Stránka 1 z 1

Napsal: stř 05.10.2011 13:01
od Perunwit
kolegové jelikož toto bude moje první zima s báwem a to nemá klimu, chci se zeptat, jaké jsou zkušenosti s vlhkostí vzduchu v autě, mlžením skel apod.
nemám ani kabinový filtr, který jsem vždycky na zimu měnil, takže ani to mi nepomůže... existuje nějaký přípravek k nanesení na skla, aby se tyto nemlžily, nebo prostě budu za každejch podmínek muset větrat a tudíž si asi pořídim protiprůvanové deflektory na okna :lol: ?

Napsal: stř 05.10.2011 14:29
od libovka
Já teda nechápu proč by se ti to mělo mlžit? Pokud nemáš v autě mokro nebo prasklé topení tak není důvod k mlžení.A hlavně v zimě se ti klima stejně nezapne. :wink:

Napsal: stř 05.10.2011 15:33
od ThatsMe
Sama se nezapne, ale můžeš ji zapnout ty kvůli odmlžení. Ale já jsem ji v zimě použil snad jednou, a to bylo auto řádně zadýcháno. Nedělal bych si s tím těžkou hlavu. :)

Napsal: stř 05.10.2011 17:16
od Jendix
ThatsMe píše:Sama se nezapne, ale můžeš ji zapnout ty kvůli odmlžení. Ale já jsem ji v zimě použil snad jednou, a to bylo auto řádně zadýcháno. Nedělal bych si s tím těžkou hlavu. :)
Jak to myslíš kvůli odmlžení?

Jsou dva způsoby jak odmlžit auto:

1. Dosáhnout vyšší teploty než je teplota kondenzace - tzn. vytopit vnitřek a zahřát sklo

2. Odsát vlhkost z prostoru auta - tzn. prinicip sušičky vzduchu - voda by kondenzovala na výměníku klimy

myslel jsi var. 2. z prnicpu to asi jde.. nedokážu si to ale představit že to bude opravdu fungovat

Napsal: stř 05.10.2011 18:56
od ThatsMe
No, a zrovna varianta 2 funguje daleko líp. :) Páč narozdíl od jedničky, kde musíš ohřát ne vzduch, ale sklo nad teplotu rosného bodu, což není jednoduché, u dvojky ti vlhkost zkondenzuje na výměníku klimy, který je chladnější než sklo. Na sklo pak fouká suchý vzduch. Dražší, ale bez čekání. :)

Napsal: stř 05.10.2011 19:06
od libovka
ThatsMe píše:Sama se nezapne, ale můžeš ji zapnout ty kvůli odmlžení. Ale já jsem ji v zimě použil snad jednou, a to bylo auto řádně zadýcháno. Nedělal bych si s tím těžkou hlavu. :)
V mrazu ji nezapneš ani ty.Prostě v mrazu zapnout nejde.

Napsal: stř 05.10.2011 21:16
od Perunwit
no nechci polemizovat, kdo ji kdy zapne a kdy ne, ale já prostě v autě odmlžuji pomocí klimy... je to daleko rychlejší, než vyhřát auto... navíc bych chtěl vidět auto, se kterým se jezdí v zimě a není v něm vlhko.. sníh, co si přineseš na botách a roztaje ti, steče kam? Nechtěl sem tu rozpoutat žádnej flame :lol: spíš mě zajímalo, jak to udělat v autě bez kabinovýho filtru, kterej sem když se auto mlžilo vyměnil a bylo po mlžení... klima neklima. Ale evidentně nikdo nic převratnýho kupodivu nevymyslel :-)). Kdyby byl nějakej přípravek nacákat na okna, rozleštit a hotovo :-).

Napsal: stř 05.10.2011 21:30
od ThatsMe
Mně spíná i v zimě. Mohlo by se zdát, že ne, páč s teplotou to v zimě skutečně moc nehne, poznat to jde právě na relativní vlhkosti vzduchu. Anebo prostě tak, že spíná klimakompresor.

Napsal: stř 05.10.2011 21:45
od ThatsMe
Perunwit: takové přípravky existují, buď jako přípravek proti mlžení nebo v kombinaci s čističem. Koupíš to podle mě v každém hyperalbertu. :)

Napsal: stř 05.10.2011 21:48
od magorcondoria
Obvýkle nespíná AC pod +5, uněkterých novějších je to posunuto k nule,právě kvuli vysoušení vzduchu.Pokud prší a je vysoká vlhkost také zapínám AC. Dobré je mít vyčištěné sklo i zevnitř.

