Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E34 525 tds - zvuk jako multikára
Zdravíčko! Setkal se s tím někdo?
Jde o to, že při malém až velmi malém zatížení má motor zvuk jako multikára. Když brzdím motorem a tedy zatížení=0, zvuk je normální, při větším zatížení taky. Hrká to na volnoběh nebo když mám třeba tempomatových 50 po rovince na 4. nebo 5. převodový stupeň (tedy malé zatížení) a nebo taky při akceleraci v přechodové fázi zvyšování bohatosti směsi (prostě z brždění motorem přidám plyn a hrkne to, když vstřikovací čerpadlo začne otvírat a hned to zase přestane). Napadá někoho, co by to mohlo dělat, nebo setkal jste se s tím někdo? Docela mě to stresuje, nerad bych ten motor odkouřil. Chtěl bych dodat, že jsem vůbec nestudoval, čím by to mohlo být, páč je tam tma, ale otevřel jsem motor a řekl bych, že to vychází z levé strany. A teda byl to při otevřené kapotě takový bugr, že jsem měl nutkání to radši vypnout.
Opravdu zvuk jako tady, asi v 0:50: http://www.youtube.com/watch?v=QQupz18JXcY
Prosím, pište cokoliv, co vás napadne, třeba že tam je málo nafty nebo nevím, páč jsem auto včera dovezl, takže co bylo či nebylo dělané moc nevím. Ještě bych doplnil, že ten hluk je asi jediný symptom, motor se netřepe. Snad možná ještě ztráta výkonu v celém spektru otáček, ale tolik jsem s tím nenajel, abych to objektivně posoudil.
Za každý nápad předem mockrát děkuji! Lukáš
Jde o to, že při malém až velmi malém zatížení má motor zvuk jako multikára. Když brzdím motorem a tedy zatížení=0, zvuk je normální, při větším zatížení taky. Hrká to na volnoběh nebo když mám třeba tempomatových 50 po rovince na 4. nebo 5. převodový stupeň (tedy malé zatížení) a nebo taky při akceleraci v přechodové fázi zvyšování bohatosti směsi (prostě z brždění motorem přidám plyn a hrkne to, když vstřikovací čerpadlo začne otvírat a hned to zase přestane). Napadá někoho, co by to mohlo dělat, nebo setkal jste se s tím někdo? Docela mě to stresuje, nerad bych ten motor odkouřil. Chtěl bych dodat, že jsem vůbec nestudoval, čím by to mohlo být, páč je tam tma, ale otevřel jsem motor a řekl bych, že to vychází z levé strany. A teda byl to při otevřené kapotě takový bugr, že jsem měl nutkání to radši vypnout.
Opravdu zvuk jako tady, asi v 0:50: http://www.youtube.com/watch?v=QQupz18JXcY
Prosím, pište cokoliv, co vás napadne, třeba že tam je málo nafty nebo nevím, páč jsem auto včera dovezl, takže co bylo či nebylo dělané moc nevím. Ještě bych doplnil, že ten hluk je asi jediný symptom, motor se netřepe. Snad možná ještě ztráta výkonu v celém spektru otáček, ale tolik jsem s tím nenajel, abych to objektivně posoudil.
Za každý nápad předem mockrát děkuji! Lukáš
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 336
- Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
- Bydliště: Sudety
Hydroštely by dle mě byly spíš závislé na otáčkách, než na zatížení.
Byl jsem to dnes řešit, kamarád mechanik tvrdí, že na 90% vstřiky, že se palivo nerozpráší, detonuje a dělá tenhle kovový zvuk. Což sedí - při zavřeném plynu zvuk normální, při větším zatížení více paliva, vyšší tlak, lepší rozprášení.
Tak jsem si nechal udělat mikroskopický rozbor oleje a je v něm nafta, takže jsou to vstřiky. Pořeším a dám vědět, co se změnilo.
Byl jsem to dnes řešit, kamarád mechanik tvrdí, že na 90% vstřiky, že se palivo nerozpráší, detonuje a dělá tenhle kovový zvuk. Což sedí - při zavřeném plynu zvuk normální, při větším zatížení více paliva, vyšší tlak, lepší rozprášení.
Tak jsem si nechal udělat mikroskopický rozbor oleje a je v něm nafta, takže jsou to vstřiky. Pořeším a dám vědět, co se změnilo.
Vracím se ke svému starému tématu, abych ho uzavřel, kdyby měl někdy někdo stejný problém...
Závada vyřešena, problém byl zřejmě v přeskočených rozvodech, čerpadlo vstřikovalo dřív než mělo a nafta detonovala. Přišel jsem na to ale tak, že jsem vstřiky vyměnil, všechno nastavil a jeden den si krásně jezdil, než to udělalo to samé znovu. Nicméně staré vstřiky jsem měřil a tekly všechny, takže to bylo nejspíš jedno s druhým.
Koupil jsem nové od Motorpalu Jihlava, obchodní zastoupení fa Torfin-Ji, kontakty někde mám, ale google hledá rychleji než já.
Cena 290 Kč/ks vs. cca 800 Kč/ks origo Bosch, takže velmi dostupné, platil jsem cca 1900 i s poštou, doručeno do 2 dnů od objednání a kvalita tohoto výrobce je, řekl bych, léty prověřená, takže doporučuji...
A až se do toho pustíte, vyměňte rozhodně i tepelné štíty, kus stojí asi 5 korun a zaručí vám klidnější spaní.
Závada vyřešena, problém byl zřejmě v přeskočených rozvodech, čerpadlo vstřikovalo dřív než mělo a nafta detonovala. Přišel jsem na to ale tak, že jsem vstřiky vyměnil, všechno nastavil a jeden den si krásně jezdil, než to udělalo to samé znovu. Nicméně staré vstřiky jsem měřil a tekly všechny, takže to bylo nejspíš jedno s druhým.
Koupil jsem nové od Motorpalu Jihlava, obchodní zastoupení fa Torfin-Ji, kontakty někde mám, ale google hledá rychleji než já.

A až se do toho pustíte, vyměňte rozhodně i tepelné štíty, kus stojí asi 5 korun a zaručí vám klidnější spaní.
