Stránka 1 z 2
Napsal: ned 23.05.2010 12:04
od dejvidek
Cau panove,
predem se omlouvam jestli zakladam znovu probrany tema, ale nikde sem nic nenasel. Mam novy kotouce (ate powerdisk) , kola vyvazeny, kola nehazou, ale i presto mi zase zacal klepat volant - daval sem prave novy powerdisky, asi mesic byl klid a uz je to tu zas. Nekde sem tu cetl o nejakem cepu, jakej to je? Nasel sem na aukru asi za 4000 nejakou sadu ramen, kdyz to vydrzi 20000km tak to tam klidne dam, diky moc za rady!
Napsal: ned 23.05.2010 16:36
od brumlae34
Pri brzdeni nebo za jizdy?
Napsal: ned 23.05.2010 18:52
od dejvidek
brumlae34 píše:Pri brzdeni nebo za jizdy?
Při brždění, ještě před měsícem mi to dělalo, dal sem nový kotouče a už je to tu zas, připlatil sem si za ně aby to nebyly žádný šlupky, ale asi to nepomohlo. Takže si myslim, že to bude nějakej čepík,,,, ale jakej?
Napsal: pon 24.05.2010 01:32
od alpineman
Jestli pri brzdeni, tak jsou to jednoznacne kotouce. Nejsi jediny komu se na e39 krouti. Duvod je sporny. Dosti klubakum se to deje po vymene lozisek. Nebo daji nove kotouce a nechaji stare, i kdyz jeste slusne desky. To je spatne! Stare desky jsou ojete podle puvodnich kotoucu a na ty nove nedosedaji celou svoji plochou. Nove kotouce se tak nepravidelne zahrivaji a je to v haji.
Ajinak do sady nejakych podivnych ramen za par slupek bych teda nesel! Rikas, i kdyby vydrzely 20000km... To bych je ja menil co rok. Protoze najedu tak 35000km/rok. Ato by mi z toho brzo bziklo. Na podvozku a brzdach nesetri. Vyplati se to. Ajak uz tady mnozi psali, stejne po zkouseni ruznych znacek brzd zjistis, ze original je proste ta nejlepsi volba.
Pokud nemas vuli na volantu a cepy rizeni nejsou slyset (vypnuty motor, otevri okno, stuj u predniho kola a mydli s volantem), tak na ne zapomen. Pokud neregistrujes vule na naprave za jizdy, na nerovnostech, pri pomale jizde v rejdu atd. tak budou ramena taky OK. I kdyz nacaty byt mohou. Diagnostikovat spatna ramena na aute je tak 50:50. Nejlepsi je napravu obnazit, ramena odpojit, vzit jeden cep po druhem a mas jistotu.
Napsal: pon 24.05.2010 07:47
od dejvidek
Tak to si mi teda udělal radost

tak to se pokusim ty kotouče vyreklamovat nebo je budu muset o trochu stočit, přece je nevyhodim, nemám na nich ještě ani 1000km......kua
Napsal: pon 24.05.2010 09:19
od 524td
Měl jsem stejný problém u E34, po výměně kotoučů a desek se mi při brždění rozkmital volat. To mě poměrně překvapilo, tak jsem kotouče sundal a nechal přeměřit házivost a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) a nyní nemám problém. Nevim jestli ti to pomůže, ale toto bych zkontroloval jako první. Ještě chci dodat, že ty původní čepy nebyly úplně špatné, jen byly trochu volnějši.
Napsal: pon 24.05.2010 20:03
od dejvidek
524td píše:Měl jsem stejný problém u E34, po výměně kotoučů a desek se mi při brždění rozkmital volat. To mě poměrně překvapilo, tak jsem kotouče sundal a nechal přeměřit házivost a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) a nyní nemám problém. Nevim jestli ti to pomůže, ale toto bych zkontroloval jako první. Ještě chci dodat, že ty původní čepy nebyly úplně špatné, jen byly trochu volnějši.
Aho to je fajn

neměl by někdo číslo ETK těch dílů? kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) nemyslim si, nebo spíš doufám, že to těma kotoučema nebude.
Napsal: pon 24.05.2010 20:54
od ZaK
524td píše:Měl jsem stejný problém u E34, po výměně kotoučů a desek se mi při brždění rozkmital volat. To mě poměrně překvapilo, tak jsem kotouče sundal a nechal přeměřit házivost a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) a nyní nemám problém. Nevim jestli ti to pomůže, ale toto bych zkontroloval jako první. Ještě chci dodat, že ty původní čepy nebyly úplně špatné, jen byly trochu volnějši.
Potvrzuji. e34 po výměně kotoučů i desek začala házet. Ne při brždění, ale normál při jízdě. Při brždění se to uklidnilo, ale táhlo to na stranu. Po přezutí na zimáky se to nachvíli uklidnilo. Nakonec po výměně čepů a ramen vše OK.
Napsal: úte 25.05.2010 22:04
od Vasek70
No tak mám naprosto shodný problém.
Kotouče mám předloni nové, destičky loni na podzim nové.
Když brzdím, tak mi to klepe do volantu, ale jednak jen někdy a jen při určité intenzitě brzdění - když jen přibrzďuji, nebo brzdím trochu víc než normálně (to jsou definice, co?

