Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 04.02.2010 19:00
od KUBBACHER
Zdravím Vás pánové, koukal jsem se v této sekci na podobné téma, ale nic jsem nenalezl, tak bych prosil o vaše zkušenosti a radu.
Na jaro chci kupovat E39ku touring v německu. Chtěl jsem 530D nebo 525i, mám obavy ze spolehlivosti 530D, na druhou stranu u benzínu, který je podle testů spolehlivý, mám zase obavy z vyšší spotřeby potažmo nynejších cen benzínu oproti naftě. Najezdím ročně min. 15tis.km. E39 chci od roku 2001 a novější. Jaký je provoz těchto dvou motorizací, případně mě ještě napadá motor 528i?
Díky za odpovědi.
Napsal: čtv 04.02.2010 19:49
od Miguel
Pokud přemejšlíš o 528i tak tyto motory se dávali do aut do 8/2000. To už bych šáhnul po 525i nebo 530i. Podle mého osobního názoru nemá smysl si kupovat naftu pokud nenajezdíš minimálně 30 tisíc za rok.
Když už si někdo naftu koupí, tak s ní chce nalítat hodně kilometrů, takže silně pochybuju že u 9 let starý káry budou odpovídat kilometry na palubce s reálnými (vyjímku nevylučuji).
Spočítej si počet najetých kilometrů vs cena nafty vs náklady na údržbu.
Napsal: čtv 04.02.2010 20:23
od fubutomas
Hlavne si nekupuj 525TDS...

Napsal: čtv 04.02.2010 22:00
od xdentist
jak píše Miguel,pokud najezdíš do 25-30tis ročně, ojetou naftu nekupuj,to se nevyplatí nehledě na rozdílné ceny paliv a spotřeby,je to prostě tak. (samozřejmě pokud neděláš do přepravy a nemáš naftu zdarma nebo skoro zdarma

). Z benzínu u faceliftu buď 2,5i nebo 3,0i, je to asi nejrozumnější poměr cena/výkon (2,0i, 3,5i a 4,4i vynechám,to vidím do Tvých požadavků asi nespadá..). Sám mám nově půl roku 530i touring a jsem spokojen...
Napsal: čtv 04.02.2010 22:46
od KUBBACHER
Jakou máš prosím tě spotřebu, ani ten tří litr mi není proti srsti, i když 2,5 musí jet taky v pohodě?
Napsal: čtv 04.02.2010 23:00
od bmwfil
fubutomas píše:Hlavne si nekupuj 525TDS...

Pokud je spořivý a nenáročný na dynamiku, tak je to ideální volba

Napsal: čtv 04.02.2010 23:04
od Slavisimo
bmwfil píše:fubutomas píše:Hlavne si nekupuj 525TDS...

Pokud je spořivý a nenáročný na dynamiku, tak je to ideální volba

A pokud chce brecet ze mu to nestartuje za tepla a ze mu smrdi nafta z topeni tak je to ta spravna volba

Napsal: čtv 04.02.2010 23:22
od bmwfil
Slavisimo píše:bmwfil píše:fubutomas píše:Hlavne si nekupuj 525TDS...

Pokud je spořivý a nenáročný na dynamiku, tak je to ideální volba

A pokud chce brecet ze mu to nestartuje za tepla a ze mu smrdi nafta z topeni tak je to ta spravna volba

Když koupí první střep co potká, tak to tak bude
Napsal: čtv 04.02.2010 23:56
od marfy
Hoší,525 Tds+chip 20Kw druhý rok ,a 100% spokojenost se spotřebou i výkonem.Jal jsem i 530d, rozdíl nepatrný.Jé když jsem měl 528i,tak to byla spotřebka město 13l dálka 9l. Byl to steptronic...již nikdy více!
Napsal: pát 05.02.2010 00:12
od Slavisimo
bmwfil píše:Slavisimo píše:bmwfil píše:
Pokud je spořivý a nenáročný na dynamiku, tak je to ideální volba

