Stránka 1 z 1

Napsal: stř 01.12.2010 16:31
od astar
CHci vyměnit termostat, páč se mi nezahřívá teď v zimě motor přesně na půlku. Chci se zeptat, kde se přesně termostat nachází a jestli si dát na něco pozor (následné odvzdušnění). Díky

Napsal: stř 01.12.2010 17:37
od cmelak
Myslím, že tu někdo psal, že 530D má termostaty dva, to odvzdušnění na tomhle motoru by mě taky zajímalo jestli to není nějaký spešl.

Napsal: stř 01.12.2010 18:11
od selkie
me se taky nezahriva presne na pulku...a ani nemusi

presne z tohodle duvodu zacli do koncernovejch aut davat ukazatel pro panikare...jakmile auto dosahne provozni teploty (cca 83 - 105°C), skoci to presne na 90°C a hotovo...jenze e39 ma teplomer, kterej ukazuje aktualni teplotu

Napsal: stř 01.12.2010 18:59
od Zdenal
Minulej rok jsem jezdil po městě a teplota držela v půlce. Vyjel jsem na dálnici a teplota klesala třeba na čtvrtku.

Následovala výměna obou termostatů svépomocí a neustále ať dělám co dělám teplota drží přesně na půlce !!!

Zkontrolujte si jestli vám fungujou příhřevy.

Napsal: stř 01.12.2010 19:20
od Zdenal
Termostaty jsou dva č. 14 a č. 6, oba mě stály myslím 2000,-kč origo.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

14 je naprosto bez problémů, sundá se vrchní zakrytování motoru a jde vyměnit, pak se odvzdušní šrobkem č. 15.

6 je horší, musí se sundat vrtule, rozhodit a odklonit chladiče a pak se k tomu až může a pořád přístup nic moc, ale jde to.

Pamatuju si, že na jedný straně je klasická spojka, která se rozpojí šroubovákem a tahem vyndá, ale až po povolení a vyndání samotného termostatu včetně domečku.
Ten drží na šroubech č. 10 (takže torx nebo jak se tomu nadává, ale jakoby gola, nevim jak se tomu nadává) Ten jsem samozřejmě neměl, tak jsem sháněl a nemohl sehnat, takže se na to připravte. Když jsem sehnal sadu malejch ořechů "torx" tak jsem zjistil, že nemám malej nástavec a ráčnu. No síla...

Takže povolíte, vyndáte, vytáhnete z hadic a zase nasadíte, zašroubujete, napostíte, odvzdušníte a hotovo. Kdybych měl všechno nářádí, tak práce na 2 až 3 hoďky.

Než jsem nasadil vrtuli, tak jsem zajel na myčku a nechal pořádně prostříkat všechny chladiče vapkou za použití Arvy.