Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 06.05.2010 23:15
od DirtyHarry
No nazdar,
jelikož nejsem poslední dobou jedinej,měl bych rád jasno v tom,jak poznám NIVO na autě. Já měnil servo na e-34(popsáno v jiném vlákně),v domnění že NIVO nemám jsem tam flákl obyč pumpu a od té doby žádná hitovka. Přijde mi také,že zadek auta poklesl,ale možná je to jen optický klam,určitě ne víc než o palec. Servo mi servuje až tak od 1500 ot/min,jízdní vlastnosti stejný (nic,že by zadek skákal či bouchal). Kdosi tu psal,že posilovač nefunguje při vadných čidlech ABS vzadu,z toho jsem taky vedle. Viděl jsem nivoregulierung na medvědu a nových gazících (míněno SUV),nastavitelná tuhost na více úrovní - nic takového v autě nemám,nebo jsem nikdy nenašel... Jen kontrolka na palubce,žárovka je OK,ale nikdy nesvítila a nesvítí. Když se NIVO odpojí,může to mít vliv na funkci (posilovače samosebou)? A jak teda NIVO na e-34 funguje a jak a kde je přepínač ? Bez možnosti nastavení tuhosti mne to přijde trochu zbytečný.
Kdo teda máte 100% funkční NIVO,podělte se.
Dík,Luigi.
Napsal: pát 07.05.2010 06:46
od StepanMatl
No, poznáš to jednoduše. Sundej zadní kolo a pokud tam nebude tlumič, ale vzduchový měch, máš NIVO. Nasaď kolo, nastartuj a vlez si do kufru. Pokud se zapne kompresor (uslyšíš vrčení), máš funkční NIVO.

Napsal: pát 07.05.2010 07:05
od DirtyHarry
Když tam má být vzduchový měch,tak k čemu tam vedou hadice s hydraulickym olejem ?
Napsal: pát 07.05.2010 07:09
od libovka
Kamaráde,
NIVO není v autě kvuli tuhosti podvozku,ale aby udržovalo stále stejnou světlou výšku.Prostě naložíš kufr a auto se zvedne.Pokud máš E34,je NIVO hydraulické a tudíž ti do zadních tlumičů vedou hadice a za LP světlem máš velkou nádobku na olej s plastovou matkou a plechovým víčkem.
Čidla ABS nemají vliv na funkci posilovače.
Napsal: pát 07.05.2010 08:29
od shadou

Nivo tlumič

a tady je klasický tlumič,rozdíl je patrný na první pohled
E34 jiné regulace než kapalinou neměla
Napsal: pát 07.05.2010 12:04
od libovka
StepanMatl píše:No, poznáš to jednoduše. Sundej zadní kolo a pokud tam nebude tlumič, ale vzduchový měch, máš NIVO. Nasaď kolo, nastartuj a vlez si do kufru. Pokud se zapne kompresor (uslyšíš vrčení), máš funkční NIVO.

Máš to trochu pomotané.
1.Bavíme se tu o E34 a né o E39.
2.Tlumič má i auto s měchama.(chtěl bych vidět jak bys jezdil bez tlumičů)
Napsal: pát 07.05.2010 12:23
od pepino5xx
Prvni krok a jediny, u E34 kouknout na vicko nadobky serva, CH11S = je na aute nivoregulace.
Zadny kompresor nikde neni, nikde nic nevrci. Ty mechy jsou zespod na podvozku u poloos, auto ma tlumice i pruziny.
Napsal: pát 07.05.2010 12:33
od DirtyHarry
Haleluja,tak snad konečně mám jasno. Díky všem. Takže NIVO mám,jen jsem ho teď dobrovolně odpojil

.
Napsal: pát 07.05.2010 13:14
od shadou
tak ho zapoj jinak ho zničíš
jinak jaký máš model?
Napsal: pát 07.05.2010 14:19
od libovka
pepino5xx píše:Prvni krok a jediny, u E34 kouknout na vicko nadobky serva, CH11S = je na aute nivoregulace.
Zadny kompresor nikde neni, nikde nic nevrci. Ty mechy jsou zespod na podvozku u poloos, auto ma tlumice i pruziny.
Co to plácáš.Jak může mít pružiny i měchy???