Napsal: stř 05.10.2011 22:13
od beny-maser
měl jsem e34 bez klimi a v zimě v pohodě,teda předek, zadek trvá dýl něž to rozmrzne, ale s předkem nikdy nebyl problém

Napsal: čtv 06.10.2011 06:44
od Perunwit
magorcondoria píše:Obvýkle nespíná AC pod +5, uněkterých novějších je to posunuto k nule,právě kvuli vysoušení vzduchu.Pokud prší a je vysoká vlhkost také zapínám AC. Dobré je mít vyčištěné sklo i zevnitř.
naprostej souhlas. klima pak prostě neklimuje, jenom se to žene přes ní a plní funkci vysoušeče. to je vyzkoušený.
kdyby to nebyl takovej marast, už bych tam tu klimču nechal nacpat.

Napsal: čtv 06.10.2011 10:05
od Jendix
Perunwit píše:
magorcondoria píše:Obvýkle nespíná AC pod +5, uněkterých novějších je to posunuto k nule,právě kvuli vysoušení vzduchu.Pokud prší a je vysoká vlhkost také zapínám AC. Dobré je mít vyčištěné sklo i zevnitř.
naprostej souhlas. klima pak prostě neklimuje, jenom se to žene přes ní a plní funkci vysoušeče. to je vyzkoušený.
kdyby to nebyl takovej marast, už bych tam tu klimču nechal nacpat.
to mi přijde jako kravina.. pokud máš unvitř stejnou teplotu jako na výparníku klimy.. (pokud klima nejde teploty jsou stejné) nemůže to logicky fungovat jako vysoušeč..

Napsal: čtv 06.10.2011 13:55
od ThatsMe
Myslím, že Perunwit to myslel tak, že si klimou v autě neděláš zimu. :) Ale vzduch se samozřejmě musí ochladit a až pak ohřát, jinak by to nefungovalo.

Napsal: čtv 06.10.2011 14:29
od libovka
klima pak prostě neklimuje, jenom se to žene přes ní a plní funkci vysoušeče. to je vyzkoušený.
kdyby to nebyl takovej marast, už bych tam tu klimču nechal nacpat

To si trochu protiřečíš ne?
Prostě pokud klima neklimuje tak nemuže vysoušet. :roll:

Napsal: čtv 06.10.2011 20:25
od Player1
ardo: nevíš od kolika °C se klima nezapíná? Klimu prakticky nevypínám ani v zimě - a to právě kvůli vlhkosti vzduchu. Pokud byla vypnutá a bylo zamlženo, tak po zapnutí okamžitě ok, ale právě si myslím, že i v mrazech. Musím to letos vysledovat :lol:

Napsal: pát 07.10.2011 03:37
od Axel
Kdyz se mi v zime zacinaji zamlzovat skla tak vytahnu(gumove) koberecky, pustim topeni na nejvyssi teplotu a intenzitu, pootevru vsechna okynka a jedu se projet.
Takze topeni fouka horky vzduch na vlhokou podlahu a pak vlhky vzduch putuje okynkama ven.

Napsal: pát 07.10.2011 07:04
od Perunwit
to bych asi odstonal, kdybych měl pokaždý stáhnout okýnka a jet se projet, když se mi zamlží sklo :wink: :twisted: ne, samozřejmě, je to jeden ze způsobů.

pro rejpavku libovku jenom dodám, že jsem to skutečně myslel tak, jak píše kolega ThatsMe.

Napsal: pát 07.10.2011 08:54
od libovka
pro rejpavku libovku jenom dodám, že jsem to skutečně myslel tak, jak píše kolega ThatsMe.[/quote]

Nechápu proč bych měl bejt rejpavka?Ale ty to evidentně vůbec nechceš pochopit.
Já vím že si v autě nechceš dělat zimu,ale prostě pokud se ti klima v zimě nesepne (nezačne se točit kompresor) tak ti to nemůže vysoušet.Co je na tom těžkýho k pochopení?Ten vzduch co leze do auta přes výparník klimy jen bezezměny projde.Co vím tak mě nešla u aut zapnout cca od +- 0°C a níž. Je to kuli tomu aby nedošlo k zamrznutí výparníku.