Stránka 1 z 1
Napsal: sob 13.02.2010 19:30
od nuny
Zdravím příznivce BMW,520i Touring E34, 1995,
prosím o radu, při zapnutí směrovky nebo brždění zhasíná osvětlení palubky+ovládání.
Hlavní vypínač jsem čistil, také stlumení a je to pořád stejné
Při výměně žárovky osvětlení ovládání jsem vše(doufám, že vše)prohlížel a nic jsem nenašel.
Napsal: pon 15.02.2010 12:15
od euromen
nebude to klesáním palubního napětí? -> koukl bych na altík proměřil baterku
Napsal: pon 15.02.2010 13:35
od milo
nebo spatne ukostreni?
Napsal: úte 16.02.2010 01:30
od nuny
Díky za náměty, aku i alternátor jsou O.K. i tak si myslím, že pokles napětí
by byl hlavně vidět na potkávacích světlech.
Kostra mě taky napadla, ale nevím kde je na osvětlení palubky??
Doufal jsem, že nejsem jediný kdo má tento problém?
Napsal: úte 16.02.2010 20:05
od milo
jeste by to mohl byt znamy problem s kondenzatorama v budikach ... na E34 odchazeji. dej si tady hledat E34 kondenzatory a urcite o tom neco najdes
Napsal: pon 22.02.2010 17:55
od nuny
Tak kostru budíků jsem raději znovu přepájel, přepínač opět rozebral a skontroloval a nic
Nemám tušení o jakých kondenzátorech to mluvíš?
Dal jsem hledat a asi jsem jediný majitel BMW kterému se tohle stalo

Napsal: úte 23.02.2010 00:28
od Warrior_Jouda
Nehledej příčinu v palubce a nýbrž v těch směrovkách zkus zkontrolovat kostru všech směrovek a pak to vidim na lukase.
Napsal: úte 23.02.2010 02:00
od starML
Podívej se na všechny žárovky vzadu. Některé jsou jednovláknové, druhé dvojvláknové a ty mají dva kontakty, každý na jedno vlákno+kostra v objímce. U BMW jsou žárovky, které mají na objímce takové kolíčky, ale u BMW ty kolíčky nejsou proti sobě (6:00 a 12:00), ale trochu posunuté (7:00 a 12:00). Pokud tam dáš nesprávnou dvojvláknovou žárovku, ty protikontakty se dotýkají i kontaktu dalšího vlákna a pak Ti jde systém do zkratu, nastěstí přes to druhé vlákno. A protože BMW má 100% systém zálohování zadních světel, kdy se za vypálenou žárovku rozsvítí jiná, např, místo brzdového světla se rozsvítí mlhovka, je v tom potom pěkný zmatek.
http://www.svetzarovek.prodejce.cz/k-80 ... e-zarovky/
Napsal: úte 23.02.2010 08:39
od capri
starML píše:Podívej se na všechny žárovky vzadu. Některé jsou jednovláknové, druhé dvojvláknové a ty mají dva kontakty, každý na jedno vlákno+kostra v objímce. U BMW jsou žárovky, které mají na objímce takové kolíčky, ale u BMW ty kolíčky nejsou proti sobě (6:00 a 12:00), ale trochu posunuté (7:00 a 12:00). Pokud tam dáš nesprávnou dvojvláknovou žárovku, ty protikontakty se dotýkají i kontaktu dalšího vlákna a pak Ti jde systém do zkratu, nastěstí přes to druhé vlákno. A protože BMW má 100% systém zálohování zadních světel, kdy se za vypálenou žárovku rozsvítí jiná, např, místo brzdového světla se rozsvítí mlhovka, je v tom potom pěkný zmatek.
http://www.svetzarovek.prodejce.cz/k-80 ... e-zarovky/
to zálohování žárovek ale asi maj jen novější BMW ne ? pochybuju že moje E36 to třeba má

