Stránka 1 z 1

Napsal: ned 25.09.2011 16:34
od PepaBMW540i
Ahoj, mám E39 540i rv.95. Mám problém s chladícím systémem. Nějaký tlak tam vždycky je, to je jasný, ale tady je hodně - hadice vedoucí od motoru k chladiči je po jízdě úplně tvrdá, jednou mi i vyskočila ( - utrhlo se to od chladiče i s kusem plastu). A když nechám nastartovaný motor se sundaným víčkem na nádržce u chladiče, tak tam cca po 5 minutách začně hodně stříkat voda, jako by se vařila...
- motor podle ukazatele OK, ručička teploty přesně v půlce
- ve vodě není olej
- v oleji není voda
- z výfuku nejde pára
- chladič je nově kupovaný před půl rokem a nemá zanesená žebra
- odvzdušňoval jsem při zapnutém topení přes odvzdušňovací šroub

Myslel jsem, že by to mohlo být těsnění pod hlavou, ale to by to tlakovalo furt a byly by přítomny příznaky viz. výše, nebo ne? Když voda v systému ještě necirkuluje, tak můžu přidat i víc plynu a v pohodě...
Mohlo by to být něco s koloběhem té vody v systému?
Díky moc.

Napsal: ned 25.09.2011 17:01
od Jirka36
Termostat? Tohle dělalo synovi, trubky tvrdý jak beton...dal jsem nový termostat a byl klid..

Napsal: ned 25.09.2011 17:09
od PepaBMW540i
Aha, já myslel, že termostat vždycky odejde tak, že zůstane furt otevřenej, nebo zavřenej... Ale takhle nevím, proč by to termostatem tak tlakovalo. Nespochybňuju tvoji radu, zkusím to, jen by mě to zajímalo :?:

Napsal: ned 25.09.2011 19:19
od radokrno
vodní pumpa nehoní ti vody...na hoře to vaří proto to lítá ven...vyndej jí a jestli je plastová tak hřídel nějak uchop a zkus silou protočit vrtulku..může být vyhřátá a prostě při těch točkách nebere.nebo je rozlámaná.

Napsal: ned 25.09.2011 19:50
od Jirka36
PepaBMW540i píše:Aha, já myslel, že termostat vždycky odejde tak, že zůstane furt otevřenej, nebo zavřenej... Ale takhle nevím, proč by to termostatem tak tlakovalo. Nespochybňuju tvoji radu, zkusím to, jen by mě to zajímalo :?:



Nevim, jen mě to napadlo...když jsem vyndal starej zbyla z něj jen ta trubka :D , pokud je to vodní pumpa jak zmiňuje příspěvek níže tak to nezávidim...

Napsal: ned 25.09.2011 22:04
od E30STORM
To samé jsem měl kdysi, začal jsem termostatem- to nejlevnější, pak pumpa - ta to dle mě je u tebe, ale skončil jsem těsněním.
Pokud je to tesnení, zahřeje se to rychleji a přesně tyhle příznaky to má.Hadice nesmí být tvrdé a pokud máš víčko pryč a stříká voda, nejspis to bude to tesnení.
Já taky neměl vodu v oleji a naopak, ale začni tím nejlevnějším, hlava muze jit dolu vždycky, že jo..

Napsal: ned 25.09.2011 23:41
od radokrno
nebo zkusit vandat termostat,jestli to bude dělat i za studena kdy se to nedokáže ohřát tak je jasno,pumpa ok hlava ko.
je fakt ,že do pěti minut se to i za špatný pumpy nemůže takhle silně natlakovat ,aby to uvolnilo hadici i s plastem od chladiče