Stránka 1 z 2

Napsal: úte 13.07.2010 07:47
od DDT
Zdravím,

poté co jsem identifikoval několik problémů které jsem tady přes forum nedokázal vyřešit jsem zašel na diagnostiku, kdy dotyčný má pouze diagnostiku, v BMW se nevyzná a nelegální praktiky nezná :)

Nicméně trápilo mne toto:
- samovolné resetování čidla venkovní teploty
- svítící výstraha závady na obou zadních světlech
- nemožnost spárovat DO na klíči s vozem (šlo to jednou z 10-ti případů a poté se to zase "rozpárovalo").

Nicméně diagnostika odhalila, zcela nečekaně, stočení km, s tím jsem byl smířen již při koupi, tak to prostě je. Nicméně našel mi tyto závady:
131- výstup signálu na tacho - zvukové upozornění závada
139 - gong 3 závada
148 napájení koukačky alarmu - přitom funguje bez problémů
004 svorka 15R vadná - setkal se s tím někdo?
0F - řídící jednotka - reset řídících jednotek
10 - klíč - identifikace chybná
13 - klíč 2 kod výměny, toler. zvýšena

Navíc každý budík vykazoval nesmysly - tachometr přes tisíc km/h, a další budíky které procházel všechny vykazovaly nesmyslné fyzicky nemožné ukazatele. Dotyčný mně upozornil že závada může být na nějaké jednotce, a nebo jeho dohad, někdo neodborně přetáčel KM tím že přehrál nějaký SW a teď blbnou budíky.
Vůz funguje normálně, spotřeba normální, motoricky funguje bezvadně, budíky ukazují normálně,jen ta elektronika mně zlobí a jelikož se chystám na dovolenou tak toto potřebuji vyřešit ať nezůstanu někde vyset.

Proto se chci zeptat, setka se s tímto někdo a jaký je lék? Jde to opravit nějakým resetem, přehráním SW zpět (údaj v KM mi na palubovce opravdu vadit nebude), je možné že je někde něco odpojeno? (předchozí majitel to ťukl na pravý zadní bok kde je veškerá kabeláž a pojistky na touringu, tak třeba něco nedopojil nebo nezapojil).

Díky všem za rady, klidně napište i radu pokud si víte rady i jen s jedním jediným problémem, díky.

Napsal: úte 13.07.2010 08:27
od Dan td
Začal bych tím, že napíšeš, o jaké auto se jedná.

Napsal: úte 13.07.2010 08:57
od DDT
:lol: to je rozumný začátek, mám to v podpise ale ten se nezobrazil........tedy takto.

E39 525tds touring rv98

Napsal: úte 13.07.2010 09:07
od Dan td
čidlo vnější teploty - odhaduju na uhnilé dráty hned u čidla, zvlášť, pokud teplota např. ukazuje a najednou je tam -37st.

Výstrahou zadních světel myslíš co ? Check ? Co přesně píše ?

"Rozpárovaný" klíč - podle mě je KO baterka v klíči, občas (když je hezky, fouká dobrý vítr a má to dobrou náladu :-) ) se to spáruje, ale díky špatné baterce to zase "zapomene". Tomu odpovídá i chyba "identifikace klíče chybná". Dělá to jen s jedním konkrétním klíčem nebo se všema ?

Napsal: úte 13.07.2010 10:27
od DDT
špatné dráty by odpovídaly, ten konektor je rozlámaný, můžu to zkusit připojit natvrdo? ty čidla mám nové už dvě.

Dále DO, právě že to fungovalo jak říkáš - náhodně, tak jsem vyměnil baterii za novou a ta svině se mi odvděčila tím že to přestalo fungovat uplně. ještě je varianta že baterka samotná už byla vybitá při koupi, což se někdy stává. Klíč mám bohužel jen jeden, bohužel.

zadní světla, ukazuje mi to u budíků rozsvícené ukazatele zadních světel, fungují, fungují i nad SPZ, ještě mně napadlo že nefunguje brzdové, to prověřím. Dráty tam jsou v ohybu kloubu porušené, kam jsem se dostal tam jsem je přecvakl a nastavil a zaizoloval. Ty kam se už nedostanu abych je nastavil ale jsou v celku (jen prasklá bužířka) tak jsem je nechal.


