Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepe volant
Cau panove,
predem se omlouvam jestli zakladam znovu probrany tema, ale nikde sem nic nenasel. Mam novy kotouce (ate powerdisk) , kola vyvazeny, kola nehazou, ale i presto mi zase zacal klepat volant - daval sem prave novy powerdisky, asi mesic byl klid a uz je to tu zas. Nekde sem tu cetl o nejakem cepu, jakej to je? Nasel sem na aukru asi za 4000 nejakou sadu ramen, kdyz to vydrzi 20000km tak to tam klidne dam, diky moc za rady!
predem se omlouvam jestli zakladam znovu probrany tema, ale nikde sem nic nenasel. Mam novy kotouce (ate powerdisk) , kola vyvazeny, kola nehazou, ale i presto mi zase zacal klepat volant - daval sem prave novy powerdisky, asi mesic byl klid a uz je to tu zas. Nekde sem tu cetl o nejakem cepu, jakej to je? Nasel sem na aukru asi za 4000 nejakou sadu ramen, kdyz to vydrzi 20000km tak to tam klidne dam, diky moc za rady!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Jestli pri brzdeni, tak jsou to jednoznacne kotouce. Nejsi jediny komu se na e39 krouti. Duvod je sporny. Dosti klubakum se to deje po vymene lozisek. Nebo daji nove kotouce a nechaji stare, i kdyz jeste slusne desky. To je spatne! Stare desky jsou ojete podle puvodnich kotoucu a na ty nove nedosedaji celou svoji plochou. Nove kotouce se tak nepravidelne zahrivaji a je to v haji.
Ajinak do sady nejakych podivnych ramen za par slupek bych teda nesel! Rikas, i kdyby vydrzely 20000km... To bych je ja menil co rok. Protoze najedu tak 35000km/rok. Ato by mi z toho brzo bziklo. Na podvozku a brzdach nesetri. Vyplati se to. Ajak uz tady mnozi psali, stejne po zkouseni ruznych znacek brzd zjistis, ze original je proste ta nejlepsi volba.
Pokud nemas vuli na volantu a cepy rizeni nejsou slyset (vypnuty motor, otevri okno, stuj u predniho kola a mydli s volantem), tak na ne zapomen. Pokud neregistrujes vule na naprave za jizdy, na nerovnostech, pri pomale jizde v rejdu atd. tak budou ramena taky OK. I kdyz nacaty byt mohou. Diagnostikovat spatna ramena na aute je tak 50:50. Nejlepsi je napravu obnazit, ramena odpojit, vzit jeden cep po druhem a mas jistotu.
Ajinak do sady nejakych podivnych ramen za par slupek bych teda nesel! Rikas, i kdyby vydrzely 20000km... To bych je ja menil co rok. Protoze najedu tak 35000km/rok. Ato by mi z toho brzo bziklo. Na podvozku a brzdach nesetri. Vyplati se to. Ajak uz tady mnozi psali, stejne po zkouseni ruznych znacek brzd zjistis, ze original je proste ta nejlepsi volba.
Pokud nemas vuli na volantu a cepy rizeni nejsou slyset (vypnuty motor, otevri okno, stuj u predniho kola a mydli s volantem), tak na ne zapomen. Pokud neregistrujes vule na naprave za jizdy, na nerovnostech, pri pomale jizde v rejdu atd. tak budou ramena taky OK. I kdyz nacaty byt mohou. Diagnostikovat spatna ramena na aute je tak 50:50. Nejlepsi je napravu obnazit, ramena odpojit, vzit jeden cep po druhem a mas jistotu.
Měl jsem stejný problém u E34, po výměně kotoučů a desek se mi při brždění rozkmital volat. To mě poměrně překvapilo, tak jsem kotouče sundal a nechal přeměřit házivost a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) a nyní nemám problém. Nevim jestli ti to pomůže, ale toto bych zkontroloval jako první. Ještě chci dodat, že ty původní čepy nebyly úplně špatné, jen byly trochu volnějši.
524td píše:Měl jsem stejný problém u E34, po výměně kotoučů a desek se mi při brždění rozkmital volat. To mě poměrně překvapilo, tak jsem kotouče sundal a nechal přeměřit házivost a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) a nyní nemám problém. Nevim jestli ti to pomůže, ale toto bych zkontroloval jako první. Ještě chci dodat, že ty původní čepy nebyly úplně špatné, jen byly trochu volnějši.
Aho to je fajn

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 262
- Registrován: pon 11.02.2008 01:00
- Bydliště: Uherské Hradiště / Hluk
- Kontaktovat uživatele:
524td píše:Měl jsem stejný problém u E34, po výměně kotoučů a desek se mi při brždění rozkmital volat. To mě poměrně překvapilo, tak jsem kotouče sundal a nechal přeměřit házivost a vše bylo v pořádku. Vyměnil jsem kompletní čepy na řízení (hlavní tyč řízení i vedlejší tyče) a nyní nemám problém. Nevim jestli ti to pomůže, ale toto bych zkontroloval jako první. Ještě chci dodat, že ty původní čepy nebyly úplně špatné, jen byly trochu volnějši.
Potvrzuji. e34 po výměně kotoučů i desek začala házet. Ne při brždění, ale normál při jízdě. Při brždění se to uklidnilo, ale táhlo to na stranu. Po přezutí na zimáky se to nachvíli uklidnilo. Nakonec po výměně čepů a ramen vše OK.
No tak mám naprosto shodný problém.
Kotouče mám předloni nové, destičky loni na podzim nové.
Když brzdím, tak mi to klepe do volantu, ale jednak jen někdy a jen při určité intenzitě brzdění - když jen přibrzďuji, nebo brzdím trochu víc než normálně (to jsou definice, co?
), tak je to v klidu.
Pak se mi ještě stává, že když jedu rychleji (tak cca 180 - 190) a začnu zatáčet, tak mi to začne rovněž vibrovat. Jakmile zpomalím (tak na cca 150-170), tak to přestane. Tyhle vibrace jsou však daleko intenzivnější než ty při brzdění.
Proto si myslím, že kotoučem to nebude a budou to spíš ramena nebo čepy řízení...
Kotouče mám předloni nové, destičky loni na podzim nové.
Když brzdím, tak mi to klepe do volantu, ale jednak jen někdy a jen při určité intenzitě brzdění - když jen přibrzďuji, nebo brzdím trochu víc než normálně (to jsou definice, co?

