Stránka 1 z 2

Napsal: pon 21.03.2011 23:01
od kubik
Ahojte všichni. Včera jsem si domů přivezl 528i e39. Vzal jsem si ji protože byla v dobrém stavu za dobrý peníz jen má jeden problém. Přijde mi docela dost tupá, šlápneš na plyn a zrychluje to jako nějaká 1.3ka. Umí se rozjet i na 160km/h ale trvá jí to... Starty v poho - startuje na brnk, nikde nic neklepe, nerezonuje, neháže žádnou chybu, prostě nic. Jen mě zaráží jedna věc, na to jaký je to objem tak vůbec nejde slyšet motor - myslím tím vzadu u výfuku. Předtím jsem měl 525i e34 a tu když jsem nastarotoval tak se třásly i skleněné tabulky v oknech... Tak se chci zeptat jestli někdo víte co by s tím mohlo být. Podle toho co jsem si tady přečetl v tématech bych to asi přisuzoval ucpanému katalizátoru. Asi ho vyřežu ven... Jen než se do toho pustím, chci se o tom poradit. Předem dík za všechy názory.

Napsal: pon 21.03.2011 23:09
od DestinyE34
Ahoj,u nově přivezeného auta měním vzduchový,palivový filtr a olej+filtr. Auto úplně ožije a máš do budoucna klid,že nic nepřetáčíš(olej) tak bych zkontroloval tohle. Pak bych to řešil dál. Jinak mám E34 525i jak zmiňuješ a tabulky z oken opravdu nepadají. Asi to chce lepší stav výfuku 8) :lol: a neznám,ale myslím,že E39 bude tišší,je to přeci jen novější auto :wink:
To,jestli auto nemá jinou závadu se ptát ani nechci,stejně nevím,jestli bych ti pomohl,ale nepřibržďuje třeba?

Napsal: pon 21.03.2011 23:14
od kubik
Tyhle základní věci jsou vyměněny, konkrétně palivový filtr, vzduchový filtr, svíčky, olej. Když při jízdě vytácím jedničku a dvojku do 5000 ot/min tak letí jak střela, ale stejně se mi zdá že ta moje předchozí e34 byla živější, no a jak dám 3, 4 a 5 tak se to skoro nemůže uvézt...

Napsal: pon 21.03.2011 23:45
od Holly
Mohlo by s tím být milion věcí, například prokluzující spojka, pokud to je manuál... 160 je u 528i běžná cestovní rychlost na kterou se dostane naprosto bezproblémů, takže něco není určitě v pořádku. To že je tichá je určitě dobře, za autem bys motor neměl skoro slyšet...

Napsal: úte 22.03.2011 06:21
od kubik
Je to manuál, ale spojka to určitě není, toho bych si všiml...

Napsal: úte 22.03.2011 21:09
od ACDC
Ucpaný katík??

Napsal: úte 22.03.2011 21:58
od kubik
Tak katíkem to taky není. Dnes jsem rozřízl potrubí před katíkem aby byl volný průchod a šel to zkusit a je to úplně stejný...jen to víc řve. Čidlem na klice to taky není, odmontoval jsem ho z držáku, nechal připojený a nešel vůbec nastrtovat. Namontil jsem ho zpátky a chytl bez problémů... Tak nevím... Ještě mě napadá, nemá vliv na výkon i končící servisní interval na olej??? Známý něco takového vzpomínal.

Napsal: stř 23.03.2011 09:00
od Vesa88
Co vaha vzduchu, kdysi jsem mel problem ze auto bylo tak nejak liny, netahlo, tak jsem dojel domu odpojil vahu, chod motoru byl uplne strasnej a kdyz jsem ji pripojil, tak chod v pohode, jel jsem to projet a uz jela normalne, takze asi nejakej kontakt ci co :)A jeste me napada palivovy cerpadlo, jestli treba uz malo netlaci...Jinak E39 je u vyfuku uplne mrtva, mam taky 528i a neslysim nic! :D

Napsal: stř 23.03.2011 10:05
od kubik
No, kdyby to bylo čerpadlem tak si myslím že by vynechával motor ve vysokých otáčkách, předchozí zkušenost z e34, ale když to potahnu 1 a 2 do omezovače tak to jde v poho, žádná známka že by nestíhalo čerpadlo... Váha mě taky napadla, je fakt že jsem ji včera vystříkal kontaktním sprejem a mám poci že je to o malinko lepší, ale ruku do ohně za to nedám. Na druhou stranu se mi nechce vyvalit skoro 10tis. když nevím jestli je to na 100% váhou... Celkově to jede v poho, nevynecháva, startuje, ale je prostě líné...

Napsal: stř 23.03.2011 10:29
od RuDoSh
Neni levnejsi a jednodusi to dat diagnostikovat do nejakeho BMW servisu, nez kupovat bezhlave dily stylem pokus omyl? ;-)

Spotrebu mas jakou?

Napsal: stř 23.03.2011 12:05
od kubik
To právě taky nechci a ani dělat nebudu bezhlavě kupovat díly, proto sem taky píšu jestli s tím má někdo nějakou zkušenost... Spotřeba je myslim v poho 10 - 11,6 l/100km

Napsal: stř 23.03.2011 12:11
od RuDoSh
to je ok.... zkusil bych to nekde napichnout na diagnostiku....

Napsal: stř 23.03.2011 12:42
od kubik
No, asi to tak nakonec dopadne... Ještě jsem tu někde četl že by to mohl být snímač na vačce. Nevím přesně jakou má funkci, ale myslím si, že kdyby byl vadný tak by nejel vůbec, nebo ne?

Napsal: stř 23.03.2011 15:15
od RuDoSh
Snima polohu vacky :-) kamos ho mel spatny a nekdy to nechtelo nastartovat, jinak to na jizdu vliv nemelo. Ale asi to muze delat ruzne veci.... diagnostika odhali :)

Napsal: stř 23.03.2011 20:52
od jezour
Zajeď na diagnostiku. Dáš za to tři kila(ne v BMW) a víš na čem seš. Jinak čidlo vačky mi dělalo, že to bylo líný do 2tis. otáček, nad ně už to jelo normálně.

Napsal: pát 25.03.2011 12:08
od kubik
Poradíte někoho s diagnostikou na BMW v okolí Hodonína, pořípadě Brno, Zlín...

Napsal: pát 25.03.2011 15:29
od Holly
Dojeď na regionál v Brně, tam je vždycky někdo s diagnostikou :wink:

Napsal: pát 25.03.2011 22:21
od kubik
Tak jsem s tím byl dneska na dignostice... Vyplivlo to jen jednu závadu. Snímač polohy vačkového hřídele. Už ho mám objednaný, zítra ho vyměním a pak dám vědět jestli je nějaká změna...

Napsal: sob 26.03.2011 20:04
od kubik
Vyskytl se problém... Vyměnit snímač polohy vačky není tak jednoduché jak jsem si myslel... Poradí nekdo jak s tím? Je to M52 28

Napsal: sob 26.03.2011 21:54
od kubik
Nevím jak mám povolit elektromagnet co je na vanosu (na obrázku je to pozice 3). Visel jsem na tom s dvaatřicítkou klíčem a ani se to nehlo. Máte na to někdo nějaký fígl??? Čidlo nevytáhnu aniž bych ten elektromagnet sundal, spíš se nedostanu ke šroubku co to čidlo drží.