Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E34 520i zhasíná osvětlení palubky a ovládání topení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#1 Příspěvek od nuny »

Zdravím příznivce BMW,520i Touring E34, 1995,
prosím o radu, při zapnutí směrovky nebo brždění zhasíná osvětlení palubky+ovládání.
Hlavní vypínač jsem čistil, také stlumení a je to pořád stejné
Při výměně žárovky osvětlení ovládání jsem vše(doufám, že vše)prohlížel a nic jsem nenašel.
euromen
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 2060
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od euromen »

nebude to klesáním palubního napětí? -> koukl bych na altík proměřil baterku
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od milo »

nebo spatne ukostreni?
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#4 Příspěvek od nuny »

Díky za náměty, aku i alternátor jsou O.K. i tak si myslím, že pokles napětí
by byl hlavně vidět na potkávacích světlech.
Kostra mě taky napadla, ale nevím kde je na osvětlení palubky??

Doufal jsem, že nejsem jediný kdo má tento problém?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

jeste by to mohl byt znamy problem s kondenzatorama v budikach ... na E34 odchazeji. dej si tady hledat E34 kondenzatory a urcite o tom neco najdes
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#6 Příspěvek od nuny »

Tak kostru budíků jsem raději znovu přepájel, přepínač opět rozebral a skontroloval a nic :(

Nemám tušení o jakých kondenzátorech to mluvíš?
Dal jsem hledat a asi jsem jediný majitel BMW kterému se tohle stalo :roll:
Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#7 Příspěvek od Warrior_Jouda »

Nehledej příčinu v palubce a nýbrž v těch směrovkách zkus zkontrolovat kostru všech směrovek a pak to vidim na lukase.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podívej se na všechny žárovky vzadu. Některé jsou jednovláknové, druhé dvojvláknové a ty mají dva kontakty, každý na jedno vlákno+kostra v objímce. U BMW jsou žárovky, které mají na objímce takové kolíčky, ale u BMW ty kolíčky nejsou proti sobě (6:00 a 12:00), ale trochu posunuté (7:00 a 12:00). Pokud tam dáš nesprávnou dvojvláknovou žárovku, ty protikontakty se dotýkají i kontaktu dalšího vlákna a pak Ti jde systém do zkratu, nastěstí přes to druhé vlákno. A protože BMW má 100% systém zálohování zadních světel, kdy se za vypálenou žárovku rozsvítí jiná, např, místo brzdového světla se rozsvítí mlhovka, je v tom potom pěkný zmatek.

http://www.svetzarovek.prodejce.cz/k-80 ... e-zarovky/
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od capri »

starML píše:Podívej se na všechny žárovky vzadu. Některé jsou jednovláknové, druhé dvojvláknové a ty mají dva kontakty, každý na jedno vlákno+kostra v objímce. U BMW jsou žárovky, které mají na objímce takové kolíčky, ale u BMW ty kolíčky nejsou proti sobě (6:00 a 12:00), ale trochu posunuté (7:00 a 12:00). Pokud tam dáš nesprávnou dvojvláknovou žárovku, ty protikontakty se dotýkají i kontaktu dalšího vlákna a pak Ti jde systém do zkratu, nastěstí přes to druhé vlákno. A protože BMW má 100% systém zálohování zadních světel, kdy se za vypálenou žárovku rozsvítí jiná, např, místo brzdového světla se rozsvítí mlhovka, je v tom potom pěkný zmatek.

http://www.svetzarovek.prodejce.cz/k-80 ... e-zarovky/
to zálohování žárovek ale asi maj jen novější BMW ne ? pochybuju že moje E36 to třeba má :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

No, já to psal k E34/1995. Takhle z místa Ti E36 neřeknu. Rozsviť si parkovačky a odpoj tu, co svítí červeně. Pokud se Ti rozsvítí druhá, tak to zálohovaný máš. A vpředu místo parkovaček zastupují blinkry, ale to už jsem tu psal taky.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#11 Příspěvek od nuny »

Pánové díky za vaše náměty, jdu nato 8O
I když mám třetího Baworáka tak koukám, že se musím pořád učit :roll:
Napíšu jak jsem pochodil.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#12 Příspěvek od nuny »

Zapomněl jsem napsat, že můj touring nemá dvouvláknové žárovky.

Zadní světla jsou O.K. vše čisté jak už to u BMW bývá :)
Radši jsem vyměnil žárovky, tak uvidím až pojedu večer 8O
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

A já zase přehlédnul toho Touringa, takže světla jsou na těch 3. dveřích. Takže znovu prověř kostru v těch zadních dveřích - u BMW zpravidla hnědý drát. Jako všechny kabely, které se obýhají, se časem poškodí a ztratí svoji vodivost, protože se uvnitř vodiče jednotlivé drátky (licny) přelámou.

Najdi si ten gumový krk, kterým jsou dráty přiváděny do 3. dveří a pokračuj po hnědém drátu až na oko, kterým jsou 3. dveře ukostřeny. Hledej místo, kde je poškozen ten hnědý drát, možná těch míst a poškozených drátů najdeš více. Pokud za ten drát zatáhneš a bude pružit, znamená to, že měděné licny (většina) jsou už přerušeny. No když trošku víc zabereš, tak v tom místě poškození ten kablík přetrhneš a hned budeš vědět, kde je chyba. Je to sice drastické, ale spolehlivé řešení. Budeš to muset naletovat a přeizolovat, protože na "čokoládu" tam místo není.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#14 Příspěvek od nuny »

Tak o tom stále přemýšlím, a vzal jsem si kombinézu, že půjdu prohlédnout celý svazek který jde do pátých dveří,(ještě jsem se podíval a ty to píšeš taky) opravoval jsem to už někokikrát, když nešli otevřít dveře přes mikrospínač.
Jen mi není jesné, když to zhasíná při blinkrech, že by to mělo vliv, když ve dveřích blinkry nejsou :roll:
Stejně to prohlídnu 8O díky za náměty :)
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#15 Příspěvek od nuny »

Tak jsem vše odstrojil, našel jsem 8!!! přerušených kabílků, vše jsem sletoval
odizoloval, měl jsem radost, i zadní okno sprovoznil, ale bohužel palubka shasíná stále, nejvíce při blinkrách ´, i při jízdě po našich krásných výmolech :roll: nemám tušení co stím 8O
Tyhle závady nemám rád, lepší je když to zhasne a pak je potřeba to rosvítit, ale tohle je na nervy, obvzlášť když jsem zviklý, že u BMW je vše O.K. :(

Po té "opravě" začal zlobit centrál, zmačknu tlačítko na zavření a zapnutí alarmu, dveře se zamknou ahned se odemknou-alarm je aktivován, ale musím znovu zmačknout dálku ozve se signál, po 40 vt. se zamkne automaticky, a nebo musím znova zmačknout dálku a zamkne se, jinak vše chodí normálně, okna, střecha se zavřou automaticky.
Měl jsem nastavení při otevření 5 dveří se taky automaticky za 40 vt. auto zamklo, teď mi to nejde nastavit?
Prosím kdo mi poradí kde chyba 8O
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#16 Příspěvek od nuny »

Ta palubovka zhasíná stále :cry:
Nemůže to být samotným tištěným spojem co je v palubce? přece jenom je mu 15let? při blinkrech jestli nějaké součástky neodebírají proud osvětlení 8O
Odpovědět