Závada: svorka 15R vadná - nevíš co je tohle za díl a kde to hledat?
Technik co mi dělal diagnostiku mi řekl že zásahy které v SW jsou nejsou nebezpečné, jen podle něj tohle všechno může být jeden společný ukazatel. Proto se ptám jestli to jde nějak přehrát zpět, přenastavit přes diagnostiku nebo co i například dal za radu, bude potřeba vyměnit palubovku s budíkama?! Jsem laik a BMW servis nikde v okolí nemám, tak se to snažím vyřešit nejdříve takto.
Díky

Napsal: úte 13.07.2010 11:14
od Snejk
ježiš to je opravdu člověk co ma jen diagnostiku....
uplně se na tyhle veci vyser. řeš podstatné.... chybva svorky 15 (napajeni) a chyba gongu a sireny... to jsou všechno chyby ktere se tam nahoní za x let a neni třeba jim davat žádnejj význam.. kdyby měl diagnostiku pořádnou a ne nějakej zdechlej carsoft. tak se dozvíš, že se to stalo jednou a třeba před 50 000km a to prostě to auto zaznamena... at už to je nahodna vlhkost po dešti... start s vybitou baterií, vybitá baterie, skvrny na slunci a podobný hovna. stejně jako každej klimatronic hlasi vadnou pumpičku i když funguje a je to prostě tak, prostě to tam dycky napíše.. chyby komunikace na sbernicich to taky zaznamenava protrože se občas nějaký pakety prostě srazí. vubec se tim neznepokojuj...
zadni stvětla maš asi ledkový ne na kombajnu a tak to check hlasi protože to tak prostě většinou děla když tiomu uhnivaj draty ve dveřích nebo přímo v těch světlech už to je zralý na kontrolu/repas... nebo odkodování checku :)
shnilej konektor u čidla teploty je jasnej..
a kliček nejspiš baterka... popř. zkontrolovat jednotku, antenu atd.. jestli to tam někdo nějak nezpprasil.
a ta přistrojovka... stočenim km se to nejspiš na 100% fakt neposralo. to jestli ti to občas ukazuje kraviny...tak už to spíš bude těma budíkama, kdoví jestli jsou ze stejneho modelu. jestli nejsou jiné, jestli to někdo nekodoval i jinak... to zkus budiky jen vyměnit (pujčit si z jine 525tds) a uvidiš. šlo by vytahnout obsah pameti z tech jinych a nahrat k tobe ale to už je celkem opruz :)

Napsal: úte 13.07.2010 11:19
od Snejk
draty z prasklou bužirkou sou pravě ten pruser protože se dovnitř dostane voda a ten drat to vyžere zevnittř. pak se nediv že to check hlasi pač to tam děla pěknej odpor a ztraty a bordel. musi se nastavit věechny nejlip.

svorku 15 pust z hlavy.

přeproramovani budiku... sežen jine..mužou se okopirovat... ale spiš budou KO mechanicky popř. řídící jednotka.. de o to že si moc vlastně nepopsal co to dělá...

každopadně i kdybys do tý přístrojovky zarazil krumpáč a jel s tim na dovolenou je to ukradený. to se nikde nezastaví. toho se bat nemusíš. motor si jede celej sam za sebe a de si po svejch. ten tvoje interierovy problemy opravdu nezajimaj :)

Napsal: úte 13.07.2010 11:22
od Dan td
Čidlo můžeš připojit natvrdo - je to jen termistor. Pokud máš KO origo konektor a nechceš dávat nový, kup nějaké koncovky na kabely za 0,50 Kč jeden, dráty ustřihni, na něj dej ty koncovky a každou zvlášť do čidla.

Klíč spáruj s autem, pokud je OK baterka v klíči (dával jsi tu, co tam patří?), musí se to spárovat a šlapat to.

Zadní světla - furt nevím, co ti kde "svítí", nicméně auto si vzadu hlídá obrysovky + osvětlení SPZ přes check, blinkry jsou jasné, tam bliká rychleji kontrolka, když nefungují.
Pokud ti vše svítí, můžeš mít jen zaoxidovaný kontakt, to se celkem stává - někde to drncne, na chvilku nejde do žárovky šťáva tak se rozsvítí chyba. Ta zůstane svítit i když žárovka už zase svítí. Řešení - vytahej postupně všechny žárovky, očisti jak samotné žárovky, tak kontakty pro ně ve světlech a máš klid. Tohle já dělám u každého báwa, které koupím a ještě jsem s tím problém neměl. A vím, že když mi auto hlásí,že něco nesvítí, že to opravdu nesvítí.

