Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 523 vs 528
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 07.04.2008 00:00
- Bydliště: u phy
Stejný problém jsem řešil před cca 4 měsíci. Měl jsem ale na začátku jasno, chtěl jsem 528 a nic jiného. Bohužel, za nedlouho jsem přišel na to, že raději slevím z necelých 30koní výkonu a koupím opečovávanější kousek v lepším stavu a výbavě se slabším motorem, než vylítanou 528čku (která na první pohled vypadá třeba ok) kde utratím ranec za to, abych ji měl ve stavu v jakém potřebuji.
Koupil jsem tedy 523 s double vanosem z roku 99 dovezenou před rokem z Berlína (serviska,1majitel). Svezl jsem se ve třech 528 (roky 96-97) a v dynamice jsem při normální jizdě oproti 523 moc velký rozdíl nepozoroval. Je jasné, že 528 jede lépe (hlavně ve vyšších otáčkách), ale jsem klidnější povahy a nad 4tis/ot. se dostanu tak dvakrát za rok
523 double vanos má lepší průběh točivého momentu (maximum je posazeno trochu níže), při klidné jízdě ve městě a okrskách pro mne byla proto příjemnější. 528 zase nad 4tis krásně zatlačí do sedačky.
Hodně záleží na tom, kolik chceš investovat, jak dlouho vydržíš hledat a zda máš chuť na to, dojet si pro auto třeba na duhý konec Německa. 528 s double vanosem v ČR moc nejsou, většinou najdeš singlevanosy z 96-97tého (ale třeba je to už jinak).
Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav. Tak jako tak, je to e39tka a to je skvělé auto v jakékoliv motorizaci
Koupil jsem tedy 523 s double vanosem z roku 99 dovezenou před rokem z Berlína (serviska,1majitel). Svezl jsem se ve třech 528 (roky 96-97) a v dynamice jsem při normální jizdě oproti 523 moc velký rozdíl nepozoroval. Je jasné, že 528 jede lépe (hlavně ve vyšších otáčkách), ale jsem klidnější povahy a nad 4tis/ot. se dostanu tak dvakrát za rok

Hodně záleží na tom, kolik chceš investovat, jak dlouho vydržíš hledat a zda máš chuť na to, dojet si pro auto třeba na duhý konec Německa. 528 s double vanosem v ČR moc nejsou, většinou najdeš singlevanosy z 96-97tého (ale třeba je to už jinak).
Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav. Tak jako tak, je to e39tka a to je skvělé auto v jakékoliv motorizaci

berkelay píše:Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav
To podepíšu, člověk si může leccos namyslet, ale realita bazarů a inzerátů je často jiná... Jinak ta 528 jede opravdu líp a při stejné spotřebě, ale přesně jak kdosi psal těch Double-Vanosů M52TU (po 9/98) je sakramentsky málo, a to se týká 523 i 528 nastejno.
Ony ty double vanosy M52TU jsou sice pocitově pružnější a hlavně už nemají ten prašivý nikasil, takže životnost obrovská, ale taky jsou o dost složitější. Třeba proti starším M52 tam už jsou elektricky předehřívaný termostaty, má už 4 lambdy, ventilátor klimy je spínán vlastní řídící jednotkou která reguluje jeho otáčky nějakou frekvenční modulací či co, má neporovnatelně dražší svíčky (mají sice vyšší životnost ale přesto), jako origo palivo už nemá psaný 95 ale 98 (na 95 to samozřejmě jede taky) atd. prostě kokotiny navíc a to často leze do peněz...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
mario42 píše:berkelay píše:Radím, projeď se v obou verzích a koukej hlavně na stav
To podepíšu, člověk si může leccos namyslet, ale realita bazarů a inzerátů je často jiná... Jinak ta 528 jede opravdu líp a při stejné spotřebě, ale přesně jak kdosi psal těch Double-Vanosů M52TU (po 9/98) je sakramentsky málo, a to se týká 523 i 528 nastejno.
Ony ty double vanosy M52TU jsou sice pocitově pružnější a hlavně už nemají ten prašivý nikasil, takže životnost obrovská, ale taky jsou o dost složitější. Třeba proti starším M52 tam už jsou elektricky předehřívaný termostaty, má už 4 lambdy, ventilátor klimy je spínán vlastní řídící jednotkou která reguluje jeho otáčky nějakou frekvenční modulací či co, má neporovnatelně dražší svíčky (mají sice vyšší životnost ale přesto), jako origo palivo už nemá psaný 95 ale 98 (na 95 to samozřejmě jede taky) atd. prostě kokotiny navíc a to často leze do peněz...
K tomu předepsanému palivu -
Mám 523i r.v. 99,takže double vanos a předepsané palivo,dle orig.nálepky u nádrže je
" Benzin Bleifrei 91-98 OCT ". Takže jestli dle výrobce lze jezdit i na 91,tak 95 v pohodě. Jo a Lambdy mám 2,ne 4,tak nevím z čeho jsi čerpal informace

To auto mám 3 měsíce a dlouhodobá spotřeba (cca 5 nádrží) mi vychází 8,2 a to rozhodně nejezdím na spotřebu,prostě normální jízda,tak do 130km/h a když se naskytne příležitost a kus hezký silnice,tak ho pustím i dál

Musím říct,že mi charakter a výkon motoru i akcelerace vyhovuje a zatím úplně stačí,už i 523 jede víc než slušně.
Nevím o kolik je 528 lepší,ale nejaký dramatický rozdíl bych neočekával,vzhledem k výrazně dražší pojistce tento typ pro mne není alternativa.
Když už pojistku přes 2500ccm,tak bych koukal v modelové řadě ještě trochu výše po pořádný štice,aby to mělo smysl.
__________________
E39 523i r.v.1999
to Pavelkac:
jsou tam vážně 4 lambdy, taky jsem tomu nejdříve nevěřil
našel jsem PDF se základními informacemi o změnách M52-M52TU, grafy průběhu motoru atd.
ke stažení zde:
http://devlop.ic.cz/bmwklub/Engines.pdf
jsou tam vážně 4 lambdy, taky jsem tomu nejdříve nevěřil


našel jsem PDF se základními informacemi o změnách M52-M52TU, grafy průběhu motoru atd.
ke stažení zde:
http://devlop.ic.cz/bmwklub/Engines.pdf
S 540 bych určite neměl strach, že bych bezpečně nepředjel
Jinak se zítra chystáme zajet se podívat na toto
http://bmw-autobazar.sbazar.cz/bmw-528i ... 24631.html
Co vy na to? Nezná náhodou někdo to auto?

Jinak se zítra chystáme zajet se podívat na toto
http://bmw-autobazar.sbazar.cz/bmw-528i ... 24631.html
Co vy na to? Nezná náhodou někdo to auto?