Zdravím, chci si sám vyměnit olej a filtry na 523i M52 r.v. 11/97 a mám pár dotazů:
Výměna motorového oleje:
1. Chtěl bych se zeptat jaké klíče na to budu potřebovat?
Počítám, že budu potřebovat klíč na filtr, bude stačit tenhle:
http://naradi-nastroje.ks-tools.cz/Olej ... no&z=11138
2. Je potřeba nějaký speciální klíč na vypouštěcí šroub?
3. Musím dodržet přesně předepsaný moment na utáhnutí víka olejového
filtru?
4. Jaké jsou přesné rozměry klíčů potřebných pro výměnu oleje?
Separátor oleje:
6. Kde přesně je?
7. Jak často ho měnit?
8. Je potřeba nějaké speciální nářadí?
Palivový filtr:
9. Jak moc je náročná výměna palivového filtru?
10. Co vše za nářadí je na to potřeba?
11. Kde přesně se nachází?
Olej v převodovce:
12. Jak moc je náročná výměna oleje v převodovce?
13. Co vše za nářadí je na to potřeba?
14. Kde jsou napouštěcí a vypouštěcí šrouby?
Nejsem automechanik a ty dotazy vám možná přijdou směšné, takže se mi budete smát a posílat mne do autoservisu, že se to nevyplatí si dělat, ale radši si věci, které zvládnu chci udělat sám. Poslední dobou se mi to párkrát celkem vyplatilo a také chci trochu poznat své auto a ne jen do něj nalévat provozní kapaliny a s každou prkotinou jezdit do servisu. Děkuji moc za odpovědi a případné doplnění mých otázek
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna oleje, filtrů - dotazy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
1.) Na olejový filtr stačí klasický klíč co máš v garáži
2.) Tuším že ne, aspoň můj mechanik nic zvláštního nehledal
3.) To fakt netuším
4.) Všechno bys měl najít v garáži
5.) Pětku jsi přeskočil
6.) U dieslu pod vzduchovým filtrem, u benzíňáku asi taky, nejsem si jist
7.) Přibližně každou třetí výměnu oleje, ale teď si nejsem jist, jestli tam separátor vůbec máš
8.) Imbusy na plasty
9.) Nevím jak u benzínu, ale u dieslu zvládnuto za pět minut
10.) Klasika
11.) Benzíňák ho má pod autem přibližně pod sedačkou řidiče
12.), 13.), 14.) Nech si to udělat od někoho, kdo už to někdy dělal
2.) Tuším že ne, aspoň můj mechanik nic zvláštního nehledal
3.) To fakt netuším

4.) Všechno bys měl najít v garáži
5.) Pětku jsi přeskočil
6.) U dieslu pod vzduchovým filtrem, u benzíňáku asi taky, nejsem si jist
7.) Přibližně každou třetí výměnu oleje, ale teď si nejsem jist, jestli tam separátor vůbec máš
8.) Imbusy na plasty
9.) Nevím jak u benzínu, ale u dieslu zvládnuto za pět minut
10.) Klasika

11.) Benzíňák ho má pod autem přibližně pod sedačkou řidiče
12.), 13.), 14.) Nech si to udělat od někoho, kdo už to někdy dělal
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
3) nemusíš, nic se nestane, když to nebude přesně 25Nm
6) separátor oleje je na M52B25 tady (díl 2) ale je hodně blbě zastrčený pod parožím sání
7)pokud je potřeba vyměnit poznáš tak, že za chodu odpojíš hadici (díl 1) co je napojena zprava na víko ventilů a pokud motor nezačne houpat, tak je potřeba ho vyměnit, nevím ale mě ho měnili cca 2x za celou životnost auta a nemyslím si, že co tři výměny oleje je nutné ho vyměnit
8 ) není ale než se k němu dostaneš tak se nadřeš
12) 13) 14) Štěpan má pravdu a přitom nezapomeň na výměnu oleje v diferenciálu, do kterého patří speciální olej
6) separátor oleje je na M52B25 tady (díl 2) ale je hodně blbě zastrčený pod parožím sání
7)pokud je potřeba vyměnit poznáš tak, že za chodu odpojíš hadici (díl 1) co je napojena zprava na víko ventilů a pokud motor nezačne houpat, tak je potřeba ho vyměnit, nevím ale mě ho měnili cca 2x za celou životnost auta a nemyslím si, že co tři výměny oleje je nutné ho vyměnit
8 ) není ale než se k němu dostaneš tak se nadřeš
12) 13) 14) Štěpan má pravdu a přitom nezapomeň na výměnu oleje v diferenciálu, do kterého patří speciální olej