Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 tlak v chladícím systému

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#1 Příspěvek od PepaBMW540i »

Ahoj, mám E39 540i rv.95. Mám problém s chladícím systémem. Nějaký tlak tam vždycky je, to je jasný, ale tady je hodně - hadice vedoucí od motoru k chladiči je po jízdě úplně tvrdá, jednou mi i vyskočila ( - utrhlo se to od chladiče i s kusem plastu). A když nechám nastartovaný motor se sundaným víčkem na nádržce u chladiče, tak tam cca po 5 minutách začně hodně stříkat voda, jako by se vařila...
- motor podle ukazatele OK, ručička teploty přesně v půlce
- ve vodě není olej
- v oleji není voda
- z výfuku nejde pára
- chladič je nově kupovaný před půl rokem a nemá zanesená žebra
- odvzdušňoval jsem při zapnutém topení přes odvzdušňovací šroub

Myslel jsem, že by to mohlo být těsnění pod hlavou, ale to by to tlakovalo furt a byly by přítomny příznaky viz. výše, nebo ne? Když voda v systému ještě necirkuluje, tak můžu přidat i víc plynu a v pohodě...
Mohlo by to být něco s koloběhem té vody v systému?
Díky moc.
Jirka36
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 20.08.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od Jirka36 »

Termostat? Tohle dělalo synovi, trubky tvrdý jak beton...dal jsem nový termostat a byl klid..
PepaBMW540i
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#3 Příspěvek od PepaBMW540i »

Aha, já myslel, že termostat vždycky odejde tak, že zůstane furt otevřenej, nebo zavřenej... Ale takhle nevím, proč by to termostatem tak tlakovalo. Nespochybňuju tvoji radu, zkusím to, jen by mě to zajímalo :?:
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#4 Příspěvek od radokrno »

vodní pumpa nehoní ti vody...na hoře to vaří proto to lítá ven...vyndej jí a jestli je plastová tak hřídel nějak uchop a zkus silou protočit vrtulku..může být vyhřátá a prostě při těch točkách nebere.nebo je rozlámaná.
Jirka36
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 20.08.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od Jirka36 »

PepaBMW540i píše:Aha, já myslel, že termostat vždycky odejde tak, že zůstane furt otevřenej, nebo zavřenej... Ale takhle nevím, proč by to termostatem tak tlakovalo. Nespochybňuju tvoji radu, zkusím to, jen by mě to zajímalo :?:



Nevim, jen mě to napadlo...když jsem vyndal starej zbyla z něj jen ta trubka :D , pokud je to vodní pumpa jak zmiňuje příspěvek níže tak to nezávidim...
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#6 Příspěvek od E30STORM »

To samé jsem měl kdysi, začal jsem termostatem- to nejlevnější, pak pumpa - ta to dle mě je u tebe, ale skončil jsem těsněním.
Pokud je to tesnení, zahřeje se to rychleji a přesně tyhle příznaky to má.Hadice nesmí být tvrdé a pokud máš víčko pryč a stříká voda, nejspis to bude to tesnení.
Já taky neměl vodu v oleji a naopak, ale začni tím nejlevnějším, hlava muze jit dolu vždycky, že jo..
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#7 Příspěvek od radokrno »

nebo zkusit vandat termostat,jestli to bude dělat i za studena kdy se to nedokáže ohřát tak je jasno,pumpa ok hlava ko.
je fakt ,že do pěti minut se to i za špatný pumpy nemůže takhle silně natlakovat ,aby to uvolnilo hadici i s plastem od chladiče
Odpovědět