Stránka 1 z 5
Napsal: úte 30.11.2010 12:43
od renton
když v této zimě vyjedu s úplně studeným motorem, tak se mi motor ohřeje na provozní teplotu až po cca 10 kilometrech, je to ok?
Napsal: úte 30.11.2010 13:43
od JaneCk
Já myslím, že je.

Napsal: úte 30.11.2010 14:54
od renton
já nevím no, s tímhle autem jsem zimu ještě nezažil, ale s jinýmy auty obdobných motorizací jsem měl ohřáto do 3-4km
Napsal: úte 30.11.2010 15:13
od JaneCk
Nepíšeš nikde, co máš za motor. Nicméně, kdybys měl neustále otevřený termostat, tak to v tomhle počasí snad ani nezahřeješ.
Napsal: úte 30.11.2010 16:37
od Lucas87
já myslím že je to zcela vpořádku...

mám 2x E39tku a teď 5tou zimu na krku a pravidelně mívám motor na provozní teplotě VODY (ručička na půlce

) nekde kolem 8-10km podle mínusových teplot...takže můžeš být úplně vklidu...

Napsal: úte 30.11.2010 16:43
od renton
dík, už jsem klidnější, no abych pravdu řek ani jsem z toho nebyl neklidný, ale přišlo mi to divný. Jinak mám 523i, měl jsem 328i a 728i a vždy to bylo o dost rychlejší.
Napsal: úte 30.11.2010 21:09
od belch
Mně se M52 (v 528i) zahřívá i kolem nuly během 5km - možná je to specifikum toho motoru. Popravdě mě to zpočátku trošku vyděsilo, ale asi je to OK.
Napsal: úte 30.11.2010 23:00
od Eks
Jednoduché, natoč to a nech to chvíli vrtět, aby se ti to lehce ohřálo. Pak sáhni rukou na hadice č.4 ta je od termostatu do chladiče, tam to bývá jen zřídka, ale hadička č.10 od termostatu pro EGR ventil (můj tip) to je bolavá pata. Pokud jsou hadice studené máš to v pořádku, pokud vlažné tak je termostat ten nebo ten v háji. A co Webasto (bufik) je funkční? Moje 530dA touring 03 je na provozní teplotě, ručička kryje symbol teploměru, za 4-5km. 10km není normální.
Písni, jak to dopadlo. Zdeněk
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... r_hoses-2/
Napsal: úte 30.11.2010 23:59
od Zdenal
Tak já mám 530d a v mrazech se mi to ohřeje o dost rychleji než při 8´C. Důvod je jednoduchý a jmenuje se "bufík" !
Při mrazu 4 až 5 km, při teplotě vyšší než 7´C tak 7 km. (jízda po městě) Při jízdě po okreskách při 90km/h snad 3 km a je to ohřátý.
No musim říct, že mám oba termostaty nový (minulej rok).
Napsal: stř 01.12.2010 00:07
od Zdenal
Jo a před tim jsem měl e38 740i a než jsem objel barák (cca 500 metrů) tak to topilo a dalších 500 metrů to bylo ohřátý. To bylo neskutečný...
Napsal: stř 01.12.2010 00:12
od Lucas87
Zdenal píše:Jo a před tim jsem měl e38 740i a než jsem objel barák (cca 500 metrů) tak to topilo a dalších 500 metrů to bylo ohřátý. To bylo neskutečný...
Sorry ale po 1km plynulé jízdy mít ohřátý V8 na provozní teplotu v zimě asi težko, teda pokud se nekodrcáš po městě rychlosti 1km/10

