Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 05.08.2010 11:44
od Michaj
Cuzz,
mám problém s předním ventilátorem co je před chladičem. Teď jak byly ty horka tak se mi trochu víc ohřál motor tak sem koukal a zjistil sem že se netočí nevíte co by to mohlo bejt? Na diagnostice sem se dozvěděl že se netočí :x to mi opravdu moc pomohlo.... Nevíte někdo co tim?

Dikes :)

Napsal: čtv 05.08.2010 12:32
od jerrykx
..možná předřadnej odpor ventilátoru, zkuz rozebrat a "na tvrdo" napojit na baterku, jestli pude tak je to odporem, nebo nějakým relátkem a jestli nepude, tak odešel do věčných lovišť :D

Nevim jak to má e39, ale e34 má 2rychlosti větráku a ta první je právě přez předřadnej odpor a docela často to bývá právě tim odporem, že n aprvní rychlost nefičí.

Napsal: čtv 05.08.2010 12:35
od libovka
Pokud se ti hřál motor tak hledej problém nejdřív ve viskospojce vrtule co je na motru.

Napsal: čtv 05.08.2010 13:52
od Birkoff
Jenom bacha, nepíšeš tu jakej rok jen E39. Byli minimálně dvě varianty: 4-drátová s odpory (skoková změna rychlosti) a 3-drátová s měničem (nebo čím to)(plynulá změna rychlosti). První můžeš vyzkoušet připojením na baterii, druhou verzi těžko vyzkoušíš jen připojením.

Napsal: čtv 05.08.2010 15:08
od Michaj
Dikes za rady mám rv 3/2000 před fl. No a když se chci dostat k větráku tak ale musim asi vyndat chladič co? Jinak co se týče toho hřání tak mě normálně ručička vyleze a je svisle nahoru a jednou když sem jel v těch 40° vedrech tak mi vylezla teplota cca o 2mm. Ale bylo to jen jednou a při velikých vedrech tam sem si toho právě všimnul ale od tý doby zas jen svisle. A to i když sem jel zase v těch vedrech asi cca za 2 hodiny z5 možná bylo tak o 2° míň ale už to nevylezlo.

dikes :)

Napsal: pát 06.08.2010 07:42
od Birkoff
Ne chladič rozhodně nevyndavej!!! Přístup je zpředu, na vyzkoušení rozpoj ten konektor u/pod rohem pravýho světla. Pokud zjistíš že odpory jsou KO, tak se sundavá přední nárazník aby šel ten ventilátor vyndat ven.

Napsal: pát 06.08.2010 17:36
od mario42
jestli máš auto z 3/2000 tak tam už žádné odpory na změření nemáš, od 9/98 se dával větrák s plynulou změnou otáček řízený vlastní řídící jednotkou (ta sleduje zapnutou klimu a tlak v ní, teplotu motoru, teplotu vody na výstupu z chladiče a rychlost jízdy). Ten větrák dost často odchází jako celek, nedá se tam nic přepájet jak u starších typů :idea: