Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 03.02.2011 11:24
od chrompacket
Zdar pánové, mám takový dosti pitomý problém na E39, tour M52
normálně jsem s autem dojel, za pár hodin chci odjet a kdyz otocim klicek do polohy start, tak ticho.. nic.. ani to neskytlo, necvaklo, proste vubec nic.. menil jsem pred nedavnem starter a tak me podezreni bylo na onen starter.. projevoval se totiz uplne stejnym zpusobem pred vymenou.. tak jsem si rikal ze to zduchnu a ono to naskoci, ale chyba.. ani pri roztlacovani ani pri tahani na lane to pri zarazenem kvaltu nechtelo chytnout, kontrolky sviti ale proste jakoby zapalovani vubec nefungovalo... na dilne se vyndal starter a zkusil venku,, je v poradku, pak se nahodil na auto a zkusil naprudko sroubovakem.. auto tocilo ale nanaskocilo.. pak bylo podezreni na spinaci skrinku, tu jsme rozebrali, ale vypada mrtve a jakoby do spinacky nesel vubec zaden proud a timpadem nedava impuls na starter ani na zapalovani ci co?? no nevim.. kdyz jsme chteli pripojit diagnostiku, tak jsme zjistili ze do diagnosticke zasuvky nejde proud ktery by diagnostiku dobijel, takze tam taky mrtvo... veskera ukostreni a pojistky se prokontrolovali, relatka jeste ne, ale nevimjestli E39 nejaka startovaci apod rele ma..? nesetkal se nekdo s necim podobnym, ci nejaky napad nebo rada jak z toho ven???
budu moc vdecny za kazdy postreh...
diky

Napsal: čtv 03.02.2011 11:54
od Fx
Je mi divná ta diagnostická zásuvka, ta by měla jet... Spínaných 12V to sepne, pojistky jste kontrolovali...

Napadá mě, jestli neodešlo něco na imobilizéru. Bez čipu auto neotočí startérem, neudělá prostě nic a roztáhnout/roztlačit taky nejde, nechytne. Dráty od spínací skříňky (kroužku okolo zámku) jsou neporušené? Zkoušeli jste startovat jiným klíčem?

EDIT: Doplněny nějaké informace

Napsal: čtv 03.02.2011 11:54
od E30STORM
zajímavý případ zase tady.
Až vyřešíš,napiš čím to bylo.
Ahoj.

Napsal: čtv 03.02.2011 15:05
od Snejk
ma to samozrejme rele srtatovani a pokud ews nerekne tak se nikam nejede.. a to nejen ze nestartuje a nasledne ani motor nechytne... i kdyz kontrolky sviti... a v diagu to poznas hned...

Napsal: čtv 03.02.2011 15:06
od Snejk
btw rekni mi aspon rok vyroby to je taky podana informace totok. jinak to je v pofl s obd a jinak predfl s dvacetipinem

Napsal: čtv 03.02.2011 15:14
od Fx
Mě napřed zmátlo to, že v nadpisu má, že to točí. Netočí, ale startér je OK. Proto tipuju EWS a jako první bych zkusil start s jiným klíčem. Nepředcházelo tomu startování s vybitou baterkou?

Napsal: čtv 03.02.2011 15:17
od chrompacket
Snejk píše:btw rekni mi aspon rok vyroby to je taky podana informace totok. jinak to je v pofl s obd a jinak predfl s dvacetipinem
je to predface r.v. 97

Napsal: čtv 03.02.2011 15:18
od chrompacket
Fx píše:Mě napřed zmátlo to, že v nadpisu má, že to točí. Netočí, ale startér je OK. Proto tipuju EWS a jako první bych zkusil start s jiným klíčem. Nepředcházelo tomu startování s vybitou baterkou?
no pokud se snazim startovat kicem tak to ani netoci, pokud spojim kontakty na starteru naprudko tak starter motorem toci, ale motor nenaskoci :(

Napsal: čtv 03.02.2011 15:20
od chrompacket
Fx píše:Je mi divná ta diagnostická zásuvka, ta by měla jet... Spínaných 12V to sepne, pojistky jste kontrolovali...

