Stránka 1 z 2

Napsal: sob 02.10.2010 22:00
od DestinyE34
Dobrý večer,je to velmi na rychlo,potřeboval bych vědět,jaký převodový poměr samosvorného dif. dát na 525i 141Kw r.v.91 a jestli tam bude pasovat z 535i? Taky bych potřeboval vědět,jak poznám opotřebený samosvor,nebo na co si dát pozor,nějaké vůle a pod.? Díky za rychlé odpovědi,fakt mi to pomůže :D

Napsal: ned 03.10.2010 10:29
od StepanMatl
Cituji ze sekce Nejčastější dotazy, ale asi ti to moc nepomůže...
-samosvorný diferenciál (na štítku označení „S“, kola se točí obě stejným směrem-při zvednuté zadní nápravě, na neutrál) byl kromě verzí M3 vždy za příplatek, nekombinoval se s vozy s ASC (jako 323i/328i). Většinou má ojeté lamely či problém s vůlemi=hlučné=repase=5-12tisKč. Únik oleje lze levně opravit výměnou gufer (cca 200/kus).

Napsal: ned 03.10.2010 11:33
od DestinyE34
I tak děkuji za pomoc....bohužel lamely asi nijak nezjistím. A nevíš jaké mají být ty vůle? Určitě má nějaké z výroby,nebo se pletu?

Napsal: ned 03.10.2010 12:02
od DestinyE34
Podle FAQ na E30.cz jsem se dozvěděl,jak poznat převodový poměr,rozdělávat diferák nebudu a štítek tam nemám. Je i jiný způsob,jak ho zjistit? Mám E34 525i 141Kw v té nejobyčenější verzi,el. mám jen šíbr 8-) na 1. to jede 60km/h a na 5tku cca 230km/h a blíží se omezovač. Jde z toho usoudit,jaký je převodový poměr? Chci si sehnat samosvor a nevím jaký :?

Napsal: ned 03.10.2010 19:42
od Smet
mam samosvor z tvého vozu na prodej a má poměr 3,73 předpokládám tedy,že ma stejný poměr i bez svoru.....

Napsal: ned 03.10.2010 21:39
od DestinyE34
Ok,díky za info. Domluvil jsem si už svor na přístí týden za 2.5tis a má být v dobrém stavu...slovo proti slovu :? jak poznat jestli je OK-KO :?: Nějaké vůle jsou z výroby,že jo? No a na co dát pozor,na vyhřáté středy unašečů...je to normální? Nebo jak velký odpor má samosvor...pokud není na autě a nejsou na něm kola,zatočím s ním vůbec,když budu točit každým unašečem na jinou stranu..nebo bych zatočit neměl?

Napsal: pon 04.10.2010 12:00
od jerrykx
tady kdyžtak tabulka pře. poměru podle motoru

http://www.e34.de/frames.php

Napsal: pon 04.10.2010 12:43
od MattyX
DestinyE34 píše:Ok,díky za info. Domluvil jsem si už svor na přístí týden za 2.5tis a má být v dobrém stavu...slovo proti slovu :? jak poznat jestli je OK-KO :?: Nějaké vůle jsou z výroby,že jo? No a na co dát pozor,na vyhřáté středy unašečů...je to normální? Nebo jak velký odpor má samosvor...pokud není na autě a nejsou na něm kola,zatočím s ním vůbec,když budu točit každým unašečem na jinou stranu..nebo bych zatočit neměl?
pokud máš svor venku , a není na něm štítek , poměr poznáš tak že si uděláš rysky a uvidíš kolikrát musíš otočit vstupem z kardanu aby se ti jednou otočilo kolo... pokud ho máš venku tak at ti nekdo podrží jeden unasšec a snaž druhym unašem tocit , pokud je svor jakštakž okey vubec s tím neotočíš (todle se lepe dělá na autě kdy máš kolo nasazený a dokážeš vytvořit větší páku) pokud ti to nepůjde ani s kolem otočit , tak ti gratuluju a koupil si svor co funguje :) pokud se ti podari jednim kolem otocit kdyz to druhy stojí na místě tak lamely uvnitř už sou opotřebený a dostatečně na sebe netlačí tudíž nesvoří uplně jak by měl :) pokud ten diferak nikdo nedělal , jakože asi ne tak zubová vůle tam nějaka určitě bude ;)

Napsal: pon 04.10.2010 17:55
od DestinyE34
Moc díky,dali jste mi rady co jsem potřeboval :D :palec: :Pohar:
Jo a ještě se zeptám,je tam více lamel,než dvě,že? A repas je od 5-12tis. No a dá se to udělat i jinak? Třeba prohodit lamely mezi sebou,aby to nějakých 30tkm vydrželo?

