Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530i vs 540i po FL
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
Zdravim,
V blizke dobe se chystam koupit 5ku E39 model ale zvazuji momentalne tyto dve motorizace. Mam ted trosku dilema kterou z nich poridit. Oboji rozhodne v manualu a oboji po faceliftu. Rozpocet je cca 200 000kc na auto.
530i v manualu zatim jen sama chvala motor bez problemu dobra koncepce a jede slusne to je zatim co sem vsude nasel. Jedine co sem se docet za problem je to ze ten motor papa olej z ceho mam trochu obavu opravdu nerad bych dolival olej l/2000km ci tak podobne....
540i v manualu po faceliftu me silene laka jakozto srdcovka proste ten V8 zvuk + ten masakr celkove ta sila ktera je z toho citit je to neco uzasnyho. Zde sem se zadne typicke zavady nedocetl nebo nejakeho neduhu co se tyka motoru.
Rozdil je ve spotrebe samozrejme nicmene prumer je asi 9,5 vs 11,5 podle veskerych dostupnych info. Rocne najezdim max 20 000km tak si myslim ze by se to dalo unest.
Co je ovsem nejvetsi problem je to sehnat takovy vuz v dane cenove relaci. 530i se sehnat da jak sem se presvedcil a i pekna s km okolo 160 000km a nahoru ale 540i v manualu a pekna to uz je sakra problem i v nemecku.
Celkove by mne zajimaly vase postrehy k oboum verzim tohoto modelu
Z ceho mam asi nejvetsi strach je to ze ten 3.0i nepojede
Naposled sem sedel v 535i automatu po FL a to auto mi prislo ze opravdu nejede dle me se neda srovnavat s ani jednou verzi mezi kteryma vybiram.
Pripadne pokud je nekdo kdo by nejakou z verzi mezi kteryma vybiram mel a byl by ochoten me svezt byl bych opravdu vdecny.
Jinak procet sem veskera dostupna fora vcetne zahranicnich takze rad si poctu vase postrehy.
Predem diky
Petr
V blizke dobe se chystam koupit 5ku E39 model ale zvazuji momentalne tyto dve motorizace. Mam ted trosku dilema kterou z nich poridit. Oboji rozhodne v manualu a oboji po faceliftu. Rozpocet je cca 200 000kc na auto.
530i v manualu zatim jen sama chvala motor bez problemu dobra koncepce a jede slusne to je zatim co sem vsude nasel. Jedine co sem se docet za problem je to ze ten motor papa olej z ceho mam trochu obavu opravdu nerad bych dolival olej l/2000km ci tak podobne....
540i v manualu po faceliftu me silene laka jakozto srdcovka proste ten V8 zvuk + ten masakr celkove ta sila ktera je z toho citit je to neco uzasnyho. Zde sem se zadne typicke zavady nedocetl nebo nejakeho neduhu co se tyka motoru.
Rozdil je ve spotrebe samozrejme nicmene prumer je asi 9,5 vs 11,5 podle veskerych dostupnych info. Rocne najezdim max 20 000km tak si myslim ze by se to dalo unest.
Co je ovsem nejvetsi problem je to sehnat takovy vuz v dane cenove relaci. 530i se sehnat da jak sem se presvedcil a i pekna s km okolo 160 000km a nahoru ale 540i v manualu a pekna to uz je sakra problem i v nemecku.
Celkove by mne zajimaly vase postrehy k oboum verzim tohoto modelu
Z ceho mam asi nejvetsi strach je to ze ten 3.0i nepojede
Naposled sem sedel v 535i automatu po FL a to auto mi prislo ze opravdu nejede dle me se neda srovnavat s ani jednou verzi mezi kteryma vybiram.
Pripadne pokud je nekdo kdo by nejakou z verzi mezi kteryma vybiram mel a byl by ochoten me svezt byl bych opravdu vdecny.
Jinak procet sem veskera dostupna fora vcetne zahranicnich takze rad si poctu vase postrehy.
Predem diky
Petr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
530i je myslim idealni kompromis ve vykonu a spotrebe (pokud nepocitas 530d) ale je to kompromis
ja jsem sel do e39 kvuli nejnizsim nakladum coz se asi s 525i povedlo. Olej u M54 tak cca 1l na 5000km (tak to zere me a mam najeto cca 267k km) a benzin dlouhodobe 9,2. Ale nejede to. 530i na tom bude vykonove asi daleko lip, ale uz jsem zhyckany jinyma autama a asi by mi to taky nestacilo, takze pokud nemusis resit ty 2-3l bezinu na 100km navic tak urcite 540i. Jen jak jsi psal, najit pekny kousek po faceliftu v manualu bude mensi boj. Drzim palce at se podari
Co jsem videl tak v manualu byly ty 540tky celkem socky.