), tak je to v klidu.
Pak se mi ještě stává, že když jedu rychleji (tak cca 180 - 190) a začnu zatáčet, tak mi to začne rovněž vibrovat. Jakmile zpomalím (tak na cca 150-170), tak to přestane. Tyhle vibrace jsou však daleko intenzivnější než ty při brzdění.
Proto si myslím, že kotoučem to nebude a budou to spíš ramena nebo čepy řízení...
Napsal: úte 25.05.2010 22:16
od pepicek
Čau, kámoš měl úplně stejný problem,tak se do toho vysipal,nové kotouče,desky ,čepi,atd.Nakonec to byli ramena jak vedou do zadu na nápravnici a držej kolo aby necestovalo dopředu a do zadu,protože jak jsou tyto ramena vimletý ,tak při brždění se tím pádem mění zbíhavost a to zpusobuje to kmitání.Tak mu to bylo vysvětleno odborníkem přes BMW.Po výměně těch ramen měl opravdu klid.
Napsal: úte 25.05.2010 22:41
od Vasek70
No, myslel jsem si něco podobného. Tak jsem koupil sadu ramen, tento týden plánuji výměnu, tak uvidíme. Snad to bude opravdu tím...

Napsal: úte 25.05.2010 23:49
od alpineman
Ale tady se hovori o klepani volantu pouze pri brzdeni.
Napsal: stř 26.05.2010 07:32
od dejvidek
Vasek70 píše:No, myslel jsem si něco podobného. Tak jsem koupil sadu ramen, tento týden plánuji výměnu, tak uvidíme. Snad to bude opravdu tím...

jakou si koupil sadu ramen? Mozna ze u me bude problem take prave v tom i kdyz to dela jen pri brzdeni, ale treba kdyz jedu po kostkach nebo po polnacce tak cejtim mensi vule ve volantu.takze to tam nekde musi byt!!!
Napsal: stř 26.05.2010 07:51
od Vasek70
Koupil jsem sadu SRL - nikomu zde to nic neříká, už jsem se poptával.
Ale ptal jsem se několika lidí kteří je mají a říkají, že naprostá spokojenost. Zatím je tedy nemají dále než rok, ale stále drží.
Ukázal jsem sadu kamarádovi (servisák) a říkal, že vypadají velice slušně, tak se nechám překvapit. Každopádně za cenu 3,5tkč se to snad vyplatí alespoň zkusit...

Napsal: stř 26.05.2010 07:55
od 524td
Ještě bych doporučil (než začnete hromadně nakupovat sady ramen

) zajet na STK a za 100,-Kč si nechat zkontrolovat vůli čepů na přední nápravě. Na těch deskách s tím zakroutěj a třeba zjistíte, že je špatný pouze jeden čep. Potom je zbytečné investovat do celé nápravy. Já jsem takové štěstí neměl.

Napsal: stř 26.05.2010 08:05
od dejvidek
Vasek70 píše:Koupil jsem sadu SRL - nikomu zde to nic neříká, už jsem se poptával.
Ale ptal jsem se několika lidí kteří je mají a říkají, že naprostá spokojenost. Zatím je tedy nemají dále než rok, ale stále drží.
Ukázal jsem sadu kamarádovi (servisák) a říkal, že vypadají velice slušně, tak se nechám překvapit. Každopádně za cenu 3,5tkč se to snad vyplatí alespoň zkusit...

a kde si je koupil? Nech tu nejakej odkaz;-)
co se stk tyce tak tam sem byl, nejakej cep tak nacnutej byl, ale pak sem dal novy kotouce a na chvilku byl klid, tak uz sem zapomnel jakej to byl, ale asi tam zajedu zase mam to 100 metru od baraku.
Napsal: stř 26.05.2010 08:19
od Vasek70
524td píše:Ještě bych doporučil (než začnete hromadně nakupovat sady ramen

) zajet na STK a za 100,-Kč si nechat zkontrolovat vůli čepů na přední nápravě. Na těch deskách s tím zakroutěj a třeba zjistíte, že je špatný pouze jeden čep. Potom je zbytečné investovat do celé nápravy. Já jsem takové štěstí neměl.

jj, dobrá myšlenka...
Jestli to stojí kilčo, tak do toho jdu.
Něco tam má volného určitě, protože když najíždím na nějaký výstupek (třebas výjezd z frézování na silnici), tak v tom tak nepěkně lupne...
Úplně vymlácené to ještě asi nebude, protože na normálních nerovnostech to nedělá nic), ale ty vibrace mne děsí.
Napsal: stř 26.05.2010 08:24
od Vasek70
dejvidek píše:a kde si je koupil? Nech tu nejakej odkaz;-)
co se stk tyce tak tam sem byl, nejakej cep tak nacnutej byl, ale pak sem dal novy kotouce a na chvilku byl klid, tak uz sem zapomnel jakej to byl, ale asi tam zajedu zase mam to 100 metru od baraku.
OK- koupil jsem je na Aukru, ale kdo nemá účet, tak zde mail na prodejce:
slivak2@seznam.cz
Stránky SRL jsou zde:
http://www.superracingleague.com/deutsch/uberuns.htm ale moc informací se tam jeden nedozví.
Každopádně jsem oslovil všechny lidi, co si to na Aukru koupili (které jsem vypátral) a všechny reakce byly buďto spokojené, nebo alespoň neutrální typu - "...no, za ty prachy. Uvidíme..."

Napsal: stř 26.05.2010 08:49
od bavorak
U mě to klepání do volantu při brždění dělaly horší přední tlumiče a hlavně bych řekl bylo špatné uložení tlumičů.Vyměnil jsem a v pohodě.
Napsal: stř 26.05.2010 17:35
od dejvidek
bavorak píše:U mě to klepání do volantu při brždění dělaly horší přední tlumiče a hlavně bych řekl bylo špatné uložení tlumičů.Vyměnil jsem a v pohodě.
Koukám, že to bude docela sranda najít hlavní příčinu, ale aspoň se všechno vymění a bude to zase jako nové.