Stránka 1 z 1

Napsal: úte 17.05.2011 16:01
od soukupadam
takže řešim nefunkční větrák klimy, je to ten po FL kde jsou otáčky ovládané pulzní modulací, máte někdo s timhle zkušenost? konektor je na tři dráty- dá se nějak vyzkoušet jestli funguje motor napojením na 12V? Kde najdu všechny pojistky, které s tím mají něco společného?

dík moc

Napsal: úte 17.05.2011 19:14
od all
tři tam nejsou je jich 5
plus a mínus - vstup
plus a mínus - na větrák
plus - signál z panelu klimy

Napsal: úte 17.05.2011 19:20
od soukupadam
nejsem elektrikář, ale kabely tam jsou tři. jak to teda napojim na baterku abych vyzkoušel motor?

Napsal: úte 17.05.2011 23:10
od PearlJam
zkus pokus, omyl, u tri dratu moc variant neni

Napsal: stř 18.05.2011 09:17
od soukupadam
když rozpojim ten konektor tak ta horní část jde do větráku žejo?

Napsal: stř 18.05.2011 09:59
od JaneCk
Určitě bych žádný pokus omyl nedělal. Hele, zkus si počíst tady. Nicméně píšou, že pokud je problém, tak to diagnostika odhalí...


http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm

Electric Fan

Vehicles with M62TU, S62 and M73 engines feature a viscous fan as well as an electric fan. The electric fan cuts in when the cooling capacity of the viscous fan is no longer sufficient.
The electric fan is activated by means of a power output stage directly on the fan motor. The motor control unit activates this power output stage by means of a square-wave signal with duty factors (variable pulse width) between 10 % and 90 % thus controlling the various speeds of the electric fan. Pulse duty factors less than 5 % and greater than 95 % do not trigger activation but rather they are used for fault detection purposes. The power output stage features its own positive and ground supply.
The fan speed is influenced by the coolant temperature at the radiator outlet and the pressure in the air conditioning system. The fan speed is reduced as the vehicle speed increases.
If a fault occurs during operation a corresponding fault code will be stored in the fault code memory of the DME control unit.
For the purpose of checking operation and troubleshooting, the diagnostic program offers the option of activating the electric fan directly via the DIS tester/MoDiC.

Edit: Jinak nevím, co máš za motor, tady ten je jen jako příklad, možná budou i nějaké odlišnosti oproti jiným.
Nicméně dle mého laického názoru - tento typ podle mě nepůjde vyzkoušet jinak než diagnostikou, oproti řešení s odpory. Ale třeba se pletu...

Napsal: stř 18.05.2011 10:01
od soukupadam
dík snad z toho něco zjistim je to M54, pokud budou pojistky OK tak asi diagnostika. jiank těch pojistek je taky pět jako u verze s odporama nevíte někdo?

Napsal: stř 18.05.2011 10:17
od JaneCk
U verze s odporama jsou pojistky 3

Napsal: stř 18.05.2011 10:19
od soukupadam
7, 20, 22 a ještě údajně 75 a 105

Napsal: stř 18.05.2011 10:22
od JaneCk
Nejsem si jistý jestli ty poslední 2 nejsou náhodou relé

Napsal: stř 18.05.2011 10:24
od soukupadam
jo to budou relé, protože by měli bejt v motorovym prostoru tam pod filtrem,
s tim větrákem jsou pořád problémy nejdřív to mlátí jak prase a za pár měsíců to přestane fungovat, ani nevim jestli to přestalo fungovat ze dne na den, nebo jestli to schnilo přes zimu

Napsal: stř 18.05.2011 10:55
od JaneCk
Nevím no, jestli to mlátí, tak to je asi v řiti. Kdyby se to vůbec netočilo, tak by se dalo přemýšlet jak o těch pojistkách, tak nějakém čidle apod... :?
Ale jestli tomu předcházel nějaký rachot... Nevím, těžko soudit na dálku

Edit:
Ještě jsem se dočetl, že k tomu ventilátoru vede modrý drát. Pokud se na tom drátu naměří 12V, tak ta 50 A pojistka je OK. Takže možná netřeba rozebírat ten box a hledat...

Napsal: stř 18.05.2011 10:58
od soukupadam
ten rachot dělali ty kovový závaží na vyvážení, to už jsme opravil na podzim,a že se ta vrtule netočí jsem zjistil až když jsem to uvařil na jaře, ted´ bych právě potřeboval nějak vyzkoušet jestli se to bude točit když to připojim na baterku

takže když ten modrej drát změřim a bude tam 12V tak to znamená že tam jde proud a je v hajzlu ten větrák respektive motor?

hnědej drát je kostra a žlutej je z panelu ovládání?

Napsal: stř 18.05.2011 11:08
od JaneCk
Tak jsem vyčetl na netu. Rád bych ti pomohl, ale osobně jsem se s tímto nesetkal, mám to přes odpory.
Jen se tomu teď trošku věnuju a hledám na netu. Zase jsem objevil ten modrý drát totálně uhnilý, tak si vyber. Každopádně bych pak obětoval ty prachy na diag, když to stojí takovou pálku ten větrák.

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... rking.html

Napsal: stř 18.05.2011 11:19
od soukupadam
zkusim pohledat ty pojistky a pak to vemu na diag no. s elektrikou si moc nerozumim

Napsal: stř 18.05.2011 21:33
od all
omluva :-) myslel jsem větrák v na foukáné do auta.... né ten u chladiče....

tam jsou 3 kable

+
-
sig.

vyzkoušení přez diag. nebo sundání větráku mimo auto....
osobně sem si to doma zkoušel a přez diag. si to perfektně otestuješ... 5-95%

Napsal: čtv 19.05.2011 07:08
od beny-maser
nevím jak je to u e39, ale na e34 jdou do motoru pouze dva dráty ikdyž jsou na konektoru tři tak do motoru vedou pouze dva a ty jsou značený,takže jestli se dostaneš k motoru tak připojit napřímo bez odporu a vyzkoušíš jestli se ta vrtule točí

Napsal: čtv 19.05.2011 07:12
od JaneCk
u E39 po 1998 je to právě ouplně jinak...

Napsal: čtv 19.05.2011 07:17
od beny-maser
tak nic :D