Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
MAJITELÉ E39 528i a 530d (Déčka před i po faceliftu)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv 23.04.2009 00:00
- Bydliště: Harrachov - Praha
- Klubové ID: 2786
Prosím o zkušenosti majitelů těchto typů. Jaké jsou náklady na údržbu, co se vyplatí ohledně spotřeby, poruchovost atd. Je mi jasný, že ve spotřebě povede 530d ale 528i dle mého názoru bude umírněnější co se údržby týče. Jde mi o to, co v dlouhodobém horizontu finančně vyplatí víc. Dávat víc za palivo s nižšími náklady na údržbu nebo míň a jednou za čas dát auto dokupy?
A u Déček bych rád rozjel debatu, která ,jak jsem zaregistroval na tomhle fóru, je drobným svárem názorů. Zda před facelift či facelift.
Ležim v těch autech už 10měsíců a už jsem unavenej, takže to chci rozhodnout s lidma který tyhle káry vlastní a jezdí s nima. Předem děkuju všem za UPŘÍMNÉ odpovědi a předání zkušeností. Moc mi pomůžete.
A u Déček bych rád rozjel debatu, která ,jak jsem zaregistroval na tomhle fóru, je drobným svárem názorů. Zda před facelift či facelift.
Ležim v těch autech už 10měsíců a už jsem unavenej, takže to chci rozhodnout s lidma který tyhle káry vlastní a jezdí s nima. Předem děkuju všem za UPŘÍMNÉ odpovědi a předání zkušeností. Moc mi pomůžete.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2169
528i 1996, cili preface... co se tyce spotreby 10.9litru ciste po Praze, dlouhodoby prumer. A pomalu bych rek ze rozhodne nejezdim
Naklady na opravy? zatim nic silenyho, prihlednu li k tomu ze jsem auto kupoval jako bourany, tak mi ceny nahradnich dilu neprijou nejak premrsteny. Ovsem chce to vybrat dobrej kus, jsou i dily za ceny ze kterych sednes na prdel, jako dvouohmotak, prevodka rizeni a tak...
A benzin, benzin, jedine benzin
Nafta patri do kamen, sorry

A benzin, benzin, jedine benzin

Nafta patri do kamen, sorry

Rozhodně benzín, v tvým případě tedy 528. Měl jsem stímto motorem dvě E39 a naprostá spokojenost,absolutně bezporuchové auto,pokud seženeš 2vanos jde sním jezdit i za 8-9l. Pokud dobře koupíš, nebude tě čekat žádná investice. U nafty sice ušetříš cca 2l na 100km, ale pří ceně benzín vs nafta a když přičtu možné náklady na údržbu u nafty, tak ropu ani náhodou. Jo naftu bych si koupil leda tak jako nové auto.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2169
k tomu dračení: Ani tak nejde o to zda dračit nebo ndračit, ale jde o to mít dostatečnou vykonovou rezervu pro všechny případy a u moji 528i se mi jeste nestalo, ze by se vykonu nedostavalo
plynulej zatah od 2000 otacek az po omezovac, obvzlast po prekroceni 3500-4000 otacek se dejou veci
bohuzel je pravda ze okolo tech 1500 - 2000 tocek je to jaksi liny... ale co, bezne jezdim stejne pres 2000ot./min., tak jakypak copak


bohuzel je pravda ze okolo tech 1500 - 2000 tocek je to jaksi liny... ale co, bezne jezdim stejne pres 2000ot./min., tak jakypak copak

528i Touring 12/99´,manual.Vlastním cca. 3 měsíce. Spotřeba po Praze 11.5l/ 12l dlouhodobě. Při delší cestě např. 150km tam,150km zpět sem na 8.6l/ 9,6l dlouhodobá.
Můžu říct že spokojenost, koupil jsem sice před FL ale s dodělávanými AE Hella, aero paket zvenku, Mpaket uvnitř, sport.kožak,atd.
Volil jsem nakonec benzin i když jsem o naftě přemýšlel, nakonec právě z důvodu nižších servisních nákladů jsem šel do 2.8. Snad se to vyplatilo. M52 jednoznačně nejlepší volba!
S výkonem rozhodně problém nemám. Krouťák by mohl být vyšší..
Můžu říct že spokojenost, koupil jsem sice před FL ale s dodělávanými AE Hella, aero paket zvenku, Mpaket uvnitř, sport.kožak,atd.
Volil jsem nakonec benzin i když jsem o naftě přemýšlel, nakonec právě z důvodu nižších servisních nákladů jsem šel do 2.8. Snad se to vyplatilo. M52 jednoznačně nejlepší volba!
S výkonem rozhodně problém nemám. Krouťák by mohl být vyšší..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
Mám 530d po face, dlouhodobá spotřeba 8.4, jízda po dálnici kolem 5.5, kombinovaná spotřeba Jihlava - Kolín 6.1. A jezdím jako prase
. Co se nákladů týče, musíš být opatrnej na turbo, odchází taky vstřiky, což není levná záležitost a automat. převodovka, pokud ji chceš. U ojetiny v kombíku brzy rupnou zadní měchy. Co se týče 530d, tak bych bral rozhodně po faceliftu.