Svorka 15R fakt nevím, bude to něco s napájením, nicméně pokud vše funguje jak má, tak bych to pustil z hlavy. U těchto staších aut je celkem běžné, že nějakou chybu to vyhodí. Příp. ji zkus vymazat a chvíli jezdit, potom opět diagnostika,uvidíš, jestli se bude opakovat, třeba to byla jen náhodná chyba a už se nemusí opakovat.

Napsal: úte 13.07.2010 11:35
od DDT
Týpek je z STK a diagnostika je BOSCH taková ta věž vysoká jak dospělý člověk. Ale nevím co má za SW. Když jsem chtěl aktivovat dešťový senzor tak mi řek že to se přes diagnostiku nedělá nebo že neví jak, tady se zas píše že se to dělá přes diagnostiku, když měníš sklo, což jsem měnil a pohlídal si aby bylo vše zapojeno a sklo bylo s čidlem atp.

Konektor teploty, ok můžu ho napojit natvrdo drátkama? Nebo je v tom konektoru nějaká regulace, měnič ci co?

Světla jsou origo, nejsou ledkové, průser bude v těch drátech, akorát abych se k nim dostal tak bude potřeba tedy pravděpodobně sundat stropní tapec, nedostanu se k nim protože jsou v tom kloubu ok ale za ním jsou v gumovém chrániči, prostě poškozené místo už se takhle rychle opravit nedá.

Klíček, baterie je právě nová, takže snad jen mohla být baterie samotná vybitá už od novoty. Ikdyž ledka na klíči svítí mnohem intenzivněji než ta před tím, vyzkouším kopit novou baterii.

No a budíky, ty mi právě starost před tím nedělaly, zdá se mi že ukazují dobře, i spotřebu, rychlosti, teploty atp. Prostě nemám pocit že by fungovali špatně.

Napsal: úte 13.07.2010 13:08
od Snejk
e39 touring měla ledkove origo to eber jako bernou minci nemusela mit ale mohla a ty ledkove se vic srali. ale u tebe to určitě budou ty draty pohnilé.
jestli budiky funguji tak neřeš...
origo bosh diagnostika je vec krasna avšak naahovno. tyhle uni diagy sice chybu najdou a najdou vypišou ale je to desne univerzalni., nic podrobnejsiho s tim delat ani poradne zjistovat nejde. destak se noramlni diagem diaguje měří aktivuje všechno.
a jinak to ignoruj jestli ti všehcno ostatni jede. zbytečne starosti.
a to čidlo tam napoj natvrdo. je to jen čidlo. bez ničeho...

Napsal: úte 13.07.2010 16:45
od DDT
Díky všem za rady.
Právě jsem na tu diagnostiku zajel znovu, začali bouřky tak by se ten dešťák hodil, no borec do toho koukal 15 minut a říkal že neví kde to je ani kde se to hledá, radili mu další dva ale bohužel. Hledal to v sekci komfort, ale k dešti tam bylo jen dešťový senzor/světla, nemá to nějaké jiné konkrétní označení?

Dále vyměnil jsem již druhou novou baterii v klíči a pořád nic. Dioda bliká, spárování neproběhne. Baterii to už tedy opravdu asi nebude.

Jinak světla díky za rady, jdu čistit kontakty a popřemýšlet jak se dostanu ke kabeláži, ale asi sundat tapec bude jediná cesta a doufat že nebudu muset sudnávat celé 5 dveře.

Teplotní čidlo je kravina, ale sere mně jak se furt resetuje a pípá mi to.

No pokud jsou to jen tyhle věci, tak si myslím že je to dobrý. Ještě mi to hlásilo velký odpor u obou sedadel vepředu u nábojů dopínáků pásu, ale to mi bylo řečeno že to budou shnilé dráty, takže sundat sedačky a pročistit, opravit - kontaktol a tak.

Jinak není možné z VIN vyčíst historii oprav? Když už znám realitu km tak by mně zajímalo jestli někdo dělal ofiko například převodovku nebo jiné srandy? Díky za opětovné tipy.

