Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 - dešťový senzor, zadní stěrač a šíbr
Ahoj,
zkoušel jsem na tyto témata natudovat a vyzkoušet vše co zde je nicméně bez úspěchu tak to zkusím napřímo. 525tds E39 rv98 tour.
Dešťový senzor mi nefungoval ať jsem dělal s páčkou cokoliv, prostě nic. Mrtvo. Pokud dám páčku do polohy běžného stírání tak opravdu stírají, cyklovač je nastavit atp.
Měnil jsem teď přední sklo (kamínek), za to samé (dělal to servis), dali vše správně, nicméně senzor pořád nefunguje.
Proto se chci zeptat na možné kroky k odhalení problému. Popis pojistek mám v italštině, tak se chci zeptat jsou v kastlíku nebo je najdu někde vzadu, nebo pod sedačkou?
Další věc je nefungující zadní stěrač, nereaguje nijak, ani ostřik. Zkoušel jsem rozebrat promazat atp. vše. Když vyklopím jen sklo samotné tak stěrač hladce může chodit. Myslím že budou špatné kabely v kloubu dveří, ale před tím než toto budu rozebírat se chci zeptat jestli opět nějsou někde pojistky které bych mohl zkontrolovat méně pracněji. Nebo jiný trik či fígl který by v tom mohl být.
A úplně poslední je nefunkční šíbr. Od předchozího majitele mám jen informaci o špatné kolejničce. Nicméně co si pod tím představit. Ať mačkám co mačkám šíbr nejeví absolutně žádnou snahu cokoliv dělat. Tedy může být někde odpojený? Případně kde? Dočetl jsem se zde že základ je šíbr manuálně otevřít, a okonorolovat co se mohlo vykřivit či ulomit, ale kdy použít hrubkou sílu a co při tom provést a kdy to celé neposrat. Zkusil jsem s ním manuálně zahýbat ale jelikož nevím který pohyb má šíbr přesně udělat tak nechci hrubou sílu zatím použít. Další věc co si představit pod pojmem "špatná kolejnička". Oprava celého šíbru, výměna jen kolejničky, nějaká prkotina k narovnání, výměně atp. Nebo nákladná záležitost s nejistým výsledkem?
Čím tento typ vozu mám prvně, proto čím konkrétnější bude vaše rada tím více mi pomůžete. Klidně i detailně jak pro pitomce. Co je z Vašeho pohledu triviální záležitost může pro mne být neřešitelný problém.
Děkuji za každou radu.
zkoušel jsem na tyto témata natudovat a vyzkoušet vše co zde je nicméně bez úspěchu tak to zkusím napřímo. 525tds E39 rv98 tour.
Dešťový senzor mi nefungoval ať jsem dělal s páčkou cokoliv, prostě nic. Mrtvo. Pokud dám páčku do polohy běžného stírání tak opravdu stírají, cyklovač je nastavit atp.
Měnil jsem teď přední sklo (kamínek), za to samé (dělal to servis), dali vše správně, nicméně senzor pořád nefunguje.
Proto se chci zeptat na možné kroky k odhalení problému. Popis pojistek mám v italštině, tak se chci zeptat jsou v kastlíku nebo je najdu někde vzadu, nebo pod sedačkou?
Další věc je nefungující zadní stěrač, nereaguje nijak, ani ostřik. Zkoušel jsem rozebrat promazat atp. vše. Když vyklopím jen sklo samotné tak stěrač hladce může chodit. Myslím že budou špatné kabely v kloubu dveří, ale před tím než toto budu rozebírat se chci zeptat jestli opět nějsou někde pojistky které bych mohl zkontrolovat méně pracněji. Nebo jiný trik či fígl který by v tom mohl být.
