Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Odvzdusneni po vymene chladici kapaliny E39 2.3i 98 tour
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 420
- Registrován: pát 25.11.2005 01:00
- Bydliště: Staré Město (u UH)
- Klubové ID: 2009
No tak bud se neco zkur... nebo nevim.Je mozne ze by vzduch v obehu delal obcas rachtavy zvuk?Nic jineho me nenapada nez bud se ulomila lopatka nebo ten vzuch.Podle rady jsem tomu parkrat vykouril abych vyhnal vodu z obehu a chladice.Je teda mozne se se mohla urvat lopatka kdyz tam nebyla voda?Udelalo to asi 2-3.Byl jsem to projet ale zaslechl jsem to az sem povolil horni odvdzusnovak(ktery jsem stejne nakonec urval)asi byl nacaty bo kolem priruby byla motex paska.Nevim kde ho koupit,jak na p...., stim moc jezdit nemuzu bo to prolina a urcite i nasava vzduch.Dealer ho snad ma jiste,snad i v jinych obchodech.To je zase den....
M52 se odvzdušňuje trochu hůř než jiné motory, ale jde to. Pokud jsi urval odvzdušňovák na tom domečku termostatu, novej domeček stojí asi 4 kila.
Rachtavý zvuk při špatném odvzdušnění se mi teda nezdá, spíš by se to projevovalo tak, že by kolísala teplota motoru a chvilku by to topilo a chvilku ne.
Na odvzdušnění musíš mít studenej motor. Já to dělám tak, že leju vodu do chladiče a potom mačkám spodní hadici do chladiče na straně spolujezdce, je to ta hned vedle kompresoru klimy. Jak hadici zmáčknu, vytlačí vzduch do expanzky a zpátky to nasaje vodu (musíš mít ale zavřený oba odvzdušňováky). Je to celkem makačka a chvilku to trvá, ale vždy 100% úspěch - naposled jsem to dělal předevčírem.. Předpokládám, že topení máš mít nastavené na max. víš.
Rachtavý zvuk při špatném odvzdušnění se mi teda nezdá, spíš by se to projevovalo tak, že by kolísala teplota motoru a chvilku by to topilo a chvilku ne.
Na odvzdušnění musíš mít studenej motor. Já to dělám tak, že leju vodu do chladiče a potom mačkám spodní hadici do chladiče na straně spolujezdce, je to ta hned vedle kompresoru klimy. Jak hadici zmáčknu, vytlačí vzduch do expanzky a zpátky to nasaje vodu (musíš mít ale zavřený oba odvzdušňováky). Je to celkem makačka a chvilku to trvá, ale vždy 100% úspěch - naposled jsem to dělal předevčírem.. Předpokládám, že topení máš mít nastavené na max. víš.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 420
- Registrován: pát 25.11.2005 01:00
- Bydliště: Staré Město (u UH)
- Klubové ID: 2009
No jo no, delal jsem to za horka.S otevrenym hornin odvzusnovakem-para jak z lokomotivy a to dost dlouho,pak me to ochrstalo trochu motor-asi odtud ma vytekat plynule kapalina, tak to jeste neni zcela ok.Urval jsem jenom sroub-ted jsem ho nastesi sehnal(soused Anglan dela nastesti pojizdny servis)akorat jsem se ho nezeptal jestli se na ten zavit nedava nejaka sracka na lepsi tesnost ale je to plast-treba se teplem roztahne.Zitra zkusim vytahnout tu pulku co je uvnitr(doufam ze tam nespadne)no zkusim to zitra s tema hadicema.Akorat nevim co bylo to rahtani.Po vypnuti a znovunastartovani nic.Ze by se me nevracel pastorek od starteru-nevim zatim jsem to nezkoumal podrobne, necham to na zitra.Je tma a zima.No a na zaver me tam nekam do motoroveho prostoru spadl zapalovac kterym sem si ted svitil -kurva me se dnes dari...
Jo a jestli tlaci pumpa poznam jak?
Jo a jestli tlaci pumpa poznam jak?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 420
- Registrován: pát 25.11.2005 01:00
- Bydliště: Staré Město (u UH)
- Klubové ID: 2009
Tak a je to komplet v prdeli.Praskl i ten domek ve kterem je odvzdusnovak.Koupil jsem teda to plastove koleno cislo 4
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/
Pristup je tam ale bozsky - jdu se mrknout jestli se tam dostanu bez sundavani vrtule nebo plastoveho krytu na chladici ....
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/
Pristup je tam ale bozsky - jdu se mrknout jestli se tam dostanu bez sundavani vrtule nebo plastoveho krytu na chladici ....
Vrtuli i saharu sundat je otázka pár minut a potom tam máš místa na rozdávání. Ten plast má jen nahoře dva takový plastový čumprlíky, ty vytáhneš, povolíš viscu - bacha, má opačnej závit - a celý to vytáhneš nahoru.

