Stránka 1 z 2

Napsal: úte 13.07.2010 20:42
od Axel
Ahoj, dnes mi pri prudkem rozjezdu na krizovatce prestal tahnout motor. Silene kouri (bily kour) a vydava "kovove" chrasteni. Auto jsem nechal na parkovisti.
Jako prvni vec, me napada turbo.
Co napada vas? Diky.


V tomto videu je to hodne podobny:
http://www.youtube.com/watch?v=K_PHrnlZ5tY

Napsal: úte 13.07.2010 22:05
od DirtyHarry
Může být. Turbo většinou zemře černým kouřem a maximálně olejovou emulzí z výfuku,ale když se rozpadne a nalítá do válce... :cry: . Mrkni pod víčko oleje,jestli tam není namixovaná voda,no a když vypustíš olej,tak většinou poznáš (špony,piliny...).

Napsal: úte 13.07.2010 22:06
od DirtyHarry
A každopádně bych to nezkoušel zatím natočit... :!:

Napsal: úte 13.07.2010 23:18
od Horys
Ko turbo, sundej trubku od sání turba s nahmatej hřídelku turba a zkus vůli (nahoru a dolu) jestli se dotkneš vrtulkou o stěny tak už to radši ani nestartuj.

Napsal: stř 14.07.2010 17:39
od Axel
- Po te ztrate vykonu jsem najel asi 3 kilometry, takze emulzi ani ztratu vody jsem nezaregistroval. Musim to nechat na nekom, kdo vyzna vic nez ja.

- Musim sehnat vlecne oko, protoze jsem zjistil, ze predchozi majitel si ho nejspis nechal na pamatku (zrejme ho nosi na krku). Na netu jsem zadne nenasel a mam tuseni, ze za 500 to nebude.
Nevite nekdo o nejakem reseni? Nove se mi kupovat samozrejme nechce.

- Jinak moc dekuju za rady panove :!:

Napsal: stř 14.07.2010 23:21
od DirtyHarry
Jen taková moje zkušenost - když chybí vlečné oko,tutovka to bylo zbořené...

Napsal: stř 14.07.2010 23:33
od airbone
Presne takto mne odislo turbo na e39 530d pred par rokmi - tie iste symptomy. Strata vykonu, vela dymu a poriadne chrastenie od motora - hriadelka na turbe mala enormnu volu. Vymena turba, a auto islo ako nove. Dosiel som s tym do servisu par km, na minimalny plyn a s poriadnym dymom a chrastenim.... (kazdych par stovak metrov som stal a kontroloval hladinu oleja, trosku to kleslo, ale nie moc) Ked to vytocis trochu vyssie v otackach, budes eventualne pocut zvuk, ako keby policajnej sireny... Velmi posobive..... :) alebo ak si spominas na druhu svetovu vojnu a sireny na strmhlavych bombarderoch stuka87 - truby jericha, tak je to ono.... :)

Napsal: čtv 15.07.2010 09:04
od TomBrno
Vlečený oko stojí origo kolem pětikila originál, taky sem ho kupoval a neni to nic drahýho.

Napsal: pát 16.07.2010 10:21
od Axel
-Tak to jsem spatne hledal, tady kousek mame BMW autosalon, se tam asi zastavim. Ikdyz cekam, ze i za podzdrav si uctujou petikilo :P
-Premyslim, jestli se nechat odtahnout jinym autem, nebo zavolat odtahovku, kazdopadne v obou pripadech to oko budu potrebovat.

Napsal: pon 02.08.2010 14:39
od Axel
-Tak vule v lozisku vrtule byla zhruba 1 cm. Musela tam kmitat jak se ji zachtelo, proto ten plechovy zvuk.
-Jinak zitra se posila cele turbo na repasi.
-Ozvu se, az bude hotove.

Diky za rady :wink:

Napsal: pon 02.08.2010 15:36
od fidzi
DirtyHarry píše:Jen taková moje zkušenost - když chybí vlečné oko,tutovka to bylo zbořené...
Taky jsem nevědomky ztratil oko, vyndaval jsem ho, když jsem táhnul kamaráda a blbec jsem ho tam nedal zpět a vypadlo mi z kufru. Takže to znamená, že mám tutově zbořené auto? :lol: Co ty lidi nevymyslí, což takhle nějaké spiknutí bys v rukávu neměl? :lol:

Napsal: pát 06.08.2010 14:10
od Axel
- Turbo jeste neprislo, takze mezitim Vam muzu priblizit cenovou relaci:

