Stránka 1 z 3

Napsal: ned 23.05.2010 22:12
od Miguelmk
Zdravím.mám otázku, budu kupovat e39 ale pořád se nemůžu rozhodnout mezi 523 a 528, tak prosím zkušený borce o nějaký postřehy nebo rozdíly atp. díky

Napsal: ned 23.05.2010 22:27
od StepanMatl
Rozhodně si myslím, že 528 ;-)

Napsal: ned 23.05.2010 23:18
od aristoloser
mam 523,je to chyba,pouč se....víc říkat netřeba

Napsal: ned 23.05.2010 23:43
od Bawson_M3
Jdi do 528 a pokud mozno tak s motorem double vanos, pojistka se da udelat za nizke naklady a pokud se s tim naucis jezdit tak spotreba na takovy obsah je super :wink:

Napsal: pon 24.05.2010 08:27
od bavorak
Mám 528i touring a jsem s ním spokojený.Pojistku platím 6400kč za rok a dá se s ním i ůsporně jezdit.Minulý rok jsem jel Chorvatsko cc 2400km za 8,5l.

Napsal: pon 24.05.2010 08:42
od pepino5xx
Jedině 528i, samé positiva :)

Napsal: pon 24.05.2010 15:04
od berkelay
Stejný problém jsem řešil před cca 4 měsíci. Měl jsem ale na začátku jasno, chtěl jsem 528 a nic jiného. Bohužel, za nedlouho jsem přišel na to, že raději slevím z necelých 30koní výkonu a koupím opečovávanější kousek v lepším stavu a výbavě se slabším motorem, než vylítanou 528čku (která na první pohled vypadá třeba ok) kde utratím ranec za to, abych ji měl ve stavu v jakém potřebuji.
Koupil jsem tedy 523 s double vanosem z roku 99 dovezenou před rokem z Berlína (serviska,1majitel). Svezl jsem se ve třech 528 (roky 96-97) a v dynamice jsem při normální jizdě oproti 523 moc velký rozdíl nepozoroval. Je jasné, že 528 jede lépe (hlavně ve vyšších otáčkách), ale jsem klidnější povahy a nad 4tis/ot. se dostanu tak dvakrát za rok :-) 523 double vanos má lepší průběh točivého momentu (maximum je posazeno trochu níže), při klidné jízdě ve městě a okrskách pro mne byla proto příjemnější. 528 zase nad 4tis krásně zatlačí do sedačky.
Hodně záleží na tom, kolik chceš investovat, jak dlouho vydržíš hledat a zda máš chuť na to, dojet si pro auto třeba na duhý konec Německa. 528 s double vanosem v ČR moc nejsou, většinou najdeš singlevanosy z 96-97tého (ale třeba je to už jinak).
Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav. Tak jako tak, je to e39tka a to je skvělé auto v jakékoliv motorizaci :-)

Napsal: pon 24.05.2010 15:33
od Ywes
Nebud pitcha a skoč do 540i nebo do sedmice. :D

Napsal: pon 24.05.2010 15:35
od Miguelmk
Ywes píše:Nebud pitcha a skoč do 540i nebo do sedmice. :D


ty seš ale kokun :D

Napsal: pon 24.05.2010 15:59
od mario42
berkelay píše:Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav


To podepíšu, člověk si může leccos namyslet, ale realita bazarů a inzerátů je často jiná... Jinak ta 528 jede opravdu líp a při stejné spotřebě, ale přesně jak kdosi psal těch Double-Vanosů M52TU (po 9/98) je sakramentsky málo, a to se týká 523 i 528 nastejno.

Ony ty double vanosy M52TU jsou sice pocitově pružnější a hlavně už nemají ten prašivý nikasil, takže životnost obrovská, ale taky jsou o dost složitější. Třeba proti starším M52 tam už jsou elektricky předehřívaný termostaty, má už 4 lambdy, ventilátor klimy je spínán vlastní řídící jednotkou která reguluje jeho otáčky nějakou frekvenční modulací či co, má neporovnatelně dražší svíčky (mají sice vyšší životnost ale přesto), jako origo palivo už nemá psaný 95 ale 98 (na 95 to samozřejmě jede taky) atd. prostě kokotiny navíc a to často leze do peněz...

