Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
řazení bmw e34
Zdravím, mám BMW E34 520 24V r.v. 1995 a jde tam šlatně dvojka. Když se rozjíždím tak jednička tam jde ok ale dvijka u vysokých otáček tam jde přes 3zuby př nízkých tam jde normálně. Když brzdím i motorem tak 4 ok, 3 ok a 2 tam jde ale musím uplně vyšlapnout spojku a zase sešlápnout a musí být otáčky pod 3000tis/min je to divný. Olej jsem měnil v převodovce. Jinak ostatní rychosltní stupně jdou zlechka . Pomozte prosím díky
Unavený synchron na dvojce, typická slabina bavoráků. Buď
- při ostřejší jízdě řadit s meziplynem, nebo
- sehnat o něco lepší almaru a přehodit (což je ale většinou z bláta do louže), anebo
- tuhle rozpůlit a synchron vyměnit.
Teda za předpokladu, že spojka funguje, jak má, což asi jo, když ostatní kvalty jsou OK.
Ještě by ti mohlo pomoct vymezení vůlí v kulise, někdy bývá tak vymačkaná, že ani když páku zatlačíš na doraz, kvalt tam nezaskočí a sune se tam postupně, pak to jde přes zuby. A dělá to jen u dvojky, kolem ostatních kvaltů je víc místa, tak jde páku víc posunout. To je ale spíš extrém. Já jsem to měl takhle na třicítce, kulisu vymlela roztrhaná hardyspojka, úplně se vysypal ten silentblok uložení kulisy vzadu v karoserii. Páka měla takovou vůli, že k zařazení nestačila ani šířka toho otvoru ve středovém tunelu.
Ale ten synchron byl stejně KO...
- při ostřejší jízdě řadit s meziplynem, nebo
- sehnat o něco lepší almaru a přehodit (což je ale většinou z bláta do louže), anebo
- tuhle rozpůlit a synchron vyměnit.
Teda za předpokladu, že spojka funguje, jak má, což asi jo, když ostatní kvalty jsou OK.
Ještě by ti mohlo pomoct vymezení vůlí v kulise, někdy bývá tak vymačkaná, že ani když páku zatlačíš na doraz, kvalt tam nezaskočí a sune se tam postupně, pak to jde přes zuby. A dělá to jen u dvojky, kolem ostatních kvaltů je víc místa, tak jde páku víc posunout. To je ale spíš extrém. Já jsem to měl takhle na třicítce, kulisu vymlela roztrhaná hardyspojka, úplně se vysypal ten silentblok uložení kulisy vzadu v karoserii. Páka měla takovou vůli, že k zařazení nestačila ani šířka toho otvoru ve středovém tunelu.

Ahoj.hledal jsem už dlouho,vrznu dotaz sem. Dělal jsem komplet spojku, krom dvojhmotového setrvačníku na své 2,5 benzínu. Spojka zabírá,tam kde má narozdíl od staré,kde brala až nahoře.Problémů je víc. 1. Při přeřazování hlavně na dvojku,musím vyhledat správnou dobu mezi šlápnutím spojky a ubráním plynu.Když to nestihnu udělá to takovou ránu,jak kdybych neuměl řadit. Ve vyšších rychlostech to dělá taky,ale není to tak citelné,skoro nepostřehnutelné. 2. Prodleva mezi zařazením jednotlivých stupňů je cca něco přez půl vteřiny- při rychlejším řazení je na páce cítit nějaká překážka,která zabraňuje lehkému zařazení rychlosti,po této prodlevě jde krásně zařadit. 3. Když zastavím, zařadím jedničku,vypnu motor. Vyšlápnu spojku, nastartuju chci vyřadit jedničku a jde to ztuha, jako kdyby bez spojky. Jak když u automatu řadíte z P na D a stojíte z kopce- tady ovšem vytrháváte pojistný trn z kola. Řešil se tady setrvák,že to může dělat on, ale před výměnou spojky byl problém jenom s nuceným pomalejším řazením rychlostí. Za jakoukoli radu děkuji.
2. Prodleva mezi zařazením jednotlivých stupňů je cca něco přez půl vteřiny- při rychlejším řazení je na páce cítit nějaká překážka,která zabraňuje lehkému zařazení rychlosti,po této prodlevě jde krásně zařadit. 3. Když zastavím, zařadím jedničku,vypnu motor. Vyšlápnu spojku, nastartuju chci vyřadit jedničku a jde to ztuha, jako kdyby bez spojky. Jak když u automatu řadíte z P na D a stojíte z kopce- tady ovšem vytrháváte pojistný trn z kola. Řešil se tady setrvák,že to může dělat on, ale před výměnou spojky byl problém jenom s nuceným pomalejším řazením rychlostí. Za jakoukoli radu děkuji.