Napadá mě, jestli neodešlo něco na imobilizéru. Bez čipu auto neotočí startérem, neudělá prostě nic a roztáhnout/roztlačit taky nejde, nechytne. Dráty od spínací skříňky (kroužku okolo zámku) jsou neporušené? Zkoušeli jste startovat jiným klíčem?

EDIT: Doplněny nějaké informace
zasuvka je mrtva, imobilizer mne nenapadl, myslel jsem ze v pripade poruchy imobilizeru starter motorem toci ale nechytne to.. ale mne to ani netoci..

Napsal: čtv 03.02.2011 15:21
od chrompacket
Fx píše:Mě napřed zmátlo to, že v nadpisu má, že to točí. Netočí, ale startér je OK. Proto tipuju EWS a jako první bych zkusil start s jiným klíčem. Nepředcházelo tomu startování s vybitou baterkou?
baterie je stara dva mesice a s autem jsem dojel po ujeti asi 40Km, odstavil pred barakem a za cca 4hod uz jsem neodjel :(

Napsal: čtv 03.02.2011 15:22
od Fx
Tak to tipuju na EWS. Zkus jiný klíč nebo rozchodit tu diagnostiku, ta by v každém případě měla jít.

Napsal: čtv 03.02.2011 21:10
od chrompacket
Fx píše:Tak to tipuju na EWS. Zkus jiný klíč nebo rozchodit tu diagnostiku, ta by v každém případě měla jít.

zítra fičím na dílnu a zkusím druhý klíč, něco jsem tu četl o imobilizeru i opetovnem nacteni a sparovani, tak vyzkousim a uvidime, hned pak pisnu
zatim diky vsem za postrehy a rady
akorát mi furt vrta hlavou ze by se neco takového mohlo stát z niceho nic.. moc nadeji tomu nedavam ale doufam v to :)

Napsal: čtv 03.02.2011 21:11
od chrompacket
kdyby byla chyba v jednotce imobilizeru, kde ji hledat?

Napsal: pát 04.02.2011 12:53
od chrompacket
tak vyzkoušen i druhý klíč a žádní změna, diagnostická zásuvka je bez napětí..
napadá někoho něco? :(
vše na autě funguje jinak bez problémů, jinak v autě je montován i plyn, ale předpokládám, že jeho elektronická jednotka na tohle nemůže mít žádný vliv.. je stejně ručně vypnutý..
já vůbec netuším, kde je zakopaný pes.. :evil:

Napsal: pát 04.02.2011 13:00
od Fx
chrompacket píše:kdyby byla chyba v jednotce imobilizeru, kde ji hledat?
U levého kolena řidiče za kastlíčkem. Dva šrouby a jedna matka.

Chyba stále může být a pravděpodobně bude v imobilizéru, může být přerušená snímací cívka nebo T/R modul před jednotkou EWS. Potom imobilizér klíč nenačte.

Napsal: sob 05.02.2011 13:36
od chrompacket
http://www.youtube.com/watch?v=gbMHb1g__10

takze projevuje se to vlastne takto... par tipů na EWS tady bylo, takže se jen zeptám co dál.. vyměnit za nový, starý, jak nakódovat, spárovat apod... díky za rady

Napsal: sob 05.02.2011 16:37
od Fx
Vadnou přímo jednotku EWS jsem ještě neviděl, i když jsem o tom problému četl. U E46 je plovoucí kód v komunikaci DME EWS, protože má už EWS3. Ty bys měl mít EWS2, tam bych jako první vyměnil snímací cívku (ten kroužek okolo spínačky) včetně gumového o-kroužku pod ním a Transmitter/Receiver modul mezi EWS a tím kroužkem.

