Stránka 1 z 2
Napsal: sob 02.10.2010 22:00
od DestinyE34
Dobrý večer,je to velmi na rychlo,potřeboval bych vědět,jaký převodový poměr samosvorného dif. dát na 525i 141Kw r.v.91 a jestli tam bude pasovat z 535i? Taky bych potřeboval vědět,jak poznám opotřebený samosvor,nebo na co si dát pozor,nějaké vůle a pod.? Díky za rychlé odpovědi,fakt mi to pomůže
Napsal: ned 03.10.2010 10:29
od StepanMatl
Cituji ze sekce Nejčastější dotazy, ale asi ti to moc nepomůže...
-samosvorný diferenciál (na štítku označení „S“, kola se točí obě stejným směrem-při zvednuté zadní nápravě, na neutrál) byl kromě verzí M3 vždy za příplatek, nekombinoval se s vozy s ASC (jako 323i/328i). Většinou má ojeté lamely či problém s vůlemi=hlučné=repase=5-12tisKč. Únik oleje lze levně opravit výměnou gufer (cca 200/kus).
Napsal: ned 03.10.2010 11:33
od DestinyE34
I tak děkuji za pomoc....bohužel lamely asi nijak nezjistím. A nevíš jaké mají být ty vůle? Určitě má nějaké z výroby,nebo se pletu?
Napsal: ned 03.10.2010 12:02
od DestinyE34
Podle FAQ na E30.cz jsem se dozvěděl,jak poznat převodový poměr,rozdělávat diferák nebudu a štítek tam nemám. Je i jiný způsob,jak ho zjistit? Mám E34 525i 141Kw v té nejobyčenější verzi,el. mám jen šíbr
na 1. to jede 60km/h a na 5tku cca 230km/h a blíží se omezovač. Jde z toho usoudit,jaký je převodový poměr? Chci si sehnat samosvor a nevím jaký
Napsal: ned 03.10.2010 19:42
od Smet
mam samosvor z tvého vozu na prodej a má poměr 3,73 předpokládám tedy,že ma stejný poměr i bez svoru.....
Napsal: ned 03.10.2010 21:39
od DestinyE34
Ok,díky za info. Domluvil jsem si už svor na přístí týden za 2.5tis a má být v dobrém stavu...slovo proti slovu
jak poznat jestli je OK-KO
Nějaké vůle jsou z výroby,že jo? No a na co dát pozor,na vyhřáté středy unašečů...je to normální? Nebo jak velký odpor má samosvor...pokud není na autě a nejsou na něm kola,zatočím s ním vůbec,když budu točit každým unašečem na jinou stranu..nebo bych zatočit neměl?
Napsal: pon 04.10.2010 12:00
od jerrykx
tady kdyžtak tabulka pře. poměru podle motoru
http://www.e34.de/frames.php
Napsal: pon 04.10.2010 12:43
od MattyX
DestinyE34 píše:Ok,díky za info. Domluvil jsem si už svor na přístí týden za 2.5tis a má být v dobrém stavu...slovo proti slovu
jak poznat jestli je OK-KO
Nějaké vůle jsou z výroby,že jo? No a na co dát pozor,na vyhřáté středy unašečů...je to normální? Nebo jak velký odpor má samosvor...pokud není na autě a nejsou na něm kola,zatočím s ním vůbec,když budu točit každým unašečem na jinou stranu..nebo bych zatočit neměl?
pokud máš svor venku , a není na něm štítek , poměr poznáš tak že si uděláš rysky a uvidíš kolikrát musíš otočit vstupem z kardanu aby se ti jednou otočilo kolo... pokud ho máš venku tak at ti nekdo podrží jeden unasšec a snaž druhym unašem tocit , pokud je svor jakštakž okey vubec s tím neotočíš (todle se lepe dělá na autě kdy máš kolo nasazený a dokážeš vytvořit větší páku) pokud ti to nepůjde ani s kolem otočit , tak ti gratuluju a koupil si svor co funguje

pokud se ti podari jednim kolem otocit kdyz to druhy stojí na místě tak lamely uvnitř už sou opotřebený a dostatečně na sebe netlačí tudíž nesvoří uplně jak by měl

pokud ten diferak nikdo nedělal , jakože asi ne tak zubová vůle tam nějaka určitě bude

