Stránka 1 z 2

Napsal: úte 18.01.2011 00:51
od DirtyHarry
Zdar pánové,
e-34 Tds,přestala mít ochotu točit,do 2000ot/min nic moc a vejš je to úplně bída,přes 3500ot/min se nedostanu vůbec,jede jako by táhla platejze... Začalo to náhle,žádná havárka,oprava,nic. Agregát startuje a přede stále stejně,žádný pazvuky. Sání a vejfuk mám OK,ochmatal jsem hadice od turba a IC,nefouká nikde. Paradoxně šla spotřeba viditelně dolů :cry: . Tipuju to na turbínu - ovládání - ale jak to zjistit? Nebo něco jinde - máte někdo TIP ?
Dík.

Napsal: úte 18.01.2011 01:27
od ViktorDDD
skontroluj hadičku zo sania do čidla tlaku či je v poriadku, keď je deravá tak auto ide tak na 50-60%

Napsal: úte 18.01.2011 11:28
od DirtyHarry
A tož to je která ? Ta uprostřed kolen nebo u hadice ?

Napsal: úte 18.01.2011 11:45
od DirtyHarry

Napsal: úte 18.01.2011 13:14
od ViktorDDD
ako máš sacie parohy tak zospodu je vyvedená hadička, približne nad čerpadlom, čidlo je na boku prichytené vedľa nádobky serva a tých 2ventilov čo sú na EGR a tú roletku na chladiči, tuším zo sania ide len tá jedna hadička

keď to nebude ono tak bude problém zrejme v čerpadle, alebo turbo, ale v tom sa nevyznám

Napsal: úte 18.01.2011 18:51
od beny-maser
ta hadička bývá nečastější problém,je připojená nad čerpadlem,bude teplem zpuchřelá a vypadla

Napsal: úte 18.01.2011 23:16
od DirtyHarry
Tak doufám,že to bude ono,mám ted práce nad hlavu a na Helmuta málo času... Hned ráno na to mrknu :wink: . Všem zatím díkes.

Napsal: čtv 20.01.2011 08:40
od DirtyHarry
Tak hadičkám jsem udělal i tlakovou zkoušku a - nic :? . Očíhl jsem i konektory,jestli není vypadlej-předřenej drát a - nic :? . Auto nechcípá,neškube,voda čistá,olej OK. "Jen" to jede jak starý piáno od Mercedesa... Ví někdo,jak-a zda-se dá mechanicky zjistit,jestli turbo tlačí zhruba tolik,kolik má ? Když od něj odpojím hadici k IC a protočím motor,neposeru něco ?

...sakra chlapi,kdejaký vlákno o prasklý žárovičce má milion přízpěvků a tady nikdo nic ..? :wink:

Napsal: čtv 20.01.2011 09:23
od beny-maser
dá se to lehce změřit,potřebuješ k tomu jen měřák tlaku,třeba na kola, ten bude stačit a dlouhou hadičku s téčkem a kouskem hadičky,rozpojíš hadičku na snímač tlaku nebo na mebránu turba, vrazíš tam hadičku s téčkem a vytáhneš si tlak až do kabiny,vemeš spolujezdce a změříte tlak za jízdy,u toho budíku stačí když to pořádně přidrží,měl by tam být tlak kolem 1baru,jakmile turbo nafouká 1bar auto výrazně zatáhne
stačí?napiš jak si dopadl.

Napsal: čtv 20.01.2011 14:40
od ViktorDDD
tak presne, ja som to robil tak že som to téčko dával na hadičku od snímača tlaku o ktorej tu bola reč, turbo má tlačiť okolo 1bar, mechanicky jednoducho skontroluješ turbo tak že dáš dole hadicu čo ide do IC a pozrieš či ni je v turbe vôľa, taktiež môžeš mať zatuhnutú reguláciu na turbe a výfukové plyny ti idú cez obtok, vtedy ti bude turbo ledva niečo tlačiť, takže môžeš zhodiť aj downpipe z turba a skontrolovať či je to OK, a keď je už dole výfuk tak skúsiť s tým pojazdiť či sa niečo zmenilo alebo nie lebo môže byť aj upchatý katalyzátor
inak auto nedymí nejak moc? keď to nebude tým turbom tak zrejme čerpadlo

kamošovi som robil minule prečistenie tej regulácie na turbe bolo zaseknuté a auto mu ledva ťahalo, total leňochod, ako som mu to spravil a ešte trochu na turbe pridal tak mu to tlačilo pekne mierne cez 1,1bar a ledva som ho predbehol s mojim TDS-kom pritom on mal len TD

Napsal: čtv 20.01.2011 15:21
od DirtyHarry
:wink: no to už je lepší... Zkusím přes víkend testnout to turbo. Hadici jsem dole měl,lopatky jsou tam všechny :D a prstem se s tím otočit dalo,jen jsem si netroufl to takhle naholo nastartovat. Katalyzátor nemám a zahulí to,když to prošlápnu až na podlahu (tj klasika jak u všech dieselů).

Viktore,proplachoval jsi to nějakym rozpouštědlem (benzín...) nebo WD ?

