Stránka 1 z 1

Napsal: pát 16.07.2010 21:27
od pavilion6
Cauvec kluci,Bmw e39 520i 110kw,kdyz su vkolone tak se mi zveda teplota,mam tokovej pocit ze mi nefunguje vizko spojka...jak zjistim jestli funguje nebo nefunguje ta vizka? predem dekuji za info

Napsal: pát 16.07.2010 23:29
od magorcondoria
Stoupni si před chladič "otůruj" motor a musí tí to "brát kalhoty".Samozdřejmě to musíš mít prohřáté ,až do chladiče.

Napsal: sob 17.07.2010 09:47
od mario42
jenže když otevřeš kapotu, tak za chvíli teplota před viscou rapidně poklesne, takže se vůbec nemusí sepnout naplno ani u jinak dobře prohřátého motoru. Poznat to jde nejlíp na zvuku, samozřejmě při zavřené kapotě a ideálně při popojíždění městem v horku. Pokud ti po zvednutí otáček na cca 2 nebo 2,5 tisíce motor hučí jak gigantický vysavač, tak je visca sepnutá. Když to na této hodnotě nějaký čas podržíš, tak uslyšíš jak ten zvuk slábne až zanikne úplně a je slyšet jenom původní zvuk motoru. Rozdíl je to nepřeslechnutelný, nemusíš se bát, že bys ho nepoznal

Napsal: sob 17.07.2010 14:35
od pavilion6
mario42 píše: nemusíš se bát, že bys ho nepoznal
takze mi nefunguje,protoze jsem jeste ani jednou ten zvuk nezaznamenal,akorad nekdy jde slyset jak se rozjede vetrak klimatizace i kdyz nemam zaplou klimatizaci...neni tam nahodou neake cidlo nebo neake rele co sepina tu vizku? diky

Napsal: sob 17.07.2010 17:00
od mario42
pavilion6 píše:akorad nekdy jde slyset jak se rozjede vetrak klimatizace i kdyz nemam zaplou klimatizaci...neni tam nahodou neake cidlo nebo neake rele co sepina tu vizku? diky
Visco spojka je mechanická záležitost, když se podíváš že ta vrtule je nasazená rovnou na hřídeli vodní pumpy, tak je jasné že tam pro relé není žádná práce.. Pokud ti jede přední ventilátor klimatizace i bez zapnutí klimatizace a visco spojka nic, tak ti opravdu nefunguje. Pořadí jejich spínání je totiž při vypnuté klimatizaci přesně opačné: nejprve spíná visco a když to nestíhá uchladit tak teprve zasahuje elektrický větrák.

Takže vyměnit

Napsal: sob 17.07.2010 20:40
od Dan td
Viscu vyzkoušíš nejlíp tzv. novinovým testem. Vem roličku novin a zkus tím zastavit vrtuli, při studeném motoru ji zastavíš, při zahřátém ti noviny musí rozsekat. Pokud je to jinak, je KO.

Napsal: ned 18.07.2010 08:22
od pavilion6
Diky chlapi, zkusim to stema novinama...pokud bude potreba vymenit tu vizku,je to narocny na vymenu?

Napsal: ned 18.07.2010 12:32
od Cuky
nijak náročný to není je jen je tam opačný závit a povolíš to tak že třeba gfumovou palicí bouchneš do klíče jinak ji namáš jak podržet

Napsal: pon 19.07.2010 22:34
od magorcondoria
Pokud máš možnost tak si vyrob přípravek ,kterým podržíš hřídel pumpy za šrouby řemenice.Je to jen kus plocháče.Dej do vyhledávání Google BMW 11 5 030,podle obr.už ti bude jasné jak to má vypadat.