Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chcípání motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
madevil
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 21.10.2007 00:00

#1 Příspěvek od madevil »

Dobrý den, mám dotaz na chcípání motoru. Koupil jsem si BMW 523i E39 od táty, nikdy neměl žádné potíže. Delší dobu s tím nejel, protože má nové. Když jsem s tím jel poprvé, poprvé nastartovalo v pohodě, podruhé už jsem startoval několik minut... Potom mi to zdechlo za jízdy skopce (bez plynu) a nemohl jsem to zas nějakou dobu nastartovat. Naposledy se mi to stalo při jízdě konstantní rychlostí asi 60km/h na pětku, takže poměrně nízké otáčky. To mi cuklo, náhle zdechl motor asi na půl vteřiny a zase naskočil. Kolegu napadlo, jestli není problém s přívodem benzín, ale to si myslím, že ne, protože chcípnutí je moc náhlé, prudké a nezávislé na otáčkách, zatížení ani aktuální spotřebě. Mě spíš napadá, jestli to nemůžou být navlhlé, nebo zkorodované kontakty, protože jednak to vypadá na závadu v elektronice podle povahy poruchy, za druhé auto dlouho stálo a za další mi chrčelo i rádio, když jsem zahýbal s konektorem od zesu, tak se to spravilo, tak mě napadá, jestli není vlhkost v celém autě.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

vymenit svicky, filtry (palivovy, vzduchovy), poradne to protahnout a diagnostika
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 1853

#3 Příspěvek od brumlae34 »

Mozna cidlo otacek, vacka - klika. Resil jsem neco podobneho na corse. Z niceho nic zdechlo a potom nechtelo chytit az po chvilce...
madevil
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 21.10.2007 00:00

#4 Příspěvek od madevil »

Výměnu filtrů mi radili i na ostatních forech, myslím si, že tohle by šlo. Svíčkama ani káblema by to být nemělo, zdechne mi motor všech šest válců v jedné desetině vteřiny...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

v kazdem pripade, jestli to delsi dobu stalo, novyma svickama nic nepokazis ...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 2218

#6 Příspěvek od Paavo »

to samy u bratrovo e36 320i.......taky se pidime cim to.Presne jak popisujes z miceho nic se proste vypne motor ,u nas pri vyrazeny rychlosti.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

čidlo otaček kliky/ vačky + kontrola jejich konektoru. často bejvaj pěkně zelený... a ty čidla at se nezda odchazi.. a dělají přesně takove nahodne věci... diag malokdy ukaže vadu čidla kliky.. protože když nic nedostava za info tak si mysli že motor stoji... takže nic neukaže
madevil
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 21.10.2007 00:00

#8 Příspěvek od madevil »

Paavo píše:to samy u bratrovo e36 320i.......taky se pidime cim to.Presne jak popisujes z miceho nic se proste vypne motor ,u nas pri vyrazeny rychlosti.
Tohle bych viděl na jinou závadu... U mě to dělá i při jízdě a hlavně i při jízdě bez plynu, tudíž soudím, že přívodem benzínu by to být němělo, to by bylo závislé na zatížení motoru. Stejně tak, jak tu popisujete vzduchový fitr to taky nemůže být. Jak jsem psal, zastavení je náhlé a náhodné nezávislé na otáčkách, ani zatížení. Zkusím zkontrolovat konektory v prvé řadě, pak se uvidí co dál...
bmw4ever
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: sob 04.10.2008 00:00
Bydliště: Praha( hodně křižovatek hodně rozjezdů:-))
Klubové ID: 1774
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od bmw4ever »

kamarádovi se to také stávalo a po 3 měsících závada vyřešena, zlomenej kabel v bužírce od ŘJ. ale může to být cokoliv.
madevil
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 21.10.2007 00:00

#10 Příspěvek od madevil »

Pánové, tak jsem to napíchl na PC a hlásí to špatné čidlo otáček. Údajně to má souvislost s předchozí poruchou netěsnící chladící okruh, kde nejspíš voda stékala přímo na konektor. Zkusím ho ještě prošplíchnout, než půjdu na výměnu...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#11 Příspěvek od Dan td »

Duplicitní téma z Technických dotazů smazáno. Nezadávej stejný dotaz do více sekcí, je to akorát nepřehledné :!:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#12 Příspěvek od radokrno »

jen malá vsuvka v katalogu je tento snímač udáván ,,jako

Generátor impulsů klikové hřídele HELLA ??

jestli ano tak na E-34 je to docela palba
http://www.autodily-dnd.cz/bmw/5-kombi/ ... -d2545843/
madevil
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 21.10.2007 00:00

#13 Příspěvek od madevil »

Jo, tak to nevím, jak se to jmenuje, ale v servisu mi řekli na E39 cenu 1600-1800,-
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#14 Příspěvek od radokrno »

njn to bude ono..to je hustý,,,cenovejrozdílje fakt hrubej,,
mohl bymi to tu nškdo najít..nemohu to holt najít..podotýkám že je to na E-34 tds
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... ry/browse/
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#15 Příspěvek od radokrno »

madevil
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 21.10.2007 00:00

#16 Příspěvek od madevil »

JJ, to je ono...
Odpovědět