..... nebo tady každej máme jinou definici provozní teplota.
za 2. ručička teploměru na půlce neznamená že olej je ohřatej na provozku ale jen voda....
Napsal: stř 01.12.2010 00:39
od Zdenal
Nenapsal jsem ani čárku o oleji...
Nemám důvod si vymejšlet a nemám důvod si tady dopisovat o blbostech... 740i byla ohřátá okamžitě !!!
Napsal: stř 01.12.2010 01:22
od Lucas87
Zdenal píše:Nenapsal jsem ani čárku o oleji...
Nemám důvod si vymejšlet a nemám důvod si tady dopisovat o blbostech... 740i byla ohřátá okamžitě !!!
já vím...proto sem psal to za DRUHÉ...tudíž to nemáš po 1km ohřáté.... jen to topí což je normální... nebo tvá 740i v zimě dokáže co žádne jine auto
A myslim ze by jsi mohl vedet ze ohrata voda neznamena ohratej motor se vším všudy..
... jeste tako mala otazka... v zime po noci -10 si sednul do 740i a po 1km byla plne ohrata a pripravena dostat kotel??
čus

Napsal: stř 01.12.2010 01:36
od Zdenal
Pánové já to vzdávám...až se budu příště pouštět do podobné diskuze, tak mi nafackujte !!!
Napsal: stř 01.12.2010 09:14
od JaneCk
Kluci peace

.
Dyť tam je tolik ifů, co to ovlivní, kromě venkovní teploty. Já jsem si pro zajímavost zapnul ve skrytém menu zobrazování teploty vody a byl jsem celkem překvapen, že v podstatě, když ručička teploměru stála svisle a zobrazovala jakoby zahřátou vodu, tak voda měla teprve 70° a auto se velice klidnou jízdou 50 km/h hřálo cca 8 km aby se teplota vyšplhala na cca 93°. To vše při venkovní teplotě -1°, na M52 523i. Tím chci říct, pokud jsem teda neobjevil ameriku, že pokud jsem si myslel, že mám ohřátou vodu za 4 km, tak teda ohřáto nemám a jak je vidět, potvrzuje se to, že ukazatel teploty je dost orientační asi.
_______________________
BMW 523iA Touring E39 1998
Napsal: stř 01.12.2010 09:49
od Lucas87
Janeck: jj teploměr je +- orientační, má celkem velkej "prokec" taky sem to řešil jako ty a bylo mi rečeno tohle.
Zdenal: hele nic co sem napsal nebylo v zlým... jen nedokážu ani technologicky pochopit jak by V8 mohla bejt zahřátá v zimě po 1km.... chtělo by to asi video nebo mě V8čkáři ukamenujte, že sem blbej a je to normální.

Napsal: stř 01.12.2010 13:08
od Zdenal
Psal jsem, že mám 530d a minulé vozítko bylo 740i, tak si to pročti. Každej ti odsouhlasí, že tyhle motory jsou ohřátý strašně rychle. Jak jsem napsal cca po 1km byla ručička teploty vody přesně v polovině....nic s tim neuděláš. 530d se ohřívá při mrazu o dost rychleji než při 8´C, protože jede příhřev, tzn. cca 4km a je v půlce.
Všimni si, že vůbec nemluvim o oleji, mluvím pouze o ukazateli teploty vody.
Napsal: stř 01.12.2010 13:33
od Snejk
je to tak jak pise zdenal... muzu potvrdit ze tyhle motory se zahrivaj strasne rychle. ale problem je ze jen jizdou.. ne volnobehem ( ve kterym skoro porad pracujou

)
takze ja kdyz vyjedu a je vsude ideal ttak za 1km uz topi a rucicka atakuje pulku (overeno na vsech 7er a nesnaz se mi rict ze jich mam malo

)
ale jak vyjedu tech 300m od domu a zaradim se do kolony tak voe tam 15 minut mrznu jak hovno a sem akorat nasrany....
Napsal: stř 01.12.2010 13:59
od Lucas87
.... už mlčim

Napsal: stř 01.12.2010 18:37
od cmelak
Tak to mám asi něco v prd... protože každej den jezdim ráno 10 km do práce, a to jedu většinou po dálnici max 100km/h, sotva se mi to dostane do čtvrtky, na půlku ani náhodou.
Možná to bude taky tim, že jsem nedávno čistil chladič a vodu jsem vypustil, nalil jsem tam "sirup" čili neředěnej fridex (castrol antifreeze nitritfrei) snad do -80, asi tak 3-4 litry, tak jestli bych to neměl ještě naředit, nebo taky možnost že nevim jak se 530D odvzdušňuje...?
Mám teda 530D sedan manual.