2. Prodleva mezi zařazením jednotlivých stupňů je cca něco přez půl vteřiny- při rychlejším řazení je na páce cítit nějaká překážka,která zabraňuje lehkému zařazení rychlosti,po této prodlevě jde krásně zařadit. 3. Když zastavím, zařadím jedničku,vypnu motor. Vyšlápnu spojku, nastartuju chci vyřadit jedničku a jde to ztuha, jako kdyby bez spojky. Jak když u automatu řadíte z P na D a stojíte z kopce- tady ovšem vytrháváte pojistný trn z kola. Řešil se tady setrvák,že to může dělat on, ale před výměnou spojky byl problém jenom s nuceným pomalejším řazením rychlostí. Za jakoukoli radu děkuji.
synchron v prevodovce by te nemel pustit k zarazeni, dokud neudela svoji praci. a chce to odvzdusnit spojkovy vedeni, zvedni cumak auta, nalej brzdovky az po okraj a at ti nekdo slapne na spojku. pak povol odvzdusnovak, vytece tyfus. utahni, nech pomocnika pustit spojku a tohle parkrat opakujte. pak je potreba spojku znova naslapat, je to tak na 3 minuty opruzovyho slapani na spojku. to je cely.
jiné téma které jsem našel se jmenuje "nevypíná spojka" píšou o odvzdušnění spojky přesně obráceným postupem a to že se pod tlakem třeba stříkačkou vstříkne kapalina přes odvdušňovák do systému až do nádobky. Takto jsem to dělal já, poté co jsem odpustil trochu kapaliny z válečku.
Nepomohlo to. Jen jestli nebyla chyba v tom, že jsem při tom neměl pomocníka, kterej držel spojku na podlaze a nebyl vlastně "zapojen" celý okruh. Doufám, že to bylo tímto.
Stejně mě je divný, jak by se mohla spojka zavzdušnit, když se systémem nikdo nic nedělal a nikde nic neteče. Další varianta je ta, že jak píšou jiní, ale to bych byl vážně nasr...., že je křivej přítlačák. Není na tom najeto tolik cca 5 000 km, bez abnormálního namáhání spojky. Tomu se mě nechce věřit. Je to komplet spojka od SACHS, žádný blato, i když dneska se nedá věřit ničemu
Další poznatek: je to horší, když mrzne a když mám nastartovaný dám jedničku, jde pěkně tam i ven, stále mám zmáčklou spojku. Jakmile pustím spojkovej pedál a zase ho sešlápnu, už tam rychlost tam lehce nedám. Auto je přitom zabržděno.
Nepomohlo to. Jen jestli nebyla chyba v tom, že jsem při tom neměl pomocníka, kterej držel spojku na podlaze a nebyl vlastně "zapojen" celý okruh. Doufám, že to bylo tímto.
Stejně mě je divný, jak by se mohla spojka zavzdušnit, když se systémem nikdo nic nedělal a nikde nic neteče. Další varianta je ta, že jak píšou jiní, ale to bych byl vážně nasr...., že je křivej přítlačák. Není na tom najeto tolik cca 5 000 km, bez abnormálního namáhání spojky. Tomu se mě nechce věřit. Je to komplet spojka od SACHS, žádný blato, i když dneska se nedá věřit ničemu

Další poznatek: je to horší, když mrzne a když mám nastartovaný dám jedničku, jde pěkně tam i ven, stále mám zmáčklou spojku. Jakmile pustím spojkovej pedál a zase ho sešlápnu, už tam rychlost tam lehce nedám. Auto je přitom zabržděno.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
pro domácí podmínky je nejlepší způsob asi tenhle:
stříkačkou odsát kapalinu z nádobky,tak aby byl válec stále plný,ale nádobka prázdná,potom doplnit čistou kapalinu a potupně odpouštět kapalinu od jednotlivých brzdičů,rozhodně nedporučuju vypustit systém a potom ho složitě odvzdušňovat,není to dobrý ani pro samotný brzdový válec.
stříkačkou odsát kapalinu z nádobky,tak aby byl válec stále plný,ale nádobka prázdná,potom doplnit čistou kapalinu a potupně odpouštět kapalinu od jednotlivých brzdičů,rozhodně nedporučuju vypustit systém a potom ho složitě odvzdušňovat,není to dobrý ani pro samotný brzdový válec.