Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Chci koupit E39, jen nevím jaký motor?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: pon 11.08.2008 00:00
- Bydliště: Hlučín
- Klubové ID: 2401
Zdravím Vás pánové, koukal jsem se v této sekci na podobné téma, ale nic jsem nenalezl, tak bych prosil o vaše zkušenosti a radu.
Na jaro chci kupovat E39ku touring v německu. Chtěl jsem 530D nebo 525i, mám obavy ze spolehlivosti 530D, na druhou stranu u benzínu, který je podle testů spolehlivý, mám zase obavy z vyšší spotřeby potažmo nynejších cen benzínu oproti naftě. Najezdím ročně min. 15tis.km. E39 chci od roku 2001 a novější. Jaký je provoz těchto dvou motorizací, případně mě ještě napadá motor 528i?
Díky za odpovědi.
Na jaro chci kupovat E39ku touring v německu. Chtěl jsem 530D nebo 525i, mám obavy ze spolehlivosti 530D, na druhou stranu u benzínu, který je podle testů spolehlivý, mám zase obavy z vyšší spotřeby potažmo nynejších cen benzínu oproti naftě. Najezdím ročně min. 15tis.km. E39 chci od roku 2001 a novější. Jaký je provoz těchto dvou motorizací, případně mě ještě napadá motor 528i?
Díky za odpovědi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1230
- Registrován: pon 08.11.2004 01:00
- Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
- Klubové ID: 1507
Pokud přemejšlíš o 528i tak tyto motory se dávali do aut do 8/2000. To už bych šáhnul po 525i nebo 530i. Podle mého osobního názoru nemá smysl si kupovat naftu pokud nenajezdíš minimálně 30 tisíc za rok.
Když už si někdo naftu koupí, tak s ní chce nalítat hodně kilometrů, takže silně pochybuju že u 9 let starý káry budou odpovídat kilometry na palubce s reálnými (vyjímku nevylučuji).
Spočítej si počet najetých kilometrů vs cena nafty vs náklady na údržbu.
Když už si někdo naftu koupí, tak s ní chce nalítat hodně kilometrů, takže silně pochybuju že u 9 let starý káry budou odpovídat kilometry na palubce s reálnými (vyjímku nevylučuji).
Spočítej si počet najetých kilometrů vs cena nafty vs náklady na údržbu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1473
- Kontaktovat uživatele:
jak píše Miguel,pokud najezdíš do 25-30tis ročně, ojetou naftu nekupuj,to se nevyplatí nehledě na rozdílné ceny paliv a spotřeby,je to prostě tak. (samozřejmě pokud neděláš do přepravy a nemáš naftu zdarma nebo skoro zdarma
). Z benzínu u faceliftu buď 2,5i nebo 3,0i, je to asi nejrozumnější poměr cena/výkon (2,0i, 3,5i a 4,4i vynechám,to vidím do Tvých požadavků asi nespadá..). Sám mám nově půl roku 530i touring a jsem spokojen...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1790
- Registrován: pon 09.06.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1127
- Kontaktovat uživatele:
Tezko vidis do cerpadla a do vstriku tak proc se tomu radsi nevyhnout?? Neni to o strepu ale ze to pri koupi tezko pozna at je to auto za 100 nebo za 200bmwfil píše:Když koupí první střep co potká, tak to tak budeSlavisimo píše:A pokud chce brecet ze mu to nestartuje za tepla a ze mu smrdi nafta z topeni tak je to ta spravna volbabmwfil píše: Pokud je spořivý a nenáročný na dynamiku, tak je to ideální volba
no ježdění v 530d je velmi příjemné,podle mě příjemnější než v 525i nebo v 530i ,ale to je věc vkusu a názoru. 530d jede moc pěkně a v manuálu za 7-8l nafty o čem se ti může u 525i nebo 530i jen zdát,bavím se o průměru bez úsporné jízdy ,prostě jízdy bez ohledu na spotřebu. Na druhou stranu je pravdou, že pokud nenajedeš aspon 30tis km je to celkem zbytečné,taky není rozumné pokud jezdíš ráno do práce 4km kupovat diesel. Na krátké trasy je určitě lepší benzín daleko dříve se zahřeje.Takže rozhodnutí je na Tobě
ideální bude ,když se svezeš v obou verzích 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1473
- Kontaktovat uživatele:
2,5i pojede urcite v pohode,coz o to,on kazdy motor pojede v pohode,ale zalezi co od toho chcesKUBBACHER píše:Jakou máš prosím tě spotřebu, ani ten tří litr mi není proti srsti, i když 2,5 musí jet taky v pohodě?

