Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 523 vs 528

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Miguelmk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23.05.2010 00:00

#1 Příspěvek od Miguelmk »

Zdravím.mám otázku, budu kupovat e39 ale pořád se nemůžu rozhodnout mezi 523 a 528, tak prosím zkušený borce o nějaký postřehy nebo rozdíly atp. díky
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#2 Příspěvek od StepanMatl »

Rozhodně si myslím, že 528 ;-)
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#3 Příspěvek od aristoloser »

mam 523,je to chyba,pouč se....víc říkat netřeba
Bawson_M3
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11.01.2010 01:00

#4 Příspěvek od Bawson_M3 »

Jdi do 528 a pokud mozno tak s motorem double vanos, pojistka se da udelat za nizke naklady a pokud se s tim naucis jezdit tak spotreba na takovy obsah je super :wink:
bavorak
Registrovaný
Příspěvky: 215
Registrován: čtv 08.11.2007 01:00

#5 Příspěvek od bavorak »

Mám 528i touring a jsem s ním spokojený.Pojistku platím 6400kč za rok a dá se s ním i ůsporně jezdit.Minulý rok jsem jel Chorvatsko cc 2400km za 8,5l.
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od pepino5xx »

Jedině 528i, samé positiva :)
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#7 Příspěvek od berkelay »

Stejný problém jsem řešil před cca 4 měsíci. Měl jsem ale na začátku jasno, chtěl jsem 528 a nic jiného. Bohužel, za nedlouho jsem přišel na to, že raději slevím z necelých 30koní výkonu a koupím opečovávanější kousek v lepším stavu a výbavě se slabším motorem, než vylítanou 528čku (která na první pohled vypadá třeba ok) kde utratím ranec za to, abych ji měl ve stavu v jakém potřebuji.
Koupil jsem tedy 523 s double vanosem z roku 99 dovezenou před rokem z Berlína (serviska,1majitel). Svezl jsem se ve třech 528 (roky 96-97) a v dynamice jsem při normální jizdě oproti 523 moc velký rozdíl nepozoroval. Je jasné, že 528 jede lépe (hlavně ve vyšších otáčkách), ale jsem klidnější povahy a nad 4tis/ot. se dostanu tak dvakrát za rok :-) 523 double vanos má lepší průběh točivého momentu (maximum je posazeno trochu níže), při klidné jízdě ve městě a okrskách pro mne byla proto příjemnější. 528 zase nad 4tis krásně zatlačí do sedačky.
Hodně záleží na tom, kolik chceš investovat, jak dlouho vydržíš hledat a zda máš chuť na to, dojet si pro auto třeba na duhý konec Německa. 528 s double vanosem v ČR moc nejsou, většinou najdeš singlevanosy z 96-97tého (ale třeba je to už jinak).
Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav. Tak jako tak, je to e39tka a to je skvělé auto v jakékoliv motorizaci :-)
Ywes
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 22.06.2007 00:00
Bydliště: Šulinystán

#8 Příspěvek od Ywes »

Nebud pitcha a skoč do 540i nebo do sedmice. :D
Miguelmk
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: ned 23.05.2010 00:00

#9 Příspěvek od Miguelmk »

Ywes píše:Nebud pitcha a skoč do 540i nebo do sedmice. :D


ty seš ale kokun :D
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od mario42 »

berkelay píše:Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav


To podepíšu, člověk si může leccos namyslet, ale realita bazarů a inzerátů je často jiná... Jinak ta 528 jede opravdu líp a při stejné spotřebě, ale přesně jak kdosi psal těch Double-Vanosů M52TU (po 9/98) je sakramentsky málo, a to se týká 523 i 528 nastejno.

Ony ty double vanosy M52TU jsou sice pocitově pružnější a hlavně už nemají ten prašivý nikasil, takže životnost obrovská, ale taky jsou o dost složitější. Třeba proti starším M52 tam už jsou elektricky předehřívaný termostaty, má už 4 lambdy, ventilátor klimy je spínán vlastní řídící jednotkou která reguluje jeho otáčky nějakou frekvenční modulací či co, má neporovnatelně dražší svíčky (mají sice vyšší životnost ale přesto), jako origo palivo už nemá psaný 95 ale 98 (na 95 to samozřejmě jede taky) atd. prostě kokotiny navíc a to často leze do peněz...
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

528iA - M52B28 08/1997 a novejsi a dal bych nic neresil.
Platim 4904 Kc povinne ruceni u Kooperativy, bonusu mam 84 mesicu
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#12 Příspěvek od Pavelkac »

mario42 píše:
berkelay píše:Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav


To podepíšu, člověk si může leccos namyslet, ale realita bazarů a inzerátů je často jiná... Jinak ta 528 jede opravdu líp a při stejné spotřebě, ale přesně jak kdosi psal těch Double-Vanosů M52TU (po 9/98) je sakramentsky málo, a to se týká 523 i 528 nastejno.