EWS3 už T/R modul obsahuje v sobě, ale ty máš podle všeho (rok výroby) EWS2. Jednotka je schovaná za kastlíčkem u levého kolena řidiče, je dobře přístupná, tak se na ni můžeš mrknout a zjistit verzi podle nápisů.

Na EWS2 není co párovat, leda by ti zkratovala cívka nebo T/R modul, potom to špatně zapíše plovoucí kód do čipu. To ale není u pozdějších verzí (po 11/95) EWS2 moc obvyklé, ze všeho nejspíš to tipuju na ten T/R modul. Můžeš si ho půjčit na vyzkoušení od někoho i z E36, E38, E34, E39 s EWS2.

Napsal: ned 06.02.2011 18:49
od chrompacket
Fx píše:Vadnou přímo jednotku EWS jsem ještě neviděl, i když jsem o tom problému četl. U E46 je plovoucí kód v komunikaci DME EWS, protože má už EWS3. Ty bys měl mít EWS2, tam bych jako první vyměnil snímací cívku (ten kroužek okolo spínačky) včetně gumového o-kroužku pod ním a Transmitter/Receiver modul mezi EWS a tím kroužkem.

EWS3 už T/R modul obsahuje v sobě, ale ty máš podle všeho (rok výroby) EWS2. Jednotka je schovaná za kastlíčkem u levého kolena řidiče, je dobře přístupná, tak se na ni můžeš mrknout a zjistit verzi podle nápisů.

Na EWS2 není co párovat, leda by ti zkratovala cívka nebo T/R modul, potom to špatně zapíše plovoucí kód do čipu. To ale není u pozdějších verzí (po 11/95) EWS2 moc obvyklé, ze všeho nejspíš to tipuju na ten T/R modul. Můžeš si ho půjčit na vyzkoušení od někoho i z E36, E38, E34, E39 s EWS2.
chlape zatím díky.. během týdne vyzkouším...

Napsal: ned 06.02.2011 20:43
od Fx
Dej vědět. Kdybys byl z Prahy, mohl bych ti ten modul půjčit, mám tu jeden plonkový funkční pro tyhle účely otestování, jestli je to tím.

Abys věděl, co hledat:
Obrázek

Nevím, kde je u E39, ale měl bys ho najít na kabeláži mezi jednotkou EWS (pozici jsem ti už popsal) a sběrným kroužkem na zámku spínačky.

Napsal: pon 07.02.2011 20:38
od chrompacket
Fx píše:Dej vědět. Kdybys byl z Prahy, mohl bych ti ten modul půjčit, mám tu jeden plonkový funkční pro tyhle účely otestování, jestli je to tím.

Abys věděl, co hledat:
Obrázek

Nevím, kde je u E39, ale měl bys ho najít na kabeláži mezi jednotkou EWS (pozici jsem ti už popsal) a sběrným kroužkem na zámku spínačky.

tak jsem dojel na dilnu a kluci meli venku jednotku EWS je to verze III.. zkousel jsem dobrou z vedlejsiho 525tds taky EWSIII a nic, ale predpokladam ze to je asi rozdilnosti kodu, coz mi doslo pak..kdyz jsem mrknul na tvoji fotku ze to je vlastne to co nehledam.. ten TVR modul co je na te fotce jsem nikde nenasel, jinak krouzek okolo zamku vykazuje po premereni nejaky odpor, takze asi mrtvy neni, takze to asi bude ten modul, ovsem vubec netusim kde jej hledat .. v okoli volantu a podvolantu jsem koukal vsude a nic, jeste kouknu do ETK
jinak meni se neco v pripade ze mam jednotku EWSIII ? jo a jeste jedna vec, ta diagnosticka zasuvka je mrtva, ATAL s ni vubec nekomunikuje, vubec to auto nenacte.. jsem celkem v pasti.. nikdo tady v okoli nevi... uz jsem se snazil kontaktovat i JaraXe, ale prozatim to nebere, tak nevim...
:( :( :(