Napsal: čtv 10.06.2010 12:50
Ahoj, mám nově e39 525tds sedan. Mám pár dotazů. Myslím si, z toho co jsem pročítal, že jsou to obvyklé poruchy a tudíž by tento příspěvek mohl být něco jako faq nebo minimálně užitečný pro ostatní..snad:)
1.) Dálkové ovládání - DO oválné s ledkou (normálně bliká), 433Mhz
Mám problém s dálkou. Klíček jsem zkoušel spárovat přes postup - poloha I v zapalování, podržet tlačítko se šipkou a držet a 3x zmáčknout tlačítko kulaté a po 15s tl. se šipkou pustit a nic. Měnil jsem baterii v klíčku. Chci se zeptat, zdali někdo nemáte funkční klíček k e39, chtěl bych zkusit do toho svého přendat funkční tišťák z nějakého jiného klíčku, abych zjistil jestli je ten můj KO. Myslel jsem ještě, že by to mohlo být přijímačem, myslím že je to krabička s označením FZV a měla by být v C sloupku na řidičově straně, ale bylo mi řečeno, že většinou odcházejí klíčky. Mám jen jeden, zkusil bych prohodit a pak případně, dá se nějak proměřit, zda-li je FZV přijímač ok? Na pojistky jsem koukal jako první a ty jsou (asi ještě původní sice) ale vypadají ok.
2.) Roletka
Dál jsem se chtěl zeptat, mám vyjetou roletku a vůbec nereaguje na stisk tlačítka. Pojistka opět ok. Jak se k ní dostanu? Asi nejdřív jí zkusit zapojit natvrdo? Dá se stáhnout manuálně? Měl jste někdo podobný problém?
3.) Dešťový senzor
myslím si, že mi nefunguje, jsou tam obnažené dráty - zřejmě chybí nějaka plastová krytka a když zapnu stěrače do polohy "cyklovač" tak stírne pouze napoprvé a poté již nic. Diagnostika mi řekne jestli je senzor ok? Dá se koupit starší nebo je lepší koupit rovnou nový?
4.) Hučení v interiéru
Mám dvouzonovou digiklimu a ta mi hučí i po vyndání klíčku. Dočetl jsem se tady, že je to nějaký větráček, který vhání vzdych na čidlo teploty vnitřního vzduchu. Údajně je třeba jej vyndat a vyčistit. Chci se pouze zeptat, jestli opravdu tento větráček jede nonstop 24-7 nebo jestli je problém v nějakém řídícím obvodu. Proč by měl řešit vnitřní teplotu, když v autě nikdo není? Nebo má ještě jinou funkci, něco jako nezávislé větrání?
5.) Zadní kola do A
mám již trochu zadní kola do A, gumy se sjíždějí veprostřed. Chci se zeptat, čím by to mohlo být. Ložiska nehučí takže to asi ne, zadní kola mají trochu vůli, dělají to takové tyče co na sobě mají nějaký silentblok, jdou ve směru jízdy a směram trochu jakoby nahoru, nejsou to ramena, ale nejaké spojovací tyče. Ta vůle je právě v kolmém směru, tak tohle se bude muset udělat jako první, ale myslím si, že to ja hlavně pružinami, které budou zřejmě již sedlé.. ? Jak to poznám, případně jaké mám koupit pružiny a kde?
6.) Telefon
mám klasický telefon v područce se šňůrou na velké SIMkarty iso. Včera se mi podařilo vyštrachat nějakou starou simku. S telefonem už jde dělat i něco jiného než jen tísňová volání, ale vše je jen přes velký BC, displej na telefonu je podsvícený ale jinak nic. Není někdo z Prahy, kdo by mi pls vysvětlil, jak s telefonem zacházet, nebo případně někdo, kdo by měl návod v češtině nebo v angličtině? Také sháním návod na velký BC opět v aj nebo čj.
7.) Velký BC - displej pod otáčkoměrem - pixely, jazyk
Mám klasický chybějící pixely. Chci se zaptat, jaké máte zkušenosti s opravou displeje - případně konkrétní reference. Myslím, tím, jestli to má smysl, nebou je to nejistý počin a vyhozené peníze. Dále by mne zajímalo, jestli se dá změnit jazyk BC. Ten pod otáčkoměrem mám ve francouzštině a telefon zase v němčině a ani jeden není mou silnou stránkou. Moc by se mi líbilo, kdyby byly oba v angličtině, ale dá se to vůbec? Jak toho docílit?
8.) Klima
Měl jsem problém s klimou. Nejprve chyběla spojka na klimakompresoru. Ta se dala, takže chladí ok. Dál se netočil větrák co je před chladičem klimy, tan by měl sepnout na první rychlost, jakmile sepne klimakompresor. Mě právě ta první rychlost nejde. Už mám objednanou opravnou sadu odporů. Koupil jsem také nové teplotní čidlo - přední část pravého podběhu - myslel jsem, že se na první rychlost neroztočí, protože si myslí, že venkovní teplota je hluboko pod nulou - když je myslím pod 10stupnuC tak první rychlost nesepne. Je třeba prozkoušet větrák připojením natvrdo (konektor vpravo vedle ledvinek, na samečka připojit - hnědý - a postupně na ostatní tři piny +), jestli jdou všechny rychlosti. Pak je třeba hledat dál, jsou 3 relé a 5 pojistek, které jsou spojené s tímto větrákem. Jen mě zajímá, jestli je tlakové čidlo diagnostikovatelné? Pokud by nefungovalo, tak je tam nějaký pojistný ventil? Jestli je to dvojčidlo - registruje jak vysoký tlak (vypne klimu) tak nízký (klima nesepne) nebo jsou čidla dvě?