Napsal: pon 04.10.2010 17:55
od DestinyE34
Moc díky,dali jste mi rady co jsem potřeboval
:palec:
Jo a ještě se zeptám,je tam více lamel,než dvě,že? A repas je od 5-12tis. No a dá se to udělat i jinak? Třeba prohodit lamely mezi sebou,aby to nějakých 30tkm vydrželo?
Napsal: pon 04.10.2010 20:28
od MattyX
lamely jsou tam dvě

pokud nechceš repasovat i ložiska repas svoru není tak drahej , Hanz zde na foru repasy nabízí

prohazování a zkošení jiných nemá význam

Napsal: úte 05.10.2010 06:25
od Hanz
Ahoj, když to pak rozhodis a posles mi jen lamely, vyjde to na 1200-1500 dle velikosti, 14 dni od doručení, při sériové tloušťce vrstvy životnost jako od výroby.
Napsal: úte 05.10.2010 15:14
od DestinyE34
Tak to je skvělá zpráva,asi bych se ti ozval až ho budu mít doma pro podrobnější domluvu,
Napsal: úte 05.10.2010 21:56
od pragdejf
svor=jiny poloosy svor VL-107, nesvor VL-103 a jinej dil č.5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40
v lete sem se k tomu problemu dostal. unasece vymenit nejdou, u svoru sou vetsi a timpadem smolik. jo holt uz to neni tak snadny jak na tříce...
a pri pomeru 3,73 to bude dobra raketa, akorat to nepojede vic nez 206km/h dle gps. kdyz uz, tak bych doporucoval 3,23 nebo 3,15. jeden mam doma, ale nepustim;-)
Napsal: úte 05.10.2010 23:09
od DestinyE34
O..ou tak buď jsi mi zachránil 3tis,za což děkuji,nebo jsi mě připravil o svor
Teď se budu hrabat netem do 1. do rána
Oprava,na všech net stránkách pro 525i je psaný poměr 3.23 pro svor. Ale jak jsem psal,má to být ze stejného auta,jako mám já,tak snad v pohodě.
Poloosy jsem našel jen když byl uváděn svor a to VL-103. Změřím si je na autě... Jinak poloosy VL-107 byly jen u toho 3.5litra. Nesplet ses?
Dal jsi mi odkaz na 535i a ta má rozměr unašeče LK=94MM/M10 VL-107
Já mám 525i a tá má rozměr unašeče LK=86MM/M10 VL-103
je to myslím pro svor,tak změřím svůj unašeč a uvidím,jinak je to ze stejného auta,ten svor..je tak z 525i
Napsal: stř 06.10.2010 23:58
od DestinyE34
Diferáka je doma
ještě ani pořádně nevím jaký
,mrknu na to zítra...všem děkuji za info.
Napsal: čtv 07.10.2010 18:10
od pragdejf
jejda koukam jak puk, splet sem se. myslel sem, ze se 3,73 daval prave jenom na 3,5. sorac. ale za tim, ze si zkratis kvalty a bude to mit mensi maximalku i za jeji hodnotou si stojim. jo jestli mas poloosy VL103 a sedej ti na svoru, tak prosim vytahni ze svoru unasec a proved suplerotomii prumeru drazkovany casti, rad bych tu hodnotu vedel. (suplerotomie = zmereni posuvnym mereitkem). kdyby byly unasece s velkym prumerem na VL103 poloosy, tak bych si usetril dost trapeni....
Napsal: čtv 07.10.2010 22:57
od DestinyE34
Nebude to hned,ale určitě vše poměřím(snad o víkendu). Jo a poměr 3.73 byl na štítku diferáku. Poloosy mám stejné i na svém autě. Ale změřím to ještě jednou a důkladněji. I unašeče...
S tím poměrem 3.23 nebo 3.73 to vím,že mění maximálku a buď si zrychlíš akceleraci,nebo max speed
Napsal: pát 08.10.2010 09:46
od ViktorDDD
ale nezabudni ani na to že aj pri bežnej jazde budeš mať vyššie otáčky ako predtým keď dáš kratší diff, napr. pri ďialničných 130 ti bude motor točiť o 3-400 viac, môže to byť viac, menej len som si tipol
Napsal: pát 08.10.2010 11:35
od DestinyE34
Neboj nezapomenu. Nebo vlastně zapomenu. Protože já POMĚR NEMĚNÍM,tak není o čem mluvit.
Napsal: pon 11.10.2010 08:21
od DestinyE34
Tak jsem se na to mrknul a samosvor to není - problém je na světě