyvrtat díru v turboplátu, protože neproteče.
Viděl jsem to, analyzoval jsem to pod elektronickým mikroskopem. V chladiči byly brutální špony z čerpadla.
Napsal: pát 21.10.2011 15:00
od Maxiczech
Pan analizátor..

Sorry za OT..
Napsal: úte 25.10.2011 09:14
od vasikgr
Tak to byl naštěstí opravdu ten výměník u olej.filtru.někdo předemnou už stím měl pravděpodobně problém,jelikož kanál pro vodu do motoru byl zaslepený.chlapi díky moc za sice různé názory,ale víc hlav víc ví.díky