Napsal: stř 24.02.2010 17:21
E39 - 525i automat
Panove, je to pro me zahada a rovnez pro nekolik mechaniku.
Nastartoval jsem, couval jsem na volnobeh a prestal fungovat posilovac. Kdyz jsem pridal otacky tak se chytil, ale po chvilce prestal fungovat uplne. Otevrel jsem nadobku na olej do posilovace (byl tam velkej podtlak, sla otevrit jen sikovkama) a uvnitr neco malo bylo, ale kdyz jsme to vypustili, tak to vypadalo spis jako emulze. Je pravda, ze nevim, kdy byl naposled menenej servo olej. Nalil jsem novej olej, zkousel, zda se chyti ale servo uz se nechytlo. Dejme tomu, ze se kvuli staremu oleji znicilo cerpadlo, nevim, ale asi jo.
Cili jsem pak asi 30 km jel s rizenim bez posilovace, hroznej vopruz. Asi po 20 km mi pripadlo, ze motor spatne tahne do kopce a na kopci se rozsvitila olejnicka a napsalo to "Zastavte motor - tlak oleje". Po 500m jsem zastavil, vypnul motor a zkontroloval hladinu merkou, olej byl u spodni rysky. Asi po 10 min jsem nastartoval, nic to nehlasilo, mpotor klidne bezel, tak jsem tech 10 km dojel. Auto jsem na 10 dni odstavil, objednal jsem se u BMW a po 10ti dnech jsem jiz nenastartoval resp. motorem starter tocil, ale trochu lehceji (nebyly tlaky, jsem se dozvedel).
Auto jsem odtahl do BMW, kde jsem byl objednanej na to servo. Tam zmerili tlaky, byly polovicni, pripojili na digi, tam zavada nebyla. Sundali sani a viko ventilu, sdelili ze je patrne prepalenej olej, nebot vacka je potazena filmem. Pak chteli svoleni, ze budou rozebirat dal, hlavu atd., coz pro ne znamena rozborku zborku motoru, coz je 32.000 Kc. V tu dobu ale stale nevedeli, co tomu je. Kdyz jsem si predstavil cenu co chtej plus jsem byl obeznamen, kolik stoji nektere dily, co muzou byt v prde.. (hlava 50 tis., pist 4,5 tis., tesneni pod halvu a viko 8 tis. apod.), tak jsem zaplatil za to, co udelali (neudelali) 7.000 Kc a auto si odtahl do ne BMW servisu.
V jinym servise mi sdelili, ze v motorovem oleji je rozpustenej karbon, dale ze krouzky na valcich jsou ok, nebot je zalili benzinem a drzi a pravdepodobne jsou v riti hydrostavy u ventilu, ktere se zadreli tim rozpustenym karbonem. Cim se karbon rozpustil nevim. Motorovej olej jsem mel plnou syntetiku 5W40 shell helix ultra, menenej pred 7 tis. km v servisu. (Jeste predtim jsem na stejnej druh oleje ujel 15 tis. a po vyliti byl ok).
Ohledne serva mi zatim sdelili, ze je to divny, ale je rozezrana umelohmotna merka co je na vicku nadrzky a taky i ta nadrzka na servo olej. Je proste meka, kdyz se do ni prstem pichne. Cim se to rozezralo opet nevim, nalil jsem tak prevodovej olej ATF.
Cili, mate nekdo zkusenost s tim, ze vam odeslo servo a pote takto motor? Je mozne, aby melo servo neco spolecneho s motorm? Muze se dostat servo olej do motoru, treba nejakym podtlakem? Nebo muze se dostat brzdova kapalina do motoru podtlakem? Vubec nevim. Diky moc.
Panove, je to pro me zahada a rovnez pro nekolik mechaniku.
Nastartoval jsem, couval jsem na volnobeh a prestal fungovat posilovac. Kdyz jsem pridal otacky tak se chytil, ale po chvilce prestal fungovat uplne. Otevrel jsem nadobku na olej do posilovace (byl tam velkej podtlak, sla otevrit jen sikovkama) a uvnitr neco malo bylo, ale kdyz jsme to vypustili, tak to vypadalo spis jako emulze. Je pravda, ze nevim, kdy byl naposled menenej servo olej. Nalil jsem novej olej, zkousel, zda se chyti ale servo uz se nechytlo. Dejme tomu, ze se kvuli staremu oleji znicilo cerpadlo, nevim, ale asi jo.
Cili jsem pak asi 30 km jel s rizenim bez posilovace, hroznej vopruz. Asi po 20 km mi pripadlo, ze motor spatne tahne do kopce a na kopci se rozsvitila olejnicka a napsalo to "Zastavte motor - tlak oleje". Po 500m jsem zastavil, vypnul motor a zkontroloval hladinu merkou, olej byl u spodni rysky. Asi po 10 min jsem nastartoval, nic to nehlasilo, mpotor klidne bezel, tak jsem tech 10 km dojel. Auto jsem na 10 dni odstavil, objednal jsem se u BMW a po 10ti dnech jsem jiz nenastartoval resp. motorem starter tocil, ale trochu lehceji (nebyly tlaky, jsem se dozvedel).
Auto jsem odtahl do BMW, kde jsem byl objednanej na to servo. Tam zmerili tlaky, byly polovicni, pripojili na digi, tam zavada nebyla. Sundali sani a viko ventilu, sdelili ze je patrne prepalenej olej, nebot vacka je potazena filmem. Pak chteli svoleni, ze budou rozebirat dal, hlavu atd., coz pro ne znamena rozborku zborku motoru, coz je 32.000 Kc. V tu dobu ale stale nevedeli, co tomu je. Kdyz jsem si predstavil cenu co chtej plus jsem byl obeznamen, kolik stoji nektere dily, co muzou byt v prde.. (hlava 50 tis., pist 4,5 tis., tesneni pod halvu a viko 8 tis. apod.), tak jsem zaplatil za to, co udelali (neudelali) 7.000 Kc a auto si odtahl do ne BMW servisu.
V jinym servise mi sdelili, ze v motorovem oleji je rozpustenej karbon, dale ze krouzky na valcich jsou ok, nebot je zalili benzinem a drzi a pravdepodobne jsou v riti hydrostavy u ventilu, ktere se zadreli tim rozpustenym karbonem. Cim se karbon rozpustil nevim. Motorovej olej jsem mel plnou syntetiku 5W40 shell helix ultra, menenej pred 7 tis. km v servisu. (Jeste predtim jsem na stejnej druh oleje ujel 15 tis. a po vyliti byl ok).
Ohledne serva mi zatim sdelili, ze je to divny, ale je rozezrana umelohmotna merka co je na vicku nadrzky a taky i ta nadrzka na servo olej. Je proste meka, kdyz se do ni prstem pichne. Cim se to rozezralo opet nevim, nalil jsem tak prevodovej olej ATF.
Cili, mate nekdo zkusenost s tim, ze vam odeslo servo a pote takto motor? Je mozne, aby melo servo neco spolecneho s motorm? Muze se dostat servo olej do motoru, treba nejakym podtlakem? Nebo muze se dostat brzdova kapalina do motoru podtlakem? Vubec nevim. Diky moc.