Stránka 1 z 1
Napsal: stř 24.11.2010 18:57
od rzich
No tak bud se neco zkur... nebo nevim.Je mozne ze by vzduch v obehu delal obcas rachtavy zvuk?Nic jineho me nenapada nez bud se ulomila lopatka nebo ten vzuch.Podle rady jsem tomu parkrat vykouril abych vyhnal vodu z obehu a chladice.Je teda mozne se se mohla urvat lopatka kdyz tam nebyla voda?Udelalo to asi 2-3.Byl jsem to projet ale zaslechl jsem to az sem povolil horni odvdzusnovak(ktery jsem stejne nakonec urval)asi byl nacaty bo kolem priruby byla motex paska.Nevim kde ho koupit,jak na p...., stim moc jezdit nemuzu bo to prolina a urcite i nasava vzduch.Dealer ho snad ma jiste,snad i v jinych obchodech.To je zase den....
Napsal: stř 24.11.2010 19:01
od Dan td
Pokud sháníš radu, tak bych začal tím, že napíšeš, co máš za auto a motor v něm

Napsal: stř 24.11.2010 19:14
od rzich
Dan td píše:Pokud sháníš radu, tak bych začal tím, že napíšeš, co máš za auto a motor v něm

su z blbe vymeny vody trochu nasrany ......uplne sem zapomel (motor M52)
Napsal: stř 24.11.2010 19:23
od Dan td
M52 se odvzdušňuje trochu hůř než jiné motory, ale jde to. Pokud jsi urval odvzdušňovák na tom domečku termostatu, novej domeček stojí asi 4 kila.
Rachtavý zvuk při špatném odvzdušnění se mi teda nezdá, spíš by se to projevovalo tak, že by kolísala teplota motoru a chvilku by to topilo a chvilku ne.
Na odvzdušnění musíš mít studenej motor. Já to dělám tak, že leju vodu do chladiče a potom mačkám spodní hadici do chladiče na straně spolujezdce, je to ta hned vedle kompresoru klimy. Jak hadici zmáčknu, vytlačí vzduch do expanzky a zpátky to nasaje vodu (musíš mít ale zavřený oba odvzdušňováky). Je to celkem makačka a chvilku to trvá, ale vždy 100% úspěch - naposled jsem to dělal předevčírem.. Předpokládám, že topení máš mít nastavené na max. víš.
Napsal: stř 24.11.2010 20:35
od rzich
No jo no, delal jsem to za horka.S otevrenym hornin odvzusnovakem-para jak z lokomotivy a to dost dlouho,pak me to ochrstalo trochu motor-asi odtud ma vytekat plynule kapalina, tak to jeste neni zcela ok.Urval jsem jenom sroub-ted jsem ho nastesi sehnal(soused Anglan dela nastesti pojizdny servis)akorat jsem se ho nezeptal jestli se na ten zavit nedava nejaka sracka na lepsi tesnost ale je to plast-treba se teplem roztahne.Zitra zkusim vytahnout tu pulku co je uvnitr(doufam ze tam nespadne)no zkusim to zitra s tema hadicema.Akorat nevim co bylo to rahtani.Po vypnuti a znovunastartovani nic.Ze by se me nevracel pastorek od starteru-nevim zatim jsem to nezkoumal podrobne, necham to na zitra.Je tma a zima.No a na zaver me tam nekam do motoroveho prostoru spadl zapalovac kterym sem si ted svitil -kurva me se dnes dari...
Jo a jestli tlaci pumpa poznam jak?
Napsal: čtv 25.11.2010 14:12
od rzich
Tak a je to komplet v prdeli.Praskl i ten domek ve kterem je odvzdusnovak.Koupil jsem teda to plastove koleno cislo 4
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/
Pristup je tam ale bozsky - jdu se mrknout jestli se tam dostanu bez sundavani vrtule nebo plastoveho krytu na chladici ....
Napsal: čtv 25.11.2010 14:39
od Dan td
Vrtuli i saharu sundat je otázka pár minut a potom tam máš místa na rozdávání. Ten plast má jen nahoře dva takový plastový čumprlíky, ty vytáhneš, povolíš viscu - bacha, má opačnej závit - a celý to vytáhneš nahoru.
Napsal: čtv 25.11.2010 20:24
od rzich
Jo je to tak, mas pravdu.Akorat to chce spravne naradi.Soused to to zmakl za chvilku ALE...stare tesneni na termostatu a zadny silikon mezi dilama - takze to chcije,odvzdusnoval to hadici s vodou takze den stara napln je v P...
Zitra to bude delat znova a ja si budu muset koupit znova G48 a a znovu to vypustit a naplnit to tim co tam ma byt.
Napsal: čtv 25.11.2010 22:31
od libovka
Hoši,hoši,oba to odvzdušnujete uplně špatně.M52 se odvzdušnuje v poho.Už sem tu odvzdušnění popisoval několikrát.
Vymontovat odvzdušnováky a lejt do expanzky vodu dokud se hladina odvzdušnováků nesrovná s hladinou v expanzce.Prostě to nalejt až dovrchovata.(poslední cca 2 litry tam tečou pomalu)Pak vše zavřu a nastartuju a zapnu topení,občas na chvíly zvednu otáčky tak na 2500 aby se to protočilo.Podstata všeho j že to musí topit a to i na volnoběh.Pokud to topí tak to nechám ohřát aby otevřel termostat.
Napsal: čtv 25.11.2010 23:01
od Dan td
No možná špatně, ale funguje to na 100%
Když jsem to lil s otevřenými odvzdušňováky, tak tam dostanu tak 3 litry a konec - fakt to tam prostě neteče. S tím mačkáním hadice to tam "natahám" komplet, v podstatě dokud je v hadici vzduch mačkám a ono se to plní. Že je to hotový poznám, když hadici mačkám a už nejde do chladiče vzduch, ale voda. Potom taky start, nechat ohřát s občasným zvýšením otáček jak píšeš a je to. Topí to luxusně, ani po jízdě už není třeba dolejvat, je to prostě OK. Jen za poslední dva týdny jsem to dělal 2x a fakt to funguje

Napsal: čtv 07.08.2014 13:22
od rzich
libovka píše:Hoši,hoši,oba to odvzdušnujete uplně špatně.M52 se odvzdušnuje v poho.Už sem tu odvzdušnění popisoval několikrát.
Vymontovat odvzdušnováky a lejt do expanzky vodu dokud se hladina odvzdušnováků nesrovná s hladinou v expanzce.Prostě to nalejt až dovrchovata.(poslední cca 2 litry tam tečou pomalu)Pak vše zavřu a nastartuju a zapnu topení,občas na chvíly zvednu otáčky tak na 2500 aby se to protočilo.Podstata všeho j že to musí topit a to i na volnoběh.Pokud to topí tak to nechám ohřát aby otevřel termostat.
tak sem si to zopakl podle navodu: asi bude topit nebo topi tak nejak.. ale nepamatuju se ze bych mel kontrolni nadobku studenou a hadice horke- TOZ CO VCIL? teplomer je na pulce-jak ma byt
Napsal: čtv 07.08.2014 20:45
od rzich
no treba se to rozchodiiiiiii