Je tu na fóru spousta dílčích debat ohledně 530d a benzínových 6 válců 520/523/528. Mám 523i před facelift (1997) a je to zdaleka nejlepší auto co jsem kdy měl. Mám ho jako 'letní' auto a používám spíš už jako leštěnku než na celoroční ježdění. Co se k tomu dá říct, benzín je tichý a fantasticky kultivovaný, nafta pokud funguje jak má nakonec taky až se správně ohřeje. 528 benzín = mín součástek a tudíž lepší spolehlivost (u starých aut je to ale trochu relativní) 530d = lepší pružnost, ve městě a při vyšších rychlostech o trochu nižší spotřeba. Má 523i jezdí v mimoměstském cyklu za 7,9 l/100 . S 530d bych podobným stylem jízdy byl předpokládám na 6 -6,5 litrech. Ve městě ale tuším že rozdíl spotřeby bude mezi dieselem a benzínem větší. (dobrý zdroj je: http://www.spritmonitor.de) Jaké vybrat záleží už hlavně na rozpočtu a na požadavcích na výbavu. Já nakonec koupil auto poměrně drahé a bez výbavy , slabší než jsem chtěl , ale za to přímo od 1. majitele který ho hýčkal a téměř nejezdil . Takže vypadá dnes jako nové. Naopak když chceš 530d v úplné výbavě , novější rok , tak s rozpočtem řekněme 150tisíc, koupíš auto které toho už hodně zažilo a je potřeba ho opravdu důkladně prohlédnout skrz naskrz , aby se z toho nestala kasička. Přeju štastnou ruku při výběru a hlavně se neukvap. V německu a nakonec i u nás je e39tek hodně na výběr a ceny jsou ted vážně dobré.
528iA, Double Vanos, model 1999
za dobu mého vlastnictví najeto cca 45 tisíc km, nyní celkově 260 000km, dlouhodobá spotřeba 10,8 L/100 km. Po stránce výkonu a spolehlivosti je 528 poměrně dobrá, kdyby ale nebyla ojetá 530d taková ruská ruleta, šel bych raději do ní. Nejde ani tak o spotřebu, jenom se mě prostě víc líbí její výkonová- přesněji momentová charakteristika. S tichostí chodu 528 bych si dovolil trochu polemizovat, je sice kapku kultivovanější než 530d, ale na druhou stranu je znatelně hrubější než 523 nebo 520. Má prostě takový specifický zvuk.
Jinak na mém autě: vadný el. ventilátor klimatizace (cca 9 000), nový hřeben řízení (17 000 + 4 000 práce), jedno zadní rameno ( 2 500), zadní brzdové hadice (cca 1 000), přední kotouče a desky (cca 7 000), výměna oleje v automatu-preventivně (5 500), těsnění ventilového víka (700), baterka (4 000), nové svíčky (1 500), nové výbojky do xenonů (2 500), nový klíňák vč. napínáku (cenu už si nepamatuju), centrál pravých zadních dveří -přes aukro (1 000), aktuálně nová hadice ke chladiči (800). Pneu a oleje samozřejmě nepočítám...
Abych pravdu řekl, nedokážu si předstvit že by k výše uvedeným investicím přibyly ještě nové vstřiky, turbo, EGR ventil, dvouhmoťák a jiné chuťovky známé z ojetých 530d. A abych vydělával jenom na staré auto, kterému navzdory trvale stoupajícím investicím trvale a rapidně klesá cena, to bych se na to mohl vys...
za dobu mého vlastnictví najeto cca 45 tisíc km, nyní celkově 260 000km, dlouhodobá spotřeba 10,8 L/100 km. Po stránce výkonu a spolehlivosti je 528 poměrně dobrá, kdyby ale nebyla ojetá 530d taková ruská ruleta, šel bych raději do ní. Nejde ani tak o spotřebu, jenom se mě prostě víc líbí její výkonová- přesněji momentová charakteristika. S tichostí chodu 528 bych si dovolil trochu polemizovat, je sice kapku kultivovanější než 530d, ale na druhou stranu je znatelně hrubější než 523 nebo 520. Má prostě takový specifický zvuk.
Jinak na mém autě: vadný el. ventilátor klimatizace (cca 9 000), nový hřeben řízení (17 000 + 4 000 práce), jedno zadní rameno ( 2 500), zadní brzdové hadice (cca 1 000), přední kotouče a desky (cca 7 000), výměna oleje v automatu-preventivně (5 500), těsnění ventilového víka (700), baterka (4 000), nové svíčky (1 500), nové výbojky do xenonů (2 500), nový klíňák vč. napínáku (cenu už si nepamatuju), centrál pravých zadních dveří -přes aukro (1 000), aktuálně nová hadice ke chladiči (800). Pneu a oleje samozřejmě nepočítám...
Abych pravdu řekl, nedokážu si předstvit že by k výše uvedeným investicím přibyly ještě nové vstřiky, turbo, EGR ventil, dvouhmoťák a jiné chuťovky známé z ojetých 530d. A abych vydělával jenom na staré auto, kterému navzdory trvale stoupajícím investicím trvale a rapidně klesá cena, to bych se na to mohl vys...

