Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Olej do převodovky
-
georg
- Registrovaný
- Příspěvky: 458
- Registrován: úte 11.01.2005 01:00
- Bydliště: české budějovice
- Klubové ID: 2381
Vlastnim E39 528i Touring s manuální převodovkou. Mám problém, když je chladněji jde mi hůř řadit 1. rychlostní stupeň když se auto ohřeje jde to v pohodě. Čím je větší teplo tím to jde lépe. Navíc se mi zdá že při 3,4 při pllynulé jízdě je převodovka hlučnější, jakmile přidám víc plynu nebo pustím plyn je to v pohodě, ale to nevim určitě protože už jsem možná moc velký puntíčkář
Rozhodl jsem se pro výměnu, ale bohužel štítek je nečitelný. Navíc šroub na převodovce byl neskutečně dorvaný. Když se podařilo šroub povolit byla tam kapalina žlutá, ale bojím se že to někdo měnil a bůch ví co tam dal. Co tam mám dát za olej ATF nebo MTF??? ATF je řidší, tzn. půjde lépe řadit?? Za studena bude lépe mazat?? Zkusím ještě zítra zavolat do BMW, ale pochybuji že mi řeknou co a jak, protože když si zadám do ETK VINko tak tam mám oleje oba
Díky za každou radu
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Tak a máš zase jasno.
Osobně bych tam raději viděl MTF olej, ale záleží na tobě.
Taky jsem měnil olej na svý 540. Šel tam MTF-2 (plnohodnotná náhrada již nedostupné MTF-1 co je na štítku). Nepřál bych vám vidět co vyteklo po 350tis Km jejich Lifetime-fillu. Z toho jasně vyplývá, že Lifetime fill je mýtus, jehož dodržováním jedině zničíte skříň.
Taky jsem měnil olej na svý 540. Šel tam MTF-2 (plnohodnotná náhrada již nedostupné MTF-1 co je na štítku). Nepřál bych vám vidět co vyteklo po 350tis Km jejich Lifetime-fillu. Z toho jasně vyplývá, že Lifetime fill je mýtus, jehož dodržováním jedině zničíte skříň.
Ach jo.Birkoff píše:ZF u automatů radí cca 100tis, tak si myslím že u manuálů se taky nic nezkazí. Podle mě klidně 100-150tis Km. Diferák to stejný.
U starších modelů jako např.E34,36,30,32,atd. se olej v převodovce a diferáku mění při INSPECTION II což vychází cca po 40000km.
U novějších modelů jako např.E39,46,atd.je v manuální převodovce sice "celoživotní náplň".Což je samozdřejmě ironie výrobce a tudíž je ve prospěch převodovky určitě dobré ho vyměnit.Co týče diferáku tak tam platí,jako u starých modelů, interval výměny při INSPECTION II (cca po 40000km).
Co se týče automatů např. u E39,46,X5,atd. tak se opravdu doporučuje výměna cca va 100000km.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Lifetime je 100k miles = asi 160k km 
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
koukal jsem se do servisní knížky mého 523i 97' a výměna oleje v manuální převodovce má být prováděna každou druhou inspekci II . Olej v diferenciálu dokonce vůbec, jen kontrola (což je ale podle mně hloupost)
Servisní intervaly jdou po sobě takto : 1. výměna oleje 2. Inspekce 1 , 3. výměna oleje, 4. Inspekce II. 5. Olej, 6. Inspekce 1. , 7. olej, 8. Inspekce II.
Takže podle tohoto schématu by se olej v převodovce u běžné e39 před facelift měl měnit po cca. 120 tisících km, při předpokladu 15tkm /každá prohlídka.
Diferenciál a převodový olej se mění častěji a hlavně při 1. prohlídce po nákupu nového auta u M. modelů.
Takhle je to v servisce, otázka je jaká jsou doporučení z praxe. Hlavně pokud auto řadí špatně , ztěžka, něco drhne či řazení působí nepřesně, něco je v nepořádku. Mně auto řadí velmi hladce, bez obtíží i studené, ale taky se chystám na výměnu . Mám najeto tak málo, že výměna ještě nikdy neproběhla a 13 let starý olej v převodovce asi není to pravé
. To samé jako s původními letními pneu. Ted jsem vyměnil za nové a rozdíl je znát docela dost v komfortu i trakci.
Servisní intervaly jdou po sobě takto : 1. výměna oleje 2. Inspekce 1 , 3. výměna oleje, 4. Inspekce II. 5. Olej, 6. Inspekce 1. , 7. olej, 8. Inspekce II.
Takže podle tohoto schématu by se olej v převodovce u běžné e39 před facelift měl měnit po cca. 120 tisících km, při předpokladu 15tkm /každá prohlídka.
Diferenciál a převodový olej se mění častěji a hlavně při 1. prohlídce po nákupu nového auta u M. modelů.