Napsal: úte 13.07.2010 17:22
od Snejk
historie oprav jen v bmw (pokud to tam někdo servisoval )
a jako schnile draty k předpinačum? to sou dobry dementi :)
to je asi tak realne jakože ti shnije zapalovač zevnitř.
to tam spiš ty patrony vubec nejsou a někdo je tam po bouračce nedal nove.. nebo to někdo zapoměl zapojit.
maš to daleko do prahy? ja jak to tu čtu tak je mi z toho špatně. tohle mi někdo předvýzt na diagu a chtit za to penize tak mu ten stroj pustim na nohu opravdu :)

Napsal: úte 13.07.2010 18:16
od DDT
k těm předepínačům, prostě to tam hlásí vysoký odpor u obou, sedačka u řidiče je dotrhaná takže stejně půjde ven, uvidím co tam je a v jakém stavu

Hele do Prahy to mám cca 400km, to je dlouhý výlet na diagnostiku :-D
Pořád nevím jestli z toho všeho mám být nervozní nebo ne. Všechno ukazuje na trable s elektronikou, ikdyž zatím nic závažného. Ale rád bych měl jistotu že pokud s tím někam třísknu, nebo někdo třískne do mně tak pytle bouhnou. Né že mojí rodině při pitvě řeknou pytle tam nebyli nebo byly odpojené.

Teplotní čidlo staré jsem vykuchal a nasral se, jsou to ve finále dva drátky spojené nějakou kuličkou v bílé pastě (asi nějaká termopasta). No ikdyž jsem to propojil natvrdo takhle drátek na drátek tak to nefungovalo. Nejlepší bude proměřit tu kabeláž jestli není někde cvaklá. Když si půjčím měřák co mám nastavit a co mám kam přiložit a co tam musím vidět? Když bude přerušen tak uvidím co? Jsem laik tak se nedivte za extra amatérské dotazy.

Světla jsem si nechal na víkend no a tu kabeláž vzadu, jsem smířen že budu muset rozmontovat strop.

Klíč jsem po výměně druhé nové baterie nespároval už ani jednou. Zkusil jsem to asi 10x a nic. Takže výsledek dneška? Zjištění pravého stavu km :-D a tím to hasne.
Jo a borec tu diagnostiku tam na tom STK má jen jako hobby, prý věci co jsem po něm chtěl nikdy nedělal, prostě našel závadu vytiskl to a smazal, to je prý jeho běžná náplň, na druhou stranu chtěl nějakou tu stokorunu.


Jinak pokud jsou tohle problémy které jsem našel všechny, tak ok, jsou to pořád prkotiny, jen se bojím aby tam fakt někdo něco nějak nesprasil home made kabelem který koupil od nějakého poláka na aukru a přehrál nějaký sw. Hlavní je ať to jede a když se něco stane tak ať pasivní i aktivní prvky ochrany dělají svou práci.

Napsal: stř 14.07.2010 22:01
od DDT
http://img200.imageshack.us/img200/9167/11072010023.jpg

neví někdo jestli ty dva hnědé kabely tam mají takhle být? nemají být někde zapojené?

Napsal: stř 14.07.2010 22:17
od Kubatt
jen pro info, kde je prosím umístěno to čidlo venkovní teploty?

Napsal: stř 14.07.2010 22:22
od Snejk
to nemusi nikam byt zapojene to je jen spoj vic kabelu dohromady... pokud teda na tom nenajdeš kus plechu a možnost přišroubovat na kastli.... pak to je zemnící bod... ale podle fotky to nevypada..

Napsal: stř 14.07.2010 22:43
od capri
mam pocit že ty hnědy a červeny kabely vedou jen do spojovaci svorkovnice neni to konektor teda aspon na E36 to konektor neni a čidlo je napravo pod naraznikem před přednim kolem http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 2095&stc=1

Napsal: stř 14.07.2010 23:00
od DDT
ok díky, tak další věc kterou jako laik mohu vyšrtnout.
nicméně dálka se mi vždy po nějaké chvíli rozpáruje, no a když to spáruji večer a zamknu, a ráno jde žena do práce vozem tak ještě v domě jak se oblíkám slyším alarm :D protože dálka zapne i alarm ale klíčem odemkne jen dveře ale nevypne alarm, vypne se to až zasunutím klíče, takže to fakt musím nějak vyřešit to spárování,

no a to čidlo, vím kde je, měnil jsem ho ,zkoušel kuchat a napojit jen drátky na sebe a nic, proto mně napadá že ty dva drátky jsou někde přerušené, ale nevím jak to ozkoušet, vzhledem k tomu že se to resetuje cestou náhodně to tomu přisuzuji, protože jak auto jede tak se někde něco pohne, kontakt přeruší a je to....
nevím , jako laik jsem už zkusil skoro vše

Napsal: stř 14.07.2010 23:43
od airbone
Ten dazdovy senzor treba inicializovat. Robi sa to cez diagnostiku DIS, alebo INPA.

Napsal: čtv 15.07.2010 09:10
od DDT
Je tady někdo ze Severní Moravy, nebo umí poradit kdo na moravě disponuje BMW diagnostikou GT1 DIS.

Děkuji