Všem předem moc děkuji za konstruktivní odpovědi a rady!peshi
1.) Dálkové ovládání - DO oválné s ledkou (normálně bliká), 433Mhz
Mám problém s dálkou. Klíček jsem zkoušel spárovat přes postup - poloha I v zapalování, podržet tlačítko se šipkou a držet a 3x zmáčknout tlačítko kulaté a po 15s tl. se šipkou pustit a nic. Měnil jsem baterii v klíčku. Chci se zeptat, zdali někdo nemáte funkční klíček k e39, chtěl bych zkusit do toho svého přendat funkční tišťák z nějakého jiného klíčku, abych zjistil jestli je ten můj KO. Myslel jsem ještě, že by to mohlo být přijímačem, myslím že je to krabička s označením FZV a měla by být v C sloupku na řidičově straně, ale bylo mi řečeno, že většinou odcházejí klíčky. Mám jen jeden, zkusil bych prohodit a pak případně, dá se nějak proměřit, zda-li je FZV přijímač ok? Na pojistky jsem koukal jako první a ty jsou (asi ještě původní sice) ale vypadají ok.
2.) Roletka
Dál jsem se chtěl zeptat, mám vyjetou roletku a vůbec nereaguje na stisk tlačítka. Pojistka opět ok. Jak se k ní dostanu? Asi nejdřív jí zkusit zapojit natvrdo? Dá se stáhnout manuálně? Měl jste někdo podobný problém?
3.) Dešťový senzor
myslím si, že mi nefunguje, jsou tam obnažené dráty - zřejmě chybí nějaka plastová krytka a když zapnu stěrače do polohy "cyklovač" tak stírne pouze napoprvé a poté již nic. Diagnostika mi řekne jestli je senzor ok? Dá se koupit starší nebo je lepší koupit rovnou nový?
4.) Hučení v interiéru
Mám dvouzonovou digiklimu a ta mi hučí i po vyndání klíčku. Dočetl jsem se tady, že je to nějaký větráček, který vhání vzdych na čidlo teploty vnitřního vzduchu. Údajně je třeba jej vyndat a vyčistit. Chci se pouze zeptat, jestli opravdu tento větráček jede nonstop 24-7 nebo jestli je problém v nějakém řídícím obvodu. Proč by měl řešit vnitřní teplotu, když v autě nikdo není? Nebo má ještě jinou funkci, něco jako nezávislé větrání?
5.) Zadní kola do A
mám již trochu zadní kola do A, gumy se sjíždějí veprostřed. Chci se zeptat, čím by to mohlo být. Ložiska nehučí takže to asi ne, zadní kola mají trochu vůli, dělají to takové tyče co na sobě mají nějaký silentblok, jdou ve směru jízdy a směram trochu jakoby nahoru, nejsou to ramena, ale nejaké spojovací tyče. Ta vůle je právě v kolmém směru, tak tohle se bude muset udělat jako první, ale myslím si, že to ja hlavně pružinami, které budou zřejmě již sedlé.. ? Jak to poznám, případně jaké mám koupit pružiny a kde?
6.) Telefon
mám klasický telefon v područce se šňůrou na velké SIMkarty iso. Včera se mi podařilo vyštrachat nějakou starou simku. S telefonem už jde dělat i něco jiného než jen tísňová volání, ale vše je jen přes velký BC, displej na telefonu je podsvícený ale jinak nic. Není někdo z Prahy, kdo by mi pls vysvětlil, jak s telefonem zacházet, nebo případně někdo, kdo by měl návod v češtině nebo v angličtině? Také sháním návod na velký BC opět v aj nebo čj.
7.) Velký BC - displej pod otáčkoměrem - pixely, jazyk
Mám klasický chybějící pixely. Chci se zaptat, jaké máte zkušenosti s opravou displeje - případně konkrétní reference. Myslím, tím, jestli to má smysl, nebou je to nejistý počin a vyhozené peníze. Dále by mne zajímalo, jestli se dá změnit jazyk BC. Ten pod otáčkoměrem mám ve francouzštině a telefon zase v němčině a ani jeden není mou silnou stránkou. Moc by se mi líbilo, kdyby byly oba v angličtině, ale dá se to vůbec? Jak toho docílit?
8.) Klima
Měl jsem problém s klimou. Nejprve chyběla spojka na klimakompresoru. Ta se dala, takže chladí ok. Dál se netočil větrák co je před chladičem klimy, tan by měl sepnout na první rychlost, jakmile sepne klimakompresor. Mě právě ta první rychlost nejde. Už mám objednanou opravnou sadu odporů. Koupil jsem také nové teplotní čidlo - přední část pravého podběhu - myslel jsem, že se na první rychlost neroztočí, protože si myslí, že venkovní teplota je hluboko pod nulou - když je myslím pod 10stupnuC tak první rychlost nesepne. Je třeba prozkoušet větrák připojením natvrdo (konektor vpravo vedle ledvinek, na samečka připojit - hnědý - a postupně na ostatní tři piny +), jestli jdou všechny rychlosti. Pak je třeba hledat dál, jsou 3 relé a 5 pojistek, které jsou spojené s tímto větrákem. Jen mě zajímá, jestli je tlakové čidlo diagnostikovatelné? Pokud by nefungovalo, tak je tam nějaký pojistný ventil? Jestli je to dvojčidlo - registruje jak vysoký tlak (vypne klimu) tak nízký (klima nesepne) nebo jsou čidla dvě?
Všem předem moc děkuji za konstruktivní odpovědi a rady!peshi