Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 28.01.2010 15:33
od Pyron
Zajímal by mě algoritmus výpočtu spotřeby. Měl jsem teď reset (vyndaná baterie) a začal tedy u Co.1 a Co.2 od "nuly". Při osmdesátem kilometru se čísla začala časově rozcházet cca o 15 vteřin - spotřeba 1 hodila změnu dříve než spotřeba 2... Ok, to může být dojeb, ale jak obecně funguje výpočet spotřeby u BC?

Napsal: čtv 28.01.2010 18:58
od Vlasta
Já bych v tom žádnou duchařinu nehledal. Hodnoty, podle kterejch se to počítá bude množství paliva v nádrži, počet ujetejch kilometrů a čas, za který byly ujetý nebo kdy auto stálo s natočeným motorem.

Napsal: čtv 28.01.2010 22:33
od Pyron
Vlasta píše:Já bych v tom žádnou duchařinu nehledal. Hodnoty, podle kterejch se to počítá bude množství paliva v nádrži, počet ujetejch kilometrů a čas, za který byly ujetý nebo kdy auto stálo s natočeným motorem.
To nedává smysl. Pochopil bych měření průtok a sledování ujetých km, ale stav nádrže bude řešit maximálně dojezd, který s pochopitelně mění dle spotřeby a stavu nádrže..

Napsal: čtv 28.01.2010 22:36
od qeuin
Mam pocit, ze by to melo pocitat nejak ze vstriku a pak to prepocitava na litry.
Pouziva to k tomu taky konstantu, ktera se da nastavit v servis. menu boardu.

Napsal: čtv 28.01.2010 23:12
od Francis
Řídící jednotka motoru předává délku otevření vstřiků v motoru, z jejich průtoku, této délky vstřiku a ujeté vzdálenosti je vypočítávána spotřeba.

Napsal: čtv 28.01.2010 23:18
od jarda
Vstřik při každé otáčce "oznámí" jaké procento času stříkal. Jeho (známý) maximální průtok se vynásobí tímto koeficientem, počtem válců a časem trvání otáčky, čehož výsledkem je momentální spotřeba za čas. Podle aktuální rychlosti se dopočítá momentální spotřeba na vzdálenost. Podle momentální spotřeby na vzdálenost se upraví dlouhodobá průměrná spotřeba na vzdálenost.

EDIT: Francis mě předběhl...

Napsal: čtv 28.01.2010 23:24
od Pyron
Tak to bych pochopil k ručce pod otáčkoměrem, ale dlouhodobě tam musí figurovat ještě nějaký vzorec - po 3 tisících se BC spotřeba příliš nemění.. Ale díky za výklad 8)

Napsal: čtv 28.01.2010 23:35
od jarda
Řekl bych že
Nová dlouhodobá spotřeba = (Cs * Ds + Ca * Da) / (Ds + Da)
kde
Cs = stará dlouhodobá spotřeba na vzdálenost
Ds = vzdálenost ujetá od začátku měření dlouhodobé spotřeby
Ca = spotřeba na vzdálenost během poslední otáčky motoru
Da = vzdálenost ujetá během poslední otáčky motoru

Jinými slovy vážený průměr dlouhodobé a krátkodobé spotřeby.

Tedy pokud mám za poslední kilometr průměrnou spotřebu 10l/100km, za poslední otáčku motoru byla spotřeba 5l/100km a ujel jsem na ni 10 metrů, potom
nová průměrná spotřeba = (10*1000 + 5*10)/(1000+10) = 9.95l/100km

Napsal: čtv 28.01.2010 23:40
od Pyron
To dává celkem smysl, díky!

Napsal: čtv 28.01.2010 23:47
od jarda
Když tak nad tím přemýšlím... ono se to asi neváží vzdáleností ale časem, protože čas pořád běží, ale když stojíš a motor běží, spotřeba na vzdálenost je nekonečná.
Tedy všechno se až do konce počítá ne podle vzdálenosti ale podle času (dlouhodobá i krátkodobá průměrná spotřeba v litrech na hodinu), a až nakonec se to převede na spotřebu na 100km podle toho kolik jsi za celou dobu najel.

Napsal: pát 29.01.2010 10:35
od Starosta
Pyron: Já Ti říkal, že Jarda to rozsekne ;)