-okresky do 90km/h,obcas obec 50km/h,proste klidna jizda- spotreba 8,0l
-jezdeni stale po meste (Praha),popojizdeni v kolonach,obcas vetsi zrychleni a proste absolutne nehospodarna jizda

-jizda na dalku 2000km,4 osoby+naklad,v tom i jizdy mestem,jinak dalnice 140km/h tempomat- spotreba 9,8-10,0l
Takze tot moje osobni zkusenosti za pul roku,jelikoz v drtive vestine jezdim po meste a semtam kousek na dalku a na spotrebu moc nejezdim (po meste se to ani moc neda) tak mam stale cca 10-13 v prumeru. Ale vubec mi to nevadi a jsem maximalne spokojeny vzhledem k tomu jak to auto jede a co nabizi...
mam 528 v automate, a myslim ze idealna motorizacia - 5 v kombiku je celkom tazke auto...
dynamika dostatocna, na S rezim je to celkom zive
spotreba:
praha kolony: 12-15l
dialnica 140-160 jazdim na tempomat - cca 10l
tento tyzden som siel cca 250 km podla predpisov - dialnica tempomat 130, okresky priblizne 100 a za celu cestu som mal priemer 8,5l
takze pohoda ale v meste pocitaj s tym ze to za 10 nejazdi...
dynamika dostatocna, na S rezim je to celkom zive
spotreba:
praha kolony: 12-15l
dialnica 140-160 jazdim na tempomat - cca 10l
tento tyzden som siel cca 250 km podla predpisov - dialnica tempomat 130, okresky priblizne 100 a za celu cestu som mal priemer 8,5l
takze pohoda ale v meste pocitaj s tym ze to za 10 nejazdi...
Tak tak spotřeba 525i a 530i je téměř shodná u 530i hraje proti apetit oleje. Ono 3,0i motor je podle mě super volba do trojky, tam to jede velmi pěkně a zábavně ovšem v 530i jsem byl trošku zklamaný a rozdíl 530d vs 530i mi nepřišel vůbec jako znatelný či rapidní a právě průběh točivého momentu a ta lehkost jak si ten 3,0d s tou pětkou pohrává za srandovní spotřebu se mi na tom naftovém motoru líbí. Co se týče převodovky tak u manuálu tě na 98% nepotká žádnej problém a spotřeba bude o cca 1,5litrů níž. Autom at je na pohodičku a pokud funguje je vše ok, pokud už kope tak počítej s 50-60k na repasi
Jinak někomu vydrží automat 400tis km a někomu jen 100tkm
takže dobře vyzkoušet při koupi. Protože někteří lidi se k tomu chovaj jak hovada.


Presne tak.... nejde o strep... ja znam 2 lidi v E36 maj TDS... tez maj tento problem,nebo teda ten jeden vymenil cerpadlo a ma to dobry a jednoho s Omegou TD a ten mel to samy.... a ja tez... proste reknu vam tento motor stoji pekne zahovno... v diesel servisu mi rekly ze ty cerpadla MUSI!!! Vydrzet aspon pul milionu...!! Tak si udelejte predstavu kdyz se to nekumu stane pri 160tis,nebo pri 200.... to ze nejaky auto je stoceny je dneska normalni... ale vsechny ne!Proste TDS uz nikdy!!!Slavisimo píše:Tezko vidis do cerpadla a do vstriku tak proc se tomu radsi nevyhnout?? Neni to o strepu ale ze to pri koupi tezko pozna at je to auto za 100 nebo za 200bmwfil píše:Když koupí první střep co potká, tak to tak budeSlavisimo píše:A pokud chce brecet ze mu to nestartuje za tepla a ze mu smrdi nafta z topeni tak je to ta spravna volba
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 885
- Registrován: ned 22.03.2009 01:00
- Bydliště: okr. Šumperk
- Klubové ID: 1858
- Kontaktovat uživatele:
mel jsem 3,0d, 2,3i eko, ted mam 4,4i ... diesel byl nadhernej pojezd na dalkove trate. Bez debat luxusni motor. Ale jinak v benzinu bych bral 2,8i a vys byt tebou ... 2,5 i je malo na to auto. Nekdo rekne ze ne, ale je. Motor musis vic tocit, aby ti to jelo. Lepsi je mit vetsi motor a rezervu na plynu. Nekurvis tolik motor kdyz jedes. Navic ta spotreba od 2,5 - 3,0i neni zas tak znatelna. Dle tabulek nejakych 0,3 litru.
4,4i to uz je raketa, ale nemuzu si ji vynachvalit. Dalky s ni take zvladnu 8,5 - 9 litru ... prumer 11-12 .. mesto do 14 vic jsem se snad nikdy nedostal i kdyz jsem jel fakt hodne sprotovne.
4,4i to uz je raketa, ale nemuzu si ji vynachvalit. Dalky s ni take zvladnu 8,5 - 9 litru ... prumer 11-12 .. mesto do 14 vic jsem se snad nikdy nedostal i kdyz jsem jel fakt hodne sprotovne.