A úplně poslední je nefunkční šíbr. Od předchozího majitele mám jen informaci o špatné kolejničce. Nicméně co si pod tím představit. Ať mačkám co mačkám šíbr nejeví absolutně žádnou snahu cokoliv dělat. Tedy může být někde odpojený? Případně kde? Dočetl jsem se zde že základ je šíbr manuálně otevřít, a okonorolovat co se mohlo vykřivit či ulomit, ale kdy použít hrubkou sílu a co při tom provést a kdy to celé neposrat. Zkusil jsem s ním manuálně zahýbat ale jelikož nevím který pohyb má šíbr přesně udělat tak nechci hrubou sílu zatím použít. Další věc co si představit pod pojmem "špatná kolejnička". Oprava celého šíbru, výměna jen kolejničky, nějaká prkotina k narovnání, výměně atp. Nebo nákladná záležitost s nejistým výsledkem?
Čím tento typ vozu mám prvně, proto čím konkrétnější bude vaše rada tím více mi pomůžete. Klidně i detailně jak pro pitomce. Co je z Vašeho pohledu triviální záležitost může pro mne být neřešitelný problém.
Děkuji za každou radu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
k tomu destaku nevim ale muze to teoreticky souviset s tim zadnim steracem a spolecnym jmenovatelem by bylo to ze je spatna jednotka steracu (ovsem nevim kde u e39 je,jestli to neni rizene pres Grundmodul). Zadni sterac a jeho motorek je jedna vec ale druha vec je ostrik a ten ma motorek u nadrzky vepredu,tudiz kabely ve viku se ho netykaji.. Spis zkouknout motorek ostriku a zkusit napojit na 12V zda bezi. kazdopadne predem prohledni vsechny pojistky,zas tolik jich neni,nebo nize prikladam jejich seznam v anglictine (odkaz). Pojistky najdes v kastliku,respektive kdyz ho otevres tak v jaho "strope" a druhak vzadu v kufru na prave strane za tapcem.
Sibr muze byt z duvodu predchozi nefunkcnosti odpojen,muze byt odpojeny jeho ovladac-vycvakni vnitrni svetylko,pak pujde vycvaknout ta desticka co je v ni ovladac-koukni zda je pripojeny a take zda je pripojeny motorek. take zkontroluj pojistky pro sibr(opet viz seznam). Pokud bude vse ok a stejne to nepojede,muze byt chyba v ovladaci,motoru,pripadne Grundmodulu(vice zjisti pri kompletnim zapojeni diagnostika). Manualne se sibr otevira tak ze se sunda ta desticka s ovladacem (viz vyse) a na motoru je imbus sroub kterym otacis (tim nahradis funkci motoru) a sibr se hybe. jine zpusoby na nej nezkousej
Pokud je ovsem neco spatne technicky(kolejnicka,tahla a dalsi),je potreba ostrojit kompletne strop auta a celou desku sibru vyndat z vozu a pak resit a opravovat ho (vcelku dost prace. drzim palce....
http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... _fuses.jpg
Sibr muze byt z duvodu predchozi nefunkcnosti odpojen,muze byt odpojeny jeho ovladac-vycvakni vnitrni svetylko,pak pujde vycvaknout ta desticka co je v ni ovladac-koukni zda je pripojeny a take zda je pripojeny motorek. take zkontroluj pojistky pro sibr(opet viz seznam). Pokud bude vse ok a stejne to nepojede,muze byt chyba v ovladaci,motoru,pripadne Grundmodulu(vice zjisti pri kompletnim zapojeni diagnostika). Manualne se sibr otevira tak ze se sunda ta desticka s ovladacem (viz vyse) a na motoru je imbus sroub kterym otacis (tim nahradis funkci motoru) a sibr se hybe. jine zpusoby na nej nezkousej

http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... _fuses.jpg
Díky za typy k těm pojistkám a šíbru.
Co se týká ostřiku, tak přední skla fungují normálně (tedy né ideálně, asi to budu muset nějak pročistit protože jedna tryska plive málý proud a upřednostnil bych rozstřik před tryskem vody) ale funguvat fungují.
Ještě k těm stěračům, když jezdí po skle tak ikdyž prší tak kvikají. Znamená to starou gumu a mám je vyměnit? Stírají celkem dobře, ikdyž je místo které vynechají.......nebo je na to nějaký trik. Napříkad mně napadá je vytáhnout, namočit v nějakém roztoku a nechat tu gumu nějak zregenerovat?