Napsal: pon 04.10.2010 20:28
od MattyX
lamely jsou tam dvě ;) pokud nechceš repasovat i ložiska repas svoru není tak drahej , Hanz zde na foru repasy nabízí ;) prohazování a zkošení jiných nemá význam ;)

Napsal: úte 05.10.2010 06:25
od Hanz
Ahoj, když to pak rozhodis a posles mi jen lamely, vyjde to na 1200-1500 dle velikosti, 14 dni od doručení, při sériové tloušťce vrstvy životnost jako od výroby.

Napsal: úte 05.10.2010 15:14
od DestinyE34
Tak to je skvělá zpráva,asi bych se ti ozval až ho budu mít doma pro podrobnější domluvu,

Napsal: úte 05.10.2010 21:56
od pragdejf
svor=jiny poloosy svor VL-107, nesvor VL-103 a jinej dil č.5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40
v lete sem se k tomu problemu dostal. unasece vymenit nejdou, u svoru sou vetsi a timpadem smolik. jo holt uz to neni tak snadny jak na tříce...

a pri pomeru 3,73 to bude dobra raketa, akorat to nepojede vic nez 206km/h dle gps. kdyz uz, tak bych doporucoval 3,23 nebo 3,15. jeden mam doma, ale nepustim;-)

Napsal: úte 05.10.2010 23:09
od DestinyE34
O..ou tak buď jsi mi zachránil 3tis,za což děkuji,nebo jsi mě připravil o svor :? Teď se budu hrabat netem do 1. do rána :lol:

Oprava,na všech net stránkách pro 525i je psaný poměr 3.23 pro svor. Ale jak jsem psal,má to být ze stejného auta,jako mám já,tak snad v pohodě.
Poloosy jsem našel jen když byl uváděn svor a to VL-103. Změřím si je na autě... Jinak poloosy VL-107 byly jen u toho 3.5litra. Nesplet ses?


Dal jsi mi odkaz na 535i a ta má rozměr unašeče LK=94MM/M10 VL-107
Já mám 525i a tá má rozměr unašeče LK=86MM/M10 VL-103
je to myslím pro svor,tak změřím svůj unašeč a uvidím,jinak je to ze stejného auta,ten svor..je tak z 525i

Napsal: stř 06.10.2010 23:58
od DestinyE34
Diferáka je doma :Pohar: :driver: ještě ani pořádně nevím jaký :lol: ,mrknu na to zítra...všem děkuji za info.

Napsal: čtv 07.10.2010 18:10
od pragdejf
jejda koukam jak puk, splet sem se. myslel sem, ze se 3,73 daval prave jenom na 3,5. sorac. ale za tim, ze si zkratis kvalty a bude to mit mensi maximalku i za jeji hodnotou si stojim. jo jestli mas poloosy VL103 a sedej ti na svoru, tak prosim vytahni ze svoru unasec a proved suplerotomii prumeru drazkovany casti, rad bych tu hodnotu vedel. (suplerotomie = zmereni posuvnym mereitkem). kdyby byly unasece s velkym prumerem na VL103 poloosy, tak bych si usetril dost trapeni....

Napsal: čtv 07.10.2010 22:57
od DestinyE34
Nebude to hned,ale určitě vše poměřím(snad o víkendu). Jo a poměr 3.73 byl na štítku diferáku. Poloosy mám stejné i na svém autě. Ale změřím to ještě jednou a důkladněji. I unašeče...

S tím poměrem 3.23 nebo 3.73 to vím,že mění maximálku a buď si zrychlíš akceleraci,nebo max speed 8)

Napsal: pát 08.10.2010 09:46
od ViktorDDD
ale nezabudni ani na to že aj pri bežnej jazde budeš mať vyššie otáčky ako predtým keď dáš kratší diff, napr. pri ďialničných 130 ti bude motor točiť o 3-400 viac, môže to byť viac, menej len som si tipol

Napsal: pát 08.10.2010 11:35
od DestinyE34
Neboj nezapomenu. Nebo vlastně zapomenu. Protože já POMĚR NEMĚNÍM,tak není o čem mluvit.

Napsal: pon 11.10.2010 08:21
od DestinyE34
Tak jsem se na to mrknul a samosvor to není - problém je na světě :lol: