Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 21.10.2010 22:35
od Petersson
Jakou nemrznoucí kapalinu lijete do chladiču?
Potřeboval bych vědět nějake přesné označení,abych něco nepodělal a nebo tam můžu nalít obyčejnej fridex?
Díky za rady.

Napsal: pát 22.10.2010 00:55
od Viky
cervenou (e39 528i)

Napsal: pát 22.10.2010 07:26
od Maca
modrou :wink: (e53 3.0d)

Napsal: pát 22.10.2010 13:39
od Player1
Na tohle téma tady toho jsou už mraky...

správně dát G48 - modro-zelená

červená G12 by měla přijít hlavně do koncernů... škoda, vw, atd.

Napsal: pát 22.10.2010 20:25
od Petersson
Player1 píše:Na tohle téma tady toho jsou už mraky...

správně dát G48 - modro-zelená

červená G12 by měla přijít hlavně do koncernů... škoda, vw, atd.

Díky moc.

Napsal: ned 24.10.2010 23:15
od Pavelkac
Když už jsme u té výměny náplně- kde to mám rozpojit aby vyteklo co nejvíc? A jak potom na odvzdušnění,je na to nějaký fígl? Díky.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: ned 24.10.2010 23:43
od Brátn
dole v pravo na chladiči máš modrý šroub (devítka http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... /radiator/ ), když ho vyšrubuješ tak to vyteče komplet (bacha nejde vytáhnout šrubováním povolíš jen ty vypouštěcí dirky) no a potom pro odvzdušnění povol oba odvzdušňováky a dolíj chladič až povrch, zavři chladič a nastartuj, topení na plno na 32°C a nech to běžet až se to začne hřát tak bude pouštět páru, zastav motor chvíli počkej a podívej jestli klesla hladina a zase dolij, soustava má myslím 9,5l a nelij tam jen nemrzku, tak jako já protože já ji měl jako sirup a naplnila chladič a vůbec se jí nechtělo do oběhu, jo a vypouštěj to teplý, aby byl otevřený termostat

Napsal: ned 24.10.2010 23:48
od Pavelkac
Díky :wink:
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: pon 25.10.2010 17:34
od sa-tan666
jinak je jeste vypoustak na bloku mezi 3a4 valcem pokud mas M52 ale docela blbej pristup na zemi na zvedaku ok

Napsal: úte 26.10.2010 01:59
od Brátn
když máš zahřátý motor, tak to vyteče skoro komplet tím na chladiči a je to vpodstatě čistá práce

Napsal: úte 26.10.2010 08:57
od xSAFA
Dle mě je nereálný vypustit takřka celej objem kapaliny skrz šroub na chladiči... Příruba termostatu je nad vodní pumpou a to znamená, že vždycky zůstane všechna kapalina v motoru pod její úrovní. Pokud to chceš vyměnit komplet povol i ten šroub co psal satan vyhrkne ještě slušný množství kapaliny. Já když sem tehdy vypustil jen chladič a pak demontoval vodní pumpu, měl sem rázem v garáži potopu... :D

Bratn: To že si to vypustil celé si odvodil podle objemu vypuštěné kapaliny? Pokud se nepletu máš LPG to taky má v sobě litřík možná i víc takže nezapomenout to připočítat... :wink: E36ka M52 má objem chladící kapaliny cca 10l...

Napsal: úte 26.10.2010 11:57
od vasapasa
Bratn píše:dole v pravo na chladiči máš modrý šroub (devítka http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... /radiator/ ), když ho vyšrubuješ tak to vyteče komplet (bacha nejde vytáhnout šrubováním povolíš jen ty vypouštěcí dirky) no a potom pro odvzdušnění povol oba odvzdušňováky a dolíj chladič až povrch, zavři chladič a nastartuj, topení na plno na 32°C a nech to běžet až se to začne hřát tak bude pouštět páru, zastav motor chvíli počkej a podívej jestli klesla hladina a zase dolij, soustava má myslím 9,5l a nelij tam jen nemrzku, tak jako já protože já ji měl jako sirup a naplnila chladič a vůbec se jí nechtělo do oběhu, jo a vypouštěj to teplý, aby byl otevřený termostat
prosím prosím a kolikátka jsou "ty 2 odvzdušňováky" co se mají otevřít? kde je najdu?

Napsal: úte 26.10.2010 12:58
od xSAFA
Odvzdušňovák je číslo 8

Napsal: úte 26.10.2010 20:20
od cabatomas
Mam 530d e39,jaká je podle vás nejlepší volba chladící kpaliny? :wink:

Napsal: úte 26.10.2010 22:59
od Player1
cabatomas: Záleží na tom, jakej je to rok ta 530d a taky jestli je to sedan nebo tour. Někdo taky tvrdí, že je potřeba vybírat správnou barvu kapaliny podle počtu airbagů... tak si vyber :roll:


G48 - modrá - zelená

Napsal: úte 26.10.2010 23:57
od Brátn
xSAFA: no mám 10l kýbl a přetekl, tak to musela vytýct většina

jinak jsem tam nalil modrou antifreeze B, podle tabulek v Elitu do všech BMW od myslím 1988 patří tahle antifreeze B

druhý odvzdušňovák je tady http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/ číslo 5

Napsal: stř 27.10.2010 14:34
od xSAFA
druhý odvzdušňovák je tady http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/ číslo 5[/quote]

Zajímavé, že e36 tohle nemá 8O

Napsal: stř 27.10.2010 17:59
od Foster
A normální fridex tam nejde nalít? Máte s tím někdo zkušenost? Já jen, že mi tu zahálí v kanystru uplně zbytečne...

Napsal: čtv 28.10.2010 01:43
od Brátn
co je normální fridex? ten antifreeze B je na bázi ethylen glykolu, tak pokud máš ethylen gylkolový fridex tak ano

Napsal: čtv 28.10.2010 12:43
od Foster
No nevím. Přišel kamarád s kanystrem evidentně od něčeho jiného, dal mi ho do ruky a řekl: "Na, Fridex.." :D

Ale nedal by mi nic špatného, opravuje profesionálně motorky, veterány. Jen mi přijde, že ten Fridex není ani modrý, ani červený. Spíš průhledný, nebo žlutý. Fridex to určitě je, jen teď nevím, jestli jsou nějaké typy Fridexu, které se do BMW vyloženě nehodí.