Co se týká ostřiku, tak přední skla fungují normálně (tedy né ideálně, asi to budu muset nějak pročistit protože jedna tryska plive málý proud a upřednostnil bych rozstřik před tryskem vody) ale funguvat fungují.
Ještě k těm stěračům, když jezdí po skle tak ikdyž prší tak kvikají. Znamená to starou gumu a mám je vyměnit? Stírají celkem dobře, ikdyž je místo které vynechají.......nebo je na to nějaký trik. Napříkad mně napadá je vytáhnout, namočit v nějakém roztoku a nechat tu gumu nějak zregenerovat?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
gumicky steracu nebo cela raminka se maji menit celkem casto
ja vim ze to malokdo vi nebo dela ale kdyz nema auto clovek vetsinou v garazi jako na vystave tak se proste opotrebovavaji a guma tvrdne a meni vlastnosti. doporucuju menit gumicky jednou za rok,maximalne 2. Precijen jsme v koncinach kde prsi nebo jsou sracky na silnicich relativne casto. Pokud mas ok ta raminka ve kterych gumicky drzi,objednej si jen gumicky a vymen,je to celkem jednoduche a uvidis velky rozdil a taky to ztichne (btw neriskujes i poskrabani skla temi starymi atd).. Gumicky doporucim pouze origo u dealera BMW.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud nemáš šíbr zaparkovaný v zavřené poloze, udělej to imbusem pod červenou krytkou na motorku (popsáno v předchozím příspěvku). Pokud máš pojistku OK a kabely zapojené, dej klíč do polohy "1", zmáčkni na ventilačku (ne dopředu nebo dozadu) ovladač šíbru na 30s a drž jej zmáčknutý. Tím se ti nastaví parkovací poloha šíbru a ten si jí bude pamatovat. Pak už by to mělo jezdit normálně. Pokud ne, bude chyba v motorku (vyndej jej ze střechy, nechej zapojeny kabely a musí jezdit), nebo v ovladači (od někoho si jej půjč a testni to - třeba e46 má stejný...) a pokud nic nepomůže, bude muset šíbr ven. Opravu nedoporučuji - já koupil místo rozbitého plechového, skleněný v SRN za asi 140,-€ na vrakárně a byl jako nový. Dodnes fachá jak má!
Omlouvám se, že vstupuju, aniž bych nějak radil. Jen bych se chtěl zeptat, problém s dešťákem mám taky, nefunguje. Znamená to, že by měl jet nouzově cyklovač? A že na tom cyklovači jde nastavovat intervaly? Mě totiž ten cyklovač nejde nijak nastavovat. Prostě stírá cca co 5 sekund. Jindy možná co 3 sekundy. Nemůže být v háji jen nějaké relé nebo tak něco? 

Dešťový senzor je nutno zaktivovat přes diagnostiku. Když někdo hovadsky vymění okno a urve dráty, ktré pak zase nainsatluje jakoby nic do původního zapojení, tak to vypadne z řídící jednotky a ta o děšťovém senzoru neví, tudíž na něj nereaguje. Ostatní funkce stěračů jsou normálně zachovány. To už nemuselo chodit předchozímu majiteli. Navštiv někoho s diagnostikou a ten Ti to nahodí. U těch zadních stěračů odchází řídící modul. Tipoval bych to na něj, v kabelech to pravděpodobně nebude 

Tak mea culpa, mea maxima culpa. Šíbr byl odpojen a mělo to svůj důvod. Když jel tak to v něm lupe, přeskakuje, no hrozné zvuky. Nedojížděl, měl jsem radost že se vůbec zavřel, rychle ho odpojil a ani nedutal. Pak jsem uviděl že ten plech z vrchu šíbru se podřel.
No asi to mělo důvod když byl odpojen.
Potřebuji poradit kde bych našel pojistky k tomu zadnímu stěrači s ostřikem. Nikde jsem ji nemohl najít.
