Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 15.09.2011 11:26
od gunner
Zdravím,uvažuji o koupi silnějšího dieselu volba je pro mě jasná 530d,jen nevím,jaký je mezi těmito motory rozdíl...jestli tedy vůbec nějaký je.Zajímala by mě například spotřeba po městě...u manuálu.

Napsal: čtv 15.09.2011 11:29
od j3ykobim
135kw výroba 1998–2000
141kw výroba 2000-2003

Napsal: čtv 15.09.2011 11:34
od gunner
j3ykobim píše:135kw výroba 1998–2000
141kw výroba 2000-2003
no,to vím taky,že 142 byla v fc,měl jsem namysli třeba nějaké technické parametry... :wink:

Napsal: čtv 15.09.2011 12:00
od j3ykobim
gunner píše:
j3ykobim píše:135kw výroba 1998–2000
141kw výroba 2000-2003
no,to vím taky,že 142 byla v fc,měl jsem namysli třeba nějaké technické parametry... :wink:
The BMW M57 is a straight-6 diesel engine produced from 1998. It won the "2.5–3 L" category of the International Engine of the Year award for 1999 through 2002.


M57D30 2,926 cc (2.926 L; 178.6 cu in)
530d I6 24V 2926 84/88 1:18.0 Common rail turbodiesel 135 kW (184 PS; 181 bhp) @ 4000 390 N·m (290 ft·lbf) @ 1750 8.1 (man) / 8.4 (aut) 1998–2000
530d I6 24V 2926 84/88 1:18.0 Common rail turbodiesel 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 4000 410 N·m (300 ft·lbf) @ 1750 7.8 (man) / 8.0 (aut) 2000–2003

Napsal: čtv 15.09.2011 12:07
od gunner
To už je lepší :wink: Každopádně bych rád slyšel nějaký reálný postřeh ze života....těchto dvou motoru 8)

Napsal: čtv 15.09.2011 12:19
od voTon
135kw a 142kw jsou motory fyzicky (konstrukcne) stejne, vykonove a spotrebou srovnatelne. hlavni rozdil je v jednotce. Např. o co je slabší starší verze o to víc se da "nachipovat". Podle me je pri porovnani nakupnich cen lepsi koupit zdravou 135kw nez horsi 142kw. I použitých dílů je na předfacelifta výrazně víc a za lepší peníze...ale zas kuř vypadá a je starší no :)

Napsal: čtv 15.09.2011 12:29
od caknakis
To není pravda, mají jiné turbo, klapky v sání a určitě ještě spoustu drobností

Napsal: čtv 15.09.2011 12:30
od gunner
voTon píše:135kw a 142kw jsou motory fyzicky (konstrukcne) stejne, vykonove a spotrebou srovnatelne. hlavni rozdil je v jednotce. Např. o co je slabší starší verze o to víc se da "nachipovat". Podle me je pri porovnani nakupnich cen lepsi koupit zdravou 135kw nez horsi 142kw. I použitých dílů je na předfacelifta výrazně víc a za lepší peníze...ale zas kuř vypadá a je starší no :)
Díky,svezení bude asi taky dost podobný,ne...nebo myslíš,že by ten rozdíl 20Nm mohl být nějak znát... ?

Napsal: čtv 15.09.2011 15:38
od Radoch
Mám 135 kw motor je naprosto v pohodě.Spotřeba je 7.3 město bude asi kolem 10l. Jenom pečlivě vybírat!Zaměřit se na podvozek aby nikde nic nemlátilo klimatizace aby byla funkční atd.Hlavně pořádně projet.Sám mám zkušenost že 3 auta z 5 neměly ten zprávný výkon.Jinak 135 nebo 142 kw je asi jedno.

Napsal: pát 16.09.2011 11:29
od gunner
Radoch píše:Mám 135 kw motor je naprosto v pohodě.Spotřeba je 7.3 město bude asi kolem 10l. Jenom pečlivě vybírat!Zaměřit se na podvozek aby nikde nic nemlátilo klimatizace aby byla funkční atd.Hlavně pořádně projet.Sám mám zkušenost že 3 auta z 5 neměly ten zprávný výkon.Jinak 135 nebo 142 kw je asi jedno.
Ptal jsem se na tu spotřebu kvůli tomu,že kamarád má 142kw a jezdí s tím po měste za 7.5l...a venku po okrskách za 6l. (lehká noha)
10l ve městě se mi zdá docela dost ...to musíš mít asi nohu na podlaze :wink:
Za 10l po městě jezdí motor tds a to nemusíš mít nohu na podlaze .-)

Napsal: pát 16.09.2011 14:26
od ViktorDDD
neni mesto ako mesto, keď chodíš cez ranné zápchy tak aj na tom 530d to bude cez 10l, inak 6l mimo mesta s jazdou podľa predpisov sa tiež dá