Napsal: úte 23.02.2010 08:55
od starML
No, já to psal k E34/1995. Takhle z místa Ti E36 neřeknu. Rozsviť si parkovačky a odpoj tu, co svítí červeně. Pokud se Ti rozsvítí druhá, tak to zálohovaný máš. A vpředu místo parkovaček zastupují blinkry, ale to už jsem tu psal taky.
Napsal: úte 23.02.2010 16:52
od nuny
Pánové díky za vaše náměty, jdu nato
I když mám třetího Baworáka tak koukám, že se musím pořád učit
Napíšu jak jsem pochodil.
Napsal: úte 23.02.2010 17:47
od nuny
Zapomněl jsem napsat, že můj touring nemá dvouvláknové žárovky.
Zadní světla jsou O.K. vše čisté jak už to u BMW bývá
Radši jsem vyměnil žárovky, tak uvidím až pojedu večer

Napsal: úte 23.02.2010 23:49
od starML
A já zase přehlédnul toho Touringa, takže světla jsou na těch 3. dveřích. Takže znovu prověř kostru v těch zadních dveřích - u BMW zpravidla hnědý drát. Jako všechny kabely, které se obýhají, se časem poškodí a ztratí svoji vodivost, protože se uvnitř vodiče jednotlivé drátky (licny) přelámou.
Najdi si ten gumový krk, kterým jsou dráty přiváděny do 3. dveří a pokračuj po hnědém drátu až na oko, kterým jsou 3. dveře ukostřeny. Hledej místo, kde je poškozen ten hnědý drát, možná těch míst a poškozených drátů najdeš více. Pokud za ten drát zatáhneš a bude pružit, znamená to, že měděné licny (většina) jsou už přerušeny. No když trošku víc zabereš, tak v tom místě poškození ten kablík přetrhneš a hned budeš vědět, kde je chyba. Je to sice drastické, ale spolehlivé řešení. Budeš to muset naletovat a přeizolovat, protože na "čokoládu" tam místo není.
Napsal: čtv 25.02.2010 13:16
od nuny
Tak o tom stále přemýšlím, a vzal jsem si kombinézu, že půjdu prohlédnout celý svazek který jde do pátých dveří,(ještě jsem se podíval a ty to píšeš taky) opravoval jsem to už někokikrát, když nešli otevřít dveře přes mikrospínač.
Jen mi není jesné, když to zhasíná při blinkrech, že by to mělo vliv, když ve dveřích blinkry nejsou
Stejně to prohlídnu

díky za náměty

Napsal: pát 26.02.2010 14:03
od nuny
Tak jsem vše odstrojil, našel jsem 8!!! přerušených kabílků, vše jsem sletoval
odizoloval, měl jsem radost, i zadní okno sprovoznil, ale bohužel palubka shasíná stále, nejvíce při blinkrách ´, i při jízdě po našich krásných výmolech

nemám tušení co stím
Tyhle závady nemám rád, lepší je když to zhasne a pak je potřeba to rosvítit, ale tohle je na nervy, obvzlášť když jsem zviklý, že u BMW je vše O.K.
Po té "opravě" začal zlobit centrál, zmačknu tlačítko na zavření a zapnutí alarmu, dveře se zamknou ahned se odemknou-alarm je aktivován, ale musím znovu zmačknout dálku ozve se signál, po 40 vt. se zamkne automaticky, a nebo musím znova zmačknout dálku a zamkne se, jinak vše chodí normálně, okna, střecha se zavřou automaticky.
Měl jsem nastavení při otevření 5 dveří se taky automaticky za 40 vt. auto zamklo, teď mi to nejde nastavit?
Prosím kdo mi poradí kde chyba

Napsal: pát 05.03.2010 15:13
od nuny
Ta palubovka zhasíná stále
Nemůže to být samotným tištěným spojem co je v palubce? přece jenom je mu 15let? při blinkrech jestli nějaké součástky neodebírají proud osvětlení