Pak se mi ještě stává, že když jedu rychleji (tak cca 180 - 190) a začnu zatáčet, tak mi to začne rovněž vibrovat. Jakmile zpomalím (tak na cca 150-170), tak to přestane. Tyhle vibrace jsou však daleko intenzivnější než ty při brzdění.
Proto si myslím, že kotoučem to nebude a budou to spíš ramena nebo čepy řízení...
Čau, kámoš měl úplně stejný problem,tak se do toho vysipal,nové kotouče,desky ,čepi,atd.Nakonec to byli ramena jak vedou do zadu na nápravnici a držej kolo aby necestovalo dopředu a do zadu,protože jak jsou tyto ramena vimletý ,tak při brždění se tím pádem mění zbíhavost a to zpusobuje to kmitání.Tak mu to bylo vysvětleno odborníkem přes BMW.Po výměně těch ramen měl opravdu klid.
Vasek70 píše:No, myslel jsem si něco podobného. Tak jsem koupil sadu ramen, tento týden plánuji výměnu, tak uvidíme. Snad to bude opravdu tím...
jakou si koupil sadu ramen? Mozna ze u me bude problem take prave v tom i kdyz to dela jen pri brzdeni, ale treba kdyz jedu po kostkach nebo po polnacce tak cejtim mensi vule ve volantu.takze to tam nekde musi byt!!!
Koupil jsem sadu SRL - nikomu zde to nic neříká, už jsem se poptával.
Ale ptal jsem se několika lidí kteří je mají a říkají, že naprostá spokojenost. Zatím je tedy nemají dále než rok, ale stále drží.
Ukázal jsem sadu kamarádovi (servisák) a říkal, že vypadají velice slušně, tak se nechám překvapit. Každopádně za cenu 3,5tkč se to snad vyplatí alespoň zkusit...
Ale ptal jsem se několika lidí kteří je mají a říkají, že naprostá spokojenost. Zatím je tedy nemají dále než rok, ale stále drží.
Ukázal jsem sadu kamarádovi (servisák) a říkal, že vypadají velice slušně, tak se nechám překvapit. Každopádně za cenu 3,5tkč se to snad vyplatí alespoň zkusit...

Vasek70 píše:Koupil jsem sadu SRL - nikomu zde to nic neříká, už jsem se poptával.
Ale ptal jsem se několika lidí kteří je mají a říkají, že naprostá spokojenost. Zatím je tedy nemají dále než rok, ale stále drží.
Ukázal jsem sadu kamarádovi (servisák) a říkal, že vypadají velice slušně, tak se nechám překvapit. Každopádně za cenu 3,5tkč se to snad vyplatí alespoň zkusit...
a kde si je koupil? Nech tu nejakej odkaz;-)
co se stk tyce tak tam sem byl, nejakej cep tak nacnutej byl, ale pak sem dal novy kotouce a na chvilku byl klid, tak uz sem zapomnel jakej to byl, ale asi tam zajedu zase mam to 100 metru od baraku.
524td píše:Ještě bych doporučil (než začnete hromadně nakupovat sady ramen) zajet na STK a za 100,-Kč si nechat zkontrolovat vůli čepů na přední nápravě. Na těch deskách s tím zakroutěj a třeba zjistíte, že je špatný pouze jeden čep. Potom je zbytečné investovat do celé nápravy. Já jsem takové štěstí neměl.
jj, dobrá myšlenka...
Jestli to stojí kilčo, tak do toho jdu.
Něco tam má volného určitě, protože když najíždím na nějaký výstupek (třebas výjezd z frézování na silnici), tak v tom tak nepěkně lupne...

Úplně vymlácené to ještě asi nebude, protože na normálních nerovnostech to nedělá nic), ale ty vibrace mne děsí.
dejvidek píše:a kde si je koupil? Nech tu nejakej odkaz;-)
co se stk tyce tak tam sem byl, nejakej cep tak nacnutej byl, ale pak sem dal novy kotouce a na chvilku byl klid, tak uz sem zapomnel jakej to byl, ale asi tam zajedu zase mam to 100 metru od baraku.
OK- koupil jsem je na Aukru, ale kdo nemá účet, tak zde mail na prodejce: slivak2@seznam.cz
Stránky SRL jsou zde: http://www.superracingleague.com/deutsch/uberuns.htm ale moc informací se tam jeden nedozví.
Každopádně jsem oslovil všechny lidi, co si to na Aukru koupili (které jsem vypátral) a všechny reakce byly buďto spokojené, nebo alespoň neutrální typu - "...no, za ty prachy. Uvidíme..."
