Stránka 1 z 1
Napsal: úte 22.03.2011 20:28
od noname
Tákže došly síly po třetí sundávat převodovku a vše kolem, proto zakládám toto vlákno.
Takže příběh začíná výměnou lamely za novou sport od p. Savky. Do té doby vše funguvalo jak mělo... Po vyměně se značně změnil chod pedálu - jde uplně měkce téměř bez odporu a dole asi 3 cm před dorazem se zastaví a prostě nejde dál - pod násilím pruží.... zavzdušněná spojka nepřipadá v úvahu, při demontáži převodovky byl vyjmut celý váleček a i přes to 2 krát vyzkoušeno odvzdušnit bez změny. Co mě však zaráží je, že když se šlape na spojku, jde od spojky klasický vrzajcí zvuk, který značí že spojka vypíná...váleček byl vyzkoušen tak, že jsem ho šprajcnul mezi převodovku a vyfuk a malem mě to zabilo

a chod spojky byl najednou tuhý jak měl.... ale když se namontuje do převodovky, dotlačí páku s ložiskem na pružiny lamely a po zmačknutí spojky s přitlačakem zřejmě pracuje, ale ten mu neklade takový odpor jako by měl... přitlačak je LUK a je zánovní bez známek poškození a před demontáží plně funkční... Napadá mě snad, že mi utekla nějaká odlišnost lamely, ale nevím jak by to ovlivnilo přitlačak jedná se o 540i. Neví někdo kde je zakopaný pes ? už mě to fakt nebaví k.....a ....

Napsal: stř 23.03.2011 00:41
od HonzaK
možná jsou to blbosti, ale napadá mě otočená lamela nebo ta nová je o dost hrubší než origo

Vypínací páka sedí dobře na tom plastovém čepu? Moc věcí tam blbě složit nejde.
Napsal: stř 23.03.2011 08:54
od beny-maser
Taky mě napadá otočená lamela,když se to najednou sekne,protože se opře ložísko o výstupek na lamele,originál lamela je na jednom konci vystouplejší než na druhém.
a ještě jedna možnost!tu jsem měl já, ale moc mi to nesedí z tvého popisu.
Když je velký rozdíl mezi starou a novou lamelou,tak je přítlačák vymačkaný na tu starou a packy toho přítlačáku po přitažení na setrvák se prohnou příliš do vnitř a vypínací váleček už nedošáhne,aby spojku vypnul,je to vykoupené tím že se ta spojka neseřizuje,takže s novou lamelou fungl novej přítlačák. Dá se to i ochcat tím že tu s távající tyčku z válečku o cca 1cm prodloužíš a je klid,nikdo nic nepozná dokud to nerozebereš. Výhodou toho je že nemusíš rozebírat převodovku od motoru a je to hned hotové. Na kanále cca20min.
Napiš jak jsi dodadl.
Napsal: stř 23.03.2011 09:10
od noname
HonzaK píše:možná jsou to blbosti, ale napadá mě otočená lamela nebo ta nová je o dost hrubší než origo

Vypínací páka sedí dobře na tom plastovém čepu? Moc věcí tam blbě složit nejde.
Otočit lamelu nejde, protože tam potom vůbec nesedí, Hrubší je, ale nedovedu teď odhadnout a páka samozřejmě sedí dobře na čepu...
Napsal: stř 23.03.2011 09:28
od noname
beny-maser píše:Taky mě napadá otočená lamela,když se to najednou sekne,protože se opře ložísko o výstupek na lamele,originál lamela je na jednom konci vystouplejší než na druhém.
a ještě jedna možnost!tu jsem měl já, ale moc mi to nesedí z tvého popisu.
Když je velký rozdíl mezi starou a novou lamelou,tak je přítlačák vymačkaný na tu starou a packy toho přítlačáku po přitažení na setrvák se prohnou příliš do vnitř a vypínací váleček už nedošáhne,aby spojku vypnul,je to vykoupené tím že se ta spojka neseřizuje,takže s novou lamelou fungl novej přítlačák. Dá se to i ochcat tím že tu s távající tyčku z válečku o cca 1cm prodloužíš a je klid,nikdo nic nepozná dokud to nerozebereš. Výhodou toho je že nemusíš rozebírat převodovku od motoru a je to hned hotové. Na kanále cca20min.
Napiš jak jsi dodadl.
ano při nové lamele se packy jakoby srovnají a zalezou více do vnitř. Viděl jsem, že jsou ty packy cca 7 mm od dorazu na lamele, proto taky mi pedal nejde na podlahu ale zabrzdí se 2 cm před... Ale to pořád neřeší to, proč ty péra už nekladou odpor, nebo že už by byly za nějakou hranicí vzdálenosti (moc vevnitř) tj moc tlustá lamela a přitlačak je vytlačen na svou max vypinací uroveň ? /// Váleček dosáhne, protže mi jde na doraz lamely a dokokce jsem zkoušel i dvě tyčky o 1 cm a o 2 cm delší

