Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Odešel posilovač a pak motor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
sengir
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: UL

#1 Příspěvek od sengir »

E39 - 525i automat
Panove, je to pro me zahada a rovnez pro nekolik mechaniku.

Nastartoval jsem, couval jsem na volnobeh a prestal fungovat posilovac. Kdyz jsem pridal otacky tak se chytil, ale po chvilce prestal fungovat uplne. Otevrel jsem nadobku na olej do posilovace (byl tam velkej podtlak, sla otevrit jen sikovkama) a uvnitr neco malo bylo, ale kdyz jsme to vypustili, tak to vypadalo spis jako emulze. Je pravda, ze nevim, kdy byl naposled menenej servo olej. Nalil jsem novej olej, zkousel, zda se chyti ale servo uz se nechytlo. Dejme tomu, ze se kvuli staremu oleji znicilo cerpadlo, nevim, ale asi jo.
Cili jsem pak asi 30 km jel s rizenim bez posilovace, hroznej vopruz. Asi po 20 km mi pripadlo, ze motor spatne tahne do kopce a na kopci se rozsvitila olejnicka a napsalo to "Zastavte motor - tlak oleje". Po 500m jsem zastavil, vypnul motor a zkontroloval hladinu merkou, olej byl u spodni rysky. Asi po 10 min jsem nastartoval, nic to nehlasilo, mpotor klidne bezel, tak jsem tech 10 km dojel. Auto jsem na 10 dni odstavil, objednal jsem se u BMW a po 10ti dnech jsem jiz nenastartoval resp. motorem starter tocil, ale trochu lehceji (nebyly tlaky, jsem se dozvedel).

Auto jsem odtahl do BMW, kde jsem byl objednanej na to servo. Tam zmerili tlaky, byly polovicni, pripojili na digi, tam zavada nebyla. Sundali sani a viko ventilu, sdelili ze je patrne prepalenej olej, nebot vacka je potazena filmem. Pak chteli svoleni, ze budou rozebirat dal, hlavu atd., coz pro ne znamena rozborku zborku motoru, coz je 32.000 Kc. V tu dobu ale stale nevedeli, co tomu je. Kdyz jsem si predstavil cenu co chtej plus jsem byl obeznamen, kolik stoji nektere dily, co muzou byt v prde.. (hlava 50 tis., pist 4,5 tis., tesneni pod halvu a viko 8 tis. apod.), tak jsem zaplatil za to, co udelali (neudelali) 7.000 Kc a auto si odtahl do ne BMW servisu.

V jinym servise mi sdelili, ze v motorovem oleji je rozpustenej karbon, dale ze krouzky na valcich jsou ok, nebot je zalili benzinem a drzi a pravdepodobne jsou v riti hydrostavy u ventilu, ktere se zadreli tim rozpustenym karbonem. Cim se karbon rozpustil nevim. Motorovej olej jsem mel plnou syntetiku 5W40 shell helix ultra, menenej pred 7 tis. km v servisu. (Jeste predtim jsem na stejnej druh oleje ujel 15 tis. a po vyliti byl ok).
Ohledne serva mi zatim sdelili, ze je to divny, ale je rozezrana umelohmotna merka co je na vicku nadrzky a taky i ta nadrzka na servo olej. Je proste meka, kdyz se do ni prstem pichne. Cim se to rozezralo opet nevim, nalil jsem tak prevodovej olej ATF.

Cili, mate nekdo zkusenost s tim, ze vam odeslo servo a pote takto motor? Je mozne, aby melo servo neco spolecneho s motorm? Muze se dostat servo olej do motoru, treba nejakym podtlakem? Nebo muze se dostat brzdova kapalina do motoru podtlakem? Vubec nevim. Diky moc.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od mario42 »

nejde mi do hlavy jedna věc- píšeš že nešla povolit zátka od nádobky serva- že tam byl podtlak. Reálně by se tam žádný přetlak ani podtlak udělat neměl, protože skrze to víčko vede tenký odvzdušňovací kanál, který je pro zvduch trvale průchozí oběma směry. Takže v nádobce je za všech okolností takový tlak, jako je venku... Teda pokud ten systém funguje jak má...

Viděl sem už v nádobce na servo i takový třicetiletý hnůj, že bych do něj moh zapíchnout vidle, ale aby to rozpustilo nebo rozleptalo tu nádobku, tak to teda ještě ne. Viděl bych to na to, že v nádobce od serva nebyl olej co tam patří, ale něco jiného. To něco pravděpodobně rozleptalo a následně zdeformovalo to víčko od nádržky, takže se asi zdeformoval i ten odvzdušňovací kanál v něm. Odtut možná asi ten podtlak.

Ad. motor: pokud se ti zakarbonují hydroštely, tak motor se samozřejmě tváří jako bez tlaku, protože ventily obvykle nedovírají a startér s tím točí jako s kafemlýnkem. „Profíci“ v servisu to samozřejmě vědí, ale proč nevytáhnout z nějaký naivní kafky padesát litrů za opravu, kór když je ta krize, že... :sad2:
sengir
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: UL

#3 Příspěvek od sengir »

jj chapu ze me asi chteli v BMW natahnout, nicmene bych radsi, pokud mel nekdo podobnou zkusenost a zvladl by mi objasnit spojitost mezi popsanou poruchou serva a nasledne motoru. Samozrejme to muze byt nahoda, ze se to vys... v jeden den. Diky
Odpovědět