A pokud chce brecet ze mu to nestartuje za tepla a ze mu smrdi nafta z topeni tak je to ta spravna volba

Když koupí první střep co potká, tak to tak bude
Tezko vidis do cerpadla a do vstriku tak proc se tomu radsi nevyhnout?? Neni to o strepu ale ze to pri koupi tezko pozna at je to auto za 100 nebo za 200
Napsal: pát 05.02.2010 01:01
od M3maniac
no ježdění v 530d je velmi příjemné,podle mě příjemnější než v 525i nebo v 530i ,ale to je věc vkusu a názoru. 530d jede moc pěkně a v manuálu za 7-8l nafty o čem se ti může u 525i nebo 530i jen zdát,bavím se o průměru bez úsporné jízdy ,prostě jízdy bez ohledu na spotřebu. Na druhou stranu je pravdou, že pokud nenajedeš aspon 30tis km je to celkem zbytečné,taky není rozumné pokud jezdíš ráno do práce 4km kupovat diesel. Na krátké trasy je určitě lepší benzín daleko dříve se zahřeje.Takže rozhodnutí je na Tobě

ideální bude ,když se svezeš v obou verzích

Napsal: pát 05.02.2010 10:52
od xdentist
KUBBACHER píše:Jakou máš prosím tě spotřebu, ani ten tří litr mi není proti srsti, i když 2,5 musí jet taky v pohodě?
2,5i pojede urcite v pohode,coz o to,on kazdy motor pojede v pohode,ale zalezi co od toho chces

je pravda ze je to vcelku tezke auto tak ja osobne bych pod 2,5i nesel. Dalsi vec je jak pise Rene, pokud s tim casto popojizdis (kousek do prace,kousek na nakup atd) tak diesel bude trpet mnohem vic,nehlede na to ze je vetsi riziko pri koupi. Jinak k me spotrebe-par zkusenosti-
-okresky do 90km/h,obcas obec 50km/h,proste klidna jizda- spotreba 8,0l
-jezdeni stale po meste (Praha),popojizdeni v kolonach,obcas vetsi zrychleni a proste absolutne nehospodarna jizda

- spotreba cca 13-14l
-jizda na dalku 2000km,4 osoby+naklad,v tom i jizdy mestem,jinak dalnice 140km/h tempomat- spotreba 9,8-10,0l
Takze tot moje osobni zkusenosti za pul roku,jelikoz v drtive vestine jezdim po meste a semtam kousek na dalku a na spotrebu moc nejezdim (po meste se to ani moc neda) tak mam stale cca 10-13 v prumeru. Ale vubec mi to nevadi a jsem maximalne spokojeny vzhledem k tomu jak to auto jede a co nabizi...
Napsal: pát 05.02.2010 11:12
od nehpo
mam 528 v automate, a myslim ze idealna motorizacia - 5 v kombiku je celkom tazke auto...
dynamika dostatocna, na S rezim je to celkom zive
spotreba:
praha kolony: 12-15l
dialnica 140-160 jazdim na tempomat - cca 10l
tento tyzden som siel cca 250 km podla predpisov - dialnica tempomat 130, okresky priblizne 100 a za celu cestu som mal priemer 8,5l
takze pohoda ale v meste pocitaj s tym ze to za 10 nejazdi...
Napsal: pát 05.02.2010 11:29
od KUBBACHER
Jezdím především do práce asi 15km - většinou okrsky, sem tam německo a dovolené, navíc manželka má své přibližovadlo, takže auta nejsou 100% vytížená. Četl jsem někde, že rozdíl spotřeby mezi 2,5i a 3,0i je minimální snad 0,5l. Ještě se zeptám, automat nebo manuál? Co byste doporučili?
Napsal: pát 05.02.2010 12:37
od M3maniac
Tak tak spotřeba 525i a 530i je téměř shodná u 530i hraje proti apetit oleje. Ono 3,0i motor je podle mě super volba do trojky, tam to jede velmi pěkně a zábavně ovšem v 530i jsem byl trošku zklamaný a rozdíl 530d vs 530i mi nepřišel vůbec jako znatelný či rapidní a právě průběh točivého momentu a ta lehkost jak si ten 3,0d s tou pětkou pohrává za srandovní spotřebu se mi na tom naftovém motoru líbí. Co se týče převodovky tak u manuálu tě na 98% nepotká žádnej problém a spotřeba bude o cca 1,5litrů níž. Autom at je na pohodičku a pokud funguje je vše ok, pokud už kope tak počítej s 50-60k na repasi