a pořád stejné....Takže znova, proč přitlačak neklade spojce takový odpor jako má a nevypina, ikdyž na pera ložisko evidentně tlačí.... matně si vzpomínám, že tlouška lamely je přibližně stejná jako u nové obyč lamely.... a že by se přitlačak "vymačkal" podle staré max o 2 mm tenčí se mi taky nezdá.... WTF ?
Napsal: stř 23.03.2011 09:33
od noname
No vypadá to, že už jsem si asi odpověděl

ale přesto ať se ktomu ještě někdo výjádří, než budu muset koupit nový přitlačak....kurvpič.
Napsal: stř 23.03.2011 16:52
od Fx
Měl jsem ten samý problém na M52 a nakonec z toho vyšel křivý přítlačák, po položení na mramorovou desku bylo jasno.
Napsal: stř 23.03.2011 19:38
od beny-maser
ještě mě napadlo jestli není něco spadlého v přítlačáku,nevím sice co,ale jednou jsem podobnou věc viděl na VW,tam se propadla vypínací tyčka skz ten plech na přítlačáku a ten kousek toho vytlačenýho plechu spadl do membránový pružiny přítlačáku,v servisu vyměnily jen ten plech a pak byl problém
u BMW nevím co by se tam mohlo dostat
Napsal: stř 23.03.2011 21:57
od noname
ja jsem ten přitlačak moc neštudoval, ale zdal se mi jaksi komplikovaný oproti M52, jestli to není nějak "přepákované" více jakýchsi pružin a jestli to někde nevísí či co.... nevím jebnu stím do hnoja a bude

Napsal: stř 23.03.2011 23:18
od Soptiiik
Nastavil jsi před montáží ten přítlačák do základní polohy? Máš tam samostavný a ten se musí před každou montáží nové lamely přenastavit zpátky.Popřípadě jsem schopný ti ho přenastavit ale musel bys mě ho dovézt do Opavy
Napsal: čtv 24.03.2011 09:04
od noname
Soptiiik píše:Nastavil jsi před montáží ten přítlačák do základní polohy? Máš tam samostavný a ten se musí před každou montáží nové lamely přenastavit zpátky.Popřípadě jsem schopný ti ho přenastavit ale musel bys mě ho dovézt do Opavy
noooooooooooooo to jsem chtěl slyšet, já tušil, že tam bude nějaké hejblato, jen jsem tomu nějak nevěnoval pozornost... zkusím se stím poprat, když tak pojedu bomby za tebou

o víkedu budu rodit ježky, pak dám vědět jak to dopadlo.
Napsal: čtv 24.03.2011 11:12
od Frosty
Nemáš natažený samostavitelný přítlačný talíř. To je podle mne celý problém. Na tom přítlačáku máš rysky, kde má být, ale normálně ho natáhni až na doraz a on se sřídí sám. A jen tak mezi řečí, jestli máš hrbatý setrvačník (dvouhmotový), tak Ti ta spojka stejně bude klouzat.

Napsal: čtv 24.03.2011 17:04
od beny-maser
co to vidím on ten přítlačák jde nastavit zpět potom co vyměním lamelu?
a je to u malých přítlačáků třeba na TDS?
Napsal: pát 25.03.2011 21:12
od noname
Soptiiik píše:Nastavil jsi před montáží ten přítlačák do základní polohy? Máš tam samostavný a ten se musí před každou montáží nové lamely přenastavit zpátky.Popřípadě jsem schopný ti ho přenastavit ale musel bys mě ho dovézt do Opavy
už je to udělano už je to hotovo

ne je ven a nebudu pokoušet nervovou soustavu, poraď jak ho nastavit i pro ostaní a pokud je to tajemství tak sz

diky.
Napsal: pát 25.03.2011 22:21
od beny-maser
já taky nechci umřít blbej

Napsal: sob 26.03.2011 00:11
od Soptiiik
Žádné tajemství to není stačí jednoduše třírameným stahovákem stlačit talířovou pružinu stejně jako by vypla spojka a pak opatrně zatlačit ty tři nožičky s pružinkama po obvodu zpět do krajní polohy.
Napsal: sob 26.03.2011 01:44
od Fx
Frosty píše:Nemáš natažený samostavitelný přítlačný talíř. To je podle mne celý problém. Na tom přítlačáku máš rysky, kde má být, ale normálně ho natáhni až na doraz a on se sřídí sám.
A jen tak mezi řečí, jestli máš hrbatý setrvačník (dvouhmotový), tak Ti ta spojka stejně bude klouzat. 
Bohužel, tento pán má pravdu (nebo aspoň v mém případě to tak bylo). Měnil jsem spojku a za půl roku jsem ji dělal znova (8t km), tentokrát úplně komplet. Takže kromě toho, že jsem si dal tu práci celkem pětkrát, mě to stálo i zbytečně víc peněz - poprvé výměna spojky, pak vlivem hrbatého setrváku při druhé výměně spojky několikrát rozborka kvůli zjištění, proč nevypíná spojka - zkřivený přítlačák - a naposled vše nové... Setrvák, lamela, přítlačák a ložisko... Od té doby 3 roky pokoj.
Napsal: sob 26.03.2011 13:14
od noname
Taky se toho docela bojím.... navíc setrvák je stejně na cestě do hnoja (radialní vůle) .. jenže teď to nedávám koupit nový

Jinak už je nastaveno smontováno a vše funguje, díky