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 420
- Registrován: pát 25.11.2005 01:00
- Bydliště: Staré Město (u UH)
- Klubové ID: 2009
Jo je to tak, mas pravdu.Akorat to chce spravne naradi.Soused to to zmakl za chvilku ALE...stare tesneni na termostatu a zadny silikon mezi dilama - takze to chcije,odvzdusnoval to hadici s vodou takze den stara napln je v P...
Zitra to bude delat znova a ja si budu muset koupit znova G48 a a znovu to vypustit a naplnit to tim co tam ma byt.
Zitra to bude delat znova a ja si budu muset koupit znova G48 a a znovu to vypustit a naplnit to tim co tam ma byt.
Hoši,hoši,oba to odvzdušnujete uplně špatně.M52 se odvzdušnuje v poho.Už sem tu odvzdušnění popisoval několikrát.
Vymontovat odvzdušnováky a lejt do expanzky vodu dokud se hladina odvzdušnováků nesrovná s hladinou v expanzce.Prostě to nalejt až dovrchovata.(poslední cca 2 litry tam tečou pomalu)Pak vše zavřu a nastartuju a zapnu topení,občas na chvíly zvednu otáčky tak na 2500 aby se to protočilo.Podstata všeho j že to musí topit a to i na volnoběh.Pokud to topí tak to nechám ohřát aby otevřel termostat.
Vymontovat odvzdušnováky a lejt do expanzky vodu dokud se hladina odvzdušnováků nesrovná s hladinou v expanzce.Prostě to nalejt až dovrchovata.(poslední cca 2 litry tam tečou pomalu)Pak vše zavřu a nastartuju a zapnu topení,občas na chvíly zvednu otáčky tak na 2500 aby se to protočilo.Podstata všeho j že to musí topit a to i na volnoběh.Pokud to topí tak to nechám ohřát aby otevřel termostat.
No možná špatně, ale funguje to na 100%
Když jsem to lil s otevřenými odvzdušňováky, tak tam dostanu tak 3 litry a konec - fakt to tam prostě neteče. S tím mačkáním hadice to tam "natahám" komplet, v podstatě dokud je v hadici vzduch mačkám a ono se to plní. Že je to hotový poznám, když hadici mačkám a už nejde do chladiče vzduch, ale voda. Potom taky start, nechat ohřát s občasným zvýšením otáček jak píšeš a je to. Topí to luxusně, ani po jízdě už není třeba dolejvat, je to prostě OK. Jen za poslední dva týdny jsem to dělal 2x a fakt to funguje

Když jsem to lil s otevřenými odvzdušňováky, tak tam dostanu tak 3 litry a konec - fakt to tam prostě neteče. S tím mačkáním hadice to tam "natahám" komplet, v podstatě dokud je v hadici vzduch mačkám a ono se to plní. Že je to hotový poznám, když hadici mačkám a už nejde do chladiče vzduch, ale voda. Potom taky start, nechat ohřát s občasným zvýšením otáček jak píšeš a je to. Topí to luxusně, ani po jízdě už není třeba dolejvat, je to prostě OK. Jen za poslední dva týdny jsem to dělal 2x a fakt to funguje


Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 420
- Registrován: pát 25.11.2005 01:00
- Bydliště: Staré Město (u UH)
- Klubové ID: 2009
libovka píše:Hoši,hoši,oba to odvzdušnujete uplně špatně.M52 se odvzdušnuje v poho.Už sem tu odvzdušnění popisoval několikrát.
Vymontovat odvzdušnováky a lejt do expanzky vodu dokud se hladina odvzdušnováků nesrovná s hladinou v expanzce.Prostě to nalejt až dovrchovata.(poslední cca 2 litry tam tečou pomalu)Pak vše zavřu a nastartuju a zapnu topení,občas na chvíly zvednu otáčky tak na 2500 aby se to protočilo.Podstata všeho j že to musí topit a to i na volnoběh.Pokud to topí tak to nechám ohřát aby otevřel termostat.
tak sem si to zopakl podle navodu: asi bude topit nebo topi tak nejak.. ale nepamatuju se ze bych mel kontrolni nadobku studenou a hadice horke- TOZ CO VCIL? teplomer je na pulce-jak ma byt