Jinak někomu vydrží automat 400tis km a někomu jen 100tkm

takže dobře vyzkoušet při koupi. Protože někteří lidi se k tomu chovaj jak hovada.
Napsal: pát 05.02.2010 12:58
od KUBBACHER
Děkuji za užitečnou radu, teď ještě rozlousknout jestli tu 2,5i nebo 3,0i. Abych se charakterizoval, mám 406ku 2,2Hdi.
Napsal: pát 05.02.2010 13:21
od fubutomas
Slavisimo píše:bmwfil píše:Slavisimo píše:A pokud chce brecet ze mu to nestartuje za tepla a ze mu smrdi nafta z topeni tak je to ta spravna volba

Když koupí první střep co potká, tak to tak bude
Tezko vidis do cerpadla a do vstriku tak proc se tomu radsi nevyhnout?? Neni to o strepu ale ze to pri koupi tezko pozna at je to auto za 100 nebo za 200
Presne tak.... nejde o strep... ja znam 2 lidi v E36 maj TDS... tez maj tento problem,nebo teda ten jeden vymenil cerpadlo a ma to dobry a jednoho s Omegou TD a ten mel to samy.... a ja tez... proste reknu vam tento motor stoji pekne zahovno... v diesel servisu mi rekly ze ty cerpadla MUSI!!! Vydrzet aspon pul milionu...!! Tak si udelejte predstavu kdyz se to nekumu stane pri 160tis,nebo pri 200.... to ze nejaky auto je stoceny je dneska normalni... ale vsechny ne!Proste TDS uz nikdy!!!
Napsal: pát 05.02.2010 13:55
od KUBBACHER
Chlapi, psal jsem, že chci od roku 2001 a výše, pokud se nemýlím tak TDS se už nedělala?
Napsal: pát 05.02.2010 22:07
od ericV8
mel jsem 3,0d, 2,3i eko, ted mam 4,4i ... diesel byl nadhernej pojezd na dalkove trate. Bez debat luxusni motor. Ale jinak v benzinu bych bral 2,8i a vys byt tebou ... 2,5 i je malo na to auto. Nekdo rekne ze ne, ale je. Motor musis vic tocit, aby ti to jelo. Lepsi je mit vetsi motor a rezervu na plynu. Nekurvis tolik motor kdyz jedes. Navic ta spotreba od 2,5 - 3,0i neni zas tak znatelna. Dle tabulek nejakych 0,3 litru.
4,4i to uz je raketa, ale nemuzu si ji vynachvalit. Dalky s ni take zvladnu 8,5 - 9 litru ... prumer 11-12 .. mesto do 14 vic jsem se snad nikdy nedostal i kdyz jsem jel fakt hodne sprotovne.
Napsal: pát 05.02.2010 22:43
od Madthomas
Bral bych 3.0i na tvym miste...v podstate vsechno bylo receno - diesla bych nebral kdyz nejezdis casto dlouhy trasy a u benzinu je 2.5 takova spodni hranice, 2.8 je lepsi - ta prave ale byla nahrazena modernejsi 3.0i. Z myho pohledu pokud je dost penez na peknou 3.0i bych nic dalsiho neresil