Napsal: ned 18.09.2011 14:59
od Couloo
Já koupil v Německu toura v manuálu původně asi 142kw ale pochopil jsem s Německý papírů že je tam nějaký chip a mám 155kw a u nás mi to normálně napsali do velkého TP takže tam mám psáno 155kw.A myslím že spotřeba je např o proti audi 2,5 nebo 3.0tdi uplně super.Jsem z Ostravy a jezdím úplně běžně za 7 - 7.5l. Když jsem nedávno jel z Olomouce a nespěchal jsem, tak jsem jel 130 a dostal jsem se na 5,9 a to vážně nekecám.Ale za to jsem jednou jel z Brna rychlostí i 230km/h a to už jsem jel za 11l. Ale i tak je to bomba.Když vidím jak se můj kolega po městě plouží Golfem 5 1,9TDi PD v DSG(automat) s téměř žádným výkonem a nemůže se dostat pod 7,3l , tak je mi celkem do smíchu. A třeba nedávno Ostrava - Zadar(HR) rychlost stále mezi 150 - 180km/h tak spotřeba 7,1l. Takže asi tak nějak.

Napsal: ned 18.09.2011 22:02
od gunner
No,je to fakt mazec....já jezdím s 520d za 7.3l-7.8l at se snažím sebevíc,tak mín to prostě nejde...
Venku je to něco jiného,když jedu na Orlík,po okrskách tak tam mam pokaždý 5.2l - 5.6l podle toho jak jedu,dalnice do 140km/h 5.5l ale nejvíc toho najezdím po městě...a právě tech 7.5 mi dostává..když vidim,jak kamarád jezdí se 530d 142kw za to samé co já...prostě mi nejde do hlavy,jak motor kterej má o dva válce víc a 1l obsah navíc může jezdit stejně :roll:
Chtěl bych koupit 135kw...ale to právě nemůzu porovnat,jestli je tam ta spotřeba podobná,nebo stejná jako u 142kw.

Napsal: ned 18.09.2011 23:23
od M3maniac
Dnes výlet do Jeseníků, pohoda ,klobouk podle předpisů za 6,1 motor 142kW ( 730d ) :wink:

Napsal: pon 19.09.2011 00:35
od gunner
M3maniac píše:Dnes výlet do Jeseníků, pohoda ,klobouk podle předpisů za 6,1 motor 142kW ( 730d ) :wink:
Hmm...to je maso,předpokládám,že je 7dma ještě v automatu :-) ten motor je prostě hustej...

Napsal: úte 20.09.2011 07:46
od KUBBACHER
Cesta do Chorvatska a zpět s klimou spotřeba 6,2l/100km, tady jezdím krátké trasy do 6,5l/100km.
Přes 7l/100km jsem se zatím ještě nedostal.
Motor 142kw, najeto 240tis. :wink:

Napsal: úte 20.09.2011 08:58
od Perunwit
Kdybych nebyl zapřisáhlej benziňák, tak bych řekl, že mě ten motor už nějakej čas zajímá... tohle vlákno taky vyznívá těžce pro něj... kde jsou jeho slabiny? Jak je na tom s životností turba a jak ho kupovat (tuto motorizaci)? Šilhám po E39 touringu.

Napsal: úte 20.09.2011 09:36
od ViktorDDD
slabé stránky: klapky sania - môžu spadnúť do motora a spôsobiť veľké problémy - 135kW manuál verzia ich nemá, ale na všetkých motoroch sa dajú odstrániť a nahradiť záslepkami
vstreky - od tej superkvalitnej nafty čo je v čr a sr dosť trpia tak po cca 200-250tis. km sú zrelé na výmenu a nie sú zrovna najlacnejšie
inak je to spoľahlivý motor

Napsal: úte 20.09.2011 11:31
od gunner
Perunwit píše:Kdybych nebyl zapřisáhlej benziňák, tak bych řekl, že mě ten motor už nějakej čas zajímá... tohle vlákno taky vyznívá těžce pro něj... kde jsou jeho slabiny? Jak je na tom s životností turba a jak ho kupovat (tuto motorizaci)? Šilhám po E39 touringu.
Jestli si zapřísáhlej benzínák...tak tě možná bude zajímat,že 530d 135kw má od 70km/h lepší parametry zrychlení,než 528i :D a hlavně se s tím dá jezdit za to co tu vídíš v komentářích... :roll:
Mám 520d,nijak moc si na ten motor nemůžu stěžovat,ale ve srovnání s 3.0l je to taková felície a co mě fakt "rozčiluje" je to,že když jsem si to kupoval,tak jsem si říkal...3.0l nepotřebuju...pojede to jen o trochu líp a hlavně mi to sežere :roll: no a ted jezdím s 2.0 za to stejný co tady písou lidi,který jezdí s 530d :-)

Napsal: úte 20.09.2011 12:48
od Perunwit
je to jak říkáš, taky jsem koukal... proto mě ten motor přijde zajímavej. Fajn auto se slabým motorem jsem si už zažil, nakonec jsem ho prodal, i když bylo naprosto v cajku a koupil si 2,5i - to už jede celkem fajn, ale pořád by to mohlo bejt živější.