Stránka 1 z 1

Napsal: pát 26.11.2010 02:25
od ThatsMe
Zdravíčko! Setkal se s tím někdo?
Jde o to, že při malém až velmi malém zatížení má motor zvuk jako multikára. Když brzdím motorem a tedy zatížení=0, zvuk je normální, při větším zatížení taky. Hrká to na volnoběh nebo když mám třeba tempomatových 50 po rovince na 4. nebo 5. převodový stupeň (tedy malé zatížení) a nebo taky při akceleraci v přechodové fázi zvyšování bohatosti směsi (prostě z brždění motorem přidám plyn a hrkne to, když vstřikovací čerpadlo začne otvírat a hned to zase přestane). Napadá někoho, co by to mohlo dělat, nebo setkal jste se s tím někdo? Docela mě to stresuje, nerad bych ten motor odkouřil. Chtěl bych dodat, že jsem vůbec nestudoval, čím by to mohlo být, páč je tam tma, ale otevřel jsem motor a řekl bych, že to vychází z levé strany. A teda byl to při otevřené kapotě takový bugr, že jsem měl nutkání to radši vypnout.

Opravdu zvuk jako tady, asi v 0:50: http://www.youtube.com/watch?v=QQupz18JXcY

Prosím, pište cokoliv, co vás napadne, třeba že tam je málo nafty nebo nevím, páč jsem auto včera dovezl, takže co bylo či nebylo dělané moc nevím. Ještě bych doplnil, že ten hluk je asi jediný symptom, motor se netřepe. Snad možná ještě ztráta výkonu v celém spektru otáček, ale tolik jsem s tím nenajel, abych to objektivně posoudil.

Za každý nápad předem mockrát děkuji! Lukáš

Napsal: pát 26.11.2010 14:57
od DirtyHarry
Předvstřik ? Hydroštely ?

Napsal: pát 26.11.2010 17:54
od ThatsMe
Hydroštely by dle mě byly spíš závislé na otáčkách, než na zatížení.
Byl jsem to dnes řešit, kamarád mechanik tvrdí, že na 90% vstřiky, že se palivo nerozpráší, detonuje a dělá tenhle kovový zvuk. Což sedí - při zavřeném plynu zvuk normální, při větším zatížení více paliva, vyšší tlak, lepší rozprášení.
Tak jsem si nechal udělat mikroskopický rozbor oleje a je v něm nafta, takže jsou to vstřiky. Pořeším a dám vědět, co se změnilo.

Napsal: pát 26.11.2010 18:11
od Zdenal
Přesně při těch přechodových fázích jsou nejvíc zatíženy vstřiky, takže asi jo.

Napsal: sob 27.11.2010 14:11
od ThatsMe
A stačí vyměnit jehličky a držáky pouze vyčistit? Doufám, že jo, je tam sakra cenový rozdíl!...

Napsal: sob 27.11.2010 14:42
od Zdenal
To by ti diagnostikovaly v dieselservisu co na těch vstřikách odešlo. Nemyslim si že budou až tak drahý na TDS. Tam by měl být obyč vstřik za pár korun, ale nevim kolik stojí, takže nebudu dělat chytrolína.

Napsal: sob 27.11.2010 21:25
od ThatsMe
No, tryska je za nějakých 8 stovek a držák za 4,5 tisíce. To už je jak na CR...

Napsal: ned 28.11.2010 23:15
od ViktorDDD
mení sa tryska, tak ako píšeš origo bosch okolo 8stoviek, resp. cca 25-30€ u nás v SR, držiakom by nemalo byť nič, ten sa mení len riadiaci, ten ktorý je s káblikom lebo ten zvykne okolo kábla tiecť a je neopravitelný

Napsal: pon 29.11.2010 10:21
od ThatsMe
Supr, díky. Už je mám objednané. Jen se ještě zeptám (sorry, možná jak blb, ale diesely moc neumím), mění se, předpokládám, i sedla těch trysek?

Napsal: ned 20.02.2011 02:47
od ThatsMe
Vracím se ke svému starému tématu, abych ho uzavřel, kdyby měl někdy někdo stejný problém...
Závada vyřešena, problém byl zřejmě v přeskočených rozvodech, čerpadlo vstřikovalo dřív než mělo a nafta detonovala. Přišel jsem na to ale tak, že jsem vstřiky vyměnil, všechno nastavil a jeden den si krásně jezdil, než to udělalo to samé znovu. Nicméně staré vstřiky jsem měřil a tekly všechny, takže to bylo nejspíš jedno s druhým.
Koupil jsem nové od Motorpalu Jihlava, obchodní zastoupení fa Torfin-Ji, kontakty někde mám, ale google hledá rychleji než já. :) Cena 290 Kč/ks vs. cca 800 Kč/ks origo Bosch, takže velmi dostupné, platil jsem cca 1900 i s poštou, doručeno do 2 dnů od objednání a kvalita tohoto výrobce je, řekl bych, léty prověřená, takže doporučuji...
A až se do toho pustíte, vyměňte rozhodně i tepelné štíty, kus stojí asi 5 korun a zaručí vám klidnější spaní. :)