Ten dešťák, zjistil jsem že někdo před tím měnil sklo, takže to asi neaktivoval. Takže diagnostika a nechat aktivovat. Pokud jsem to pochopil správně.
Dále, venkovní čidlo teploty ukazovalo -40. tak jsem koupil nové, odpojil staré, dal nové. Nic, furt -40. Zkusil jsem odpojit baterku na pár minut, zapojit, furt nic. Předchozí majitel mi při předávání řekl že to odpojil. Ale už neřekl kde a nemůžu ho sehnat. Neví někdo kde se to dá rozpojit? Nebo stačí vytáhnout pojistku? Jestli jo tak jakou? Nenašel jsem ji ani na lístku ve předu ani vzadu, resp. možná to tam je ale pod jiným popisem. Poradí mi někdo pod kterým slovem se to může schovávat?
Díky

Potřebuji poradit kde bych našel pojistky k tomu zadnímu stěrači s ostřikem. Nikde jsem ji nemohl najít.
Ten dešťák, zjistil jsem že někdo před tím měnil sklo, takže to asi neaktivoval. Takže diagnostika a nechat aktivovat. Pokud jsem to pochopil správně.
Dále, venkovní čidlo teploty ukazovalo -40. tak jsem koupil nové, odpojil staré, dal nové. Nic, furt -40. Zkusil jsem odpojit baterku na pár minut, zapojit, furt nic. Předchozí majitel mi při předávání řekl že to odpojil. Ale už neřekl kde a nemůžu ho sehnat. Neví někdo kde se to dá rozpojit? Nebo stačí vytáhnout pojistku? Jestli jo tak jakou? Nenašel jsem ji ani na lístku ve předu ani vzadu, resp. možná to tam je ale pod jiným popisem. Poradí mi někdo pod kterým slovem se to může schovávat?
Díky
Ahoj,
potřeboval bych tohle oživit. Zadní stěrač mi v tomhle počasí fakt chybí, tak bych potřeboval zjistit kde může být chyba. Nemohl by mi někdo poradit která pojistka je pro zadní stěrač a která pro čidlo venkovní teploty?
Čidlo jsem vymněnil za nové a pořád ukazuje -40C. Nebo kde by mohl být odpojeno to čidlo? Předchozí majítel mi dal vědět že ho odpojoval protože nefungovalo, ale nenašel jsem kde ho mohl odpojit. V místě nárazníku nic odpojeno není a vede to někam do většího svazku. tak se chci zeptat jestli je někde v motoru ještě místo kde to mohl jen vycvaknout. Případně něco vycvaknout v tom brutálním chumlu kabeláže co je pod tapecem v kufru?
Díky za typ.
potřeboval bych tohle oživit. Zadní stěrač mi v tomhle počasí fakt chybí, tak bych potřeboval zjistit kde může být chyba. Nemohl by mi někdo poradit která pojistka je pro zadní stěrač a která pro čidlo venkovní teploty?
Čidlo jsem vymněnil za nové a pořád ukazuje -40C. Nebo kde by mohl být odpojeno to čidlo? Předchozí majítel mi dal vědět že ho odpojoval protože nefungovalo, ale nenašel jsem kde ho mohl odpojit. V místě nárazníku nic odpojeno není a vede to někam do většího svazku. tak se chci zeptat jestli je někde v motoru ještě místo kde to mohl jen vycvaknout. Případně něco vycvaknout v tom brutálním chumlu kabeláže co je pod tapecem v kufru?