To ti brát ani vyvracet nebudu, ale dieslové BMW je taky BMW a současné moderní dieslové motory ty benzinové i v mnoha směrech přeskočily. V těch kamnech je budoucnost hošilibovka píše:Má pravdu.528 byla nejpovedenější model.Výkon dostačující a parádní spotřeba.
Já razím heslo.Když BMW tak v benzínu.

To ti brát ani vyvracet nebudu, ale dieslové BMW je taky BMW a současné moderní dieslové motory ty benzinové i v mnoha směrech přeskočily. V těch kamnech je budoucnost hoši
[/quote]
Možná je přeskočily ve výkonu,ale ve spolehlivosti jednoznačně vede benzín.Když už diesel od BMW tak jedině novej.Z druhé ruky bych si ho nekoupil.Znám nafty co maj najeto 100000km a majitel je z nich neštastnej a znám auta co maj i 450000km a mění se pouze olej.

Možná je přeskočily ve výkonu,ale ve spolehlivosti jednoznačně vede benzín.Když už diesel od BMW tak jedině novej.Z druhé ruky bych si ho nekoupil.Znám nafty co maj najeto 100000km a majitel je z nich neštastnej a znám auta co maj i 450000km a mění se pouze olej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2169
mam takovej dojem ze double vanos se do 528 daval snad jen po r.v. 09/98 a vzhledem k tomu ze vyroba 528 obecne skoncila tusim nekdy v zari 2000 tak tech kusu bude jak safranu. Cili snad se da ridit dle tohohle. jinak ma jine oznaceni nez single vanos. Mel by mit M52B28TU, kdezto single vanos tam to TU nema, ale pokud ti to do inzeratu prodavajici vylozene nenapise, tak to bude nejiste.
čus! měl jsem 520i, 523i, 530D-194HP-jsou dvojí 180koňový a 190koňový, ale co se týče údržby JSEM JEDINĚ PRO BENÁÁÁL ANÁÁL!!!!! na těch autech se ti nemá co sk....t!!! a kdežto u 53OD, jsou to vstřiky,turbo,čerpadla,měchy,filtry a pořád něco. a co tady kolega psal něco o vstřikách za 70 tis!!!! tak je to hovadina,ANO za předpokladu že si je koupíš u BMW DEALERa, ale dají se sehnat PODSTATNĚ LEVNĚJŠ. a jinak BENÁL - DO AUTA, PLYN - DO SPORÁKU, A NAFTA - DO TRAKTORU!!! PS: čím větší obsah tím to auto je více ve své KŮŽI věř tomu.




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
Pokud někomu nevadí diesel(mě ano) tak asi jedině nový.Pokud si nějaký naivka koupí D se 200tis. na počítadle+tak min sto tis. stočeno.A říká si jak bude jezdit za levno.Tak musí počítat s tím, že vstřikování už má svojí životnost zasebou.Většinou je předpis výrobce že se musí měnit vše od nádrže přez vedení paliva až po rail, trubky a vstřikovače(potom cena opravy 5-7 letého vozu nižší třídy přesahuje cenu vozu).Protože jemné kovové částice nejdou ze systému úplně odstranit, mohou zničit nové palivové čerpadlo a vstřikovače.Naštěstí Bosch CR je určitě co se týká spolehlivosti nejlepší.
Dopručuji zážeh 6válec (řízení) OD 9/98 nahoru.Mám E39 520i spotřeba asi ok ,nějak to neřeším(snad jen manželka,asi proto v zatáčkách moc nebrzdí.Jdedeme ve městě do kopce, docela ostrou "vracečkou" zadní pneumatiky jemně pískají.Koukám na tachometr říkám"tady se dá jet přez šedesát?" ona "jo, dole je sedmdesátka" Držím se madla ve dveřích ,směju se,původně chtěla Felicii!)
Dopručuji zážeh 6válec (řízení) OD 9/98 nahoru.Mám E39 520i spotřeba asi ok ,nějak to neřeším(snad jen manželka,asi proto v zatáčkách moc nebrzdí.Jdedeme ve městě do kopce, docela ostrou "vracečkou" zadní pneumatiky jemně pískají.Koukám na tachometr říkám"tady se dá jet přez šedesát?" ona "jo, dole je sedmdesátka" Držím se madla ve dveřích ,směju se,původně chtěla Felicii!)