Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

termostat e39 3.0d 142kw

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
astar
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: ned 17.09.2006 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od astar »

CHci vyměnit termostat, páč se mi nezahřívá teď v zimě motor přesně na půlku. Chci se zeptat, kde se přesně termostat nachází a jestli si dát na něco pozor (následné odvzdušnění). Díky
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#2 Příspěvek od cmelak »

Myslím, že tu někdo psal, že 530D má termostaty dva, to odvzdušnění na tomhle motoru by mě taky zajímalo jestli to není nějaký spešl.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od selkie »

me se taky nezahriva presne na pulku...a ani nemusi

presne z tohodle duvodu zacli do koncernovejch aut davat ukazatel pro panikare...jakmile auto dosahne provozni teploty (cca 83 - 105°C), skoci to presne na 90°C a hotovo...jenze e39 ma teplomer, kterej ukazuje aktualni teplotu
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#4 Příspěvek od Zdenal »

Minulej rok jsem jezdil po městě a teplota držela v půlce. Vyjel jsem na dálnici a teplota klesala třeba na čtvrtku.

Následovala výměna obou termostatů svépomocí a neustále ať dělám co dělám teplota drží přesně na půlce !!!

Zkontrolujte si jestli vám fungujou příhřevy.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#5 Příspěvek od Zdenal »

Termostaty jsou dva č. 14 a č. 6, oba mě stály myslím 2000,-kč origo.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

14 je naprosto bez problémů, sundá se vrchní zakrytování motoru a jde vyměnit, pak se odvzdušní šrobkem č. 15.

6 je horší, musí se sundat vrtule, rozhodit a odklonit chladiče a pak se k tomu až může a pořád přístup nic moc, ale jde to.

Pamatuju si, že na jedný straně je klasická spojka, která se rozpojí šroubovákem a tahem vyndá, ale až po povolení a vyndání samotného termostatu včetně domečku.
Ten drží na šroubech č. 10 (takže torx nebo jak se tomu nadává, ale jakoby gola, nevim jak se tomu nadává) Ten jsem samozřejmě neměl, tak jsem sháněl a nemohl sehnat, takže se na to připravte. Když jsem sehnal sadu malejch ořechů "torx" tak jsem zjistil, že nemám malej nástavec a ráčnu. No síla...

Takže povolíte, vyndáte, vytáhnete z hadic a zase nasadíte, zašroubujete, napostíte, odvzdušníte a hotovo. Kdybych měl všechno nářádí, tak práce na 2 až 3 hoďky.

Než jsem nasadil vrtuli, tak jsem zajel na myčku a nechal pořádně prostříkat všechny chladiče vapkou za použití Arvy.
Odpovědět