Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 průser chlazení
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
takže si dneska jezdim kolem města, po zimě jsem poprvý zapnul klimu tim tlačítkem s vločkou, ale nic se nedělo, klima nechladila, vrtule vepředu na sahaře se netočila ani když jsem zastavil, najednou kouř z podkapoty tak to otevřu a hned vedle víčka na chladící kapalinu díra a cáká z toho fridex na celej motor a ručička teploty už na červenym, tak jsem pustil topení do kabiny na plno- ukazatel teploty spadl na normál. dojedu domů vypnu motor a cáká to z toho ještě tak 10 minut.
Takže mě zajímá co to způsobilo, že se to asi nejspíš přetlakovalo? Mohla to udělat ta nefunkční klima, nebo to ruplo únavou materiálu a s klimou to nemá co dělat?
jinak schánim tenhle díl kdyby někdo měl - 17 11 1 436 381
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ank_frame/
číslo 4
Takže mě zajímá co to způsobilo, že se to asi nejspíš přetlakovalo? Mohla to udělat ta nefunkční klima, nebo to ruplo únavou materiálu a s klimou to nemá co dělat?
jinak schánim tenhle díl kdyby někdo měl - 17 11 1 436 381
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ank_frame/
číslo 4
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
jde o to jestli nefunkční přídavnej větrák před ledvinkama mohl způsobit uvaření motoru? a nebo jestli motor začal vařit až když ta nádržka rupla - to znamená prostě únava materiálu a souběh náhod?
když byl motor vypnutej tak to stříkalo a když jsem nastartoval tak z toho šly jenom bublinky - můžete mi někdo přiblížit jak ten okruh chlazení funguje?
když byl motor vypnutej tak to stříkalo a když jsem nastartoval tak z toho šly jenom bublinky - můžete mi někdo přiblížit jak ten okruh chlazení funguje?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
jo ale jak říkám, otevřu kapotu stříká to jak svině- jdu a nastartuju a v tu chvíli to přestalo stříkat ale šly z toho jenom bublinky, proto mě zajímá jak to funguje, protože při nastartovanym motoru z toho šel vzduch ale při vypnutym fridex, a prasklo vlastně v "nejvyššim" bodě okruhu- hned u víčkabeny-maser píše:vrtule před chladičema chladí pouze klimu na motor nemá žádný vliv,
stříká to kvůli roztažnosti tekutin jak stoupá teplota stoupá tlak vody
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
pak se na tom podepisuje ještě vodní pumpa ktará tu vodu co by tam jinak stříkala nasává a tlačí do motoru takže je tam tak trochu pod tlak na jedné straně a na druhé je zase přetlak podle toho v jaké části to je,jak to chcípneš podtlak zmizí a začne to stříkat ven, kdyby ti praskla např. hadice topení tak to bude stříkat furt, protože je tam přetlak od vodní pumpy co tlačí vodu skrz výměník topení
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
to je divný že to nešlo rovnou přes ten ventil když to prasklo hned vedle víčka
zde foto
http://soukupadam.rajce.idnes.cz/Plocha ... e_0043.jpg
zde foto
http://soukupadam.rajce.idnes.cz/Plocha ... e_0043.jpg
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Taky to tipuju na únavu materiálu. Pokud to budeš dělat asi bych zkontroloval vodní pumpu a asi vyměnil termostat, dělat to nadvakrát je docela opruz. Těsnění pod hlavou poznáš snadno. Motor po nastartování tlakuje do vody. Normálně vzniká tlak až po důkladném ohřátí.
Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?
Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
stal se mi uplne stejny problem, jedu dardu na dalnic a pak jsem zustal vyset v kolone... celou dobu s klimou, venku asi 25-28°C.. kdyz jsem stal dlouho v kolone sla teplota nahoru.. vypnul jsem klimu a zapnul topeni.. kouknu pod kapotu a rupnul chladic... pak jsem zjistil ze mam zadreny ventalator chlazeni klimatizace...tzn ze se to proste pretlakovalo a starsi chladic 9 let uz proste ten tlak nevydrzel... hlava to na 100% nebude z toho strach nemej.. kup novy chladic, pro jistotu i novy termostat, zkontroluj pri jednom vodni pumpu, nesmi se ti pretacet lopatky na hridelce a musi byt bez vule.. no a chcekni chladic te klimatizace, coz urcite zpusobilo to co ted resis