Stránka 1 z 1
Napsal: sob 23.07.2011 18:57
od Artax
Tak jsem se dnes dobře vyspal, a protože bylo hezky, rozhodl jsem se vyměnit olej na své 530d včetně olejovýho separátoru. Protože mám M-tech podvozek, tak se k tomu výpušťáku při nejlepší vůli nedostanu. Takže hezky auto na nájezdy, odkrytovat spodek, vypustit olej do vaničky, pak stoupnou na štokrle a povolit víčko filtru. 36-ku nástrčák nemám, tak přišel ke slovu francouzák (myslím tím klíč

) a tady začala prdel. Víčko bylo od minulýho majitele zřejmě načatý a zřejmě ani nenamazal těsnící kroužek, tak jsem to prostě a jednoduše urval

. Teď by mě zajímalo, jak tu svini povolit, poraďte prosím.
Napsal: sob 23.07.2011 21:04
od king
vem velky sikovky a jednoduse se do toho plastu zakousni ( mysleno do toho vnejsiho oblyho plaste ) a povol to. jde to. je dobry koupit novy vicko a 36ku - pak neni problem.
Napsal: sob 23.07.2011 22:09
od Artax
Jojo, tak tohle už mám za sebou, velký siky tam nikde pořádně nestrčím (možná jsou asi moc velký

) každopádně po tom jenom kloužou. Ještě mi známej radil udělat do víčka zářez flexou a majzlem to povolit, ale každopádně musím nejdřív sehnat nový víčko.
Napsal: sob 23.07.2011 22:10
od king
s tema sikama to jde, chce to trpelivost
Napsal: sob 23.07.2011 22:19
od starML
Navrtej do víka dvě díry vrtákem 3,6mm, udělej závit M4 a dej tam šrouby M4 cca 4cm dlouhé, centimetr si nech venku. Mezi šrouby zapáčíš šroubovákem a víčko povolíš. Zbytek už víš.
Napsal: ned 24.07.2011 00:03
od Artax
starML píše:Navrtej do víka dvě díry vrtákem 3,6mm, udělej závit M4 a dej tam šrouby M4 cca 4cm dlouhé, centimetr si nech venku. Mezi šrouby zapáčíš šroubovákem a víčko povolíš. Zbytek už víš.
To bude asi to správný řešení

, dík. Kde mám ale vrtat, aby nešel bordel z vrtání pak do oleje?
Napsal: ned 24.07.2011 10:39
od starML
Artax píše:Kde mám ale vrtat, aby nešel bordel z vrtání pak do oleje?
Samozřejmě, že lepší je, aby ty šrouby byly více na obvodu, aby byla větší páka. Podle mne se olej ve filtru čistí (proudí) zvenku do středu, tam je i snímač tlaku. Takže pokud Ti něco spadne dolů, zůstane to před filtrem a po otevření to najdeš. Jak to tam vypadá najdeš tady
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Ale nespadne tam skoro nic, musíš vrtat opatrně, pomalu a moc netlačit. Napřed začni vrtáčkem 1,5mm, špony Ti půjdou ven, to se neboj. Nevím, kolik je ta tloušťka víčka, ale 4cm by mohly na šrouby nebo kolíky stačit. Prostě nemusíš úplně zkrz. Potom díry zvětšíš na vhodný šroub nebo kolík. Dokonce ten kolík (nebo menší šroub) se jeví vhodnější, aby jsi nemusel řezat závit, to už by něco dolů spadnout mohlo. Ale ten kolík musí mít nahoře hlavičku (=šroub už bez závitu), aby Ti nespadl dolů. I samořezný šroub (vrut) by mohl stačit, ale to zase moc nesnáší páčení, které budeš potřebovat.
Napsal: ned 24.07.2011 11:00
od Raadii
Jo měl jsem podobnej problém, ale to víčko sehnat za slušný peníze je asi problém, tak jsem tam nechal zatim to starý... 700 za kus plastu se mi dávat nechce a málo kdo to chce odmontovat z vraku... Kdybys při shánění narazil na dvě víčka, tak se ozvi

Napsal: ned 24.07.2011 15:37
od Artax
Ještě se zeptám: na víčku nahoře na tom šestihranu na klíč je šipka vpravo (z pohledu od předního blatníku na řidičově straně) a moment 25 Nm, chápu to správně, že se to ve směru šipky utahuje?

Napsal: ned 24.07.2011 16:52
od jararak
doprava (v smere sipky) utahujes a dolava, proti smeru povolujes
neviem ktory soudruh z ndr urobil chybu, ale bol to statny chuj, ze vymyslel dutu srubu, na e36 je ten plast uplne plny a tym padom aj ja som si odfajcil tu srubu pri vymene. zobral som kladivo, rozbil otvor a tak nasledne to odtocil (tupy predmet som vopchal do tej vybitej diery a mlatil som po nom kladivom), 17 euro som uz videl a to bola posledna prekazka aby som jazdil s autom po tom, co mi chciplo turbo a ja som ho musel repasnut.
Napsal: ned 24.07.2011 17:12
od Artax
jararak píše:doprava (v smere sipky) utahujes a dolava, proti smeru povolujes
neviem ktory soudruh z ndr urobil chybu, ale bol to statny chuj, ze vymyslel dutu srubu, na e36 je ten plast uplne plny a tym padom aj ja som si odfajcil tu srubu pri vymene. zobral som kladivo, rozbil otvor a tak nasledne to odtocil (tupy predmet som vopchal do tej vybitej diery a mlatil som po nom kladivom), 17 euro som uz videl a to bola posledna prekazka aby som jazdil s autom po tom, co mi chciplo turbo a ja som ho musel repasnut.
Tak s tím chujem statným fakt souhlasím

. Na e34 jsem měl kovový víčko na 10-ku klíč a vydrželo to všechno (stačilo namazat těsnící kroužek) a u další výměny by to povolilo i malý dítě.

Napsal: sob 30.07.2011 10:26
od Artax
To starML: moc díky za radu, na 100% se povedlo

. Už je tam nový víčko, olej, filtr i separátor.
Napsal: sob 30.07.2011 13:49
od starML