» repasovane turbo 13200,- Kc
» vzduchovy filtr (Bosch) 850,- Kc
» odlucovac oleje (separator) original BMW(jinde neni k sehnani) 484,- Kc
» palivovy filtr (Mahle) 400,- Kc
» vymena oleje + filtr cca 2200 Kc

» cenu za praci zatim nedokazu odhadnout. ( :!: na dily mam slevu zhruba 25-30 %, takze cenou jsou trosku nizsi, nez ve skutecnosti :!: )


PS: ozvu se az to bude ready

Napsal: pát 06.08.2010 15:59
od Axel
Ted mi bylo ze servisu sdeleno, ze turbem neco prolitlo :/
V pondeli by to turbo melo prijit a spolu s nim prej poslali ten bordel, co v nem nasli.

-Hosi, napada vas neco, co by mohlo prolitnout vyfukovym potrubim az do turba? Voditka ventilu, nebo cokoliv jineho :?:

Napsal: pát 06.08.2010 16:16
od Filozof
Axel píše:Ted mi bylo ze servisu sdeleno, ze turbem neco prolitlo :/
V pondeli by to turbo melo prijit a spolu s nim prej poslali ten bordel, co v nem nasli.

-Hosi, napada vas neco, co by mohlo prolitnout vyfukovym potrubim az do turba? Voditka ventilu, nebo cokoliv jineho :?:



počkej, počkej ... ty máš turbo na výfuku ? To slyším poprvé. :lol:
V serii nikdy není turbo na výfuku pouze u pár aut typu M5 s KITEM Bi-TURBO jsem videl dve turba na výfuku a to bylo trochu něco jiného.


Vážně je to divné, protože přes vzduchový filtr se přefiltrují i nejjemnější částečky aby se do motoru nedostal třeba i takový prach. který je venku často všude. Spíše zda neodešlo turbo samo. Prostě lopatky KO.

Napsal: pát 06.08.2010 16:31
od Axel
No rekli mi, ze to vlitlo od motoru, takze predpokladam, ze svodama se to dostalo k vrtuli a pak vylitlo vyfukem a cast z toho "bordelu" zustala v turbu.

Nejsem mechanik a nejsem zbehly v terminech, ale podle me to, co jsem napsal je dost pravdepodobny.

Nebo uvazuju nespravne? :wink:

Napsal: sob 07.08.2010 15:56
od Marten
to filozof: a čím si asi myslíš, že je turbo roztáčeno?? Výfukovými plyny. Takže je nasazeno na výfuku. :D

Mohl se třeba uštípnout výfuk ventil, ale to se moc nestává...

Napsal: sob 07.08.2010 18:57
od MUF_IV
DirtyHarry píše:Může být. Turbo většinou zemře černým kouřem a maximálně olejovou emulzí z výfuku,ale když se rozpadne a nalítá do válce... :cry: . Mrkni pod víčko oleje,jestli tam není namixovaná voda,no a když vypustíš olej,tak většinou poznáš (špony,piliny...).


Hele, kdyý jsem ted nahodne otevrel vicko oleje za studena ( E39 530D manual), tak jsem tam taky nasel drobne kapky vody, znamena to ze neni neco ready s turbem? auto jezdi perfeknte... :roll:

Napsal: sob 07.08.2010 19:37
od MUF_IV
No a koukam ze je to tam i za tepla a k tomu takova jakoby jemne kasovita hmota kolem dokola... 8O Co to je?

Napsal: sob 07.08.2010 19:50
od Marten
To ještě hned neznamená, že je něco špatně. Může to být voda, která se nasbírala kondenzací v oleji a odpařuje se. Hodně záleží na tom jestli jezdíš krátké nebo dlouhé trasy, jak je starý olej a podobně.

Utři to a pak se podívej jak rychle se to tam vytvoří. Pokud se ti neztrácí voda tak by to neměl být problém.

Napsal: sob 07.08.2010 20:12
od MUF_IV
No voda se neztrácí, olej se chystám udělat měl by mít cca 15tis, tak už mám nejvyšší čas, a koukal jsem do kufru když jsem to koupil a ted jsem v bocní kapse objevil olejovou prazdnou nadobu s polosyntetikou...Uf doufam ze neskoncila uvintr motoru od puvodniho majitele. To by byl asi prusvih... jinak jezdim kratsi trasy a voda se zatim neztraci, mám tam nalítano od koupe 2tis.