Ony ty double vanosy M52TU jsou sice pocitově pružnější a hlavně už nemají ten prašivý nikasil, takže životnost obrovská, ale taky jsou o dost složitější. Třeba proti starším M52 tam už jsou elektricky předehřívaný termostaty, má už 4 lambdy, ventilátor klimy je spínán vlastní řídící jednotkou která reguluje jeho otáčky nějakou frekvenční modulací či co, má neporovnatelně dražší svíčky (mají sice vyšší životnost ale přesto), jako origo palivo už nemá psaný 95 ale 98 (na 95 to samozřejmě jede taky) atd. prostě kokotiny navíc a to často leze do peněz...

K tomu předepsanému palivu -
Mám 523i r.v. 99,takže double vanos a předepsané palivo,dle orig.nálepky u nádrže je
" Benzin Bleifrei 91-98 OCT ". Takže jestli dle výrobce lze jezdit i na 91,tak 95 v pohodě. Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace :idea:
To auto mám 3 měsíce a dlouhodobá spotřeba (cca 5 nádrží) mi vychází 8,2 a to rozhodně nejezdím na spotřebu,prostě normální jízda,tak do 130km/h a když se naskytne příležitost a kus hezký silnice,tak ho pustím i dál :)
Musím říct,že mi charakter a výkon motoru i akcelerace vyhovuje a zatím úplně stačí,už i 523 jede víc než slušně.
Nevím o kolik je 528 lepší,ale nejaký dramatický rozdíl bych neočekával,vzhledem k výrazně dražší pojistce tento typ pro mne není alternativa.
Když už pojistku přes 2500ccm,tak bych koukal v modelové řadě ještě trochu výše po pořádný štice,aby to mělo smysl.
__________________
E39 523i r.v.1999
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od mario42 »

Pavelkac píše:Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace :idea:

Tak to gratuluju, máš první double vanos na světě, který má jen dvě lambdy...
fimima
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#14 Příspěvek od fimima »

Ywes píše:Nebud pitcha a skoč do 540i nebo do sedmice. :D

má pravdu,já skočil do 540 a je to Bomba :lol:
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

540ka je tak na jezdeni pro decka do skoly, ale na delsi trasy je nejidealnejsi 750iA, jde o komfort a bezpecne predjeti v jakekoli situaci, to je rozhodujici na ceskych silnicich
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#16 Příspěvek od berkelay »

to Pavelkac:
jsou tam vážně 4 lambdy, taky jsem tomu nejdříve nevěřil :-)

Obrázek


našel jsem PDF se základními informacemi o změnách M52-M52TU, grafy průběhu motoru atd.
ke stažení zde:
http://devlop.ic.cz/bmwklub/Engines.pdf
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#17 Příspěvek od Pavelkac »

mario42 píše:
Pavelkac píše:Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace :idea:

Tak to gratuluju, máš první double vanos na světě, který má jen dvě lambdy...

Jo máš recht,beru zpět,2 jsou ve sběrném potrubí a zapomněl jsem na ty druhý dvě dole.
fimima
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#18 Příspěvek od fimima »

Jawak píše:540ka je tak na jezdeni pro decka do skoly, ale na delsi trasy je nejidealnejsi 750iA, jde o komfort a bezpecne predjeti v jakekoli situaci, to je rozhodujici na ceskych silnicich

pro děcka do školy jo?to myslíš že 750 je o tolik lepší?a co provozní náklady 750?
Co člověk to názor...
Ywes
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pát 22.06.2007 00:00
Bydliště: Šulinystán

#19 Příspěvek od Ywes »

S 540 bych určite neměl strach, že bych bezpečně nepředjel 8)
Jinak se zítra chystáme zajet se podívat na toto
http://bmw-autobazar.sbazar.cz/bmw-528i ... 24631.html

Co vy na to? Nezná náhodou někdo to auto?
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Kdo neřídil nikdy 750iL V12, neví co to je radost z jízdy v každém okamžiku..
Odpovědět