Napsal: pon 24.05.2010 17:47
od Jawak
528iA - M52B28 08/1997 a novejsi a dal bych nic neresil.
Platim 4904 Kc povinne ruceni u Kooperativy, bonusu mam 84 mesicu

Napsal: pon 24.05.2010 18:34
od Pavelkac
mario42 píše:
berkelay píše:Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav


To podepíšu, člověk si může leccos namyslet, ale realita bazarů a inzerátů je často jiná... Jinak ta 528 jede opravdu líp a při stejné spotřebě, ale přesně jak kdosi psal těch Double-Vanosů M52TU (po 9/98) je sakramentsky málo, a to se týká 523 i 528 nastejno.

Ony ty double vanosy M52TU jsou sice pocitově pružnější a hlavně už nemají ten prašivý nikasil, takže životnost obrovská, ale taky jsou o dost složitější. Třeba proti starším M52 tam už jsou elektricky předehřívaný termostaty, má už 4 lambdy, ventilátor klimy je spínán vlastní řídící jednotkou která reguluje jeho otáčky nějakou frekvenční modulací či co, má neporovnatelně dražší svíčky (mají sice vyšší životnost ale přesto), jako origo palivo už nemá psaný 95 ale 98 (na 95 to samozřejmě jede taky) atd. prostě kokotiny navíc a to často leze do peněz...

K tomu předepsanému palivu -
Mám 523i r.v. 99,takže double vanos a předepsané palivo,dle orig.nálepky u nádrže je
" Benzin Bleifrei 91-98 OCT ". Takže jestli dle výrobce lze jezdit i na 91,tak 95 v pohodě. Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace :idea:
To auto mám 3 měsíce a dlouhodobá spotřeba (cca 5 nádrží) mi vychází 8,2 a to rozhodně nejezdím na spotřebu,prostě normální jízda,tak do 130km/h a když se naskytne příležitost a kus hezký silnice,tak ho pustím i dál :)
Musím říct,že mi charakter a výkon motoru i akcelerace vyhovuje a zatím úplně stačí,už i 523 jede víc než slušně.
Nevím o kolik je 528 lepší,ale nejaký dramatický rozdíl bych neočekával,vzhledem k výrazně dražší pojistce tento typ pro mne není alternativa.
Když už pojistku přes 2500ccm,tak bych koukal v modelové řadě ještě trochu výše po pořádný štice,aby to mělo smysl.
__________________
E39 523i r.v.1999

Napsal: pon 24.05.2010 18:43
od mario42
Pavelkac píše:Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace :idea:

Tak to gratuluju, máš první double vanos na světě, který má jen dvě lambdy...

Napsal: pon 24.05.2010 18:44
od fimima
Ywes píše:Nebud pitcha a skoč do 540i nebo do sedmice. :D

má pravdu,já skočil do 540 a je to Bomba :lol:

Napsal: pon 24.05.2010 18:50
od Jawak
540ka je tak na jezdeni pro decka do skoly, ale na delsi trasy je nejidealnejsi 750iA, jde o komfort a bezpecne predjeti v jakekoli situaci, to je rozhodujici na ceskych silnicich

Napsal: pon 24.05.2010 18:58
od berkelay
to Pavelkac:
jsou tam vážně 4 lambdy, taky jsem tomu nejdříve nevěřil :-)

Obrázek


našel jsem PDF se základními informacemi o změnách M52-M52TU, grafy průběhu motoru atd.
ke stažení zde:
http://devlop.ic.cz/bmwklub/Engines.pdf

Napsal: pon 24.05.2010 19:08
od Pavelkac
mario42 píše:
Pavelkac píše:Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace :idea:

Tak to gratuluju, máš první double vanos na světě, který má jen dvě lambdy...

Jo máš recht,beru zpět,2 jsou ve sběrném potrubí a zapomněl jsem na ty druhý dvě dole.

Napsal: pon 24.05.2010 19:48
od fimima
Jawak píše:540ka je tak na jezdeni pro decka do skoly, ale na delsi trasy je nejidealnejsi 750iA, jde o komfort a bezpecne predjeti v jakekoli situaci, to je rozhodujici na ceskych silnicich

pro děcka do školy jo?to myslíš že 750 je o tolik lepší?a co provozní náklady 750?
Co člověk to názor...

Napsal: pon 24.05.2010 20:43
od Ywes
S 540 bych určite neměl strach, že bych bezpečně nepředjel 8)
Jinak se zítra chystáme zajet se podívat na toto
http://bmw-autobazar.sbazar.cz/bmw-528i ... 24631.html

Co vy na to? Nezná náhodou někdo to auto?

Napsal: pon 24.05.2010 21:41
od Jawak
Kdo neřídil nikdy 750iL V12, neví co to je radost z jízdy v každém okamžiku..