Takhle je to v servisce, otázka je jaká jsou doporučení z praxe. Hlavně pokud auto řadí špatně , ztěžka, něco drhne či řazení působí nepřesně, něco je v nepořádku. Mně auto řadí velmi hladce, bez obtíží i studené, ale taky se chystám na výměnu . Mám najeto tak málo, že výměna ještě nikdy neproběhla a 13 let starý olej v převodovce asi není to pravé
-
Pavelkac
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Můžete tedy někdo napsat jaký olej patří do převodovky E39 s manuálním řazením a jaký do diferáku + množství
Je potřeba do diferáku olej pro hypoidní převody,nebo ne
Prosím konkrétní odkaz na nějaký vhodný olej (aby splňoval normy předepsané BMW). Taky bych chtěl udělat výměnu v převodovce i diferáku a nerad bych se dodatečně dočetl,že jsem tam nalil nějaký sajrajt. Prosím o odpověď někoho,kdo opravdu ví,která bije,ne dohady,protože tohle může být drahá sranda.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
[quote="Pavelkac"]Můžete tedy někdo napsat jaký olej patří do převodovky E39 s manuálním řazením a jaký do diferáku + množství
Je potřeba do diferáku olej pro hypoidní převody,nebo ne
Prosím konkrétní odkaz na nějaký vhodný olej (aby splňoval normy předepsané BMW). Taky bych chtěl udělat výměnu v převodovce i diferáku a nerad bych se dodatečně dočetl,že jsem tam nalil nějaký sajrajt. Prosím o odpověď někoho,kdo opravdu ví,která bije,ne dohady,protože tohle může být drahá sranda.
Na převodovce by měl být štítek se specifikací oleje.Bud ATF a nebo MTF.
To MTF můžeš nahradit tím ATF,ale musíš olej měnit dle intervalu. Do diferenciálu leju castrol SAF-XJ který je předepsaný výrobcem pro difer se špérou.Lze ho použít i do diferu bez špéry.
Na převodovce by měl být štítek se specifikací oleje.Bud ATF a nebo MTF.
To MTF můžeš nahradit tím ATF,ale musíš olej měnit dle intervalu. Do diferenciálu leju castrol SAF-XJ který je předepsaný výrobcem pro difer se špérou.Lze ho použít i do diferu bez špéry.
-
Pavelkac
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Takže mne nemine zalézt pod auto
Nejde to určit dle typu a roku
Našel jsem ještě tohle: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... arbox_oil/
ale moc moudrej z toho nejsem.
EDIT : Jo a kolik jsou ty objemy
Díky.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Našel jsem ještě tohle: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... arbox_oil/
ale moc moudrej z toho nejsem.
EDIT : Jo a kolik jsou ty objemy
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
@ libovka: nemáš tak úplně pravdu: měl jsem na mysli E39 tedy roky 1996-2003. Žiju jen tímto obdobím (momentálně). Podle servisního listu z TIS se někde kolem roku 97/98 přestala objevovat položka výměna oleje v diferenciálu při Inspekci II - asi nový marketing. Od té doby ani olej v převodovce ani olej v diferáku.
@Pavelkac: Já lil do 6-ti kvaltu (S6S420G) se zeleným štítkem MTF-2 (MTF-1 už nebyla) a vešlo se tam něco kolem litru. Do diferáku (E39) jsem dával Aral BS-LSX a nebo tam můžeš dát Castrol SAF-XJ - oba mají schválení pro BMW diferenciály. Jsou to ty "lepší" i pro špéry, ale BMW od nějakýho roku (už si nepamatuju) přestalo tohle rozlišovat a leje se tam ten výkonější. A je to taky cca 1l. Ty množství jsou orientační, přesně to je asi 1,1l, každopádně víc jak 1,5l to určitě nebylo.
@Pavelkac: Já lil do 6-ti kvaltu (S6S420G) se zeleným štítkem MTF-2 (MTF-1 už nebyla) a vešlo se tam něco kolem litru. Do diferáku (E39) jsem dával Aral BS-LSX a nebo tam můžeš dát Castrol SAF-XJ - oba mají schválení pro BMW diferenciály. Jsou to ty "lepší" i pro špéry, ale BMW od nějakýho roku (už si nepamatuju) přestalo tohle rozlišovat a leje se tam ten výkonější. A je to taky cca 1l. Ty množství jsou orientační, přesně to je asi 1,1l, každopádně víc jak 1,5l to určitě nebylo.
Je to laický dotaz ale co už. Kde se olej do převodovky leje a kudy vyteče? jedná se o složitý proces? Automechanikovi se do toho nechce protože je to prý složité, tak se chci zeptat jestli je to lenost nebo realita. Pokud by mi někdo napsal postup tak to třeba zvládnu sám. Díky
E39 525TDS rv98 tour
E39 525TDS rv98 tour