Bud má jedno nebo druhý.
Napsal: pát 07.05.2010 14:24
od StepanMatl
libovka píše:Máš to trochu pomotané.
1.Bavíme se tu o E34 a né o E39.
2.Tlumič má i auto s měchama.(chtěl bych vidět jak bys jezdil bez tlumičů)
1. J, myslel jsem že to bude stejné.
2. Jasan, sry, myslel jsem pružiny

.
Napsal: pát 07.05.2010 16:38
od pepino5xx
libovka píše:pepino5xx píše:Prvni krok a jediny, u E34 kouknout na vicko nadobky serva, CH11S = je na aute nivoregulace.
Zadny kompresor nikde neni, nikde nic nevrci. Ty mechy jsou zespod na podvozku u poloos, auto ma tlumice i pruziny.
Co to plácáš.Jak může mít pružiny i měchy???

Bud má jedno nebo druhý.
Protoze ten mech neni pruzici jednotka, je to soucast hydr. systemu tlumicu, tzn. auto ma i pruzinu.
Ja teda mam jak tlumice tak i pruziny.
Napsal: pát 07.05.2010 17:31
od libovka
Protoze ten mech neni pruzici jednotka, je to soucast hydr. systemu tlumicu, tzn. auto ma i pruzinu.
Ja teda mam jak tlumice tak i pruziny.[/quote]
Pokud máš NIVO u E34 tak tam žádný měch není.Tak sem pořád nemotej měchy.

Napsal: pát 07.05.2010 23:46
od DirtyHarry
tak ho zapoj jinak ho zničíš
jinak jaký máš model?
Mám 525 tds sedana. Neodpojil jsem ho úmyslně,měnil jsem servo a dal tam standard na dvě hadice. U toho původního,dlouhýho, jsem třikrát za rok měnil držáky a kupoval novej řemen. Naposledy jsem je dokonce dělal sám,z "6 ocel plechu a stejně to po pár měsících ruplo. Ta původní pumpa co tlačí olej i do nivo je dlouhá,v držácích moc nafest a vibracema to vždy popraskalo. Nic jsem nevyhodil,mám to v garáži,ale upřímně se mi do toho znova nechce. Čistě technicky,odkecat bych tím nic na zadku snad neměl ?

Napsal: pát 07.05.2010 23:51
od DirtyHarry
Pokud máš NIVO u E34 tak tam žádný měch není.Tak sem pořád nemotej měchy.
...asi měl předchozí vozítko béixko od citroenu,tak nostalgická vzpomínka na měchy...

Napsal: sob 08.05.2010 01:56
od shadou
momentálně to máš skoro bez tlumičů,nemají tlak a běhaj jak splašený,jízdní vlastnosti jsou v háji a servo které jsi namontoval je určené na jiné médium(náplň)
podívej se na toto schéma, je sice na E32 ,ale postačí pro získání přehledu zapojení.
Přikládám i PDF kde je nivoregulace pro
E32 750iL 88-94 (Hydro-Pneumatic)
E32 740iL 93-94
E38 750iL 95-01
E38 740iL 95-01
E34 Touring 525iT, 530iT
E39 Touring 528iT, 540iT, 525iT (EHC I)
E53 X53.0i, X5 4.4i and X5 4.6is (EHC I)
E53 X5 3.0i, X5 4.4i (EHCII)
E66 745Li, 760Li from 03 EHC
http://www.uloz.to/3229246/nivo.pdf
snad to poslouží, Já řešil problém okolo niva a tak jsem se poohlížel po informacích,ptal se kde koho a toto jsou plody snahy .[/b]
Napsal: sob 08.05.2010 07:47
od libovka
DirtyHarry píše:Pokud máš NIVO u E34 tak tam žádný měch není.Tak sem pořád nemotej měchy.
...asi měl předchozí vozítko béixko od citroenu,tak nostalgická vzpomínka na měchy...

Až na to že BXo nemělo měchy.

Napsal: sob 08.05.2010 09:50
od DirtyHarry
Shadou - dík,je to maximálně podrobný. Ten systém odpovídá tomu,co mám na autě. Olej jsem dával dextron II,ten starej jsem stejně vylil. Že ty zadní tlumiče nemaj vlastní kapalinu jsem netušil (člověk se porád učí...). Průser je,že teď nevím co s tím,vracet tam servo,ze kterýho jsem málem zešedivěl nebo koupit klasik zadní tlumiče...

Napsal: sob 08.05.2010 09:58
od DirtyHarry
No skvělý,jak jsem očekával,zadní jsou dražší než na předek

. Poslední dobou pod tím víc ležím a platím než sedím a řídím...

Napsal: sob 08.05.2010 14:55
od shadou
podle mého je niva škoda,(je zvláštní že ti praskaj držáky serva),jinak pro nivotlumiče Dextron II není to pravé.
Mám pocit že tady několik lidí předělávalo nivo na klasiku pokus se pohledat info, které tady již je .