Stránka 1 z 3
Napsal: pon 01.11.2010 16:25
od jakdojinej
jakej je váš názor, co je podle vás lepší, ráno, ted když už je ta zima, nastartovat a nechat chvilku zahřát ( než si třeba stihnete otřit okna a dokouřit, což dělám já - e39 528i ), nebo hned vyrazit jak nastartujete? Jde mi hlavne o benziňáky, ale zkusenost s dieselama taky klidne prihodte
Napsal: pon 01.11.2010 16:43
od xSAFA
Ometu x oškrabu okna, pak nastartuju a hned jedu, nechávat auto bublat pul hodiny na volnoběh je blbost a už se to tu řešilo několikrát...

Napsal: pon 01.11.2010 17:49
od ROBi
Nastartuju a jedu. Netočím to moc, je to studený.
Napsal: pon 01.11.2010 17:54
od VaclavC
V manualu vidim napsano "Nezahrivejte motor ve stojicim voze, ale co nejdrive se rozjedte, vyuzivejte vhodnych otacek motoru". Duvod sice nevim, ale z nejakeho to tam urcite tak pisou

Napsal: pon 01.11.2010 19:35
od Zdenal
důvod = emise
mam diesel a minutku nechávám probublat
Napsal: pon 01.11.2010 19:53
od Soptiiik
Při pomalé jízdě se za 1,lépe maže motor při zvýšených otáčkách 2, śe prohřeje i olej v převodovce a diferencialu. Já osobně nastartuju a ihned vyjíždím.
Napsal: pon 01.11.2010 20:12
od fikusfiala
i já nastartuju a jedu,když to jede ...
Napsal: pon 01.11.2010 21:05
od Tompo
Já osobně, když mrzne, či sněží, tak nastartuju a jdu zametat a škrabat... Je to nic proti ničemu, rozhodně se mi to tak nezapotí, jako když sednu a jedu... Samozřejmě nenechat půl hodiny běžet na volnoběh...
Napsal: pon 01.11.2010 21:09
od MattyX
u benzinu je to uplne jedno , mazaci tlak na volnobeh je dostacujici na dane otacky , v zime kdyz je olej ledovej , tak se hodi kdyz nejakej ten okamzik kdyz to brble

nejlip se motor zahreje v zaberu v danych otackach v ohledu na teplotu motoru

Napsal: úte 02.11.2010 00:47
od geronimoh
Pokud mám zamrzlá skla, tak nastartuju, pustím ventilátor na čelní sklo a jdu škrabat. Pokud nemám zamrzlá skla, tak vyjíždím chvilku po nastartování a nevytáčím motor do otáček, dokud se nezahřeje (asi 5 km).
Napsal: úte 02.11.2010 14:34
od jakdojinej
taky jsem nemyslel ze tam u toho stojim pul hodiny nez vyjedu, ale ty tri ctyri minutky, nez udelam "predvyjezdovou kontrolu"

, to tak vychazi... spis me jde o to jestli se tim neco zbytecne nekurvi... (?)
a po vyjeti to stejne nikam nezenu, hezky pomalu zahrivat, tak 5 km urcite nez zacnu tocit 3000 a vic.
Napsal: úte 02.11.2010 15:38
od Meda
Ja nevim kdo jakym stylem jezdi, ale ja kdyz jedu do 3000 otacek trva mi to alespon 20km nez je motor spravne zahraty, po 5km je zahraty prd

Napsal: úte 02.11.2010 15:41
od Wocky
Nastartuju, v zimě pak ometu a oškrábu a pak teprve vyjíždím. Než se to ohřeje, jedu okolo 2 tis otáček (e39 525d).
Napsal: úte 02.11.2010 15:46
od RuDoSh
Meda píše:Ja nevim kdo jakym stylem jezdi, ale ja kdyz jedu do 3000 otacek trva mi to alespon 20km nez je motor spravne zahraty, po 5km je zahraty prd

ty mas Mko s teplomerem oleje? Nebo jak to poznas?

Napsal: úte 02.11.2010 15:46
od Sweden
Dle mne nejlepší zahřátí je takový,že ten kdo garážuje tak než zavře garáž a ten kdo ometá než omete.

Napsal: úte 02.11.2010 20:48
od detrhomer
Ja rano nastartuju a jedu
A jinak vic nez 2500ot auto v 90% procentech nevidi,ani kdyz je ohraty
Na ty nase cesty to staci

Napsal: úte 02.11.2010 21:18
od Dlugy
Je doležité zahriať všetky naplne,nie len v motoru.
Natočím a po pol minute vyrážam klidanko na 2000 ot. U preplňovaného motoru je zbytočné nechávať bežať motor pár minút stejne sa moc nezahreje.
Napsal: úte 02.11.2010 22:40
od pepino5xx
Můj automat první dvě nebo tři minuty nezařadí 3RS a trošku více točí, takže nastartuju, provedu povinné úkony a pak až jedu. Není kam spěchat, stejně tam tu trojku nedá

Napsal: stř 03.11.2010 12:38
od pragdejf
na volnobeh se to zahrejva tejden, studenej motor se kurvi. na jizdu je potreba vic paliva, nez na udrzeni volnobehu, takze vznika logicky vic tepla. a z toho plyne rychlejsi ohrati motoru. jasny ze 5 minut je uplne putna, ale nechat karu komplet ohrat na vonobeh je nesmysl. komu vadi promrzla kara, at si poridi vyhrejvany sesle, volant, nebo rovnou bufik. jo nevite nekdo o nakym elektrickym predehrevu na M50. bufik je pro me nesmysl, garazuju.
Napsal: stř 03.11.2010 12:41
od ViktorDDD
a čo je lepšie v zime pre auto? studená alebo teplá garáž? auto(e34 TDS) mi stojí v garáži kde mám aj kúrenie takže nemám problém garážovať auto v izbovej teplote aj keď je vonku -20 ale zasa mi viacerí vraveli že to autu škodí tak neviem kde je pravda, ale podľa mňa je to pre motor a prevodovku dobré keď naštartujem, a po 2-3kilometroch mám motor zohriatý nech je vonku hocijaká zima