Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej do převodovky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice
Klubové ID: 2381

#1 Příspěvek od georg »

Vlastnim E39 528i Touring s manuální převodovkou. Mám problém, když je chladněji jde mi hůř řadit 1. rychlostní stupeň když se auto ohřeje jde to v pohodě. Čím je větší teplo tím to jde lépe. Navíc se mi zdá že při 3,4 při pllynulé jízdě je převodovka hlučnější, jakmile přidám víc plynu nebo pustím plyn je to v pohodě, ale to nevim určitě protože už jsem možná moc velký puntíčkář :-D Rozhodl jsem se pro výměnu, ale bohužel štítek je nečitelný. Navíc šroub na převodovce byl neskutečně dorvaný. Když se podařilo šroub povolit byla tam kapalina žlutá, ale bojím se že to někdo měnil a bůch ví co tam dal. Co tam mám dát za olej ATF nebo MTF??? ATF je řidší, tzn. půjde lépe řadit?? Za studena bude lépe mazat?? Zkusím ještě zítra zavolat do BMW, ale pochybuji že mi řeknou co a jak, protože když si zadám do ETK VINko tak tam mám oleje oba :oops: Díky za každou radu
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Já tam leju ATF.Akorát ho musíš po 40000km vyměnit.
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice
Klubové ID: 2381

#3 Příspěvek od georg »

Tak v BMW to taky nepoznaji... tak kdo to má vědět co tam patří??? Bojim se abych tam nedal něco co nebude fungovat, abych nemusel měnit převodovku ...
georg
Registrovaný
Příspěvky: 458
Registrován: úte 11.01.2005 01:00
Bydliště: české budějovice
Klubové ID: 2381

#4 Příspěvek od georg »

Tak tam zkusim to ATFko a uvidim co tu udělá. Díky
524td
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: pon 26.01.2004 01:00

#5 Příspěvek od 524td »

Také mi šel u jedné E34 špatně řadit druhý převod. stupeň, tak jsem si nechal poradit a dal jsem tam olej, který je pro automatické převodovky a bylo po problému. Tuším, že to byl Dextron III od Shellu.
smocek
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: ned 11.11.2007 01:00
Bydliště: Žamberk x Brno
Klubové ID: 1803
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od smocek »

na oleje do prevodovky pozor... tedka jsme resili na Z3 E36 prevodovku a tam prisel klasickej prevodovej olej... dle barevneho stitku na prevodovce...
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#7 Příspěvek od Birkoff »

Tak a máš zase jasno. :D Osobně bych tam raději viděl MTF olej, ale záleží na tobě.
Taky jsem měnil olej na svý 540. Šel tam MTF-2 (plnohodnotná náhrada již nedostupné MTF-1 co je na štítku). Nepřál bych vám vidět co vyteklo po 350tis Km jejich Lifetime-fillu. Z toho jasně vyplývá, že Lifetime fill je mýtus, jehož dodržováním jedině zničíte skříň.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

MTF je pouze celoživotní nápln.Samozdřejmě že jí tam můžeš nalejt zase,ale úplně normálně se dá nahradit ATFkem.
Bobo Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Jeneč, Praha -západ
Klubové ID: 1366
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Bobo Člen Klubu »

Po kolika ujetých km je doporučeno měnit olej v převodovce ? Mám 535i s 157 tisíci km a určitě se meněnil. A 530Dat kde na budíku sice 180 ale realitu nevím klidně o sto více...diky za info
Jirkasss
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: úte 06.01.2009 01:00

#10 Příspěvek od Jirkasss »

Také bych prosil o radičku je-li možné, vlastní 530D e60 s automatickou převodovkou, zajimá mě v kolika najetých km se mění olej v převodovce a jaký olej tam patří, případně i kolik je objem náplně do převodovky. Děkuji za rady
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#11 Příspěvek od Birkoff »

ZF u automatů radí cca 100tis, tak si myslím že u manuálů se taky nic nezkazí. Podle mě klidně 100-150tis Km. Diferák to stejný.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#12 Příspěvek od libovka »

Birkoff píše:ZF u automatů radí cca 100tis, tak si myslím že u manuálů se taky nic nezkazí. Podle mě klidně 100-150tis Km. Diferák to stejný.
Ach jo.

U starších modelů jako např.E34,36,30,32,atd. se olej v převodovce a diferáku mění při INSPECTION II což vychází cca po 40000km.
U novějších modelů jako např.E39,46,atd.je v manuální převodovce sice "celoživotní náplň".Což je samozdřejmě ironie výrobce a tudíž je ve prospěch převodovky určitě dobré ho vyměnit.Co týče diferáku tak tam platí,jako u starých modelů, interval výměny při INSPECTION II (cca po 40000km).

