Termostaty jsou dva č. 14 a č. 6, oba mě stály myslím 2000,-kč origo.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
14 je naprosto bez problémů, sundá se vrchní zakrytování motoru a jde vyměnit, pak se odvzdušní šrobkem č. 15.
6 je horší, musí se sundat vrtule, rozhodit a odklonit chladiče a pak se k tomu až může a pořád přístup nic moc, ale jde to.
Pamatuju si, že na jedný straně je klasická spojka, která se rozpojí šroubovákem a tahem vyndá, ale až po povolení a vyndání samotného termostatu včetně domečku.
Ten drží na šroubech č. 10 (takže torx nebo jak se tomu nadává, ale jakoby gola, nevim jak se tomu nadává) Ten jsem samozřejmě neměl, tak jsem sháněl a nemohl sehnat, takže se na to připravte. Když jsem sehnal sadu malejch ořechů "torx" tak jsem zjistil, že nemám malej nástavec a ráčnu. No síla...
Takže povolíte, vyndáte, vytáhnete z hadic a zase nasadíte, zašroubujete, napostíte, odvzdušníte a hotovo. Kdybych měl všechno nářádí, tak práce na 2 až 3 hoďky.
Než jsem nasadil vrtuli, tak jsem zajel na myčku a nechal pořádně prostříkat všechny chladiče vapkou za použití Arvy.