Stránka 1 z 1

Napsal: stř 06.04.2011 14:14
od Berserg
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat, po koupi této bestie musím udělat výměnu olejů a filtrů. Chtěl jsem se zeptat, co by jste mi doporučili + kolik toho bude a za jakou cenu...! Díky

Napsal: stř 06.04.2011 19:01
od berkelay
Já jsem před rokem, pár dnů po té, co jsem koupil svoji 523i, nechával v origo BMW servisu měnit olej, filtr a brzdovou kapalinu (tu doporučuji vyměnit také, hodně lidí na to se*e :-) ). Ceny i s prací byly následující:

Práce:
Olejový servis 4AW (to jsou nějaké jejich časové pracovní jednotky)
500kč
Servis brzdové kapaliny 6AW
750kč

Materiál:
Olej 5W-40 BMW 409Kč/ks 6ks - 2658Kč
Filtr olejový 282Kč
Brzdová kapalina 1ks - 182Kč

Práce - 1250kč, Materiál 3126Kč, + DPH = 5252Kč

Pak jsem kupoval 2Ks mikrofiltru (mají to v sadě po dvou) - 1726Kč s DPH

Takže asi takto v autorizovaném servisu, nevím jak někde jinde, ale asi určitě levněji :-)

Napsal: stř 06.04.2011 19:26
od aristoloser
určitě i separátor,cca1500,když už budeš dělat olej na servisně pro tebe neznámým voze

Napsal: stř 06.04.2011 21:21
od 0cool
ahoj nevim jak ty ale dal jsem 528i take do servisu na vymena veci a tady seznam.
spodni rameno 1904kc
olej 722kc (za 2 litry jenom ja mel 5l domu)
oil filtr 221kc
vzduh filtr 125kc
prace 1000kc

Tento rok nude to totez plus:
sloucovac na oleji pri 1500kc
jeste nejaky hadice k tomu tal 500kc.

doufam ty to pomuze

Napsal: stř 06.04.2011 21:38
od Berserg
jojo,díky moc...já si dělám totiž fin kalkulaci...znáte to...auto koupíš a ještě jednou zaplatíš...aby bylo v cajku!:)

Napsal: čtv 07.04.2011 01:11
od Brátn
jen ti napíšu co to stojí mě na 523/8 dělám si to sám, práce je to jednoduchá, teda až na ten separátor oleje, a ceny

servo atf 250
chladič 300
brzdovka 150
olej i s filtrem 5w40 8l 1500
separátor 1300
filtr vzduchu 100
vzduchový mikrofiltr 800
olej převodovka 300
olej difec 400

sice se trochu zašpiníš, ale když máš kde a jak auto na hodinku nebo dvě zvednout, tak je to v podstatě za 5000 vyměněny naprosto všechny kapaliny v autě krom klimy, a k tomu připočti 900 za oba řemeny a tak 1800 max za svíčky, takže po koupi E39 ji dáš vše co potřebuje za cca 8000 bez práce

Napsal: čtv 07.04.2011 19:55
od E30STORM
1800 za svíčky???To tam dáváte kurňa se zlatem ne? :D
Já koupil za 600 všech 6ks ..v životě bych za to nedal tolik peněz!
Na mašinu mě to stojí 1000kč a to jsou kur*a svíčky a jsou tam 4! :D

Napsal: ned 10.04.2011 22:16
od Brátn
ne se zlatem ale s iridiem :wink: i tak klasický NGK co tam příjdou výjdou na 180-250 jedna v normálním obchodě, já dávám NGK iridia náhrady za normální NGK a jedna stojí 600, na ebayi mě vyšly na 1500 všech 6

a na svíčky bacha jen tak něco bych tam nedal, moc dobře vím jaký ten motor potom je

Napsal: pon 11.04.2011 11:56
od alpineman
e39 528iA 98´ (cca 300t km.) dávám klasiku NGK BKR6EK. Mám na nich skoro 50t km. a pálí "o100péro"...

Napsal: pon 11.04.2011 12:36
od force
za NGK se přimlouvám, dřív jsem je používal a byly ok i po 80tkm, mimochodem co byste nalili za olej do 528i ??? nevím co tam bylo dřív...varianty jsou 5w 40, popř. 10w-40, castrol magnatec nebo mobil...co byste doporučili? najeto kdovíkolik -tacho 200...

Napsal: pon 11.04.2011 13:05
od berkelay
bacha taky na rok výroby, někdy od 98roku do 2000 se už dával taky motor M52TU, kam patří NGK BKR6EQUP. Já mám rok 99 a kupoval jsem přímo na http://www.ngk.cz a jeden! kus stojí 419kč...

Napsal: pon 11.04.2011 23:03
od Pavelkac
U 523i je to takto:
Do 08/98 se dával motor M52 B25 VANOS
pozná se nejlíp podle sacího potrubí,tento ho má zahnuté,obr.zde:
http://www.motor-talk.de/out?url=http%3 ... m%2F14.JPG

a od 09/98 se dával motor M52 B25 TU Doppel VANOS
ten má sací potrubí shora ploché,obr. zde:
http://www.motor-talk.de/out?url=http%3 ... 05_832.jpg
detail na rozvody:
http://www.motor-talk.de/out?url=http%3 ... 13_832.jpg
Do toho novějšího motoru moc velký výběr svíček není,jsou defacto jen 2 typy :
NGK BKR6EQUP
http://www.e-autodily.com/product/3827766/
BOSCH FGR7DQP
http://www.carsshop.cz/katalog/produkt/4088583

viz: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05

Olej dávám tento:
http://www.vasoil.cz/detail/texaco-havo ... /texaco-1/
filtr cca 200kč.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: úte 12.04.2011 00:53
od Brátn
ano jsou "jen" dva typy svíček, ale jsou jen dva napsány v ETK, když se podíváš přímo u výrobce, tak za každou z nich vyrábí iridiovou náhradu nebo jiný počet elektrod atd atd, v BMW říkají pouze svíčky, které mají v ETK, výrobci svíček tvrdí, že technologie jsou dál než před více jak 12 lety a proč nejezdit s novou technologií, která je na motorech taky testována

sám jsem dlouho jezdil na originálech podle ETK, iridia jsem zvolil kvůli jinému spalovacímu systému a předělání auta na LPG, pokud bych auto nepřestavoval, tak budu jezdit vesele dál na originálech i kdyby měly stát 500 za ks

Napsal: úte 12.04.2011 01:32
od Pavelkac
Nevím jestli to není překlep,ale na AutoKelly i E-Cat.cz udávají u svíček BOSCH FGR7DQP výměnnou lhůtu
100 000km :?: .
Zrovna tyhle jsem loni dával.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: úte 12.04.2011 02:37
od Brátn
no 10 000 je málo, takže to překlep nebude, interval v E60 525 je myslím podle BC 65000 pokud si to dobře pamatuju, já osobně bych měnil po cca čtvrtém oleji cca 40000, ale vychází mi to tak na 25 000 z různých okolností