Napsal: čtv 20.01.2011 19:36
od Tompo
Když to tu vidim, byli by jste tak hodní a popsali mi povýšení tlaku na turbu, kdysi jsem měl v pc, ale to už je doba a chtěl bych to okusit na aktuálním TDS... Díky

Napsal: pát 21.01.2011 14:25
od ViktorDDD
tlak zvyšuješ štelovaním tej tyčky na reguláciu turba aby neskôr otvárala obtok, je na nej matka ktorou sa dá nastavovať, len bacha aby si nedal príliš vysoký tlak max. by som odporúčal do takých 1,3baru

Napsal: pát 21.01.2011 14:29
od ViktorDDD
inak som nepoužil žiadne rozpúšťadlo len som vybral turbo, a vyčistil mechanicky od sadzí a potom sa to už pekne hýbalo ako malo, potom som dal nové tesnenie keď som to nahadzoval a všetko OK, a môžeš to naštartovať bez tej hadice neboj sa, ja som mal TDsko naštartované aj komplet bez sania

ešte taká vec, na turbe nepovoľ žiadnu matku na oske, ona je presne vyvážená a keď len pootočíš matkou na oske tak z toho môže byť prúser, turbo točí v pohode aj 200tis. otáčok

Napsal: pát 21.01.2011 14:57
od DirtyHarry
ešte taká vec, na turbe nepovoľ žiadnu matku na oske, ona je presne vyvážená a keď len pootočíš matkou na oske tak z toho môže byť prúser, turbo točí v pohode aj 200tis. otáčok
:D To je mi jasný,lopatky v IC místo na hřídeli jsem už taky viděl...
Ale stejně.ten mizernej zátah od 1000 ot/min to asi nevyřeší. Když najíždím do kopce a mám nějakých 1500-1700 ot/min,musím podřadit na jedničku a roztáhnout to,jinak nemám šanci něco vyjet. Kdybych chtěl změřit akceleraci 0-100 km/h,tak i s nohou na podlaze budu hodně přes dvacet :cry: .

Napsal: stř 19.10.2011 18:55
od radokrno
1.Jak hodně ovlivnuje ta hadička kterou jsem tam samosebou nedal.může to být příčina slabšího výkonu TDSa v kopcích.
A eště jedna otázka 2.kam přesně,nebo spíš kde přesně je to čilo do kterýho přijde ta hadička..vedle nádobky pro servo jsem našel dvě věco který jsou na vzduch ,,jedna věc má dva vývody,,a jedna jen jeden....blíž k nádobce je ta se dvěmi a myslím si že je pro podtlak k egr ventilu,,což jsem tak zapojil...ale k tý druhý jsem nezapojil nic .... zkusim tam prdnout tu hadičku od sání a uvidíme.díky moc za odpovědi

Napsal: stř 19.10.2011 20:22
od ViktorDDD
našiel som takýto obrázok z jednej e34 tak som to tam označil, tie dva kocky vedľa seba do ktorých vedú hadičky a majú aj vývody sú pre ovládanie EGR a roletky na chladiči, a pod nimi je snímač tlaku turba, na foto je označené kde treba pripojiť hadičku zo sania

keď to nemáš zapojené tak je jasné prečo ti to nevládze do kopca a má to záťah ako stará avia, motor vtedy beží na núdzový režim cca na 60% výkonu

Obrázek

Napsal: stř 19.10.2011 21:05
od radokrno
tak takhke to tam nemám....zapojim to tam co si myslím,,a pokud nebude žádná změna tak pošlu foto toho co tam mám já....
je možný že předchozí majitel to měl pouze zaslepené??
a nebo změna hlavy v tom nemůže přeci hrát žádnou roli kor když je to jen kus hliníku,,,a v nom pár čidel a ty yapojený mám...jediná dírka bez zaslepení byla tato ,ale předtím tam určitě něco bylo ,ale nemohu si zaboha vzpomenout jak...a nemám ani foto motru...chyba chyba...zapojim uvidim.

jinak teda mám tam jen jeden z těhle ovladčů či čidel a řekl bych že k egr,páč je tam jakoby přívod a vývod...a to druhý z kterýho kouká stejnej konec jak na sání je jen přívod ..a to se dá odpjit od kabelu.řekl bych že je to to co potřebuju jen je to asi zkopaný...pošlu foto,,až bude čas.Ten režim se resetuje po připojení a následném vypnutí-zapnutí motoru.?Nebo bude potřeba diagnostika...
každopádně pokud toto nepomůže půjdu to napíchnout než začnu ladit čerpadlo.díík

Napsal: stř 19.10.2011 21:08
od radokrno
eště pěkně prosím ..co je roletka na chladiči...to bude každopádně to co tam nemám vůbec.

Napsal: stř 19.10.2011 21:13
od radokrno
ViktorDDD píše:našiel som takýto obrázok z jednej e34 tak som to tam označil, tie dva kocky vedľa seba do ktorých vedú hadičky a majú aj vývody sú pre ovládanie EGR a roletky na chladiči, a pod nimi je snímač tlaku turba, na foto je označené kde treba pripojiť hadičku zo sania

keď to nemáš zapojené tak je jasné prečo ti to nevládze do kopca a má to záťah ako stará avia, motor vtedy beží na núdzový režim cca na 60% výkonu

Obrázek
jak se tak koukám tak tam je to jen nějaká příruba či co do který to vede od sání a pak je tam i vývod někam na něco,a já to budu mít rovnou do toho něčehoi bez týhle přechodky či co to je.