Díky za typ.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Zadní stěrač zkontroluj a vezmi to vylučovací metodou. Nejprve jej pořádně rozhýbej a promaž v zadním skle. Potom sundej plast kolem motorku a pěkně to vyčisti. Pak hlavně proměř, zda ti jde k motorku stěrače "šťáva". Pokud ano, je to mech. problém na stěrači. Pokud ne, jdi po el. instalaci. Ale nejspíš bude problém někde vzadu v pátých dveřích.
zdravím
mam podobne problemy, nejde mi zadny stierac a stresne okno preskakuje som rad ze som ho minule leto zavrel, tiez mam na nom oskretu farbu,
a este kym to stresne okno slo dalo sa iba zasuvat neslo vobec vysunut ako vetracku
skusal niekto opravit to stresne okno ? vie niekto poradit co by trebalo urobit pre to aby sla aspon vetracka ?
mam podobne problemy, nejde mi zadny stierac a stresne okno preskakuje som rad ze som ho minule leto zavrel, tiez mam na nom oskretu farbu,
a este kym to stresne okno slo dalo sa iba zasuvat neslo vobec vysunut ako vetracku
skusal niekto opravit to stresne okno ? vie niekto poradit co by trebalo urobit pre to aby sla aspon vetracka ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jakýmkoliv způsobem šíbr špatně parkuje, nebo některá poloha neotvírá, naučte nejprve šíbr parkovací polohu (dokování) - již několikrát popisovaný postup:
- klíč do polohy I.
- šíbr zaparkovaný jak má správně být (i mechanicky imbusem) - i když, možná to nutné není...
- držet tlačítko cca 30s na ventilačku
- poté by měl již šíbr reagovat jak má - jestli je ovšem v pořádku po ostatních stránkách
- klíč do polohy I.
- šíbr zaparkovaný jak má správně být (i mechanicky imbusem) - i když, možná to nutné není...
- držet tlačítko cca 30s na ventilačku
- poté by měl již šíbr reagovat jak má - jestli je ovšem v pořádku po ostatních stránkách
tak přesné nemoci jako kolega nademnou.
Zkusil jsem ho naučit dokovat. Ale bez reakce, jak to zmáčknu a držím tak sjede jen spodní tapec cca10 cm a konec, můžu držet 5 minut a nic.
Když zkouším otevírat zavírat. Tak nikdy neotevře uplně, zůstane tak 10cm od kraje, když se zavírá tak se dovře a pak se jakoby odrazí a zas otevře na cca 10cm. Hrana nejdále od předního skla, tak v jednom rohu je sedřený lak, takže to tam najíždí na něco na co nemá a sedře se to. Podle mně jediný lék je výměna šíbru jako takového. Bude to stejná nemoc jako u stahovaček, vnitřní plastové díly se tam pohádaly, popraskaly a teď to prostě nedělá co má. V motorku a přední části celkově toho šíbru to praská, přeskakuje, vydává to zvuky které bych u BMW opravdu nečekal.
Co jsem koukal na ebay, tak jetý ca 300€ i s poštou. A do toho se mi teda fakt nechce.
Zadní stěrač, jelikož nefunguje ten ostřik, a když zvednu sklo tak se stěrač hýbe naprosto volně, tak jsem někde vyčetl že to může být kabeláží kufru která vede v těch kloubech nahoře jak jsou vzpěry, tak prý můžou být přetržené atp, prostě se ochodily nebo co. Ty vzpěry musím nechat repasovat protože nedrží takže se na to podívám tak jako tak. Co se týká proměření, tak žádný měřák doma nevlastním a jako neelektrikář bych asi ani nevěděl co měřit a co za údaj hledat.
Teď aspoŇ vyléčit ten ukazatel teploty, ať mám pocit že jsem zvládl za víkend aspoň něco
Pořád jsem nenašel kde může být odpojený nebo pod kterým číslem pojistky je. Možná že majitel nefungoval tak prostě vytáhl pojistku že.......to staré čidlo tam pořád bylo, takže nevím.
Zkusil jsem ho naučit dokovat. Ale bez reakce, jak to zmáčknu a držím tak sjede jen spodní tapec cca10 cm a konec, můžu držet 5 minut a nic.