Hlasuju pro 540i, v podstatě jen kvůli zvuku. Přesně ale jak se tu píše, je těžké to sehnat v manuálu. 535i jde sehnat lépe, ale jestli máš zkušenost že až zas tak dobře nejede (já v tom nikdy nejel) tak to asi nebude dobrá volba. Rozpočet 200 tisíc je docela málo, ale zamyslel bych se ještě nad 2 jinými auty :
1) Alpina B10 3,2/3,3 (motor na bázi M52 B28, výkon 191, později 206Kw)
2) e46 330i 170Kw M54
Takhle nějak bych uvažoval , jakmile bych chtěl trochu rychlejší e39 než mám. (523i)
1) Alpina B10 3,2/3,3 (motor na bázi M52 B28, výkon 191, později 206Kw)
2) e46 330i 170Kw M54
Takhle nějak bych uvažoval , jakmile bych chtěl trochu rychlejší e39 než mám. (523i)
530 je proste normalni kara s rozumnymi naklady na spotrebu a solidnim vykonem. 540 je to nejvyssi krom M5. Vyssi naklady tam samo jsou, minimalne na palivech + spousta veci uz je jina (napr. brzdy, ramena apod.). Zcela uprimne ale budes mit hodne velkej problem sehnat 540 v manualu. Ja to po 3/4 roce vzdal a sel do automatu ... zato 530 v manualu se da sehnat mnohem lepe ...
200tisic ti na kvalitni 540 v manualu stacit nebude ... je to vzacne zbozi, obvzlaste cenene ...
200tisic ti na kvalitni 540 v manualu stacit nebude ... je to vzacne zbozi, obvzlaste cenene ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 336
- Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
- Bydliště: Sudety
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 885
- Registrován: ned 22.03.2009 01:00
- Bydliště: okr. Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
kdyz se k tomu chovas jak mas a davas co tomu potrebuje, tak do ni zas vrazet nemusis tolik. Vyssi obsah neznamena automaticky vyssi spotrebu, zase si vemte, ze mate proste rezervu na plynu. Ale je pravda ze 8 valcu si veme vic, ale o moc zase ne. Ja mel 2,5i E39 a zrala mi pomalu stejne jako ted moje e39 4,4i ... protoze nejela a ja chtel jet trochu, tak jsem vic tlapal
zalezi ale na stylu jizdy, co ti vyhovuje ... proste u 4,4i, kdyz je potreba rychle nekoho predjet, tak je to znat, ze to jede ...
Jinak dalky pri rychlosti 130 si veme 9 litru.

zalezi ale na stylu jizdy, co ti vyhovuje ... proste u 4,4i, kdyz je potreba rychle nekoho predjet, tak je to znat, ze to jede ...
Jinak dalky pri rychlosti 130 si veme 9 litru.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 17.01.2011 01:00
- Bydliště: Praha
Ja hledal a sehnal. Dal jsem za ni cca 200t a dalsich 140 do oprav (az na samosvor a predni alpina spojler zadny tuning, jen udrzba - vodni pumpa, altik, elektronika xenonu, atd, atd). Nasel jsem 6ti kvalt s mpacketem, v kuzi, serviska v bmw, 126tkm, posl. 6 let stejny servis, v skoro plne palbe. Az na navi a elektricky zadni dvere ma snad vsechno. Pres velky dalsi investice jsem spokojenej. Jeste jsem 18tky letni vymenil za 17tky, protoze to bylo moc tvrdy. Jezdim s ni za 11l/100km, minimum 7.3l ve svajcu na dalnici a max 27l pri driftovani na snehu popr. pri 250km/h.
Slabsi verzi bych nechtel. I ted mam obcas pocit, ze by snesla vyssi vykon.
clovek si rychle zvykne.
Slabsi verzi bych nechtel. I ted mam obcas pocit, ze by snesla vyssi vykon.

jezdil jsem 530i sest let,je to fajn motor a pokud se pro nej rozhodnes urcite te nezklame.Po prodeji jsem vahal jak dal.Jenze chyba lavky,540i k nesehnani.Po pulroce jsem to vzdal a sahl po 535i a jsem spokojen.Hlasuji pro 540i a drzim palce!Co se tyka zvuku,s origo vyfukem moc parady nenadelas.Zkratka,chce to rovnou M5:-)