Co se týče automatů např. u E39,46,X5,atd. tak se opravdu doporučuje výměna cca va 100000km.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lifetime je 100k miles = asi 160k km ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#14 Příspěvek od libovka »

Francis píše:Lifetime je 100k miles = asi 160k km ;-)
To možná je,ale po 40tis.km je i LL černej jak bota.Je to každýho věc,já jsem hold stará škola a na LL oleje nevěřím.Neleju je ani do motoru.
PetrMGB
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: stř 31.03.2010 00:00

#15 Příspěvek od PetrMGB »

koukal jsem se do servisní knížky mého 523i 97' a výměna oleje v manuální převodovce má být prováděna každou druhou inspekci II . Olej v diferenciálu dokonce vůbec, jen kontrola (což je ale podle mně hloupost)
Servisní intervaly jdou po sobě takto : 1. výměna oleje 2. Inspekce 1 , 3. výměna oleje, 4. Inspekce II. 5. Olej, 6. Inspekce 1. , 7. olej, 8. Inspekce II.
Takže podle tohoto schématu by se olej v převodovce u běžné e39 před facelift měl měnit po cca. 120 tisících km, při předpokladu 15tkm /každá prohlídka.
Diferenciál a převodový olej se mění častěji a hlavně při 1. prohlídce po nákupu nového auta u M. modelů.
Takhle je to v servisce, otázka je jaká jsou doporučení z praxe. Hlavně pokud auto řadí špatně , ztěžka, něco drhne či řazení působí nepřesně, něco je v nepořádku. Mně auto řadí velmi hladce, bez obtíží i studené, ale taky se chystám na výměnu . Mám najeto tak málo, že výměna ještě nikdy neproběhla a 13 let starý olej v převodovce asi není to pravé :) . To samé jako s původními letními pneu. Ted jsem vyměnil za nové a rozdíl je znát docela dost v komfortu i trakci.
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#16 Příspěvek od Pavelkac »

Můžete tedy někdo napsat jaký olej patří do převodovky E39 s manuálním řazením a jaký do diferáku + množství :?: Je potřeba do diferáku olej pro hypoidní převody,nebo ne :?: Prosím konkrétní odkaz na nějaký vhodný olej (aby splňoval normy předepsané BMW). Taky bych chtěl udělat výměnu v převodovce i diferáku a nerad bych se dodatečně dočetl,že jsem tam nalil nějaký sajrajt. Prosím o odpověď někoho,kdo opravdu ví,která bije,ne dohady,protože tohle může být drahá sranda. :wink:
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#17 Příspěvek od libovka »

[quote="Pavelkac"]Můžete tedy někdo napsat jaký olej patří do převodovky E39 s manuálním řazením a jaký do diferáku + množství :?: Je potřeba do diferáku olej pro hypoidní převody,nebo ne :?: Prosím konkrétní odkaz na nějaký vhodný olej (aby splňoval normy předepsané BMW). Taky bych chtěl udělat výměnu v převodovce i diferáku a nerad bych se dodatečně dočetl,že jsem tam nalil nějaký sajrajt. Prosím o odpověď někoho,kdo opravdu ví,která bije,ne dohady,protože tohle může být drahá sranda. :wink:

Na převodovce by měl být štítek se specifikací oleje.Bud ATF a nebo MTF.
To MTF můžeš nahradit tím ATF,ale musíš olej měnit dle intervalu. Do diferenciálu leju castrol SAF-XJ který je předepsaný výrobcem pro difer se špérou.Lze ho použít i do diferu bez špéry.
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#18 Příspěvek od Pavelkac »

Takže mne nemine zalézt pod auto :?: Nejde to určit dle typu a roku :?:
Našel jsem ještě tohle: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... arbox_oil/
ale moc moudrej z toho nejsem.

EDIT : Jo a kolik jsou ty objemy :?: Díky.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#19 Příspěvek od Birkoff »

@ libovka: nemáš tak úplně pravdu: měl jsem na mysli E39 tedy roky 1996-2003. Žiju jen tímto obdobím (momentálně). Podle servisního listu z TIS se někde kolem roku 97/98 přestala objevovat položka výměna oleje v diferenciálu při Inspekci II - asi nový marketing. Od té doby ani olej v převodovce ani olej v diferáku.
@Pavelkac: Já lil do 6-ti kvaltu (S6S420G) se zeleným štítkem MTF-2 (MTF-1 už nebyla) a vešlo se tam něco kolem litru. Do diferáku (E39) jsem dával Aral BS-LSX a nebo tam můžeš dát Castrol SAF-XJ - oba mají schválení pro BMW diferenciály. Jsou to ty "lepší" i pro špéry, ale BMW od nějakýho roku (už si nepamatuju) přestalo tohle rozlišovat a leje se tam ten výkonější. A je to taky cca 1l. Ty množství jsou orientační, přesně to je asi 1,1l, každopádně víc jak 1,5l to určitě nebylo.
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#20 Příspěvek od DDT »

Je to laický dotaz ale co už. Kde se olej do převodovky leje a kudy vyteče? jedná se o složitý proces? Automechanikovi se do toho nechce protože je to prý složité, tak se chci zeptat jestli je to lenost nebo realita. Pokud by mi někdo napsal postup tak to třeba zvládnu sám. Díky
E39 525TDS rv98 tour
Odpovědět