Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 07.10.2010 08:56
od jerrykx
Čaues, mam takovou otázečku, začínam mít na odchodu baterku

, takže budu kupovat novou a jenom mi tak napadlo(mam e34 s M20B25) že koupím novou baterku, tu dám na místo staré do motorového prostoru a tu starou dám pod zadní sedačky, kde mam už natáhlý od výroby kabely, myslim, že další zátěž na zimu na zadní kola+větší startovací proud by byl fajn

Abych se dostal k otázce,nevadilo by mít v autě 2 baterky?nebude to nějaká zátěž pro alternátor, dobíjet 2 baterky?když už bych to realizoval, mají být baterky zapojeny paralelné, nebo sériově?
Předem dík za náměty a posřehy, PS:zdali je to pikačovina, tak mě neukamenujte

Napsal: čtv 07.10.2010 09:02
od Francis
Akumulátory v serii ti dají 12V + 12V = 24V
Napsal: čtv 07.10.2010 09:14
od jerrykx
Francis píše:Akumulátory v serii ti dají 12V + 12V = 24V

pravda, jestli správně tušim, tak jsou pod sedačkou připravené i dva kabely +-, takže při paralelní zapojení dostanu 12V a proud obou akumulátorů...píšu tu správně:?: Je to vpodstatě to samé jako když v obchodě nebudou mít 100Ah baterku, tak koupim dvě 50Ah, čistě teoreticky. Nemělo by to tedy nijak uškodit elektronice auta?když napětí zůstává stejný?
Napsal: čtv 07.10.2010 09:23
od Francis
Pro 2.5 ltr motor v pohodě stačí 74Ah jeden akumulátor, bastlit tam dva je zbytečné (vyzkoušeno osobně s M20B25, M50B25, M50B25TU (ta startovala v zime i s 40Ah) a M52B25).
E34 zátěž na zimu nepotřebuje, stačí dobře obout. Opět vyzkoušeno osobně.
Napsal: čtv 07.10.2010 09:33
od jerrykx
no jenom mi to tak napadlo když už to mam pod sedačkama všechno připravený,ale asi máš pravdu je to zbytečné bastlení. Nevim to určitě, ale některé e34 podle výbavy měli dvě baterky myslim, ještě jednou malou v kufru na levém podběhu,ale k čemu byla to už netušim
Jinak to bude první zima s e34, tak se chci připravit, plánuju aspoň špéru, protože minulá zima s e30 bez samosvoru byla docela pakárna, pokořit nakloněnou rovina byla docela "sranda" Možná budu muset tankovat 34 do plna, aby tam byla nějaká zátěž

Napsal: čtv 07.10.2010 09:40
od Francis
Malý aku v kufru byl pro nezávislé topení.
E34 má lepší rozložení hmotnosti na nápravy než E30, je celkově těžší. Když dobře obuješ, nebudš mít velké problémy. Jezdil jsem s automatem na Nokian WR pneu ve Vrchlabí a okolí, často do Špindlu a řetězy použil jednou-dvakrát za zimu.
Napsal: čtv 07.10.2010 09:51
od jerrykx
dík moc za odpovědi Francisi, zase sem o chlup chytřejší

Ale stejnak chci špérku, sranda musí bejt

Napsal: čtv 07.10.2010 12:22
od Francis
Jeden samosvor je tu na prodej v bazaru.
Napsal: čtv 07.10.2010 13:02
od jerrykx
Francis píše:Jeden samosvor je tu na prodej v bazaru.
vim o něm, napřed, ale musim našetřit dukáty

Napsal: pon 11.10.2010 18:26
od pragdejf
zepredu baterku vyhod a hrkni ji dozadu, je skoda nepomoct si kazdym kilem mezi napravama.
Napsal: úte 12.10.2010 07:50
od jerrykx
pragdejf píše:zepredu baterku vyhod a hrkni ji dozadu, je skoda nepomoct si kazdym kilem mezi napravama.
buď dvě, nebo do toho nebudu píchat..... tak ono i zátěž na přední nápravě je fajn, ten kdo měl štochli v zimě ví, jaký je to fajnový sánkování při bržděníčku

b