Když zkouším otevírat zavírat. Tak nikdy neotevře uplně, zůstane tak 10cm od kraje, když se zavírá tak se dovře a pak se jakoby odrazí a zas otevře na cca 10cm. Hrana nejdále od předního skla, tak v jednom rohu je sedřený lak, takže to tam najíždí na něco na co nemá a sedře se to. Podle mně jediný lék je výměna šíbru jako takového. Bude to stejná nemoc jako u stahovaček, vnitřní plastové díly se tam pohádaly, popraskaly a teď to prostě nedělá co má. V motorku a přední části celkově toho šíbru to praská, přeskakuje, vydává to zvuky které bych u BMW opravdu nečekal.
Co jsem koukal na ebay, tak jetý ca 300€ i s poštou. A do toho se mi teda fakt nechce.
Zadní stěrač, jelikož nefunguje ten ostřik, a když zvednu sklo tak se stěrač hýbe naprosto volně, tak jsem někde vyčetl že to může být kabeláží kufru která vede v těch kloubech nahoře jak jsou vzpěry, tak prý můžou být přetržené atp, prostě se ochodily nebo co. Ty vzpěry musím nechat repasovat protože nedrží takže se na to podívám tak jako tak. Co se týká proměření, tak žádný měřák doma nevlastním a jako neelektrikář bych asi ani nevěděl co měřit a co za údaj hledat.
Teď aspoŇ vyléčit ten ukazatel teploty, ať mám pocit že jsem zvládl za víkend aspoň něco

ja som trosku hladal a nasiel som jeden navod ktory by mozno pomohol.
ak ma niekto s tymto problem a ma podmienky /garaz/ mohol by to skusit
http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/8023857-4.html
ak ma niekto s tymto problem a ma podmienky /garaz/ mohol by to skusit

http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/8023857-4.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
DDT píše:tak přesné nemoci jako kolega nademnou.
Zkusil jsem ho naučit dokovat. Ale bez reakce, jak to zmáčknu a držím tak sjede jen spodní tapec cca10 cm a konec, můžu držet 5 minut a nic.
Když zkouším otevírat zavírat. Tak nikdy neotevře uplně, zůstane tak 10cm od kraje, když se zavírá tak se dovře a pak se jakoby odrazí a zas otevře na cca 10cm. Hrana nejdále od předního skla, tak v jednom rohu je sedřený lak, takže to tam najíždí na něco na co nemá a sedře se to. Podle mně jediný lék je výměna šíbru jako takového. Bude to stejná nemoc jako u stahovaček, vnitřní plastové díly se tam pohádaly, popraskaly a teď to prostě nedělá co má. V motorku a přední části celkově toho šíbru to praská, přeskakuje, vydává to zvuky které bych u BMW opravdu nečekal.
Co jsem koukal na ebay, tak jetý ca 300€ i s poštou. A do toho se mi teda fakt nechce.
Zadní stěrač, jelikož nefunguje ten ostřik, a když zvednu sklo tak se stěrač hýbe naprosto volně, tak jsem někde vyčetl že to může být kabeláží kufru která vede v těch kloubech nahoře jak jsou vzpěry, tak prý můžou být přetržené atp, prostě se ochodily nebo co. Ty vzpěry musím nechat repasovat protože nedrží takže se na to podívám tak jako tak. Co se týká proměření, tak žádný měřák doma nevlastním a jako neelektrikář bych asi ani nevěděl co měřit a co za údaj hledat.
Teď aspoŇ vyléčit ten ukazatel teploty, ať mám pocit že jsem zvládl za víkend aspoň něcoPořád jsem nenašel kde může být odpojený nebo pod kterým číslem pojistky je. Možná že majitel nefungoval tak prostě vytáhl pojistku že.......to staré čidlo tam pořád bylo, takže nevím.
Jestli ti jde ke stěrači šťáva, zjistíš i fázovou zkoušečkou. Buď jde, nebo ne. Žádné hodnoty...
A ten šíbr na "eBay.de"... Je jich pár v Karlskronu (periferie Ingolstadtu) za 179,-€ (skleněné). Je to z Plzně 240km. To bych si pro něj klidně jel, než kupovat třeba funglovku za nesmírnou raketu.
Já si pro něj byl 170km v německu za 140,-€ (cca). A spokojenost největší.